Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží u řeky je levnější a méně rizikové, říká městský architekt Brna

Kancelář architekta města podpořila odsunuté nádraží. Její šéf Michal Sedláček exkluzivně pro MF DNES vysvětlil proč. Podle něj je varianta Řeka reálnější, levnější a je katalyzátorem pro rozvoj města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27a76v44e35l 14V69e95r40n93e26r 1273293402227

uz aby to bylo

0/0
13.1.2018 21:01

M55a96r96t78i71n 95B37u58r78e78š 3476525348481

Tomáš Koláčný (Česká pirátská strana) „ Město Brno si zadalo u čtyř nezávislých univerzitních expertů posouzení studie proveditelnosti přesunu brněnského nádraží. Jednalo se o:

doc. Ing. Lukáše Týfu, Ph.D. (ČVUT Praha)

doc. Ing. Pavla Drdlu, Ph.D. (Univerzita Pardubice)

doc. RNDr. Miroslava Maradu, Ph.D. (UK Praha)

doc. Ing. Annu Dolinayovou, Ph.D. (Žilinská univerzita)

Všichni tito univerzitní dopravní experti se shodli, že z dopravně-ekonomického hlediska je jednoznačně výhodnější varianta Petrov.

Žádali jsme tedy zveřejnění shrnutí tohoto nezávislého expertního posouzení na webu města a v únorovém Metropolitanu, ovšem z kanceláře primátora přišla informace, že Petr Vokřál - primátor města Brna pokynem zakázal zveřejnění shrnutí nezávislého expertního posouzení na webu města a v Metropolitanu se prý objeví pouze jednostranné vyjádření městského architekta Sedláčka (který prosazuje variantu řeka) a jakékoli další informace o obou variantách dostanou v Metropolitanu prostor až v březnu nebo v dubnu, tedy v době, kdy už bude o celé problematice rozhodnuto.

Přístup hnutí ANO mi poslední dobou fakt často připomíná praktiky, které Machiavelli popisoval ve svém Vladařovi...“

+4/−2
10.1.2018 19:32

R83o61m21a25n 44J58e47s93c79h28k24e 9108145417715

To, že má někdo univerzitu neznamená, že je odborník. Můžu Vám ukázat práce jiných profesorů s chybama.

V roce 1928 bylo 14 projektů. Žádný nebyl dokonalý.

Petrov určitě není ekonomicky výhodnější. Ani z dopravního hlediska také ne.

Ono přidat další 2 koleje do Židenic není jednoduché.

To, že je pro někoho problém 10 minut chůze, tak je to špatné.

Zvonařka pro autobusy se postavila před 30 lety a dodnes funguje. Pouze Jančura má vyjímku a jezdí ke Grandu.

I v Berlíně a ve Vídni přesunuli nádraží o více kilometrů. A funguje to.

Ja se také z přecpaného Brna odstěhoval.

0/−1
10.1.2018 21:47

P80a44v82e73l 87S58t97ř47í49t17e67c59k67ý 7969648872613

http://www.brnoplus.cz/zaludna-anderova-hra-s-posudky-expertu-k-nadrazi/

+1/0
10.1.2018 23:28

M44a57r55t41i14n 12N84e80r73m61u26t 4789630718904

Spousta lidí myslí, že nádraží je něco jako třeba divadlo, prostě budova do které vcházejí a vycházejí lidi. Že ten vlak musí někudy přijet, to už nevidí. Mělo to být přesunuté už dávno. Autobusák nikomu nevadí, jak to?

+2/−2
10.1.2018 17:00

I95v85a97n 44H63o77l45a88s 5847247718177

Ale vidí. Jen je potřeba si uvědomit, která z těch dvou věcí (nádraží a tratě) má být které podřízená (pokud ta možnost existuje).

0/0
10.1.2018 20:31

D75a98g78m95a25r 39S62i64t56a84ř40o75v41á 4978927248960

Tento výrok "úroveň" srovnání obou variant vystihuje asi nejlépe... "Posuzovali jsme tři věci – realizovatelnost, dopravu a peníze." Bohužel z těchto faktických údajů neplyne nic o tom, jakou kvalitu dané řešení městu přinese, jak pohodlné a přínosné to bude pro obyvatele cestující - dojíždějící i turisty, ani jaký dopad bude mít výstavba (takřka bájného) nového moderního Jižního centra na stávající centrum historické? Určité věci bohužel nelze měřit čísly, ale pro kvalitu života ve městě znamenají mnohé. Škoda, že Kancelář architekta tyto aspekty naprosto opomíjí.

+2/0
10.1.2018 15:27

I81v67a84n 45H75o62l81a98s 5307347828987

To je stejné, jako studie Italů z roku 2000, která ronvěž preferovala odsunutou varinaty (a táhlo se to až do roku 2006, že ODS mimo jiné právě kvůli snaze odsunout nádraží projela komunální volby). Ve dvou ze čtyřech pohledů na problematiku, byla výhodnější poloha odsunutá, jak na potvoru ani jeden z nich se netýkal dopravy (šlo o městský urbanismus a ekonomiku, včetně zhodnocení pozemíků).

0/0
10.1.2018 20:38

P67a70v27e42l 94K18o80l93á65č11e49k 9104174442201

Pokud vím, tak studie proveditelnosti řeší i srovnání rizikovosti obou variant. A ta vychází výrazně lépe pro variantu U řeky. Ta rizika jsou značná, od projektové nepřipravenosti varianty Petrov, až po rizika vyplývající z velké náročnosti projektu dané rozsahem tunelových úseků, umístěním terminálu pro vysokorychlostní železnice - komplikované geologické poměry pod historickým jádrem, negativní dopady vč. fragmentace krajiny v okolí Žebětína, dané průchodem VRT. Pak jsou to další rizika, řekněme politická - neschopnost dotáhnout stavby do úspěšného konce (viz neschopnost ČR ohledně dálničního spojení Brna s Vídní, ve srovnání s našimi jižními sousedy). Může se stát, že v dnešní, politicky turbulentní a nejisté době, nebudou finance na tak náročné a složité řešení. V tomto kontextu není až tak nemožný scénář případné etapizace stavby ve var. Petrov - postaví se pouze terminál pro regionální dopravu s tím, že podzemní nádraží pro VRT se odsune do další etapy. Nakonec tomu nahrává i fakt, že dodnes není dořešena koncepce VRT v České republice. A je u nás národním zvykem, že když příjde nová politická garnitura, překopou se rozličné rozvojové politiky a koncepce. Kontinuita žádná. V tomhle kontextu není pak jakékoli zadrhnutí stavby či rozdělení stavby "na pak" až tak nepravděpodobné. Byla by to ovšem obrovská komplikace, jak technická, tak zejména logistická, kladoucí enormní nároky na celý inženýring, zatěžující město na dlouhé roky dopředu, s tím, že ve výsledku by se stavba výrazně prodražila, s rizikem, že vznikne paskvil. Máme přece zkušenosti s tzv. trvalými provizorii. Toto by mohlo směřování Brna ve významné evropské vědecké a univerzitní centrum ohrozit. A nakonec povzdechnutí nad politickou realitou naší země. Přiznejme si, že Brno není Praha a priority v tomto státě jdou odjakživa především do Prahy. Koneckonců takto významná a stavebně komplikovaná stavba, jakou je přestavba železničního uzlu, nemá u nás, s výjimkou budováni pražského metra, obdoby.

+1/0
10.1.2018 22:01

P55e31t12r64a 84N31o91v13á55k85o71v10á 7458966954938

http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jann-zeman-ze-srovnavaci-studie-vychazi-lepe-nadrazi-v-brne-pod-petrovem

0/−1
10.1.2018 12:57

P14a79v65e87l 24S22t42ř46í89t21e29c41k79ý 7289848372403

Tady jsou velmi pěkně a stručně rozepsány výhody a nevýhody obou variant vycházejících ze studie proveditelnosti. http://www.boucnik.cz/studie-proveditelnosti-2017-strucne-jasne/

0/0
10.1.2018 12:00

P52e35t77r 27Z68a96v76ř75e66l 7719560323

Mne na cele veci vadi jedna dost zasadni vec. Pruzkum. Bude se delat jen pro obyvatele Brna. Ale co ti, co nadrazi pouzivaji denne pri ceste do/z prace a jsou z celeho sirokeho okoli Brna. Dle meho je jich vice. Proc se jich nikdo nepta? Pro nektere (mozna vetsinu) se zvedne dojizdeci cas a radeji prejdou na auto coz zpusobi vice zacpane Brno. To je ten plan? Ja uz jsem na auto presel. Neni to vyrazne drazsi a cas straveny na ceste je o dost kratsi. Nehlede na kulturu cestovana ve vlacich ( v lete neskutecne vedro). Dle meho je soucasna varianta "Reka" mozna vhodna pro Brno, ale nevhodna pro cestujici.

+4/−3
10.1.2018 9:31

P17a44v95e68l 16K44o30l51á55č94e43k 9874654732721

To by pak mohli by Brňáci třeba rozhodovat, kde se co za významnou dopravní stavbu postaví v Praze. Praha je přeci všech občanů ČR....

0/0
10.1.2018 18:27

R12o60m33a37n 10J43e68s92c71h28k75e 9448815877225

Před 30 lety postavili Zvonařku aby autobusy vytlačili z centra Brna. Dnes zase pustili Jančuru ke Grandu . PROČ. Já také dojíždím vlakem do Brna. Problém se řeší od roku 1928. Žádné řešení není ideální.

V diskusi mne chybí také možnost nových zastávek. Lidé nemusí jezdit do centra. Mohou nastoupit třeba v Židenicích. Ač nemám Jančuru rád, ten tam pro lidi nastupuje. Další zastávka by mohla být u Hornbachu - Bauhausu.

V Praze máte také možnost nastopit v Libni a na Smíchově. Podobně ve Vídni.

+2/0
10.1.2018 19:38

M57i50r85o23s82l75a32v 71Z72á82v64o85d84n56í91k 5885618938349

A kde si mám v Brně představit historické centrum, a proč je tak důležité pro polohu nádraží?

0/0
10.1.2018 8:31

J74i25n43d44ř55i88c47h 51H34r50a40d10e47c62k43ý 6475929122512

hlavně, ať už se staví!

+3/0
10.1.2018 8:23

P90a96v78e87l 59S53e45n57d83l46e79r 5384245493576

Když dorazím na brněnský hlavas je mi zle a musím se za to stydět.

Nejsem z Brna. Do Brna za prací dojíždím autem z blízké vesnice, protože spojení IDS (kombinace autobus+vlak) je pro mě ztráta času. Vlak a vlakové nádraží v Brně často používám při cestách do Prahy (i jiných měst), když se nechci rozčilovat a trpět na D1 a dalších skvělých českých cestách. Proto se těším na dobu VRT a dobu kdy do Prahy pojedu vlakem hodinu (u nás asi sci-fi, ale snad jednou v důchodě). Proto bych uvítal bezproblémové napojení nového nádraží na VRT, proto bych uvítal u nového nádraží parkovací dům pro auta, proto bych uvítal v blízkosti autobusové nádraží. Proto bych raději preferoval nádraží u řeky. Už jen proto, že v případě VRT by se složitě, zdlouhavě a hlavně draze budovaly tunely pod Brnem. Při úvahách o novém nádraží to chce hlavně vizi na dost dlouho do budoucna. Nějaký argument, že nyní to máme pěšky do centra par minut je pro budoucí vizi nového nádraží k ničemu.

+5/−5
10.1.2018 8:03

Š23t95e23f15a40n 34F44r34i96č30a 7422828263336

Když vlakem nejezdíte, tak Vám samozřejmě na poloze nádraží vůbec nesejde. V jiné situaci jsou samozřejmě lidé, kteří vlakem dojíždějí denně. Pro ně je současná poloha komfortní a také zásadní.

+4/−1
10.1.2018 8:38

P50a19v97e86l 19S13t37ř94í36t82e89c19k40ý 7629148542213

Nejhorší je, že nebýt zelených fanatiků (a jejich aktivistických podporovatelů) mohlo už nové hlavní nádraží stát.

+3/−6
9.1.2018 23:11

I25v59a89n 48H46o33l86a71s 5277567718807

Tak to není pravda ani náhodou. Prachy z Brusele, bez kterých nemá nádraží šanci, nezablokovali Zelení, ale paradoxně všichni, kdo natvrdo tlačili odsunutou variantu, protože právě oni neměli v potřebný moment dostatek argumentů (resp. potřebné detaily ve studiích), proč je tato varianta lepší, než varianta v centru.

Holt v Bruselu nestačilo to, s čím si po léta vystačili v Brně, totiž jen posměšně opakovat "nádraží v centru je nesmysl, protože je to nesmysl".

+2/0
10.1.2018 7:09

L66i27b70o28r 34D43u37p80a51k 8143466307273

Do Bruselu už byla podána nějaká žádost, že to zamítli? Nebo "jen" o to nikdo nepožádal, protože není konkrétní projekt, na který žádat?

0/0
11.1.2018 9:14

P68e39t25r 30H92a80n29á52k 2198264326363

Dnes jsem poslouchal rozhovor s hlavním architektem města Brna a šokoval mě vyjádřením, že vše zaplatí stát a Brno vlastně nic-zapomněl na novou MHD, která má být pro odsunuté nádraží výrazně obsáhlejší. Řekl taky, že MHD studie neřešila a že ji vymyslí město. To je lež! Studie stanovila minimální rozsáhlou změnu tratí MHD, aby nevznikl kolaps-např nový úsek od Zvonařky po městském okruhu! A taky v Židenicích na okruhu. S tím ale v Brně nepočítají! I tak by to znamenalo rozvrtání MHD.

Ještě k jednomu omylu, který tady čtu, že MHD do Jižního centra bude tak jako tak. Ano, ale v naprosto rozdílném rozsahu. Pro potřeby Jižního centra stačí pouze jedna tramvajová trať, zatímco pro obsluhu nádraží musí přibýt násobně vyšší kapacita!

+4/−2
9.1.2018 22:33

Š83t14e84f21a25n 91F56r64i23č69a 7652298903166

Jedna minuta je samozřejmě nesmysl, to je nejspíš další z účelově vypuštěných informací pro toho, kdo neví o co jde. Odsunout nádraží je neuvěřitelný projev nezodpovědnosti. Jen proto, aby se napakovala zájmová lobby. Současné nádraží je umístěné nejkomfortněji, jak to jen lze. Ta změna se však dotkne všech na trvalo. Odsunout nádraží někam o deset minut k řece bude samozřejmě znamenat ztrátu tohoto komfortu pro všechny nebo mnoho budoucích generací. Bude to krok zpět, a krok do vzduchoprázdna s negativními dopady na dopravu v Brně, vč. dopravy individuální, protože mnoho lidí přestane vlakem jezdit. Rv

+6/−5
9.1.2018 21:37

R29o76m73a68n 21J22e69s31c76h92k71e 9508335747515

V Berlíně i ve Vídni to přesunuli o více kilometrů a funguje to. Jenom v Brně zdechl pes. Všichni tomu rozumí. Každý vidí akorát tu svou šalinu. Ale je nutné jezdit na hlavní ? Lidé můžou nastupovat k Kéniku, v Židenicích a ještě postavit zastávku Hornbach - Bauhaus.

Zvonařka funguje 30 roků.

0/0
10.1.2018 21:53

P38a57v10e47l 91M49o39r51a68v36e21c 3892649142988

Městský architekt lže. Prý nádraží u řeky znamená zdržení MHD jen minutu týdně. To číslo si vycucal z prstu, dřívější odhady byly cca 5 až 10 minut denně, podobně to vychází i ze studie zveřejněné loni.

Pár dalších argumentů je také nefér. "Petrov není připraven, tak si zvolíme horší variantu" nebo "Petrov bude trvat déle stavět, takže si radši postavíme horší nádraží". Každý takový argument má svou váhu, ale je nutné všechny argumenty vzít dohromady. Třeba jak to dělala ta studie kde obě varianty v součtu vyšly zhruba nastejno.

+7/−7
9.1.2018 21:03

R73o95m38a85n 61N52o77v49a14k 6209651622366

6/7 let trvajici stavba s nepouzitelnym nadrazim - bez vlaku, ktere budou objizdet Brno anebo koncit v Modricich / Kralove Poli, rozbombardovane a nejspis neprujezdne Nove Sady / Uzka - a stavba na zelene louce, ktera zivot ve meste po dobu vystavby neomezi je podle vas "zhruba nastejno" ? :-)

+5/−2
9.1.2018 21:17

I90v49a73n 67H80o22l84a21s 5647807988657

Takže nezáleží na tom, která finální podoba nádraží (používaného po dalších cca 100 let), by byla lepší??

+3/−2
9.1.2018 21:25

J89u34r15a42j 98R32i14č26á77n29y 4741218476227

No, ale to je ve finale nastejno, podle studie :)

0/0
10.1.2018 8:43

P98a59v18e95l 37M35o86r12a60v29e62c 3522189512288

Ach jo, další demagog. Srovnání výstavby je jen JEDEN aspekt. Z mnoha. A ono by se "u řeky" taky nestavělo na zelené louce, bez výluky jak píšete, žejo. Výluka hl.n. se už vyzkoušela, dalo se to přežít, nedělejte z toho konec světa.

+3/−2
9.1.2018 22:53

I87v18a24n 39H29o70l27a72s 5177157878617

O tom, že nádraží U řeky leží "kupodivu" u řeky, tudíž v záplavové oblasti, se ve článku taktně mlčí. Stejně tak o spoustě dalších věcí (například snížení celkové průjezdnosti ŽUB kvůli tomu, že nádraží U řeky by padl za obět v 70. letech vybudovaný a velmi potřebný nákladní průtah širším centrem města, zatímco na novém nádraží i tratích by se opět osobní a nákladní vlaky motaly dohromady).

Z hlediska urbanistického je jistě výhodnější varianta U řeky, ale stejně jako u studie z roku 2000 se opět "poněkud vytrácí" fakt, že nádraží je tady primárně kvůli dopravě, a tudíž by dopravní aspekty neměly být hodnoceny jako druhořadé.

+5/−2
9.1.2018 21:02

R45o58m71a73n 61N30o68v23a34k 6139681532726

nakladni prutah je nove opraven a byl prvni etapou stavby noveho nadrazi v odsunute poloze nez se to stoplo na zaklade protestu ruznych Patocku apod

+1/−4
9.1.2018 21:19

I78v86a72n 84H78o56l23a61s 5977887208607

A toho, že při vybudování nádraží U řeky už to nebude nákladní průtah, ale trať do Židenic pro osobní i nákladní dopravu, jste si nevšiml proč?

+2/−1
9.1.2018 21:24

I81v27a50n 80H86o10l89a48s 5737517538887

Jinak pro pořádek (abychom se v tom terminologicky neztratili) nešlo o etapu první, ale nultou (tedy vše, co bylo možné vybudovat či zásadně rekonstruovat pro obě vrianty umístění hlavního nádraží).

+1/0
9.1.2018 21:26

L54i11b31o49r 38D93u83p49a70k 8663506837533

Dotaz: jakým způsobem je ve variantě Petrov řešen příjezd od Vyškova? Tak jak teď, tj. okružní jízda před Černovice nebo jinak? Díky

0/0
11.1.2018 9:29

P86e37t57r73a 98N46o68v60á23k79o13v27á 7418476124778

Když čtu, a nejen tady, důvody některých podporovatelů varianty pod Petrovem, tak mám chuť říct: OK, ať je po vašem, užijte si, že vám budou sedm let rubat pod vašimi domy a rozšířené kolejové trati povedou ještě víc mezi vašimi domy. Pak si člověk uvědomí, že tito zastánci a v některých případech vykřikovatelé nebydlí ani nad případnými tunely, ani u trati, proto tak moc podporují variantu u centra. Normálnímu člověku totiž dojde, že lepší cpát koleje a mhd uzly do obchodních a průmyslových zón než mezi bytovou zástavbu.

+13/−4
9.1.2018 19:56

I14v98a36n 43H83o40l77a34s 5737337148157

Vyměnit sedm let problémů za dalších cca 100 let luxusně umístěného nádraží není zase tak špatná cena.

jmenujte jediné evropské město, které nádraží z historického centra vymístilo do oblasti, která ani nebude mít stejně komfortní napojení na MHD, jako má stávající nádraží.

+5/−6
9.1.2018 20:49

R70o88m24a75n 66N36o98v72a42k 6749731142846

prosim prectete si alepson jednu relevantni studii, pak (mozna) pochopite, ze nove nadrazi u Zvonarky (varianta Reka) nerovna se nadrazi mimo Brno

+4/−4
9.1.2018 21:03

P38a40v31e28l 32M95o55r80a70v65e66c 3242509692558

Já tu studii četl a s I.Holasem souhlasím..

+1/−3
9.1.2018 21:04

I59v33a10n 74H42o62l88a33s 5647367598157

Až dokážete pochopit rozdíl mezi "mimo Brno" a "mimo centrum" Brna, můžeme pokračovat.

Mmch. já se tímto problémem zabývám i profesně přes čtvrt století a těch studií jsem viděl (nejen v konečném stádiu, ale i v průběhu jejich přípravy) patrně podstatěn více, než vy.

+4/−1
9.1.2018 21:06

R48o39m45a39n 34N31o57v55a10k 6559161512366

kde jsou Nove Sady - Soukenicka? centrum podle Vas?

Gratuluji k precteni bezpoctu studii, bohuzel Vam k nicemu nebyly.

+1/−5
9.1.2018 21:25

I57v33a98n 33H57o61l26a66s 5527227188737

> , bohuzel Vam k nicemu nebyly.

Poékud už vám smysluplné argumenty došly, přeji dobrou noc.

+3/−1
9.1.2018 21:28

I98v71a31n 48H16o66l90a71s 5907177518357

A když "vám k něčemu byly", tak proč pořád argumentujete dokonalým napojením nového nádraží na stávající tramvajovou síť, když o mezidobí křižovatky Nových sadů (které silně limituje kapacitu celé této trati) evidentně nemáte ani šajna. Což je jen jeden z mnoha příkladů dokazujících, že detaily (zejména ty problématické) vám zůstaly dokonale utajeny.

+3/0
9.1.2018 21:37

T36o42m91a91s 24C55e13n27e58k 6477834390893

Nebude to 7 let. Bude to min. 10 let. Nebude to luxusně vyřešené nádraží, bude to nejdražší kompromis bez VRT. Nebude bez MHD, když se plánuje 8 nových linek, že. A tak by se dalo pokračovat...prostě demagogie a emoce bez informací. Ať žije intelektuální prázdno...

0/−3
9.1.2018 23:47

I10v17a73n 42H47o94l27a36s 5647357598367

> když se plánuje 8 nových linek, že

Autobusové a trolejbusové linky rovnou pomiňte, to je doprava doplňková, nikoliv páteřní a páteřní dopravou v Brně jsou tramvaje.

A u tramvají není vůbec podstatný počet linek (těch může teoreticky nekonečno), ale počet TRATÍ. Ty budou pouze 2 (Plotní a nový bulvár), přičemž už nejméně 10 let je známo, že jejich propustnost (zejména bulváru) je velmi limitovná a počty jasně ukazují, že potřebnou kapacitu nezvládnou.

Takže intelektuální prázdno předvádíte pouze vy, neb papouškujete něco, aniž byste znal klíčové detaily (holt vždycky plát, že právě v detailu je skryt ďábel - čára na mapě může vypadat hezky, ale když u ní chybí informace, lik cestujících ta "čára" zvládne, je to o ničem - ale vám to evidentně stačí).

+2/0
10.1.2018 7:06

T17o92m88a24s 78C45e50n81e73k 6957244690343

Vy si prostě neumíte představit jiné uspořádání dopravy než je dnes. Podle Vás tam kde jsou dnes tramvajové koleje budou i za 100 let a nádraží se musí přizpůsobit jejich stavu k 1.10.2018. To je podle mě špatně, ale nebudu Vám to vyvracet, neb to nemá cenu. Z neznalsotí detailů mne, prosím, neobviňujte, to je jen vaše vlastní projekce. Léta čerpám např. zde. Doporučuji i Vám.

http://www.boucnik.cz/studie-proveditelnosti-2017-strucne-jasne/

http://www.boucnik.cz/brnensky-severo-jizni-kolejovy-diametr/

0/−2
10.1.2018 10:34

I52v95a18n 90H25o60l86a90s 5587157588267

Vám evidentně vůbec nedochází to, že umístění nádraží determinovalo strukturu travamjové sítě a ta zase determinovala podobu CELĚHO VNITŘNÍHO města. Takže to opravdu nejde změnit ze dne na den, řadu věcí prostě nelze změnit vůbec (maximálně povrchovou dopravu nahradnit podpovrchovou - o SJ diaametru jsem ostatně už psal). Určité změny samozřejmě možné jsou, ale o těch ani ve vzdálenější budoucnosti nikdo ze zastánců odsunuté varinaty nemluví - dokonce v roce 2004 zrušili i ten SJ diametr.

Pokud například nevíte, jak problematciké je zaústění nové tramvajové sítě do křižovatky Nové sady, tak vás z neznalostí detailů bez jakýchkoliv pochybností obviňovat můžu, protože to tak prostě je (a tento "detail" je docela zásadní a prů ... švihový).

A zkuste mi doporučit nějaké zdroje, které za toho čtvrstoletí soustředěného odborného zájmu o tuto problematiku neznám - pokud možno více vyvážené.

0/0
10.1.2018 10:50

T38o52m21a33s 97C71e16n42e64k 6167614240123

Můžete mi prosím poslat odkaz na zdroj podle kterého (jak tvrdíte na několika místech) zrušili SJ diametr? Kdo zrušil, co zrušil? Pokud vím, JMK v r. 2004 připomínkoval trasování SJD vzhledem ke změnám územního plánu. Že by se projekt SJD zrušil, to snad ne.

0/0
10.1.2018 11:21

I79v12a42n 57H25o14l91a14s 5187947988197

Tato informace padla tuším v dubnu 2004 na Urbisu z úst tehdejšího hlavního architekta města Brna Jozífka. Byl jsem při tom, kdy se při briefingu bezelstně prokecl zhruba ve smyslu (nechce se mi hrabat v archívu), že "diametr ani při přesunutí nádraží Brno nepotřebuje, takže se jim už vůbec nezabýváme". To, že formálně projekt oficiálně zrušen, není rozhodující, stačí se podívat, co se v něm za řadu dalších let (ne)udělalo.

0/0
10.1.2018 12:09

I45v48a74n 71H44o58l87a39s 5967497918397

To, že formálně projekt oficiálně zrušen nebyl, není ...

Pardón

0/0
10.1.2018 12:11

T57o75m33a17s 36C68e45n44e92k 6877454570543

Je to sice postavené hodně na vodě a nemáte ani odkaz ani referenci, dokonce žádné takové rozhodnutí nikdy nepadlo..., ale i kdyby, budiž, chápu proč to říkal. Od roku 2004 to totiž stojí - a víme proč. V r. 2003 vzniklo sdružení Nádraží v centru, které bojovalo za nulovou variantu. Následně bylo v r.2004 referenum, prohlášené za neplatné. Už tehdy se vědělo, že nulová varianta je dlouhodobě neprůchodná, a tak se v r. 2007 vymyslela studie Nádraží v centru. Vpodstatě stále nulovka a stále nekonkurenceschopná s projektem U řeky. To ovšem stačilo, aby se prosadila tzv. "multikriteriální" analýza, podle které vyšlo lépe Nádraží v centru - i když paradoxně nikdo vlastně nevěděl, co si pod tím má představit, byla to stále ona nulová varianta. V r. 2008 bylo tedy zrušeno územní rozhodnutí o přesunu nádraží. A tak, až v r. 2011, na základech studie z r. 2007, která nic neřešila, vylezla na světlo varianta Pod Petrovem. Což je ale úplně něco jiného než varianta nulová.... Projekt SJD se v daném chaosu samozřejmě nerozvíjel. Obě varianty Řeka i Petrov SJD zakreslují a v případě Řeky vyloženě řeší obrovský kus MHD.

0/−1
10.1.2018 13:28







Najdete na iDNES.cz