Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jihomoravští zastupitelé podpořili odsun brněnského nádraží k řece

Zastupitelé Jihomoravského kraje se vyjádřili k poloze hlavního nádraží v Brně. Podpořili jeho odsun k řece, kde lze stavět dřív a za peníze EU. Ve více než hodinové diskusi byli proti zastupitelé Strany zelených, podle nichž varianta u řeky není dořešená z hlediska další dopravní dostupnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a67n 24M22a26t23o12u85š68e17k 4207291691584

Názorů je v té diskuzi opravdu dost. Ale nenašel jsem (čímž netvrdím, že tam není)jediný, který by se zamyslel nad dopravním problémem Brna v plné velikosti jeho území (pominu svůj zcestný příspěvek o zrušení nádraží a vybudování zastávky na hlavní trati, který stál některým za negativní hodnocení).

Podle mne totiž problém Brna není v poloze jednoho nádraží, ale v systému dopravy na jeho území jako celku (někteří zmínili chaotické zaústění železničních tratí do města, ale o tom se také ví už století). Být odpovědným za dopravu, tak bych se nesnažil sehnat 50 mld., ale dvojnásobek s tím, že kapacitní doprava bude dostupná na celém území města (a zamyslel bych se nad potřebou mít tramvaj/šalinu, trolejbus a autobus).

0/0
16.1.2018 10:02

M19i58r35o14s42l67a10v 12V33y45k63o51u33p11i82l 3260146463915

Odsun je OK. Jenom šílenec a ekoterorista by budoval nádraží pod Petrovem. Dost pochybný je také argument o prodloužení trasy " do práce". Copak všichni pracují na Zelňáku???

A, mimo jiné, Brno přece není jen nádraží !

+5/−3
16.1.2018 7:09

T30o32m15a56s 50C91e97n50e43k 6717564370203

Ono to nakonec zůstane tam kde to je. Posouvat nádraží o 400m pod Petrov jen proto abych prostavěl 50miliard je drahý nesmysl, který nic neřeší a přesun k řece má nejvyšší riziko v tom, že se nádraží přesune a nic se dál nepostaví z důvou financí a nedostatku odvahy. Pokud bych si měl tipnout, tak Brno skončí se dvěmi nádražími. Jedno zůstane tam kde je, pro regionální přímstskou dopravu typu S-bahn, druhé někde jižněji pro VRT, dálkovou a mezinárodní dopravu. Mezi nimi bude jezdit koňka a na sesbíraných kobylencích budou zelení v Malé americe pěstovat biotykve. Proto je potřeba prostor před nádražím co možná nejvíce zklturnit. S tím souhlasím.

+3/0
16.1.2018 8:45

M46i18l76o82s96l71a22v 26S81e41d25l89á20č43e96k 6964484764861

A víte že máte možná pravdu? Kdyby bylo nejhůř a stavba byla povolena, tak se najdou vždy nějací ekologové. Objeví tam jednoho křečka polního, kterého je potřeba chránit. A stavba u řeky bude odložena nejmíň o dalších 100 let.;-D

0/0
18.1.2018 20:40

K87a24r23e17l 27S59t83e70h69l21í71k 6914861363863

Z dopravního hlediska lepší varianta není ani teď, ani téměř před sto lety, kdy se o odsunu nádraží začalo rozhodovat. Konečně převážil zdravý rozum nad ideologickou manipulací. Důvodem je to, že kompletní dopravní uzel v centru postavit prostě nejde. Nejedná se o jen patřičné napojení na železniční koridory, ale i sloučení všech dopravních uzlů v jednom místě, tak jak to je ve světě běžné. Proto k žádnému zdržování dopravy docházet nebude, právě naopak.

+5/−1
15.1.2018 20:03

I68v35a39n 69H98o32l15a75s 5397217708587

MHD není "doprava"? Ta ve variantě "Řeka" dostane těžce na zadek :-(

+1/−2
15.1.2018 20:42

T53o52m31á63š 54K57u43č30e91r85a 6339157224858

Jezdím vlakem do Brna 13let. Jako postavit nové nádraží u řeky je napad dobrý, ale současně je nutné zachovat stávající. Dálkové vlaky, rychlíky, RegioJet atd. dat k řece a příměstské vlaky nechat (nebo aspoň většinu) na současném nádraží. Bude to mit i vyhodu při jakýchkoliv opravach a modernizacích atd. ze to neodrizne pulku okresu a to jizni pak pude rozsirit i na nejakou rychlodrahu, protože je tam víc místa. Vokřále a spol. přemýšlejte!

+2/−1
15.1.2018 20:02

P98a30v39e54l 54S56t64ř80í72t96e74c43k11ý 7569768522633

jo s tímhle bych celkem souhlasil. Snad ještě, dostat regionální spoje pod zem a zahustit počet zastávek. Něco jako lehké metro. Propojit nové nádraží u řeky se starým. Lidé by pak vůbec nemuseli na MHD ale vlakem by se jich hodně daleko komfortněji dostalo po značné části Brna.

+1/0
15.1.2018 20:09

P63e73t38r 30M26a22r76š51á98l11e12k 9805552494399

Zvolili dopravně nejhorší řešení. Pro většinu dojíždějících lidi to bude znamenat přestup a několik desítek minut denně navíc. Ode mě vám milí brňáci přibude jedno auto v ulicích navíc.;-)

+6/−8
15.1.2018 18:27

P49a69v77e60l 29M74o39r96a61v77e19c 3292169762148

Souhlas, až na korekci: ne desítky minut navíc, ale jen 5 až 10 mniut navíc.

Bohužel, ANO a hlavní architekt začali bez argumentů tlačit ODSun, tak bude ODSunRv

+1/−3
15.1.2018 18:46

P79a65v28e56l 13K88o10l18á57č31e38k 9514724102251

Většina zde diskutujících zřejmě ignoruje to, že otázka polohy nádraží není pouze a jen o dopravě ale i o urbanismu. Právě nerovnoměrný vývoj způsobil, že dnes je oblast jižně od nádraží "pustinou" uvnitř města. Tu pustinu je třeba přestavět na nové rozšířené centrum. V tomto kontextu pak poloha stávajícího nádraží, tím, že na začátku éry železnic bylo postaveno v provizorní poloze na zásypu hradeb, predestinovalo problém do budoucna. Nádraží "namáčknuté na jižní okraj historického jádra samo o sobě vytvořilo onu barieru. Navíc do Brna byla v průběhu 19. století zaústěno několik soukromých železničních tratí, bez ohledu na jejich vzájemnou komunikaci. Vznikla z toho změť kolejišť, které spolu nekomunikovaly. Právě z toho vznikl ten gordický uzel, obrazně řečeno, který fragmentoval území jižně od nádraží a brání ucelenému rozvoji. Cílem po vzniku Československa bylo, celý uzel zjednodušit, území vyčistit a prostorově sjednotit, aby se zde mohlo město dále rozrůst. Jenže přišla 2. světová, pak komunistický převrat a Brnu nebylo dáno ani po válce se uceleně rozvíjet. Násep kolejiště stávajícího nádraží, ať se to někomu líbí či nelíbí, barieru tvoří. Jistě, okolo této polohy se vytvořil dopravní uzel. Ten ovšem ve stále více lidnatém Brně již nestačí. Je potřeba centrum rozšířit. Aby mohlo staré centrum a nové jižní centrum přirozeně srůst či na sebe urbanisticky dobrým způsobem navazovat, je třeba ten prostor vyčistit od změti kolejišť a náspů a uzel jako takový zjednodušit. Argumenty, že každé město má nádraží v centru je demagogický, neboť každé město má odlišný historický a stavební vývoj. Specifikem Brna je právě ta prostorová a funkční asymetrie mezi oblastí města severně a územím jižně od nádraží. U Brna se ukazuje potřeba rozvoje na jih. Má-li se město, ve kterém přes týden přebývá více jak půl milionu lidí, dále rozvíjet, je jasné, že stávající centrum prostorově a funkčně tomuto nárůstu lidí neodpovídá a systém veřejné dopravy je na hranici svých možností.

+5/−2
15.1.2018 18:54

P50e33t37r 95M82a80r81š46á55l11e84k 9635182234489

Dopravní hledisko je u takového uzlu, jako je brněnské hl. nádraží, to nejdůležitější a to i z urbanistického hlediska. Neutěšený stav jižně od nádraží není dán kolejemi, ale tím, že kolem tohoto prostoru jednak stále panuje nejistota a za druhé tím, ze tam byly historicky umisteny průmyslové areály, které dosloužily. Jsou to klasické brownfields, které byly, nebo jsou po celém starém světě. Ve spoustě měst se z nich staly nové čtvrti, v Brně tomu brání nejistota kolem polohy nádraží, ne poloha samotná. Současná poloha je velmi výhodná nejenom kvůli blízkosti centra, ale zejména kvůli tomu, že je na stejném místě jako hlavní uzel MHD. Smutné je, že obě navrhované varianty jsou špatné. Ideální varianta by byla s kolejištěm nádraží místo současné budovy Tesca. To by umožnilo narovnat a zkapacitnit nástupiště a zachovat současnou výhodnou polohu nádraží. Je to varianta, se kterou se dříve počítalo, a které by ani dnes nic nebránilo. Doporučuju prohlédnout letecké snímky.

+3/0
15.1.2018 19:50

P17a96v84e79l 53K98o91l55á40č80e28k 9404354862291

"Ve spoustě měst se z nich staly nové čtvrti, v Brně tomu brání nejistota kolem polohy nádraží, ne poloha samotná."

Omyl. Ono by se tam nestavělo, ani kdyby bylo dávno rozhodnuto, že se nádraží nepřesune, protože ta změť kolejišť a brownfieldů, která vyplývá ze současné polohy nádraží a uzlu, jsou příčinou toho, že se tam nestaví. Kdyby se nádraží odsunulo už v meziválečném období, byl by to impuls k výstavbě obytné čtvrti už tehdy. Že se tak tehdy nestalo nebylo příčinou toho řešení ale nepříznivou politickou situací v Evropě, a velkou hospodářskou krizí v 30. letech. Stále je potřeba připomínat, že součástí přestavby nádraží je i přestavba železničního uzlu, tedy zjednodušení a redukce kolejišť. A toto zjednodušení kolejišť, znamená pro území jižně od stávajícího nádraží vyčištění prostoru. Jen a pouze v takto vyčištěném prostoru od náspů a jiných barier, se dá postavit funkční nefragmentovaný městský prostor, který komunikuje se svým okolím. A propos, varianta Řeka umožňuje lepší zhodnocení, tj. větší plochy parků při zachování solidní výměry ploch pro výstavbu. Další věc je, že nádraží bude při jižním okraji jižního centra a přirozeněji jej od jihu vymezí. Lidé tak budou mít přirozené sklony se skrze jižní centrum přesouvat dál na sever k historickému jádru, které bude odstraněním stávajícího nádraží coby bariery psychologicky lépe dostupné. Navíc obnažený viadukt bývalé trati bude nesrovnatelně průchodnější, než bylo území přehrazené náspem plató starého nádraží. Přičemž viadukt bude fungovat pro pěší (v New Yorku takto slouží některé zrušené nadzemky) a současně bude představovat výraznou architektonickou dominantu a atraktivní městský objekt. Urbanisticky vzato toto řešení lépe, dalo by se říci městotvorněji a přirozeněji propojí nové jižní centrum s tím starým. To je ona přidaná hodnota varianty U Řeky, jež umožní celkově lepší urbanistické řešení.

+3/−1
15.1.2018 20:49

I58v87a72n 34H81o36l48a34s 5407587778797

> Omyl. Ono by se tam nestavělo, ani kdyby bylo dávno rozhodnuto, že se nádraží nepřesune, protože ta změť kolejišť a brownfieldů, která vyplývá ze současné polohy nádraží a uzlu, jsou příčinou toho,

Jenže i ta současná změť kolejí, by už dávno byla redukována, kdyby se vědělo, kde opravdu nádraží bude. Řada z nich už se dávno nepoužívá, jen není důvod je odstraňovat zvlášť, když budou ostraněny při přestavbě uzlu (a to řada z nich bez ohledu na polohu hlavního nádraží).

0/−1
15.1.2018 21:09

I63v47a88n 49H92o20l72a50s 5837527808537

> Vznikla z toho změť kolejišť, které spolu nekomunikovaly. Právě z toho vznikl ten gordický uzel, obrazně řečeno, který fragmentoval území jižně od nádraží a brání ucelenému rozvoji.

Jenže ten uzel lze poměrně dobře rozplést i při variantě nádaří ve stávajícím centru. Děláte stejnou argumentační chybu (nebo stejnou argumentační manipulaci) jako všichni zastánci odsunu, že "taktně pomíjíte", že řada problémů stávajícího umístění je dána pouze tím, že se 100 let neví, zda to umístění je trvalé (proto se uzel nerozlplétá, zabezpečovací zařízení nemodernizuje atd. atd.).

0/−1
15.1.2018 20:46

P83e68t15r 95M69a94r61š32á57l81e76k 9135372694889

Je to víc. Jedna cesta minimálně 15 minut navíc. Takže denně pulhodina. Spojení MHD nebude ani zdaleka odpovídá současnému komfortu.

+3/−2
15.1.2018 19:30

V18l57a29s14t25i16m19i51l 62S29m18o76l56k82a 9169744746293

Je to stejný problém, jako se současným autobusovým nádražím. Každý si to může vyzkoušet, jak komfortní je cesta z jednoho přestupního uzlu ( Zvonařka ) do druhého ( šalinový uzel před nádražím ) ve srovnání s přestupem z dálkových linek před Grandem k těm šalinám u nádraží. Pokud se nějaké přestupní uzly od sebe vzdálí, bude to vždy akorát problém s delším cestováním a dalšími přestupy. Sebelepší spojení mezi těma dvěma přestupy jízdní dobu jedině prodlouží a to je přesně to, co bude vadit nejvíc. I těch skoro zanedbatelných 5 minut pro jednoho znamená obrovskou ztrátu času a výdaje na energie pro sumu časové ztráty od všech cestujících.

Ať se klidně vybuduje další nádraží v jižní části, ale jen pro mezinárodní přepravu, aby se odlehčilo stávajícímu nádraží, ale regionální spoje nechť zůstanou co nejblíž středu města. Přesun lidí, co využívá mezinárodní dopravu, je naprosto zanedbatelný ve srovnání s počtem lidí, co jezdí denně do středu města.

0/0
16.1.2018 12:30

R67o38m21a41n 85J11e81s76c11h76k36e 9768105417445

Proč čekat na šalinu ? Pěšky je to rychlejší. A když vezmete návštěvníky Vaňkovky, těm to bude stejně daleko od obou nádraží. Proč se všichni tlačíte na roli na hlavní ? Vy tam máte hoknu ?

Já dojíždím do Brna a vystupuji na Židenicích.

Kéž by přibyla ještě vlaková zastávka u Bauhasu - Hornbachu.

" Blbý Jančura" zastavuje s rychlíky v Židenicích. Proč nemohou ČD ?

V Praze také zastavují rychlíky na Smíchově a Libni u O2 aréně.

Brno je totálně přecpané. Já se odstěhoval a su spokojen.

+1/0
16.1.2018 18:54

Š90t67e34f77a42n 38F90r63i59č37a 7482858873856

2x10 minut denně navíc. 100 minut týdně. Dost na to, abych vlakem do Brna přestal jezdit.Rv

+1/−2
15.1.2018 20:34

P57a38v23e47l 90K94o83l86á35č80e27k 9374874382181

No když jsi shnilé... ;-D

0/0
15.1.2018 20:54

R20o27b38e50r52t 77M50a77t82u20l68a 8407889346525

Takže tam nebudete jezdit vůbec? Protože autem přijdete o těch 100 minut denně;-D

+2/0
15.1.2018 22:24

O98n53d53ř63e62j 84K41l92u23b15a63l 9725393456499

Pokud ho ovšem budete mít kde zaparkovat;-)

+2/0
15.1.2018 21:01

P33e28t73r 35M18a83r70š45o20u13n 5465698816586

což bude jistě rychlejší, a navíc si ho vezmete v kapse pak do práce s sebou ;-)

+1/0
15.1.2018 23:40

R66o52b83e42r81t 26M64a52t56u44l94a 8147629646215

A tu MHD tam chcete dostat po které ucpané ulici?;-D Možná by to šlo vyřešit překopáním na 4 pruhové jednosměrky, ale to tam spíš udělají jeden pruh pro auta a jeden pro BUS a po 5 minutách už nepojede nikdo...

+2/0
15.1.2018 17:04

P16a37v26e59l 19H84o59u55s27k87a 3411955170828

No hurá!!!R^R^R^

+5/−1
15.1.2018 15:08

J80a14r27o87m19í79r 32P46e18t86l88a14c38h 2234202695963

To je zajímavý názor, že na tom rumišti, co tam teď je, nejsou žádné zastávky MHD...8-o Jinak až tam nádraží bude, tak bude kousek od Zvonařky a od Vaňkovky, jen pro představu, jaká je to odlehlost....A celá nová třída od nádraží až k "současnému" centru, tam jistě také žádná doprava nepovede...

+5/−2
15.1.2018 14:56

J77a42n 29M60a93t60o19u36š40e77k 4207861351974

Třeba se děsí té rychlosti výstavby. :-)

+1/0
15.1.2018 15:00

I45v60a34n 68H35o24l81a26s 5557347278337

Tak si zjistěte detaily, kolik tramvajových spojů se dá na ten nový bulovár kvůli limitované křižovace Nové sady přidat. Budete (velmi nepříjemně) překvapen.

0/−1
15.1.2018 20:47

P86a45v97e24l 61K76o83l68á80č12e56k 9724534722491

A můžete zde osvětlit, jak, resp. z jakých důvodů bude ta křižovatka limitována?

0/0
15.1.2018 20:55

I76v31a54n 33H11o57l61a30s 5777247418937

Čím byste tak asi řekl - že by propustnostní?

Tento fakt je znám už zhruba 10 let a tehdy některé tehdejší zastánce odsunuté polohy z řad brněnských koaličních politiků dost nepříjemně zaskočil - někteří dokonce přestali odsunutou variantu zcela podporovat, případěn přišli s variantou dvou nádraží (nového jako hlavního+stávajícího pro regionální dopravu), což je ovšem totální nesmysl.

0/−1
15.1.2018 21:06

J24a72n 60M19a41t24o94u45š57e58k 4557191391844

A musí mít Brno nádraží? Co překopat dopravu v republice tak, aby tam stačila zastávka na hlavním tahu? Možná by to bylo rychlejší, než tamní rozhodování.

+3/−4
15.1.2018 14:43

Z77d35e90n86e84k 90S14e68i57d24l 6974715960547

Taky si říkám na co je třeba stavět nádraží v poslední zatáčce před Vídní.

0/−5
15.1.2018 15:54

L72i14b13o10r 88U26r74b36a65n16i20e25c 5946263409

Hořké plus.

0/0
16.1.2018 10:54

P46a45v76e97l 19M69o76r38a73v55e82c 3782269102638

Zajímavé. Z pohledu kraje totiž po přesunu "k řece" dojde k prodloužení doby cestování kvůli delší jízdní době MHD, denně o 5 až 10 minut.

Většina lidí co dojíždí na hlavák je mimobrněnských, ale z JMK, a právě těch se ten přesun takto dotkne. Skoro nikdo z těch se kterými jsem se o tom bavil (pár desítek lidí, ok, pořád malý vzorek) nechtěl odsun k řece.

Čí zájmy tedy JMK zastupitelé hájí? Lidí zjevně ne..

+6/−14
15.1.2018 13:54

P64a68v20e91l 45S67t42ř80í81t73e78c67k19ý 7959708542533

A KAM hájí zájmy koho smím li se zeptat? Podotýkám že KAM vznikla s popudu Zelených a ti tam dosadili člověka, který byl tehdy pro variantu Petrov. To že po prostudování kompletní studie proveditelnosti KAM konstatuje, že pro rozvoj Brna je nádraží ve variantě řeka daleko výhodnější, svědčí o mnohém.

+5/−3
15.1.2018 16:07

P67a91v58e14l 37M93o67r79a27v30e34c 3832879612198

O erudici šéfa KAM svědčí jeho lež zastupitelům JMK, že odsunem nádraží se dojezdní doba prodlouží max o minutu. I na základě této lži pak zastupitelé rozhodli tak, jak rozhodli.

Kdo tohoto pána navrhl, to je jaksi nepodstatné. Jen je vidět, že teď nepodává relevantní informace. Je otázkou proč..

+1/−2
15.1.2018 16:50

P66a55v24e74l 56S62t45ř57í72t66e18c88k23ý 7989328832163

Vy už ztrácíte soudnost pane piráte. Ta minuta byl ZPRŮMĚROVANÝ čas o který se celkem dojíždějícím prodlouží doba. A bylo to tam jasně napsáno. Ono totiž někomu se čas i zkrátí a to vy nechcete slyšet, protože se to nehodí do vašich manipulací. Ne všichni totiž pojedou nazpět ke stávajícímu nádraží a mnozí dokonce budou pokračovat vlakem jinam na výhodnější přestup! A je hodně podstatné, že odborný tým který byl původně pro "Petrov" po prostudování podkladů jednoznačně určil, že pro rozvoj města je výhodnější "řeka".

+2/−2
15.1.2018 16:59

P62a34v73e87l 16M94o83r51a88v66e61c 3782799702248

Zprůměrovaný čas z čeho, prosím? A z jakých podkladů pan vycházel? Proč se tak jeho závěry liší od jakékoliv jiné studie? Srovnejte např. s https://europointbrno.cz/wp-content/uploads/2017/10/Dil_B4_text.pdf tabulka 35 na straně 152. Nebo si vemte jakoukoliv jinou studii na podobné téma a vyjde vám to podobně.

Zkrátka, pan hlavní architekt hlavně lhal.

+1/−1
15.1.2018 17:06

K28a63m92i61l 43N34o95v80o10t82n69y 4906375702830

Lhat a nechavat nadrazi pod petrovem se nema. To bychom si z toho vsichni meli vzit :)

+2/0
15.1.2018 17:16

P73a63v95e59l 94M81o65r35a25v66e56c 3232769812738

A proč vlastně nemít nádraží pod Petrovem?

Nějak mi chybí argumenty.. (resp. já jich pár znám, ale většina výhod je na straně Petrova. Viz. závěry studie na europoint.cz).

+1/−3
15.1.2018 17:18

P42a54v12e25l 36S79t73ř36í13t15e78c64k82ý 7609448212203

Jedna z odpovědí pana Sedláčka: Nádraží je vždycky bariéra, koleje musíte nějak překonat – lávkou nebo podchodem. V případě Petrova se bariéra ještě zvětší a protáhne až někam k vyústění Husovy ulice u Nových sadů. I když tam uděláme tři podchody, pořád je tu terénní skok šest metrů a stále bude město rozdělené. Když nádraží odsuneme, přednádraží se hodně zvětší a bude lépe průchodnější. Navíc u Svratky bude na povrchu a osvětlené denním světlem, kdežto Petrov musí být minimálně v části pro rychlé vlaky pod zemí. Řeka je obrovská příležitost postavit moderní čtvrť vedle historického centra a Svratky, kde budou bydlet lidé, budou tu parky a promenády, a ještě budeme mít moderní nádraží.

+3/−2
15.1.2018 17:26

P87a92v17e65l 96M23o45r98a61v17e79c 3832609602638

Ano, ten nesmysl o bariéře jsem zaznamenal. Zkuste se nad tím zamyslet - je nádraží třeba v Praze takovou bariérou? Nebo ještě lépe, nové Vídeňské?

Když se podíváte na plány varianty Petrov, pak zjevně žádnou nepřekonatelnou bariéru nevidíte.

Nesmíte papouškovat slova jednoho lháře..

+1/−3
15.1.2018 17:30

P36a96v67e42l 20S62t44ř79í67t83e41c75k44ý 7479538242363

Jezdím okolo každý den a tu bariéru vidím! Souhlasím s Panem architektem že ten prostor se může otevřít a využít k rozšíření centra města.

+1/−2
15.1.2018 17:33

P73a48v56e79l 67M37o42r91a94v45e51c 3282239712758

Ano, DNES tam je bariéra. Srovnejte s plány jak bude vypadat nové nádraží.

Vážně chcete argumentovat takto dál? "dnes je tam bariéra, proto úplně jinak postavené nádraží na podobném místě bude bariéra"? Ach jo..Rv

+1/−1
15.1.2018 17:36

P17a21v31e71l 96S98t40ř52í13t61e41c31k59ý 7699318722873

Ano ta bariéra tam pořád bude zjevná! A ještě otázka. Jak zajistíte u varianty Petrov napojení na dálkovou autobusovou dopravu?

+2/−2
15.1.2018 17:39

P68a32v14e92l 33M30o43r12a31v90e90c 3492719142598

Zjevně se mýlíte, zkuste si nejdřív o problému něco nastudovat.

Pěkný den.

+2/−1
15.1.2018 17:40

P71a19v13e46l 47S22t71ř33í21t17e34c30k97ý 7169698142363

Ano jsem pomýlený. A nejsem sám. :) Ještě prosím odpověď na tu dálkovou autobusovou dopravu prosím.. :)

+2/−2
15.1.2018 17:44

P22a47v35e88l 50M42o14r89a40v80e57c 3362369912418

Až si projekt Petrov nastudujete, můžeme se bavit dál. Bus: kolik lidí přestupuje z busu na vlak? hodně málo.. řádově míň než vlak<->MHD. Takže přestup a napojení na MHD je důležitější.

(podívejte se do jiných velkých měst kde mají centrální bus na stejném místě jako vlak. většinou to tak není protože to není až tak užitečné)

+2/−2
15.1.2018 18:45

P51a37v84e21l 56S59t48ř75í61t96e83c94k26ý 7609388752183

Pan Koláček to o něco výš popsal velice hezky. Jinak mě překvapuje, že výraznou skupinu lidí jednoduše odpálkujete. Řeka řeší i dálkovou autobusovou dopravu. Mimochodem, když se před lety zrušil dojezd autobusů z okolních obcí až na Zvonařku, a odsunuly se jim zastávky na kraj města, nikde jsem neviděl žádné aktivisty vyřvávat o tom jak se jim prodloužila cestovní doba. A to byl pro ně daleko větší zásah..

+1/−2
15.1.2018 19:18

I52v65a59n 31H71o54l81a78s 5327877208857

>nikde jsem neviděl žádné aktivisty vyřvávat o tom jak se jim prodloužila cestovní doba

Asi proto, že většině se ta cestovní doba naopak ZKRÁTILA. Což se ovšem vědělo už předem, když pod vedením ing. Pavlíčka vznikal koncept 1. etapy IDS JmK.

0/−1
15.1.2018 20:51







Najdete na iDNES.cz