Diskuse k článku

Omezení aut před nádražím v Brně se odkládá nejdříve na duben

V lednu už bude před brněnským hlavním nádražím klidněji. Velkou část aut svedeme do okolních ulic. Tak by se dal parafrázovat říjnový vzkaz náměstka brněnského primátora pro dopravu Matěje Hollana (Žít Brno). Omezení dopravy ale nakonec nebude tak rychlé, jak si představoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81u23k88á94š 45V87r17a68b67e32c 1536426641

Zeptám se, kolik lidí se tu narodilo s nohama a kolik s volantem? Na kolik aut bylo postaveno nádraží na konci 19. století? Město = lidé, ne silnice a křižovatky. Spousta studií a příkladů z praxe ukazuje že velice efektivní je zrušit oddělení jednotlivých druhů dopravy, to měla být cesta. Bohužel se zdá ze v ČR je to v rozporu se zákonem.

+1/0
17.1.2018 4:00

L37u48k89á70š 43C52u63p 1237256972871

Už ať ten kretén, společně s tím druhým ekoteroristou, vypadne.

Tolik škody co nadělali.

+2/0
16.1.2018 18:31

P75e88t86r 39B26á32č78a 8435386565215

;-D to je tak kdyz dela dopravu nekdo kdo nema ani ridicak a totlane potuchy o tom, jak v Brne vypada provoz. Okolni ulice kolem nadrazi, to muze vyplodit jen skutecnej odbornik.

to je fakt enco neskutecnyho, ze v dnensi dobe je takove neumetel porad u koryta adavno s nim nikdo nevyrazil dvere.

+2/−3
16.1.2018 15:31
Foto

B84r38o44n36i69s97l93a80v 38G68a82b76r75y65š 2132719921

Proč ses nepřihlásil na odbor dopravy? V každé diskuzi to vypadá, že dopravě rozumíš. :-) A nemyslím to jako žert. Lidí, kteří něčemu rozumí, je škoda nevyužít ve prospěch všech. :-)

+2/0
16.1.2018 18:34

T86o44m85á67š 97H89a17v68e97t30t38a 5503104730981

Fascinuje mne Hollanova víra, že ty auta, co teď jezdí kolem nádraží na Benešovu zmizí. On si fakt myslí, že odbočení vlevo z Dornychu na Benešovu zvládne všechna auta, která dnes jezdí kolem nádraží? Neboli vše z Bohunic, Lískovců, Modřic, Heršpic, Štýřic a vesnic na jih od Brna.

+4/−1
16.1.2018 14:34

P36a79v36e14l 42V97e26r92n24e31r 1273593172167

Ja si myslim, ze on nemysli. On ma vize.

+4/−1
16.1.2018 14:47

T19o63m59á29š 16T49a50t22í35č26e39k 5540292100988

Já teda nevím, ale ono to fakt někomu vadí, že je před nádražím rušno? Mně se to teda líbí. Selanku, pohodičku a klídek očekávám v nějakým městysu stylu Sokolnice.

+4/−2
16.1.2018 12:51

L73u51d86ě68k 18C77h48r84á75s67t59e88k 5274914522766

Hollanovi vadí, že nemůže z ostrůvku MHD kdekoliv vlézt do silnice a přejít do nádražní haly. On chudák nemůže dojít na jeden konec ostrůvku a přejít přes přechod a nebo na druhý konec a jít podchodem, on přece jako chodec má právo kudy chce :) Takže potřebuje potrestat řidiče za to, že mu tam dali zábradlí, protože kupodivu má auto v silnici před chodcem přednost :D

+3/−2
16.1.2018 12:58

T71o56m61á91š 20T74a90t80í66č58e85k 5670112860138

Jojo, to zábradlí, proti kterýmu nic neudělal a nedělá, to je taky případ. Volný průchod očividně celýmu Brnu nevadil. Ale Ajvontmór má ruce umyté, protože to přece udělala policie. Kdepak by na policajty tlačil, že to zvyšuje rizikovost, protože to lidi přelízají, velkým obloukem obcházejí nebo přeskakují přes střechy podchodů. Podchodů, na který zvysoka kašlou.

+1/−1
16.1.2018 13:05

R52o95b92e25r56t 74M71a47t97u40l24a 8747529486895

Já bych tam ještě naházel zákazy odbočení doprava jak je to na Konečňáku, pak si každý na to, aby se dostal kam potřebuje vybere jiné místo pro porušení zákazu odbočení a místo 1 fronty jich bude 10 a ještě na sebe budou všichni troubit...

+6/0
16.1.2018 10:50

P60a93v43e72l 62V81e71r48n17e62r 1753953862507

R^ Ano, zastupitelstvo provadi uzasny ekologicky posun, kdy ridici najezdi pri zakazech odboceni km navic a tech exhalaci. Na to musi mit clovek Zeleny fistron, jinak by ho to nenapadlo.

+7/0
16.1.2018 10:57

L29i62b27o74r 79D56u46p31a98k 8373296967843

Kde je na Konečnáku zákaz odbočení doprava? Už jsem tam nějakou dobu nebyl, tak nevím. Není to kvůli rekonstrukci domu na Kotlářské, která blokuje odbočovací pruh? Díky

0/0
17.1.2018 9:42

M23a93r79t60i25n 37K28o68b34y73l67k24a 8500697338532

Tak až přestěhují nádr k řece, tak to bude v pohodě, ne?:-)

0/0
16.1.2018 10:41

Š17t93e97f74a60n 56F20r60i57č77a 7682428243726

Vážení, co se tak rozčilujete. Samozřejmě, že komfortní by bylo dojíždění do centra města. To by se líbilo každému. Jenže vůbec nejde o nádraží. Jde o prachy. Už jen výstavba nového nádraží přinese vejvar jako prase. A pak sto let bude trvat, než se postaví vše okolo. Tolik stavebních příležitostí se přece nezahodí jen tak.

+5/0
16.1.2018 10:29

Š43t45ě42p84á86n 34V23a81n25ě79k 3583329607387

přesně tak R^ o tom to celé je. Stavět nádraží někde mimo centrum je naprostá stupidita.

+5/−4
16.1.2018 10:32

P52a17v65e16l 75V96e54r29n34e97r 1193623462687

Chcete rict, ze vetsina nasich predku byla stupidni? Neb mest v nasi republice, ktere maji nadrazi tak blizko centra, je opravdu malo (respektive, oni se nikdy nadrazi nestavela pobliz nadrazi, to se spis ta centra posouvala casem smerem k nadrazi). Jisteze pujde o velky vyvar, na kterem nekdo nechutne vydela, protoze nekdy v minulosti zneuzil informace, ale zneuzivani infomaci za ucelem zisku se tahne celou lidskou historii. Jakozto brnenska naplava si myslim, ze si Brno zaslouzi lepsi nadrazi a reorganizaci zeleznicni site, nez ma dnes.

+4/0
16.1.2018 10:46

T98o67m59á58š 35T19a11t33í77č17e84k 5460292930228

Všude na světě se nádraží stavěla pokud možno přímo před středověkými branami. Proto se taky zajíždí dnes do středů měst.

+1/−1
16.1.2018 12:54

P82a94v11e34l 59V32e14r69n13e36r 1483743882257

Takze jinymi slovy potvrzujete, to co jsem napsal v zavorce. A soucasne potvrzujete, ze nasi predci staveli nadrazi mimo centra, dokonce v tu dobu skoro mimo mesta.

0/−1
16.1.2018 13:09

T18o85m77á70š 76T22a25t22í98č72e35k 5280512820868

Ne, centrum Brna se k nádraží neposunulo. Je tam, kde bylo za dob koňů a mezků. A II. zóna okolo nádraží, tj. Křenová, Dornych, se rozhodně nerozrostla nijak víc než v kterémkoliv jiném segmentu, viz Pekařská, Údolní, Veveří, Lidická, M. Horákové, Cejl. Pohádky chválící nádraží někde v botanice jsou prostě vycucaný z prstu.

A argumentovat tím, že si lidi postavili nádraží sice těsně před město, ale město si nezbourali, pročež je dnes nádraží v botanice správně umístěné, to už je fanatismus.

0/0
16.1.2018 13:19

P97a90v60e34l 35V22e25r24n61e21r 1193763632887

Tak je super napsat "vsude ve svete" (Vase slova) a pak argumentovat jednim Brnem R^:-/. Odpovezte mi tedy na jednu jedinou otazku, bylo budovani nadrazi mimo centra mest STUPIDITA, jak to napsal p. Vanek?

0/−1
16.1.2018 13:30

T55o97m70á35š 44T62a98t97í67č58e27k 5980662810128

Na tuto otázku nelze odpovědět, protože se nádraží mimo centra nebudovala. Stavěla se co nejtěsněji u měst: nádraží - městská brána - město, 0,5 min pěšky. Tvrdit, že je to "mimo", je naprosto mimo a přestalo mě právě bavit se bavit s <doplňsoběsám>.

0/0
16.1.2018 13:36

P61a34v13e61l 85V25e37r56n24e63r 1883943702637

A to me zase jeste ne. Jasne, narazky na inteligenci a minusovani, presvedcive argumenty ;-). Takze kdyz se dnes rozklada mesto Brno od Ivanovic na severu po Modrice na jihu, tak poloha u Spielberk centra se stale nachazi v centru. Ok, neni to 30 sekund od centra, jak jste napsal Vy, ale dnesni doba ma precejen jine pohledy na cas nez pred 150 lety.

0/0
16.1.2018 13:57

T18o64m13á47š 58T19a26t36í57č26e48k 5340982920918

Já jsem se nastval kvůli tomu "mimo město". To je argumentační faul, protože víc ve městě si to už stavět nemohli, bez velkýho bourání. Prostě stavěli čím blíž, tím líp.

Což platí i dneska. Já říkám, že rozvoj dopravy má, stejně jako jakýkoliv jiný rozvoj, vést ke zlepšení. Od nádraží u řeky zlepšení neočekávám, o pět minut kratší cesta do Prahy nebo do Vídně mě vzhledem k nevýhodám v každodenní dopravě nezajímá. Na Jižní centrum, na efektivní přesun celé sítě MHD a na jakýsi muzeum ze současnýho nádraží věřím zrovna tak málo, jako v pánaboha. Z nádraží u řeky člověk vyleze do betonovo-asfaltové mrtvé zóny, odkud se bude muset přesunout buď do města, nebo na stávající ústřední dopravní uzel. A tak to i zůstane - stačí se podívat na Úzkou, jak "krásně" se město rozvíjí hned za Tescem a vedle Vaňkovky, ani není potřeba chodit na Polní a Holandskou. Žádný Brno č. 2 nevznikne. Zato tam, kde je dnes nádraží, bude další problémová zóna. Teda ještě víc problémová než dnes.

+2/0
16.1.2018 14:10

P75a18v23e58l 41V59e59r83n73e11r 1133393692237

Vzdy jsem pouzival mimo centra mest, jednou jsem napsal "skoro mimo mesta", coz v dobe vystavby opravdu platilo. Podivejte se, kde je nadrazi a centrum v Olomouci, Pardubicich, Ostrave. V dobe vzniku to byla opravdova periferie (a to i z pohledu byvalych mestskych hradeb).

Pochopitelne pohled na vystabu Jizniho centra je velice rozporuplna zalezitost vzhledem k majetkovym pomerum, i pro priznivce presunu nadrazi. Pri odhlednuti od tohoto, nekdo to vnima jako sanci jiny zase jako zbytecnost. Tady si mysli, ze zhodnoceni spis bude na nasich potomcich. Lide byvaji casto skepticti k novotam, nekdy po pravu, nicmene je to prave historie, kde bychom si meli brat priklad. Ona sama o sobe byla zeleznice tak rozporuplnou veci a stejne si myslim, ze muzeme byt radi, ze ji predci prosadili i pres odpor jinych predku.

0/0
16.1.2018 14:34

T21o80m72á13š 37T14a49t61í94č28e33k 5920442960558

Jen aby nádraží u řeky nevedlo ke snížení zájmu o železnici v JMK. Očekávám, že doprava na drtivou většinu míst v Brně bude - předtím, než zazní nějaká hudba budoucích generací - míň komfortní a bude trvat dýl. A to nemůže mít jiný následek, než že X % lidí přesedne na auto. A používání auta jako jediného dopravního prostředku, tedy kromě letadla do dálek, se už ty budoucí generace budou zbavovat těžko, přetěžko.

+1/0
17.1.2018 11:31

P45a47v90e37l 63V31e86r80n81e21r 1313583142297

tak jednou, az bude dokoncen cely okruh, dalnice na sevet a na jih, tak je docela mozne, z lide uz o verejnou dopravu ztrati zajem, otazkou ovsem je, jestli z duvodu nejakeho enviromentalniho silentvi nedojde k silne regulaci ci neprimerenemu zdaneni.

0/0
17.1.2018 11:56

R73o56m16a86n 66J43e15s67c60h95k64e 9878365557285

V Praze 1845 vlak projel přes hradby na dnešní Masarykovo nádraží.

0/0
17.1.2018 19:16
Foto

B39r17o66n25i85s27l65a64v 47G41a59b88r92y91š 2302259811

Ano, většina našich předků byla stupidní. U nás na vsi máme nádraží 2,5 km od obce, to navíc neleží v jeho katastru, nikdy k němu nic nejezdilo, nikdy k němu nevedla žádná osvětlená cesta. Jestli na tom nádraží vystoupí 10 lidí za rok, je to hodně.

+1/0
16.1.2018 17:50

P89a57v74e53l 75V86e56r40n21e40r 1783403412977

A takhle to vypada ve vetsine republiky, jako u vas na vsi? Rekl, ze to neni vysledek stupidity, ale toho, ze se nekteri sedlaci nechteli "vzdat se" sve pudy ve prospech vsech, ale zastavku chteli.

0/0
16.1.2018 18:26
Foto

B43r59o35n63i81s23l91a88v 42G55a90b50r49y34š 2832259741

Vzhledem k tomu, že už na několika tratích není objednávaná doprava, tak si troufám tvrdit, že ano. Kolik železničních stanic a zastávek v okolí Vašeho bydliště je v docházkové vzdálenosti? Ke kolika z nich jezdí linka jiných druhů osobní dopravy?

+1/0
16.1.2018 18:33

P68a74v49e16l 46V97e52r84n41e79r 1673553162357

Jakozto naturalizovany brnak o zrusenych zastavkach v okoli nevim. Z mladi mohu posoudit trat Olomouc - Sumperk, na ni je ve Vami uvedene vzdalenosti jedna zastavka, asi dalsi 3 jsou do 1 km. Tato trat ale s vyraznym ubytkem spoju (a cestujicich) netrpi, dokonce, mam ten dojem, se pocita s elektrifikaci, jakozto zalozni trati pri vypadku na trase Olomouc - Zabreh n.M..

Takze bud budeme resit zeleznici jako dopravni prostredek a problem s nadrazimi, nebo budeme resit automobilismus jako dopravni prostredek, pak musime resit to, ze nam nekdo bude zakazovat nekam dojet a budem na tom v podstate stejne, jako Vy, ze nekde zaparkujeme a do dotycneho mista budeme muset 2,5 km dojit pesky.

+1/0
16.1.2018 18:56
Foto

B85r17o10n60i55s43l65a66v 43G67a96b67r42y97š 2842459171

Tuhle trať neznám. Ale zato znám dost dobře osoblažskou úzkorozchodku. Za mých mladých let jezdilo na trati 10 až 11 párů vlaků denně, křižování probíhalo zpravidla ve Slezských Rudolticích. Ale teď jsou horko těžko provozovány 4 páry.

A proč tomu tak je? Protože jsou nádraží daleko, většinou na konci vsi. Kromě Liptaně a Amalína jsou všechny na konci civilizace. Doprava, na jejichž styčné body musíte chodit déle než 25 minut, je prostě nepoužitelná.

Takže ano - řešme problém s nádražími. A to tak, aby byla lépe dostupná. Ale to bohužel nejsou.

+1/0
16.1.2018 21:58

P16a37v24e14l 70V65e58r36n23e36r 1203953812227

A abych tedy presne odpovedel na Vasi otazku, v me dochazkove vzdalenosti jsou 2 vlakova nadrazi do 10 minut, Hlavni nadrazi a Dolni nadrazi, tim padem nejsem prumerny vzorek ke zkoumani.

0/0
16.1.2018 19:01
Foto

B31r86o49n64i63s41l33a33v 69G40a12b17r15y47š 2482409191

No tak Vy zrovna ne. Ale málokdo má takové štěstí. Já mám hlavní nádraží 15 minut chůze a Židenice asi taky 15 minut. Těch nádraží by to chtělo víc. Jsem si jistý, že by jihozápad Brna ocenil zastávku někde v místech Leskavy. Proč bych z Kamenného vrchu měl dojíždět až na hlavní nádraží na osobák do Střelic? Blíže je sice nádraží Brno-Horní Heršpice, ale nevím o tom, že by k němu zajížděla MHD. Kolik lidí ho asi využívá? A taky jsem si nevšiml, že by někdo využíval třeba zastávku Brno-Černovice.

+1/0
16.1.2018 22:02

L86u55d43ě59k 49C77h20r81á45s43t11e28k 5294394552476

Další, kdo vidí slovo "nádraží" v nadpisu a už se vůbec neobtěžuje přečíst, že článek s přesunem nádraží nesouvisí...

+1/0
16.1.2018 10:42

J84a84k45u55b 57Z29a81c74h 3815146543720

Tak samozřejmě, že stavba novho nádraží bude katalyzátorem pro novou výstavbu od centra směrem k nádraží.. to je taky jeden z účelů stavby u řeky... Má to podnítit rozvoj města, ale tak to některé lidi nikdy nepochopí. A navíc v současné situaci, kde už není moc rozvojových lokalit v Brně si nemyslím, že by zástavba nové čtvrti (Jižní centrum) trvala bůh ví jak dlouho, ale osobně si myslím, že bude probíhat současně se stavbou nádraží.

+3/−1
16.1.2018 13:00

T68o58m52á88š 74T95a11t18í36č78e71k 5470702540818

Rozvoj města aka modré z nebe. Jižní centrum, jak ho dnes máme, už spolklo hory peněz z daní, ale na Polní ani Holandské se nikdo nezdrží o vteřinu déle, než musí. Mrtvá zóna.

0/0
16.1.2018 13:23

P95a89v31e50l 21V72e60r67n61e62r 1933633392357

Souhlas, jen maly dodatek, je zde par vetsich brownfieldu, ale o ty zatim nikdo nestoji kvuli investicim do sanaci.

+1/0
16.1.2018 14:00

J61i83n66d73ř65i18c75h 84H57r39a54d42e54c38k58ý 6165739182852

kozlík matěj...

+2/0
16.1.2018 8:52

M74i98r77e90k 81Z14á60v95o96d84n36ý 7212127460788

Ajaj Kotzian měl hodně práce s esejemi :o)

+1/−3
16.1.2018 8:23

T10o27m86á79š 96T87a72t30í15č73e20k 5660392160388

Chvála evoluci za něho!

0/0
16.1.2018 12:57

L13u56d30ě54k 52C60h61r15á74s90t61e56k 5794864722136

Prostě za každou cenu ještě podělat, co může... Jen doufám, že si brněnští spoluobčané u komunálních voleb uvědomí, že Hollan není rozhodně jediným původcem a prosazovačem těchto experimentů! Velmi zdatně mu v tom pomáhají zelení, Piráti i primátor z ANO, tak pozor na to, aby nebyl volbami odeslán na smetiště jen Hollan a ti další se pak jen chechtali, že si jich nikdo nevšimnul!

+8/0
16.1.2018 8:05

M42i40r17e59k 57Z88á85v38o88d86n35ý 7572857180928

Já doufám, že lidé ocení, co tato koalice dělá pro občany. A rozhodně pro ně dělá mnohem více dobrých věcí, než předchozí duo ČSSD (Onderka) + ODS (Kotzian). To bylo úplně neskutečné, co vše dokázali podělat.

0/−8
16.1.2018 8:25

P93e65t90r 55K33o64n80í90č35e49k 8644802145155

Jo, třeba jim staví lešení na Moraváku.

+4/0
16.1.2018 8:40

M36i26r49e27k 11Z17á33v98o97d78n54ý 7672437260628

Tak jako něco sice byla hloupost, ale co se týče veřejné dopravy, tak za mě mají jedničku. Tak, jak se MHD v Brně za vlády Onderky a Kotziana destruovala, tak nyní se naopak docela kvalitně rozvíjí...

+1/−3
16.1.2018 8:52

L72u36d56ě88k 82C68h61r24á95s26t78e77k 5584254342186

Jak? O čem to mluvíte?

+3/0
16.1.2018 9:01

M33a15g33d83a60l19e18n68a 17S84l70e66z91á76k77o95v47á 3743715754385

Tak zrovna s tou mhd souhlasím. Líbí se mi info letáky i stránky s možností zakoupení šalinkarty online. To je rozhodně lepší.

+1/0
16.1.2018 9:17

L33u25d31ě66k 63C35h30r83á37s54t49e81k 5534464432376

Pokud je možnost zakoupení šalinkarty on-line jedinou věcí, co je schopen kdo vyjmenovat, tak to je dost slabé. To těžko vyváží ty věci, co tady napáchali. On-line nákup šalinkarty je jistě fajn, ale proti tomu jde zdražení placeného parkování na dvojnásobek a nutností platit 60kč za hodinu v kovových mincích a ne jinak, zákazy a omezování v dopravě... Tak bych rád slyšel něco víc, proč by měla současná koalice pokračovat. Mnohem víc věcí mluví proti. Naposledy např. šílený tlak na výměnu cenných obecních domů v centru i s nájemníky (kterých se nikdo neptal) za pozemky pochybné hodnoty, sociální experimenty typu rapid re-house s přidělováním obecních bytů nepřizpůsobivým a neplatičům s přeskakováním řádných žadatelů v pořadnících atd.

+6/0
16.1.2018 10:41

L92u78d22ě26k 48C29h75r82á90s56t14e48k 5114804212506

Tak schválně zkuste vyjmenovat aspoň jednu věc, kterou současná koalice pro občany udělala ;) Ano, vím že předchozí koalice se zrovna nepřetrhla, ale aspoň neházela klacky pod nohy. Ale jsem zvědavý, co užitečného podle vás udělala ta současná ;)

+3/0
16.1.2018 9:01

O41n94d80ř17e61j 92H55á81j47e32k 5568269268201

DiopTriu Vokřál, Hollan, Ander nemohu přijít na jméno a jejich aktivity jsou povětšinou katastrofa pro Brno, ale mají jedno velké plus - MHD se výrazně zlepšila.

+1/0
16.1.2018 11:59



Najdete na iDNES.cz