Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místa, kde se potkává celé Brno: vládne chaos a neukáznění chodci

Statisíce lidí denně podniknou v průměru milion jízd městskou hromadnou dopravou v Brně. A valná většina z nich míří přes šest nejvytíženějších přestupních uzlů, jejichž stav MF DNES zmapovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R29o49m91a51n 51N20o66v76a65k 6959311172726

to zabradli u nadrazi, aby se musela obchazet (podchazet) cela zastavka, vymyslel idiot, ktery tudy nikdy nesel a nespechal na spoj. gratuluji k vysledku

0/−1
9.1.2018 14:55

I98v72a17n 77H52o85l31a59s 5287257488387

Ta fotka z České je nějaká divná. Asi je to bráno od Air banky, ale nějakým dlouhým sklem, takže to vypadá dost zkresleně.

0/0
8.1.2018 21:48

A70l40e42n29a 36K76o73l49e18g55a24r86o26v73á 7546326406658

Postřehl vůbec někdo že, přestupní uzly..především Mendlák a Malinak nejsou bezbarierové..nebo tedy ne tedy ve všech směrech ..což je pochopilelně limitující pro handikapované cestující;-(

0/−1
8.1.2018 15:04

A38l64e61š 65L79i41s20o48v38s83k69ý 9159108342522

Tragédií na Mendláku bylo nezbourání toho baráku uprostřed.

+6/−2
8.1.2018 12:50

P23a79v79e33l 56R39e28z57n67i63c52e57k 3305604774412

ad1 je tusim pamatkove chraneny, ad2 je to soukroma a legalne stojici nemovitost.. tedy jake bourani prosim?

0/0
9.1.2018 15:56

P98e28t62r 85B83á75č15a 8595116185875

V ankete hlasuji pro:

- zadnej, MHD me nezajima

Radsi zmapujte mista nejvetsich kolon a problemu na silnici v Brne, tam vam pak rad poreferuju :)

+2/−4
8.1.2018 11:22

J48a88n 79D12r54á89b43e13k 6938747978820

Koho zajímají kolony v Brně? Ty jsou ve špičce všude, tak proč o tom psát?

+3/0
9.1.2018 10:11

L36i20b17o92r 11D36o83l89á86k 9609526708

Přestup v Bystrci. Kdysi tam byl podchod, který výrazně zlepšil situaci. Dalo se bez problému přejít z tramvají na autobusy a zpět. tedy nikoliv bez problému protože několik občanů si jej pletlo s veřejnými záchodky a člověk se musel pečlivě dívat, aby do něčeho nešlápl. Nicméně řešení v podobě opravy osvětlení a instalací funkčních kamer napojených na místní polici, tak aby se tento podchod stal bezpečným, se nerealizoval. Řešení bylo zvoleno zasypání tohoto podchodu a tisíce chodců vystavěni přebíháním velmi rušné vozovky. Nad obdobnými řešeními zůstává rozum stát.. A v současnosti se bude opět kopat podchod nový.

+6/−2
8.1.2018 11:10

M85i47c48h68a46l 74K29o32l48á50ř 9790671870

A ledva tam bude podchod, tak budou lidi stejně přebíhat ulici, protože jakýkoliv dodatečně dodělávaný podchod nebo nadchod je delší trasa. Leda by tam dali pořádné zábradlí. Aspoň dvoumetrové.

+1/0
9.1.2018 6:56

P60a97v66e85l 57B83o66u11c45n36í75k 4752821133325

Obecně na všech přestupních uzel chybí dlouhá zastřešení zastávek, kryjící celé nástupiště. V podvečer a v noci pořádné osvětlení. Kde je světlo, nejsou bezdomovci. Velké informační panely, pokud možno nejen na začátku zastávky, kam my starší už nedohlédneme, ale uprostřed délky nástupiště. A pak vyšší nástupiště, abychom i do nízkopodlažních šalin mohli nastupovat skutečně bezbariérově. Urychlí se tím nástup i výstup. Ještě bych doplnil přestupní uzel v Bohunicích u nemocnice. Nepřehledné, jen pár "budek" kam se lze v případě nepohody schovat. Ale tady se změny dočkáme až po přivedení šaliny.

Na uzlu Hlavní nádraží - Úzká se ukazuje, že koncepce svedení skoro všech linek šalin, plus pár linek trolejbusů do jednoho centrálního přestupního uzlu, je pro město velikosti Brna již překonaná. Navíc do uzlu silně zatíženého množstvím cestujícím přijíždějících vlakem. Počtem cestujících, který pomalu, ale trvale roste.

Dlouhodobým řešením je rozložení dopravní zátěže po městě. Více přestupních uzlů, i když menších. Např. přestupní uzel u nového nádraží Černovice. Další podpora okružních linek, trolejbus po Nové městské třídě, šalina Masná - Zvonařka - Heršpice ... ale tohle všechno je vázáno na polohu Nového hlavního nádraží a dostavbu Velkého městského okruhu, který částečně uvolní zasekané ulice Brna.

Ideální by bylo u každého přestupního uzlů parkoviště pro auta i kola, aby nebyla uvázaná o zábradlí. Město Brno plánuje parkoviště P+R aspoň u uzlů na okraji, třeba Královo Pole.

PS: Průraz z Mendlova náměstí do Hybešovy ulice, kterým by jezdily šaliny číslo 1, se pravidelně objevuje a opět upadá do zapomění asi 30 roků. Osobně si myslím, že je to dobrá myšlenka, která by výrazně pomohla dopravě,

+6/0
8.1.2018 8:56

M27i28c10h87a46l 18K26o17l51á73ř 9650281540

Já o průrazu slyším prvně. Myšlenka je to dobrá, ale jak tak koukám na mapu, tak to bude masakr. To neprojde.:-(

0/0
9.1.2018 6:59

P74a44t84r39i48k 15E50g38e26r 2138380759841

V Praze je nejvytíženější stanice metra Anděl. Přestupní uzel by se měl do roku 2035 výrazně změnit výstavbou nové čtvrti Smíchov City která bude zasahovat také na Lihovar a Zlíchov. Autobusové nádraží Na Knížecí bude přeloženo a vznikne nové u Smíchovského nádraží. S velkou proměnou se počítá také na Florenci, Masarykově nádraží a u Hlavního nádraží také zde má vzniknout lepší přestupní vazba na MHD. Autobusové obratiště Palmovka má být také zrušeno, autobusy mají nově využít ul. Povlavskou, aby zst. Pelc - Tyrolka byla obsloužena i ve směru Palmovka a končit právě v okolí Masarykova nádraží. Počítá se také s novým přestupním uzlem na Roztylech a Hostivařskou a Záběhlickou spojkou ta by měla vést od OC Hostivař k zst. Choceradská a plánuje se zde také tramvajová trať, ze začátku by linka 195 byla, ale prodloužena na Chodov.

+1/−2
8.1.2018 8:47

P68e50t20r 71Ř92i63h71á95k 9154296497918

Co je na Mendlaku prosim chaotického??

+4/−1
8.1.2018 8:40

K31a78m44i89l 25N21o91v64o21t35n11y 4516455362770

Kdyz tam prijedete poprve, je velmi slozite se zorientovat, odkud ktery spoj jede. Zmate vas i to, ze stejny spoj do ruznych smeru odjizdi z uplne jinych mist (26,25). Je to v podstate nadrazi, ale bez velke svetelne cedule, ktera by rikala, odkud co jede.

+8/0
8.1.2018 9:29

P62a93t10r25i70k 21S60v49o75b96o78d80a 3119561586685

Když jedu poprvé, mrknu na webstránky, kde jsou všechny zastávky nafocený. POdle toho se dá zorientovat. Nebo když nemám čas tak mám hubu.... :)

+3/−1
8.1.2018 11:17
Foto

H25a44n47a 27A35n15t48o10n90o46v20á 6737439494684

Mám hubu, ptám se paní jak se dostanu na nádraží ta dlouze přemýšlí aby mi poradila cestu se 4 přestupy. Naštěstí opodál stojící pán ten hovor slyšel a poradil mi, že když se přesunu 20 metrů na jiné nástupiště, tak mohu jet přímo.

+5/0
8.1.2018 13:58

P36e65t85r 19Ř12i14h13á77k 9804696397688

ta kt ojo. zlepsit napovedu a orientacni cedule a myslim, ze není problem.

0/0
11.1.2018 12:25

I92v46a40n 89H18o61l65a85s 5167977198517

Například to, že různé spoje do stejných (podobných směrů) jedou z různých míst, není centrální světelná tabude se všemi odjezdy, aby si člověk mohl rychle vybrat, jestli mu dříve jede napířklad 25/26, 37, 52 či 84 k Antrhromopsu, nebo třeba 5 a 25/26 či 44 do Černých Polí.

+2/0
8.1.2018 21:43

P56e54t10r 34Ř34i10h86á15k 9364376517258

tak v tomto pripade ano. R^zlepsit znaceni a pomucky k orientaci a myslim, ze to b jak rikate dost pomohlo.

0/0
11.1.2018 12:26

I24v46a56n 64H21o65l66a57s 5957457548627

Přidejme ne zrovna ideální cestování na Českou v momentě, kdy pětka odjíždí ze smyčky a tramvaje jedoucí opačným směrem blokují přesun mezi hlavním nástupištěm (pro 5 a 6 z Křižové) a nástpním prostorem ve smyčce.

+1/−1
8.1.2018 22:02

L60i55b11o21r 76Z62a61v37ř55e44l 8619566141782

Já teda nevím, ale většinou když chci někam cestovat, vím odkud kam a v kolik mi to jede a odkud!! Takže nemusím nikde lítat přes koleje. Na jakýkoliv spoj se chodí včas a popřípadě chvíli čeká!!

0/0
10.1.2018 13:06

P53e79t81r 33Ř42i64h93á24k 9744716157118

R^

0/0
11.1.2018 12:27

M73i50r41o61s55l21a10v 46U73r77b97a74n 1386727751249

Kdysi pred budovou nadrazi bylo parkoviste, sice male, ale par mist tam bylo. Clovek tam mohl zastavit a nalozit ci vylozit rodinneho prislusnika, ktery prijel ci odjizdi vlakem. Doba se zmenila a vedeni mesta doslo k nazoru, ze lepsi tam bude udelat stafl pro taxikare, bezny obcan at si trhne nohou. A aby se moc neremcalo, tak jsme my, radovi obcane, dostali milostive dve mista K+R trochu dal od budovy. To je to, co mi v tomto prestupnim uzlu chybi: Misto, kde muzu na 10-15 minut zaparkovat, jit k vlaku rodicum naproti a pak je nalozit a odjet. Resenim je parkovite zezadu u tesca, ovsem s novymi pravidly s minimem 30 Kc za zaparkovani, ktere obcas trva treba jen 5 minut, to mi neprijde zrovna jako motivacni pro to, aby lide pouzivali hromadne dopravni prostredky..

+16/0
8.1.2018 8:05

P69a79t83r10i59k 42S21v85o74b71o12d89a 3679451796395

Je to dobré rito pro Městkou policii. Večer jedeš podat balík, tak to hodíš na parkoviště před poštu, kde večer nikdo nestojí. Ale je tam pochopitelně zákaz. Prý to mám hodit na K+R (zasekl jsem se za člověkem, který dával 15 balíků). Prý mě nebudou stopovat jestli tam stojím 5 nebo 30 minut :)

+2/−3
8.1.2018 11:16

P16a74v88e20l 95R93e87z50n56i67c15e74k 3805174944692

smutna realita

0/0
9.1.2018 15:59

M87i79c54h94a86l 14N51e41z38v54a85l 9823184194

To same je treba spital v Bohunicich. Vezl jsem tam babicku, aby jen vystoupila a sla sama. Vsude zakaz zastaveni a jedina legalni moznost je vjet na parkoviste, babicka vystoupi, ja zaplatim 20Kc a jedu zase ven. Proste mista na par minut nejsou. Pritom by stacila zluta cara pro 1-2 auta.

+1/0
8.1.2018 19:35

J77o37s96e68f 68N62o82v64á27k 9745919421520

Ano, před nádražím byl prostor pro krátkodobé zastavení určený k rychlému nastoupení a naložení zavazadel. Nikdo si tam nedovolil parkovat. Podchod nebyl, v ranní a odpolední špičce řídili dopravu příslušníci SNB. viz. foto:

http://foto.bmhd.cz/foto.php?2502

+1/0
8.1.2018 20:16

P91e37t45r 15K67r76e42j11s86a 6901841511111

Když to opravdu použijete k naložení rodičů, tak těch 30 korun dáte, ne..? Kolikrát ročně rodiče nakládáte..?

+1/0
9.1.2018 10:52







Najdete na iDNES.cz