Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i43c85h14a10l 78B63r38ň83á25k 6284314777258

Jeden obrázek mluví za vše. Řešení napojení rychlotratí do obou variant. V případě řeky jdou tratě z dnešního existujícího tělesa dráhy směr Rosice. V případě Petrova je nutná kompletně nová stavba ze směru Žebětín-Obora a následně tunel pod třetinou města (Jundrov a dále směr Masarykova čtvrť-Střed). Ústí tunelů by pak mělo zasahovat do přírodní rezervace v Podkomorských lesích (!!). Kdo by tohle dovolil postavit? Jak by se k tomu stavěly desetitisíce lidí, kterým by kopali léty tunel pod barákem? Cena v desítkách miliard. Ale tohle Patočkové, Patrikové a Anderové raději nezmiňují a dělá se téma z toho, že bude o minutu-dvě delší dojezdová doba MHD. Dle té studie to dokonce vychází na minutu. Když už se k Řece obrátil i Sedláček, kteého si tam dosadili Zelení, tak by se nad všemi těmi fakty měli zamyslet i ti, kteří nesmyslně hysterčí a opakují Patočkovy a Patrikovy demagogické lži.

+23/−2
doporučit
9.1.2018 15:51

O92n22d46ř78e56j 33P19u92t96n66a 9281924161575

Z rozhovoru jasně vyplývá, že referendum v takové otázce je špatné a možná i nebezpečné pro rozvoj Brna. Když i městský architekt musí problematice věnovat hodně úsilí a času, aby mohl posoudit nejlepší variantu, je jasné, jak erudovaně asi rozhodne průměrný účastník referenda. Teť už zbývá jenom doufat, aby se na variantě u řeky shodly všechny strany a konečně se to posunulo dál.

+18/−1
doporučit
9.1.2018 16:02

P37a84v18e48l 58K42o35l50á95č52e50k 9554964972681

"Neznám nikoho z těch, kteří k nám do práce dojíždějí vlakem, že by podporoval přesun."

Už si někdo uvědomil, že spousta lidí, co dojíždějí vlakem do Brna za prací, nepracuje v centru ale třeba v průmyslových zónách při okraji města? Proč by někdo, kdo dělá ve Slatině musel až do města. Mnozí nepochopili, že pracovní proudy lidí nejsou koncentrické, že lidí pracují na mnoha místech brněnské aglomerace a značný podíl je právě v oněch průmyslových zónách při okraji města. Takže, když uděláte z hlavního nádraží ve středu města mantru, tak jej zahltíte. S ohledem na IDS JMK je naopak potřeba modernizovat celý železniční uzel a středu města odlehčit tím, že pokud to jde a ono to v případě Heršpic a Slatiny jde, lidi dopravovat přímo tam (nejen) vlakem, než je zavlékat na hlavní nádraží odkud pak musí méně komfortně MHD na okraj města. Je to tedy o tom, že je potřeba vedle moderního nádražím modernizovat celý železniční uzel a ten chytře provázat s MHD, IDS JMK, což jsou také i autobusy, budování odstavných parkovišť, a dopravních terminálů v blízkosti průmyslových zón. Ne nutit lidi jezdit JEN na hlavák a odtamtud pak MHD do práce. Jde tedy

+16/−1
doporučit
9.1.2018 19:49

P22a15v44e63l 17H85o61u88s19k32a 3611505340258

Tak snad konečně vyhraje zdravý rozum a nádraží se odsune k řece.

+16/−6
doporučit
9.1.2018 16:08

P92e96t52r50a 78N29o45v65á84k94o37v28á 7508716894818

Když čtu, a nejen tady, důvody některých podporovatelů varianty pod Petrovem, tak mám chuť říct: OK, ať je po vašem, užijte si, že vám budou sedm let rubat pod vašimi domy a rozšířené kolejové trati povedou ještě víc mezi vašimi domy. Pak si člověk uvědomí, že tito zastánci a v některých případech vykřikovatelé nebydlí ani nad případnými tunely, ani u trati, proto tak moc podporují variantu u centra. Normálnímu člověku totiž dojde, že lepší cpát koleje a mhd uzly do obchodních a průmyslových zón než mezi bytovou zástavbu.

+13/−4
doporučit
9.1.2018 19:56

D57u63š95a87n 61S12m20u17t54n68ý 3283613567967

Velmi mě mrzí kolik lidí v mém okolí si nepřeje nádraží u řeky, protože by se přece prodloužila cestovní doba z hl.n., asi o jednu minutu, ale neuvědomí si, že to, co je teď přestupní uzel, bude o pár set metrů dál, nový přestupní bod bude kolem nového nádraží, tento jeden fakt jim stačí k tomu, aby zavrhli jedinečnou možnost, jak něco jednotně a smysluplně udělat s jižní částí Brna, konečně by Brno mohlo využít smysluplně řeku, jak jiná moderní města v Evropě, dále by mohly zmizet ty hnusné travnaté a nevyužité plochy, kde je jen bordel, vše okolo Opuštěné je naprostý humus a vlastně a fakticky Vaňkovkou končí střed Brna, vše dál je pustina. Brno je velké město s obrovským potenciálem, ale smýšlením lidí je to vesnice, vše nové, prospěšné a to, co by mohlo změnit zaběhlé stereotypy je špatně, navíc, když ve vedení jsou lidé jako Ander...

+14/−6
doporučit
9.1.2018 18:22

M33i27r42o52s53l11a70v 36V61y42k82o27u76p26i23l 3450946793405

Přesně tak. Polohu nádraží nemůžeme posuzovat pouze podle zájmů cestujících. To by také mohlo skončit na "Svoboďáku". Jde o to , aby bylo město hezčí a praktické pro všechny, tedy hlavně pro ty, kteří zde trvale bydlí.

+7/−1
doporučit
9.1.2018 18:40
Foto

J54a35n 73A87d31a14m85e51c 5835327268710

Zdá se, že zdravý rozum začíná konečně vítězit. Už se těším na ty ksichty Patočka, Hollana, Patrika a téhle pakáže :D :D :D

+9/−3
doporučit
9.1.2018 17:54

M47i41r67o62s83l74a48v 10V63y30k25o79u77p20i45l 3880746213745

Maximálně tak vybudovat ve stávající nádražní budově muzeum "Boje za nádraží v odsunuté poloze".:-)

+6/−1
doporučit
9.1.2018 16:18

I37v72a36n 82H18o11l22a55s 5107697788547

O tom, že nádraží U řeky leží "kupodivu" u řeky, tudíž v záplavové oblasti, se ve článku taktně mlčí. Stejně tak o spoustě dalších věcí (například snížení celkové průjezdnosti ŽUB kvůli tomu, že nádraží U řeky by padl za obět v 70. letech vybudovaný a velmi potřebný nákladní průtah širším centrem města, zatímco na novém nádraží i tratích by se opět osobní a nákladní vlaky motaly dohromady).

Z hlediska urbanistického je jistě výhodnější varianta U řeky, ale stejně jako u studie z roku 2000 se opět "poněkud vytrácí" fakt, že nádraží je tady primárně kvůli dopravě, a tudíž by dopravní aspekty neměly být hodnoceny jako druhořadé.

+5/−2
doporučit
9.1.2018 21:02

J63i23n10d25ř64i91c51h 74H44r41a58d25e73c56k62ý 6525429392732

hlavně, ať už se staví!

+3/0
doporučit
10.1.2018 8:23

Š76t56e59f89a88n 38F39r54i16č82a 7142698543106

Jedna minuta je samozřejmě nesmysl, to je nejspíš další z účelově vypuštěných informací pro toho, kdo neví o co jde. Odsunout nádraží je neuvěřitelný projev nezodpovědnosti. Jen proto, aby se napakovala zájmová lobby. Současné nádraží je umístěné nejkomfortněji, jak to jen lze. Ta změna se však dotkne všech na trvalo. Odsunout nádraží někam o deset minut k řece bude samozřejmě znamenat ztrátu tohoto komfortu pro všechny nebo mnoho budoucích generací. Bude to krok zpět, a krok do vzduchoprázdna s negativními dopady na dopravu v Brně, vč. dopravy individuální, protože mnoho lidí přestane vlakem jezdit. Rv

+6/−5
doporučit
9.1.2018 21:37

P16a25v64e23l 27M93o24r40a79v25e21c 3972789302658

Městský architekt lže. Prý nádraží u řeky znamená zdržení MHD jen minutu týdně. To číslo si vycucal z prstu, dřívější odhady byly cca 5 až 10 minut denně, podobně to vychází i ze studie zveřejněné loni.

Pár dalších argumentů je také nefér. "Petrov není připraven, tak si zvolíme horší variantu" nebo "Petrov bude trvat déle stavět, takže si radši postavíme horší nádraží". Každý takový argument má svou váhu, ale je nutné všechny argumenty vzít dohromady. Třeba jak to dělala ta studie kde obě varianty v součtu vyšly zhruba nastejno.

+7/−7
doporučit
9.1.2018 21:03

M68a82r80t33i23n 29B64u74r84e69š 3696585188461

Tomáš Koláčný (Česká pirátská strana) „ Město Brno si zadalo u čtyř nezávislých univerzitních expertů posouzení studie proveditelnosti přesunu brněnského nádraží. Jednalo se o:

doc. Ing. Lukáše Týfu, Ph.D. (ČVUT Praha)

doc. Ing. Pavla Drdlu, Ph.D. (Univerzita Pardubice)

doc. RNDr. Miroslava Maradu, Ph.D. (UK Praha)

doc. Ing. Annu Dolinayovou, Ph.D. (Žilinská univerzita)

Všichni tito univerzitní dopravní experti se shodli, že z dopravně-ekonomického hlediska je jednoznačně výhodnější varianta Petrov.

Žádali jsme tedy zveřejnění shrnutí tohoto nezávislého expertního posouzení na webu města a v únorovém Metropolitanu, ovšem z kanceláře primátora přišla informace, že Petr Vokřál - primátor města Brna pokynem zakázal zveřejnění shrnutí nezávislého expertního posouzení na webu města a v Metropolitanu se prý objeví pouze jednostranné vyjádření městského architekta Sedláčka (který prosazuje variantu řeka) a jakékoli další informace o obou variantách dostanou v Metropolitanu prostor až v březnu nebo v dubnu, tedy v době, kdy už bude o celé problematice rozhodnuto.

Přístup hnutí ANO mi poslední dobou fakt často připomíná praktiky, které Machiavelli popisoval ve svém Vladařovi...“

+4/−2
doporučit
10.1.2018 19:32

P14e88t41r 52H10a19n43á44k 2588284976933

Dnes jsem poslouchal rozhovor s hlavním architektem města Brna a šokoval mě vyjádřením, že vše zaplatí stát a Brno vlastně nic-zapomněl na novou MHD, která má být pro odsunuté nádraží výrazně obsáhlejší. Řekl taky, že MHD studie neřešila a že ji vymyslí město. To je lež! Studie stanovila minimální rozsáhlou změnu tratí MHD, aby nevznikl kolaps-např nový úsek od Zvonařky po městském okruhu! A taky v Židenicích na okruhu. S tím ale v Brně nepočítají! I tak by to znamenalo rozvrtání MHD.

Ještě k jednomu omylu, který tady čtu, že MHD do Jižního centra bude tak jako tak. Ano, ale v naprosto rozdílném rozsahu. Pro potřeby Jižního centra stačí pouze jedna tramvajová trať, zatímco pro obsluhu nádraží musí přibýt násobně vyšší kapacita!

+4/−2
doporučit
9.1.2018 22:33

P61e44t60r 20Z67a72v70ř71e34l 7599900503

Mne na cele veci vadi jedna dost zasadni vec. Pruzkum. Bude se delat jen pro obyvatele Brna. Ale co ti, co nadrazi pouzivaji denne pri ceste do/z prace a jsou z celeho sirokeho okoli Brna. Dle meho je jich vice. Proc se jich nikdo nepta? Pro nektere (mozna vetsinu) se zvedne dojizdeci cas a radeji prejdou na auto coz zpusobi vice zacpane Brno. To je ten plan? Ja uz jsem na auto presel. Neni to vyrazne drazsi a cas straveny na ceste je o dost kratsi. Nehlede na kulturu cestovana ve vlacich ( v lete neskutecne vedro). Dle meho je soucasna varianta "Reka" mozna vhodna pro Brno, ale nevhodna pro cestujici.

+4/−3
doporučit
10.1.2018 9:31

P89a34v31e54l 93S63e19n56d19l50e48r 5714215883446

Když dorazím na brněnský hlavas je mi zle a musím se za to stydět.

Nejsem z Brna. Do Brna za prací dojíždím autem z blízké vesnice, protože spojení IDS (kombinace autobus+vlak) je pro mě ztráta času. Vlak a vlakové nádraží v Brně často používám při cestách do Prahy (i jiných měst), když se nechci rozčilovat a trpět na D1 a dalších skvělých českých cestách. Proto se těším na dobu VRT a dobu kdy do Prahy pojedu vlakem hodinu (u nás asi sci-fi, ale snad jednou v důchodě). Proto bych uvítal bezproblémové napojení nového nádraží na VRT, proto bych uvítal u nového nádraží parkovací dům pro auta, proto bych uvítal v blízkosti autobusové nádraží. Proto bych raději preferoval nádraží u řeky. Už jen proto, že v případě VRT by se složitě, zdlouhavě a hlavně draze budovaly tunely pod Brnem. Při úvahách o novém nádraží to chce hlavně vizi na dost dlouho do budoucna. Nějaký argument, že nyní to máme pěšky do centra par minut je pro budoucí vizi nového nádraží k ničemu.

+5/−5
doporučit
10.1.2018 8:03

M84a16t50ě83j 86C71h77l67á53d 3167216985971

Brnaci, nenechte se okrast o nadrazi, mate ho na skvelem miste!

+6/−7
doporučit
9.1.2018 18:26

I34v58a54n 63D98í16t30ě 1546245784359

"Řeka vychází do 43 miliard korun, Petrov do 56 miliard."

Fascinují mě taková čísla, tj. kolik to bude stát za 10-XY let (dřív to nebude). Přijdou pak různé změny projektu, různé vícenáklady atd. a bude to úplně jinak.

Nádraží v centru je nezanedbatelná výhoda.

+3/−2
doporučit
9.1.2018 15:27

D11a18g56m55a88r 32S71i75t82a65ř30o86v46á 4878237818450

Tento výrok "úroveň" srovnání obou variant vystihuje asi nejlépe... "Posuzovali jsme tři věci – realizovatelnost, dopravu a peníze." Bohužel z těchto faktických údajů neplyne nic o tom, jakou kvalitu dané řešení městu přinese, jak pohodlné a přínosné to bude pro obyvatele cestující - dojíždějící i turisty, ani jaký dopad bude mít výstavba (takřka bájného) nového moderního Jižního centra na stávající centrum historické? Určité věci bohužel nelze měřit čísly, ale pro kvalitu života ve městě znamenají mnohé. Škoda, že Kancelář architekta tyto aspekty naprosto opomíjí.

+2/0
doporučit
10.1.2018 15:27

T28o19m54á95š 39T59a12t54í51č42e51k 5650742650598

Jojo, rozvoj města, na ten se můžeme dnes podívat na Polní a Holandskou. Tam to žije, tam to tepe! :-P

+2/0
doporučit
9.1.2018 18:03

M15a41r36t40i81n 54K95o77n33e55č78n20ý 3860704419815

To je přece jasné, že pokud budete stavět na zelené louce mimo civilizaci, narazíte na méně překážek a stavba vyjde levněji. Jenomže nádraží slouží lidem, a lidem vyhovuje, že mají nádraží pod nosem, v samotném centru, u dopravního uzlu. Neznám nikoho z těch, kteří k nám do práce dojíždějí vlakem, že by podporoval přesun.

+4/−7
doporučit
9.1.2018 16:07

M63a86r21t98i27n 48N74e98r63m15u23t 4479660968204

Spousta lidí myslí, že nádraží je něco jako třeba divadlo, prostě budova do které vcházejí a vycházejí lidi. Že ten vlak musí někudy přijet, to už nevidí. Mělo to být přesunuté už dávno. Autobusák nikomu nevadí, jak to?

+2/−2
doporučit
10.1.2018 17:00

P32a60v88e59l 16S15t67ř84í66t94e63c75k85ý 7529888692723

Nejhorší je, že nebýt zelených fanatiků (a jejich aktivistických podporovatelů) mohlo už nové hlavní nádraží stát.

+3/−6
doporučit
9.1.2018 23:11

J87i54ř39í 65V56e26d83r15a76l 6311266445877

mně už je to jedno. hlavně ať se konečně rozhodne a začne se něco dít, rozvoj města je kvůli tomu zablokovaný dlouhé roky. Doufám, že to stihnout před komunálníma volbama, protože jestli ne, tak se zas budou politici hádat celé další volební období.

+1/0
doporučit
9.1.2018 16:30







Najdete na iDNES.cz