Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlepší veganský podnik je v Brně. Vyrábí koblihy bez vajec a mléka

Veganskou cukrárnu otevřela Sandra Adlerová se svým přítelem Lukášem Krbílkem v Brně teprve loni v srpnu. Už na konci roku ale zvítězili v celorepublikové anketě o nejlepší veganský podnik, kterou pořádá nezisková organizace Vegan Fighter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R73a47d37e51k 59P68i65c87e88k 5380672663277

Sem se hodí starý dobrý "Víte, jak poznáte vegana? Nijak, sám vám to řekne." ;-D

+1/0
11.1.2018 14:50

T32o42m36a68s 11D69r31a38j60s42a38j19t82l 9199667728540

Taky jim veganska jidla, ale uz mi dochazeji vegani...

+8/0
6.1.2018 3:07

R17e90n66a26t42a 17H89a82v15l54í16č78k12o88v87á 3529326213305

;-D

0/0
7.1.2018 10:55

S72i88m14o57n61a 57S14e25d97l89á26č40k56o15v79á 3704945217197

Ti, kteri se tak strasne pohorsuji nad veganskym vajecnym likerem, vadi vam tez takto "militantne" vanilkove rohlicky, ktere jsou obalene v cukru s vanilinem ?

0/−7
5.1.2018 19:20

R41e75n19a36t93a 78H48a33v16l36í59č16k92o30v23á 3509436853275

To musí být "dobrota"! Kynuté těsto bez mléka, vajec, másla... Blééé! Chápu, že někdo MUSÍ ze ZDRAVOTNÍCH DŮVODŮ vynechat mouku(celiakie) nebo mléčné výrobky(intolerance mléčné laktozy), ale tyhle veganské a další nesmysly jsou takové to "samou roztažeností už nevíte, co byste do tý huby dali!"

+8/−4
5.1.2018 18:25
Foto

M76i22l83o54š 42Ř78e89p55a 1253614717412

Doufám, že podobného podniku se dočkám i u nás. V kraji víkendových zabijaček a prasečího moru.

+1/−4
5.1.2018 17:03

M82i71c60h25a18l 62S57t38e47b35l62o 5349751744837

Neuvěřitelná hloupost a šaškárna;-€;-ORv

Nikdo normální tohle podporovat nemůže - veganství a vegetariánství jsou nesmysl. A nejhorší je, že to ještě cpou dětem, co potřebují pestrou a normální stravu!!

+7/−6
5.1.2018 12:45

H89a79n50a 21U59l56r54y77c33h23o97v95á 9510493458688

Ať si jí každý to, co ho napadne, je to jeho boj. Ale děti by do toho opravdu zatahovat neměli, taky jim můžou nenávratně poškodit zdraví. Můj synovec jako dítě (rodina vegetariánů - mléko a vejce ano, maso ne) nevynechal jedinou příležitost ochutnat třeba opékané buřty na ohni nebo na ohni pečené maso.

+8/−1
5.1.2018 12:54

A43l59e21n96a 43V60e46s50e89l28á 3763641295828

Jako celkový směr to - možná - nesmysl je. Ale v čem je proboha problém ve vegetariánské nebo i třeba veganské cukrárně?

+2/0
5.1.2018 20:46

K46a28r78e53l 23F79a40j71t 5918902711223

veganký VAJEČNÝ koňak ;-D;-D;-D

+7/−1
5.1.2018 10:44

P13e70t40r 39P43a39p51í83r23n88í17k 8410348780815

Je neuvěřitelné, že u jakéhokoli článku o vegetariánství se strhne lavina negativních, posměšných, agresivních a nenávistných příspěvků. Všichni vegetariáni, co znám, jsou velmi mírumilovní lidé, kteří pouze změnili způsob svého stravování, ale jiným to nenutí. Ale většina z Vás se k nám v diskuzích chováte, jako bychom byli nějací teroristi. Prostě tomu nerozumím, čím Vás tak štveme?

PS: Těším se na to, kolik dis-liků bude mít tento můj příspěvek a jakou smršť agresivity spustí. Taková agrese většinou vypovídá něco o autorovi. Takže, pusťte se do mě, do vegetariána!

+10/−4
5.1.2018 10:22

A16l59e22n16a 63V59e55s58e78l23á 3153301655258

No, hele... mrkněte tady do diskuze. Ano, negativních příspěvků vůči veganství je tu dost (vůči vegetariánství ani tak ne). Ale ta "mírumilovná" druhá strana nezůstává moc pozadu.

Míra tolerance se stravováním nesouvisí.

+10/0
5.1.2018 10:28

P30a78v79e35l 50S69c74h38e85l56l45e 3341853523947

S vetou "jinym to nenuti" bych byl, byt vami, velice ale velice opatrny.

A nestvete nas nicim. Smejeme se vasemu pokrytectvi, kdy verite v nejakou "ideologii" ale tak strasne chcete byt jako my. Aneb vajecny! liker bez vajec. Fakt si nepripadate jako blbec...?

+9/−1
5.1.2018 11:06

M44a65r64t15i48n 16V92i19n83t21r 8980967163807

"Pomazánkové máslo" taky není máslo a "tuzemský rum" není rum a většina Čechů (vč. mě) ty výrazy dál vesele používá. Nevidím v tom problém.

Stejně tak nevidím problém ve "veganském vaječňáku", když je každému jasné (a komu není, může si to vyhledat), že je to napodobenina vaječňuku bez vajec.

Když chcete říct, že něco je napodobenina něčeho, nejjednodušeji se to vyjádří takto přívlastkem. Jazyk je prostředkem komunikace a smyslem jeho používání je se dorozumět, ne v něm být co nejpřesnější podle někým definovaných požadavků.

+4/−3
5.1.2018 11:18

P82a83v60e37l 78S91c32h90e21l54l97e 3551643893467

Jasne, kdyz vas zena posle pro maslo, protoze chce uvarit a vy koupite pomazankove tak bude jiste rada jak vam ta komunikace funguje.

Proste vajecny, znovu opakuju vajecny, liker bez vajec neni vajecny. Stejne jako pomazankove maslo neni maslo. Takze tomu rikejte lneny liker ci nahrazka vajecneho likeru... ale nehrejte si na normalnost.

+6/−1
5.1.2018 11:59

M76a77r12t19i33n 92V69i20n85t10r 8600247403737

Všichni ví, že pomazánkové máslo není máslo:)

Stejně tak všichni ví, že veganský "vaječňák" nemůže být z vajec.

Nevidím důvod, abyste někomu nařizoval, jak smí nebo nesmí nazývat své produkty, pokud se pohybuje v rámci platných předpisů.

+3/−3
5.1.2018 12:09

P42a41v84e62l 38S88c50h64e50l11l91e 3661653733427

A ja si porad myslel, ze to zduvodneni Evropske komise ohledne pomazankoveho masla ci rumu jsou hloupe. Ze takovy blbec proste na planete neni.... No a jak je videt, bude treba "predpisy" naridit i u ostatnich vyrobku.

+2/−1
5.1.2018 12:58

M24a37r60t94i62n 28V31i61n30t38r 8780737593677

Souhlasím, to zdůvodnění ohledně zákazu "pomazánkového másla" nebo "tuzemského rumu" je hloupé. Jsou věci, které není třeba regulovat. Děkuji, že se nakonec můžeme aspoň nějak shodnout:)

Jen ty invektivy jste si mohl odpustit, já se vás taky nesnažím nepřímo urážet.

+2/0
5.1.2018 13:18

M67a67r15t32i40n 95V24i33n23t33r 8140837473887

Ten podnik znám, několik měsíců ho na Orlí míjím. Veganství jako myšlenka se mně příčí, ale respektuju, když to někdo vyznává, jeho věc (pokud to necpe svým nezletilým dětem!).

Ale šokuje mě, kolik lidí má v diskusi potřebu se k veganství nebo ke slečně majitelce vyjadřovat až nenávistně. Někdo to zdůvodňuje tím, že prý se nám to "cpe na každém rohu" apod.

Houby leda!! Než uděláte takový závěr, podívejte se kriticky kolem sebe, co všechno se nám "cpe", na co všechno najdete reklamy a pozitivní hodnocení, co všechno nám někdo doporučuje jíst. Najdete reklamy úplně na všechno, stejně jako doporučení úplně všeho možného, jen jedny někoho selektivně dráždí a jiné ne.

I to "nazývejte věci pravými jmény" je blbost. Když napíšu "veganská kobliha", tak je snad všem jasné, že to je napodobenina "normální" koblihy. Asi jako naše oblíbené české "pomazánkové máslo" není máslo a "tuzemský rum" není rum. Ty výraz taky používám, i když s vědomím, že jsou (řekněme) nepřesné.

Ten veganský podnik na Orlí můžeme všichni vesele ignorovat. Ale nevidím důvod ho až nenávistně napadat.

+7/−2
5.1.2018 10:18

J61a54n 81C90e77p53e30k 1354276980

To musejí být laskominky. Ňami.

+2/0
5.1.2018 9:42

J12a23r47o77s65l41a76v 68K21a84d76l50e33c 5971969682201

To je asi tak jako bůčková roláda bez bůčku.

+4/0
5.1.2018 8:11

P82a40v46e70l 49Ž94e27r77n81í49č27e28k 9772762896242

Prosím všechny, kteří se o zdravou či alternativní výživu nezajímají, aby to tady zbytečně nehanili a naopak se o tom chtěli něco dozvědět. Je spousta knih a článku na netu a samozřejmě návštěvou podobného podniku.

+4/−2
5.1.2018 7:38

J84a95n 22C96e21p19e75k 1544486520

Jednu takovou veganku znám, již pomalu ani nemůže fungovat jak je vychrtlá. Neb jen rostlinky vám výživu nedají. Uplně překypuje životem.

+6/−1
5.1.2018 9:42

H70a29n49a 68U15l50r53y54c33h66o17v26á 9710753758388

Co má veganství společného se zdravou stravou? Jo alternativní, to ano.

+8/0
5.1.2018 12:39

P70a23v97e85l 71Ž67e57r72n56í17č81e83k 9232702436342

To se těžko vysvětluje takhle zkráceně v diskuzi. Opravdu bych to nezatracoval.

+1/−6
5.1.2018 14:19

R61e73n49a78t35a 20H29a76v59l71í35č45k69o60v39á 3149806493425

Člověk je VŠEŽRAVEC! stavba chrupu o tom svědčí. Pestrá strava rozhodně ANO, ale jednostranná úchylka(=veganství) rozhodně NE!

+4/−1
5.1.2018 18:30

J98a26n 76B38l72a43h76a 3102564762962

Všežravec je třeba medvěd. Tak si srovnejte tu stavbu chrupu člověka a medvěda.

0/−3
6.1.2018 13:43

I46v51a82n 93H55o37l51a24s 5647307448717

Tak vy jste evidentně v přírodopise taky v hodinách chodil kouřit na záchodky - medvěd je sice také všežravec, ovšem v rostlinné stravě se většinou uchyluje jen tehdy, pokud nemá dost stravy živočišné (protože dostatek masa je sezónní záležiotst). Naproti tomu většina primátů včetně člověka má tu všežravost "vyváženější".

Jestli si myslíte, že lidský chrup (o dalších součástech trávícího traktu nemluvě) odpovídá chrupu býložravce, tak se zkuste podívat na zuby třeba ovci, koze nebo krávě (pokud vás nechají).

+2/0
6.1.2018 17:29

A74l52e90n97a 10R30i70s21o32v82á 4656620839285

A tak hlavně, že těm veganům nevadí rum;-D

+4/0
5.1.2018 7:31

V73i33k11t96o47r 84W98o58l25f 8572488323196

Proč by jim vadil? :)

0/0
5.1.2018 7:40

J56a20r34o21s90l84a60v 55K92a10d67l34e19c 5581769752751

;-D

0/0
5.1.2018 8:10

P39ř59e20m88y74s66l 95Č89e96r43n73í37k 9667904499848

Sladké chutná furt stejně sladce, ať je tam co je tam

+1/−3
5.1.2018 6:47

J95a10r45o46s34l88a70v 58K58a35d39l66e28c 5191919142531

Někdo nepozná co jí, ani co pije, bohužel nebo buhudík...

0/0
5.1.2018 8:12

V47l83a44ď46k93a 68Č11e35r87n69a89j49o26v10á 2278909593421

Tak to ani náhodou, většina sladkých náhražek má určitou pachuť...stévie, aspartam... Netvrdím, že musí vadit, ale prostě je to jiná sladkost. Stačí porovnat třeba colu s colou light.

+3/0
5.1.2018 8:28
Foto

A41n39d54r91e35a 12Š10r11e95t54r20o86v17á 7301575880678

Ano, stevie je naprosto odporna vec. Pritel si to pred casem koupil, kdyz chtel snizovat spotrebu cukru, mela jsem mu to davat misto medu do vlocek s jogurtem. Dopadlo to tak, ze stevie nam stala ve spizi a po uplynuti doby spotreby se vyhodila. Pritel po prvnim ochutnani zase vyzadoval med. Ja jsem to taky ochutnala, abych byla v obraze, a sousto jsem ani nemohla polknout. Zkouseli jsme to i do caje, stejny hnus. Jak to nekdo muze oznacovat za alternativu k cukru, u ktere nepozname rozdil (a ze jsem uz takove nazory cetla a slysela), to skutecne nechapu. Ledaze by ti lide meli nejak poskozene chutove poharky....

+2/0
5.1.2018 10:11

V13l39a58ď25k10a 98Č39e29r68n32a69j65o49v27á 2118189733231

Taky mi to stojí ve spíži. Snaha byla, ale poletí :)

0/0
5.1.2018 10:28

J92a17n 15H53o88l54o67v66e11j 6345914258783

Proc vynechat vejce a mleko (kravske)? Jde hlavne o zdravi. Veganstvi je hlavne o zdravem zivotnim stylu. Proste vynechat vse zivocisne a nahradit rostlinnym (tuk, bilkoviny).

0/−8
5.1.2018 2:01

V61i18k79t69o12r 90W38o11l80f 8382908353716

Omyl, veganství zdravotní benefity často má (nemusí hranolky 3x denně jsou taky veganský, ale ne zdravý), ale hlavní motivace veganství je etická - neubližování zvířatům.

A že v živočišným průmyslu zvířata opravdu hodně trpí si málokdo uvědomuje nebo připustí.

+8/−3
5.1.2018 2:12

O94d46s67t49r75a10n95ě29n60ý 92U90ž17i66v31a48t57e59l

Uživatel požádal o vymazání
+8/0
5.1.2018 4:34

V84i86k96t74o86r 11W33o38l89f 8202698873776

To si doufám nikdo nenamlouvá, ale těžký život v přírodě neomlouvá koncentráky pro zvířata, jejich proměnění ve stroje, produkt, věc.

Aspoň teda v očích veganů.

+3/−3
5.1.2018 7:57

J84i54ř48í 92E13r89b67e32n 1543974526517

V pořádku, ale uvědomujete si, že ta zvířata se ve stroj/věc proměnila v lidském chápání už před nějakými deset tisíci lety?

+1/−1
5.1.2018 12:15
Foto

H47a69n85a 56A80n44t10o76n27o69v40á 6547559174494

Fakt, že k něčemu došlo před deseti tisíci lety neznamená, že by se to nemohlo změnit. Navíc skutečně intenzivní chov (úprava svícení v drůbežárnách aby slepice více nesly, úprava krmiva pro krávy, aby měly maximální dojivost apod.) nastal tak před 60 lety.

0/0
8.1.2018 14:21

O92d61s74t75r66a39n49ě33n12ý 39U81ž76i98v63a55t93e29l

Uživatel požádal o vymazání
+12/0
5.1.2018 4:32

P73a30v88e57l 80Ž90e29r34n22í17č43e83k 9762312336722

Pane Odehnale, upřímně si myslím, že o tom opravdu moc nevíte. Nejde vlastně vůbec o extrém, naopak, je to normální stav věcí. Lze se také seznámit s fungováním lidského těla, vývoje trávící soustavy u člověka po miliony let a de facto ničení těla právě v důsledku mléka a masa za posledních pár desítek tisíců let.

+1/−10
5.1.2018 7:41

A45l22e24n14a 15V89e76s70e13l55á 3173571415708

Já bych celkem souhlasila s tím, že třeba i v mém jídelníčku je zastoupení živočišné stravy zbytečně vysoké a tipy, recepty či výrobky postavené na jiném základě vítám.

Ale těžko mě někdo přesvědčí o "de facto ničení těla právě v důsledku mléka a masa", když výsledkem tohoto údajného ničení je obrovský nárůst počtu obyvatel na Zemi a výrazné prodlužování života.

+12/0
5.1.2018 7:51

P93a49v69e75l 97Ž60e87r74n71í72č27e93k 9742202256202

Paní Veselá, přece určitě víte, že člověk je sběrač, stejně jako ostatní primáti a proto je celá trávicí soustava uzpůsobená právě bobulím, ořechům a jiným plodům. Lovcem se stal z důvodu klimatických změn o miliony let později a zemědělství nebude starší 10tis let. Naše tělo to ale zas tak nepobralo... A mléko? Jsme jediný druh na světě pijící mléko v dospělosti a ještě od cizího druhu. Prosím, najděte si relevantní údaje o laktóze, budete nemile překvapena.

+1/−4
5.1.2018 9:11

A94l95e97n98a 77V40e81s57e17l59á 3263831665148

Tak vy si zas najděte relevantní údaje o růstu počtu obyvatel na zemi a prodlužování jejich života, pokud jste to v mém prvním příspěvku přehlédl... a budete zas překvapen vy, kam až jsme to tím soustavným ničením těl dotáhli. ;-)

+5/−1
5.1.2018 10:16

P25a77v15e59l 11Ž22e81r80n62í95č46e60k 9352382436272

Paní Veselá, vždyť je to přece statistický údaj, to nemá s délkou života nic společného. Když zemře novorozeně a jeden 50ti letý člověk, tak se dožili 25let. Ale dnes toho novorozence zachráníme a tím zvyšuje délku živoat (statisticky). Ale hlavně, se zdravím toho jedince to je přece špatně. Každý okolo nás trpí nějakým neduhem a většina je ze stravy...

+1/−2
5.1.2018 14:27

I80v25a54n 88H59o89l53a93s 5467147458937

> Když zemře novorozeně a jeden 50ti letý člověk, tak se dožili 25let.

A nechcete si nejprve zjistit něco o tom, jak se počítá průměrná délka života (novorozenci se do toho rozhodně nepočítají)? 8-o8-o

A a když už v tom zjišťování budete, tak třeba také to, že ten člověk-sběrač (stejně jako jeho předchůdci) samozřejmě nesbíral pouze rostlinné, ale i živočišné produkty (hmyz, ptáky, drobnější savce atd.) a že jasným důkazem je naše trávící soustava, která je jednoznačně uzpůsobena jako u všežravců, nikoliv u býložravců) ??

Sice argumentujete velmi vášnivě, ale plácáte tady yneuvěřitelné hlouposti, které by neprošly ani žákovi druhého stupně ZŠ :-(:-(

+1/−2
5.1.2018 15:22

M84a26r95t77i85n 21V55i33n86t49r 8490547533867

To je zavádějící argumentace.

Ano, naše trávicí soustava s největší pravděpodobností byla a možná i nadále je nejlíp přizpůsobena na sběračství.

Tím ale není vůbec vyloučeno, že průměrnému člověkovi líp svědčí všežravost.

Předpoklad, že nám nejlíp svědčí to, co jsme jedli před půl milionem let, je jen neprokázaný předpoklad.

Vypovídající by mohlo být statistické srovnání dvou kmenů žijících v podobné oblasti, z nichž jeden se živí výhradně sběračstvím a druhý zemědělstvím a lovem - jak se daří celkově kmenům a jak jednotlivě jejich členům... Takovou statistiku nemáme k dispozici, takže lze usuzovat jen z existujících statistik, které říkají, že při současném stylu života lidí přibývá a zvyšuje se naše průměrná délka dožití.

+1/0
5.1.2018 11:55



Najdete na iDNES.cz