Diskuse k článku

Policista střílel v nutné obraně, řekla GIBS k smrti ujíždějícího řidiče

Policista, který v prosinci 2016 na Vyškovsku zastřelil řidiče kradeného vozu, se podle Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) nedopustil trestného činu. Inspekce však došla k závěru, že policisté v průběhu zákroku mohli porušit služební povinnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a53r40o82s68l39a46v 75Z63a14j41i18c85e82k 6754561667237

Policista se branil ujizdejicimu ridici?

0/0
3.1.2018 8:23

I16r61e60n76a 79K47r91o96u56p71o55v31á 4420153147182

Nutná obrana se vztahuje i na obranu někoho jiného. Takže policista nemusel nutně chránit sebe osobně.

+1/0
3.1.2018 13:04

M81i15l70o63š 97K34o25l49m67a40n 6356423707162

Pokud na policejní auto, kterým ho chtěli předjet najížděl, tak je ohrožoval na životě.

0/0
4.1.2018 9:10

Š37t82e42f70a87n 52F40r61i73č91a 7892718813746

Ten zloděj najížděl na policisty, takže nejspíš by najížděl na kohokoli, kdo by se mu snažil zabránit nejen v této, ale i v dalších krádežích. Policista odvedl dobrou práci.

+4/0
3.1.2018 7:19

P29e41t70r 36V14o76n10d69r85a12c25e81k 7465201183490

Opravdu se mi chce zvracet - naprosto nechápu, proč se to výbec vyšetřovalo !!!!

Zločinci si prostě musí být vědomi, že prostě mohou dojít k úrazu a že policajti nenosí bouchačky jen tak pro parádu 8-o

+8/0
3.1.2018 1:34

I22r59e35n49a 43K72r88o70u27p60o77v30á 4410773737362

Je naprosto v pořádku, že se střelba vyšetřovala. A také souhlasím se závěrem vyšetřování - že se policista nedopustil trestného činu.

Žijeme (alespoň snad) v právním státě, kde platí zákon a nikoli právo silnějšího, agresivnějšího nebo lépe ozbrojeného a tak je pochopitelné, že se jednání, které má za následek něčí smrt, zranění nebo ohrožení, vyšetřuje.

+3/0
3.1.2018 13:08

L51u49c30i35a68n 97P38a92p15a67z95i40a55n 5154167291535

Zdravý rozum snad zvítězil.

0/0
2.1.2018 23:50

M33i79c39h45a42l 41H56i52r10k19a 4527986790383

Škoda, že rozhodnutí trvalo tak dlouho.

+2/0
2.1.2018 22:42

R18u37d88o39l95f 89P81e80k24a31r 6429439754755

Policista ho v sebeobrane strelil 3x do zad......

+1/−25
2.1.2018 16:30

P58a25v21e54l 57K76r17a97l 4438909199182

Obrana neni jen sebeobrana, ale i obrana ostatnich.

+11/0
2.1.2018 17:41

J72i82n68d88ř84i93c35h 38Š87k12o66p75e20k 4395701520655

šmejd měl reagovat na výzvu a vzdát se

každý zloděj a lump musí počítat s tím, že při protiprávní činnosti bude minimálně zraněn.

+4/−1
2.1.2018 20:02

L18u13c97i65a79n 93P84a97p97a50z13i31a20n 5934977301875

Škoda, že těch střel nebylo ještě více, nutná sebeobrana vyžaduje být aktivní v obraně.

0/0
2.1.2018 23:51

P26e97t21r 35B45á47č18a 8465866565575

R^

Takhle to maji resit pokazde a je klid.

+14/−1
2.1.2018 15:55

O45n43d28ř15e63j 41N34o86v20á51k 9927884839899

Určitě? A když při pronásledování zastřelí vaší dceru, která šla náhodou kolem? Taky dáte palec nahoru?

+1/−22
2.1.2018 15:58

J85a52n 31Š16v77e17c 5682546317239

Takže ještě jednou. Kolikrát Policie zastřelila zcela nevinného člověka?

Stát se to může. Ale ani policie nebude tak blbá aby kolem sebe střílela jak na divokém západě. Vzít si na svědomí smrt nevinného člověka asi nikdo nechce.

+19/0
2.1.2018 16:08

P71e40t40r 72T64r89u28h91l46a36ř62í63k 3322969665771

Ted na tebe vytahne tu kamosku toho fetaka co k nemu dobrovolne nastoupila.;-)

+8/−1
2.1.2018 16:08

J68a20n 20Š45v33e19c 5372446587939

Už reagovat nebudu. Nemá to smysl.

+4/0
2.1.2018 16:09

P85e39t19r 48T88r89u22h15l42a32ř11í61k 3322299335101

Nema.

+3/0
2.1.2018 16:11

J51a57n 37L31u30k33á49š 7987483573442

Ja vim o pripadu na Melniku, kdy takhle policie nekdy pred 10 lety zastrelila mamu meho znameho.

Policajt strilel po ujizdejicim voze uprostred mesta a pani sla po chodniku ...

+1/0
2.1.2018 16:17

P84e88t62r 12T94r23u69h13l87a82ř97í46k 3712519265641

Kdyby sla po silnici tak se ji to nestalo.:-P

0/−2
2.1.2018 17:03

P43e75t16r 86T89r22u32h66l79a16ř36í73k 3612899195981

Argument stejneho razeni.:-P

0/−1
2.1.2018 17:03

P41e54t36r 25B78á30č16a 8485616265445

Co je tohle za prihloupe argument zas?

+2/0
2.1.2018 16:15

J27o53s21e64f 79H13a68n15y33á42š 2694549723

A když ten de*il přejede vaši dceru, která šla náhodou kolem, taky dáte vinu policistům?

+2/0
2.1.2018 22:12

J66a95n 32Š88v85e95c 5502966727979

Zajímalo by mě, co by řekli ti, co navrhují ať se ujíždějící řidiči nechají jet bez pronásledování, kdyby o pár kilometrů dál ten řidič zabil jejich příbuzné.

Nechat někoho jet znamená ukázat dalším, že jim nic nehrozí a bude to dělat každý.

+26/−1
2.1.2018 15:55

J14a26n 25Š11v84e23c 5692666357729

Tak to je gól. Zastřelí zloděje, který ukradl auto. Následně ohrožuje další řidiče na dálnici a tady se rok zkoumá jestli je to v pořádku? Pak se ještě hledá nějaké porušení povinností policistů?

Oni to asi taky mají sakra těžký. Pak se nedivím pokutám za světla a podobný. Tam není co pokazit a mají klid..

Střelbou v tomto případě možná zachránili dalším řidičům život.. Divné právní řády v naší zemi.

+24/−3
2.1.2018 15:37

R77a15d23e68k 50N56o69v92o84t85n66ý 5708102626585

Co je špatného na tom, že se to zkoumá? Nebo snad může policie odstřelit řidiče a máme se spolehnout jen na její slovo, že to bylo v pořádku?

+4/−8
2.1.2018 15:40

J82a96n 26Š62v65e74c 5462546547169

Pokud ukradl auto, ujížděl s ním, ohrožoval další účastníky silničního provozu a nereagoval na výzvy policie. Tak je to dle mého naprosto v pořádku.

+15/−2
2.1.2018 15:44

R48o63m12a82n 90J63e74s44c80h94k60e 9828625487385

Já sem také nezastavil policii ve svém autě. Jel jsem pomalu 30 - 40 km v hodině. Měl jsem zamlžené zadní sklo. Nechtěli mne předjet. Zavolali na mne zásahovku. Oni měli strach mne zastavit zepředu.

Prý jsem jel jako zdrogovaný.

0/0
3.1.2018 17:03

M35i57c22h85a41l 43K26u61c52h12t26a 6523144684972

Problém je jak dlouho se to zkoumá.

+10/0
2.1.2018 15:45

J40a60n 67Š62v12e91c 5672196937329

A ještě doplním. Mě nejde o to, že se to vyšetřuje. To je v pořádku. Jde mi o to, že to trvá rok. V situaci, kdy člověk neraduje a páchá několik protiprávních jednání. Vyšetřit jasně, ale proč se v tom pitvat rok.

+7/0
2.1.2018 15:51

M90a36r29e67k 96Š10e43s77t33á39k 4275341676231

Tak mohli třeba použít jiných prostředků a zastavit řidiče mnohem dříve. Osobně si myslím, že by v těchto případech mnohdy bylo lepší, kdyby se policie stáhla, než aby honěný řidič a policisté ohrožovali ostatní...

0/−15
2.1.2018 15:45

O71n32d12ř58e80j 74N20o70v74á81k 9637104249109

tak tak ... na to už přišli i v té divoké americe, že pronásledování řidičů nadělá více škody než užitku ....

0/−16
2.1.2018 15:53

J45a45n 67Š47v27e63c 5492176957929

To je blbost. Pak bude ujíždět každý, když bude vědět, že ho nechají. Co když bude řidič zfetovaný a o pár kilometrů zabije vašeho příbuzného?

Nebudete pak nadávat, že ho Policie nezastavila všemi prostředky? A že ho měla pronásledovat a nestahovat se?

+13/−1
2.1.2018 15:53

O54n11d81ř73e79j 39N79o15v91á54k 9897794899189

a když policie při jeho pronásledování omyle zastřelí vašeho příbuzného? jak se děje poměrně často?

+1/−12
2.1.2018 15:55

J38a28n 21Š30v60e46c 5142956857439

Tak teď sem dejte odkazy, kdy policie zastřelila někoho v jiném autě. Zas tak často to nebude.

Pokud zastřelí člověka v ujíždějící autě, tak to pak je smůla dotyčného, že k takovému sedá. Asi jen tak nesednete ke známému do auta a on z nenadání začne ujíždět.

+6/0
2.1.2018 16:00

O41n87d71ř79e17j 14N72o64v35á18k 9147784919459

neumíte si zagooglit? napověděl jsem dost .... a není to o lidech zastřelených v jiném autě, ale o lidech, co šli po ulici okolo ....

+2/−8
2.1.2018 16:06

M90a45r11e58k 18Š68e19s65t54á58k 4185971516281

Třeba v Krnově při honění jednoho člověka zabili a druhého zmrzačili.

+2/−1
2.1.2018 16:32

J55a59n 88M57a25l48ý 6420906660104

Jak často se to děje???

+2/0
2.1.2018 16:02

P97e86t81r 35T53r80u14h58l36a75ř39í25k 3442549875271

Maximalne jednou za deset let.

+1/−1
2.1.2018 16:08

P33a75v42e23l 70P18i62l53á18t 8751299555634

Ze všech případů střelby na ujíždějící auto dojde k zasažení nezúčastněné osoby ve zlomku případů => výjimka.

+1/0
2.1.2018 18:57

O53n13d98ř77e11j 60N31o86v83á21k 9737534599719

A navíc nikdo netvrdí, že ty lidi nechají na pokoji .... sledují ho zdálky a až není mezi lidmi /na dálnici apod., tak si pro něj přijdou ...

+1/−1
2.1.2018 15:59

J75a88n 40Š24v43e69c 5972246657589

S tím souhlasím. Např. pronásledovat jen, než ho začne sledovat vrtulník a držet se dál. Ale je nesmysl nechat ho ujíždět.

+1/0
2.1.2018 16:01

R52o39m89a34n 37J27e77s61c57h94k82e 9718405467435

Mají ho zastavit zepředu. Pokud pak nezastaví, střílet dolů do gum.

0/0
3.1.2018 17:05

O93n66d40ř49e63j 68N68o21v45á86k 9647764609849

Anebo ohrozili ... těch případů, kdy se policajti netrefili a zabili někoho náhodného kolemjdoucího, není zas tak málo .....

+1/−9
2.1.2018 15:46

Z85d65e38n46ě49k 35K70o69k96t58a66n 1428216943644

1) Vyšetřovali to rok? Vím, že bych se tomu neměl divit ale stejně se divím.

2) Řidič ujížděl (tak to alespoň popisujou zde) a střelba byla kvalifikované jako nutná obrana? Když vám lupič ukradne peněženku a bude utíkat tak ho zkuste střelit do zad (utíkajícího od vás) a jsem zvědav který prokurátor to ohodnotí jako nutnou obranu (ne že by mi toho zloděje bylo líto, jeho rozhodnutí krást, jeho riziko).

Prostě policie, pomáhat (si navzájem) a chránit (si zadky).

+1/−27
2.1.2018 15:30

P88e13t58r 93K79o49v12a67ř74í11k 1891833289537

Víte, jak se nazývají lidé jako vy? Rv Než napíšete takto hloupý komentář, zjistěte si nejdřív, co znamená "nutná obrana", když to nevíte.

+15/0
2.1.2018 15:32

O46n71d49ř26e75j 71N39o53v34á89k 9217714339699

No, byl tu případ, kdy odstíhali myslivce, kterému ukradli auto, rozjeli se proti němu, on uskočil a zezadu ty lidi zastřelil => žádná nutná obrana a odseděl si to ... stačí hledat na tomto serveru nějaký ten rok dozadu ...

+1/−1
2.1.2018 15:43

Z80d82e30n56ě72k 56K56o82k16t82a79n 1458826963624

Ještě doplním, jsem rozhodně pro, abych mohl jako občan legálně zastřelit zloděje co mě právě okradl a utíká pryč s mými věcmi. Čili kéž by toto (GIBS nastavené) měřítko platilo pro všechny.

+5/−7
2.1.2018 15:32

M44i59c50h52a26l 59K86u26c25h44t33a 6343444774672

Ono to měřítko teoreticky platí. Zbraň můžete použít na obranu života zdraví a (což je tento případ) majetku. Pak by se zkoumala přiměřenost (lépe řečeno zda nedošlo k zjevné nepřiměřenosti) zákroku. Kdyby zloděj utíkal s drahým majetkem, nebo vysokou částkou, tak by to mohlo projít. Ovšem obávám se, že "demokratický soud" by vám to asi spočítal.

+1/0
2.1.2018 15:43

I82v18o 25J42a86n91á80č42e20k 8713963631652

Vždy je třeba střílet na nohy, to že se člověk netrefí a střelí ho do zad, tak to se v tom rozčílení stane a za to si může zloděj, kdyby nekradl, nepodstupoval by toto riziko.

+1/0
2.1.2018 18:04

Najdete na iDNES.cz