Diskuse k článku

Železnici z Boskovic do Brna může ohrozit referendum v obci se 400 lidmi

Obyvatelům Lhoty Rapotiny na Blanensku se v pátek neotevřou volební místnosti jen kvůli prezidentským volbám, ale také kvůli hlasování v místním referendu. Obec se čtyřmi sty obyvatel chce jeho prostřednictvím zhatit výstavbu přímého železničního propojení Boskovic a Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41o45s50e58f 43M73i78k73i16n 5363244765754

V současné době je dopravní centrum regionu Skalice, kam dojíždějí na vlak lidé z Olešnicka, Kunštátska, Lysicka a okolních vesnic. Ze Skalice je přímý vlakový spoj do Boskovic stejně jako spoustu autobusů, kterými se dá do Boskovic jet. Podívám-li se na to kolik lidí cestuje vlakem do Boskovic (přestupuje z vlaku na vlak), tak se jedná průměrně o dvacet lidí na spoj (tak 100 až 150 za den (mají vůbec zastánci nejakou statistiku nebo jde jen o prosazení nesmyslu pana Severy)).

Dále je celkem problém rozšíření trati od Doubravice do Lhoty, kde se trať nachází na podmáčených pozemcích v tesné blízkosti řeky Svitavy.

Další nemalý problém je umístění nádraží v Boskovicích, kde se při průjezdu vlaku tvoří celkem dlouhé kolony aut, které sahají někdy až k Mladkovu (Boskovicím by spíše pomohl obchvat než nesmyslná druhá odbočka slepé koleje z hlavní trati)

0/0
7.2.2018 18:43

L42u38b51o94m94í13r 87D26u47f33e36k 7823310390418

Cokoliv nebo kdokoliv, komu se podaří to zastavit, tak to bude borec.

Za ty peníze radši postavit krapet místa na předjížděni po silnici 43.

Nikdo to nechce, jen nějaký úředník a betonová lobby.

+5/−6
12.1.2018 7:56

M38a93r88i41e 89Č37e87r42m94á10k94o20v21á 1351432648308

Vážení obyvatelé obce, hluku ze železnice se nebojte - součástí projektu jsou vysoké betonové zdi - vzkazuje betonová lobby.

+4/−1
12.1.2018 7:55

M34i77l42a81n 63H32o61š35e60k 3373929215235

Tu spojku by nemělo ohrozit referendum, ale měl by ji zastavit (když už ten super nápad nějaká chorá hlava vyplodila) zdravý rozum lidí na odpovědných místech.

+8/−7
12.1.2018 7:20

P74a21v44e46l 44M22o47r82a85v48e54c 3942569942108

Co je na té spojce tak špatného?

Chápu, že na jedné straně sníží význam Skalic nad Svitavou jako přestupní stanice, nicméně ta obec je tak malá, že sama si zastavování rychlíků neobhájí. Chápu, že se zhorší směr na Prahu, ale spádovost je jednoznačně do Brna, kam se doprava o dost zrychlí a bude pohodlnější (přímé vlaky bez přestupu).

+4/0
12.1.2018 8:08
Foto

L91u75b89o14m67í16r 58R53e95k 8596732703372

Vy evidentně nejste místní, co? Ty peníze co by na to padly jsou zbytečné, ano přestup tam je, ale to zrychlení už tak markantní nebude, spíš to vidím na lobby politickou a stavební!

+2/−3
12.1.2018 8:29
Foto

L16u38b10o93m31í80r 34R82e75k 8736902303272

A co je věc druhá, co obslužnost ostatních obcí? Teď je ze Skalice vcelku významný přestupní uzel, po odříznutí kvůli spojce to bude jak? ...

+2/−2
12.1.2018 8:31

P47a47v38e87l 85M17o37r60a42v83e47c 3872529172268

Zkuste prosím napsat nějaký věcný argument o nevýhodnosti stavby. Místní nejsem, okolí znám osobně i z mapy.

+2/0
12.1.2018 8:32
Foto

L67u47b86o69m51í19r 75R56e48k 8596732743692

Obslužnost ostatních obcí, které doteď navazují na uzel Skalice; cestování směr Praha zůstane i nadále s přestupem; investice více než 1 mld. Kč, která se dá použít na úpravu koridoru či investovat do jiných strategičtějších staveb; zbytečné zabetonování dalšího území; navýšení počtu spojů na již tak přetíženém koridoru ....

+1/−2
12.1.2018 8:40

P26a25v12e98l 83M50o67r20a24v17e72c 3662429752728

Obslužnost jakých obcí? Jaké spoje se zruší? Směr Praha se používá o dost méně než Brno, to jsem už psal. Investice se vždy dá využít na něco jiného, to není argument proč neinvestovat. Navýšení spojů: ne každý musí zajíždět do/za Skalici, pokud není dopr. poptávka. Příp. lze vlak rozdělit třeba v Doubravici (jakožto nový/náhradní přestup.uzel za Skalici).

+2/0
12.1.2018 8:45
Foto

L53u61b16o77m73í18r 25R38e86k 8306772173702

Omlouvám se, obslužnost autobusy, které navazují na vlaky zastavující ve Skalici, mimojiné na rychlíky, které by spojkou byly ohroženy

+1/−2
12.1.2018 8:48

P90a89v38e22l 42M66o44r27a81v48e14c 3122499162538

Jo, to je pravda, taky mne to už napadlo.

0/0
12.1.2018 11:50

V40l23a12d18i43m13í12r 85B53í94l10ý 6619108863245

Pane bože, co to je za kraviny? Přirozeným centrem mikroregionu jsou Boskovice a ne Skalice. Cestovní uzel se tedy přesune tam. Poptávka po dojíždění vlakem do Brna je velká a tam kde je dobré vlakové spojení, roste kvalita života a hlavně ceny nemovitostí. Jen blázen by takovou věc blokoval.

+5/−1
12.1.2018 15:31

J77a15n 42P96a28ř33í78z59e34k 9756400557716

Právě Boskovice kdysi odmítly železnici z Brna na Českou Třebovou přes Boskovice. Proto je dnes uzel ve Skalici a Boskovice se nakonec musely spokojit s lokálkou

+2/0
17.1.2018 10:27

J23o11s74e34f 11M71i96k72i27n 5693734675874

Kulturním a správním ano nikoli dopravním

0/0
7.2.2018 18:49

M14i84c27h41a14l 44K39o66l69á98ř 9690511860

Navíc mi přijde, že boskovský autobusák je mnohem kapacitnější, než ten plácek ve Skalici

0/0
23.2.2018 6:41

L29u60b62o77m42í12r 56D40u71f52e30k 7753600380888

Třeba to, že když sem dřív jel ze štatlu dom, tak sem věděl, že do Třebové to jede ze 4. nástupiště.

Teď abych sledoval, kde ten vlak končí. Jeden jede jen do Adamova, pak Blanska nebo Rájce. Až ty další jedou k nám.

A přibude Doubravice a Bozako.

Prostě je to fakt zbytečný, dyž ani naše radnice to nepodporuje.

0/−3
12.1.2018 9:23

R51o59m45a67n 39J40e28s93c42h92k70e 9958255147525

Bydlím nedaleko. Stavba má smysl pro Boskovice i pro Lhotu. O víkendu jede autobus 4 krát - vlak asi 20 krát. A baví vás chodit po lávce ve Skalici ? Pokud by to ve Skalici fungovalo, tak by měl vlak při přestupu jezdit ze stejného perónu. Rád bych poděkoval také za zrušení zastavování rychlíku ráno v 5 hodin ve Skalici.

Pokud ve Lhotě bude zastávka, vzroste cena nemovitostí.

+2/−1
13.1.2018 7:01

B11o14h81d23a51n 46C19h49a36r70v20á56t 5417419959641

Tak to me pobavilo, ze 2 tretin okolo dediny pulkou pole s urodnou pudou, v krasnem udoli za barakama val o vysce cca 10 metru, 70 metru od nejbliziho baraku, s nejakejma vlakama kterejma nebude defacto nikdo jezdit, notabene obcane Lhoty .Z druhe strany budou bagrovat kopec nejakejma urcite bezprasnejma technologijema.Tam si urcite koupim barak ty chytraku co bydlis nedaleko.Po lavce umi chodit kazdy a kdyby se vymyslelo, aby nechcalo do vytahu tech par alkacu z vycepu a nebo to nekdo alespon uklizel, tak by asi nebyl ten schodovej problem.Uz me fakt stvou ty kecy s tou lavkou, to je opravdu jediny argument pro takovy paskvil?O vikendu jezdim autobusem ze Lhoty minimalne 15x do Boskovic, vsichni to tady potrebujem.A pokud potrebujes zrusit zastavovani rychliku rano v 5 hodin ve Skalici, tak volej Chocholouskovi :D.Stejne si myslim, ze tvuj prispevek je ironije :).P.S. Po te lavce radci beham, sou tam super schody :D

+1/0
18.1.2018 20:37

R16o49m25a20n 63J11e22s56c10h66k29e 9848705157415

Já bydlím od kolejí vzdušnou čarou necelých 200 metrů. Vlaky jsou dnes méně hlučné a téměř neslyším Pouze v létě při otevřeném okně.

Kde jste vzal výšku 10 metrů a vzdálenost 70 metrů od nejblížšího baráku ? Ve studii byla připomínka, že to budete mít na zastávku daleko.

Na Vás je poznat, že dodnes u Vás není škola. Jinak by jste uměl alespoň číst a psát.

0/−1
21.1.2018 7:30

T29o50m25á92š 46K85u52c41h20a18ř 3967291828861

"Zvyšuje se potřeba užšího propojení mezi lidmi i institucemi. To se týká mnohých z nás, ale zejména našich dětí a vnuků." Tomu moc nerozumím. Jako že budeme častěji chodit na úřady? Nebo že lidé zahodí mobily a opět se začnou více stýkat osobně? Nebo že z jejich dědiny budou jejich vnuci jezdit do školy vícekrát denně než teď? :-)

0/−3
12.1.2018 7:19

P61a46v37e27l 89M74o87r41a46v13e68c 3662519792888

A všiml jste si, že počty cestujících v dopravě dlouhodobě celkem dost rostou? Auta, vlaky, letadla?

0/0
12.1.2018 8:09

Najdete na iDNES.cz