Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J94i30ř60í 83D77v44o37ř59á73k 5165879120758

V jednom článku jsem četl vyjádření odbornice.

Čím víc se Epopej stěhuje, tím míň Muchy.

Každé stěhování znamená všechny díla srolovat, převést (otřesy, vibrace, změny teplot, vlhkosti) a po tom zase rozvinout.

Barvy, plátna, trpí. Jsou nutné menší opravy.

Tak s tou epopejí hodně čundrujte po světě.

P.S. Už má Praha vybudované důstojné místo na umístnění ? Byla to jedna z podmínek dědictví.

+6/0
doporučit
18.1.2018 15:10

M58a67r57t13i74n 62V87í91t82e96k 3349951156

Pořád s tím harcujte, srolovat, rozrolovat, zvlhnout, vyschnout, nechte to kolovat po poutích po celé republice, pak do Číny, Japonska a nejlíp islámského státu, kde to někdo spálí.

Památka takového významu by se měla vrátit na zámek v Moravském Krumlově. Znalci si tam cestu najdou, podmínky jsou ideální.

+7/−2
doporučit
18.1.2018 15:23

K82a20r41e51l 68K82o10p80e18c85k21ý 3684693726461

Kolik za to Brno zaplatí? Praha by z toho jako vlastník měla mít profit...

+2/−4
doporučit
18.1.2018 15:03

I25v78a 43D12o29l85a44n39s46k42á 2453436230220

Ta platna uz davno mela mit vlastni budovu v Praze. Misto toho je posilaji od certa k dablu. Takhle to chudak Mucha nemyslel.

+1/0
doporučit
18.1.2018 18:46

M32a35r86k 71S61t26e27i32n 7471150125944

V M. Krumlově má tato výstava opodstatnění více než v Japonsku a v Praze. To je vidět, že Praha nehájí národní zájmy, ale byznys. Pro ni je nějaký M. Krumlov plivátko, se kterým si může zametat jak chce. Radši to pošleme ven, než aby se na to mohl někdo dívat doma. Možná to Praha radši prodá. Nikdo se o tyto obrazy nezajímal, až je bohužel komunistický starosta M. Krumlova z tradice rodiště A. Muchy (nedaleké Ivančice) nechal opravit a zachránil je a nechal je vystavit na zámku v 60. letech, tak pak po revoluci přijela soldateska z Práglu, že to je najednou její majetek a poslala Epopej do Japonska. Byl jsem zrovna v Krumlově, když si to tam ti Pražáci se štábem fotili, chovali se jako páni a my jako chudí poddaní markrasbství moravského. Vypráskat je svinským krokem.V Praze o nějaké slovanské tradici neví nikdo nic, jedině na Moravě nás drží se slovanstvím tradice cyrilometodějské mise. Cyrilometodějský odkaz v Čechách zanikl během 10. století. V Praze jsou to občané ČR žvatlající slovanským jazykem napůl Němci a multi kulti viď?, možná jim to v Praze dojde dýl.

0/−1
doporučit
19.1.2018 16:28

O50t80a46k43a14r 89Š50p46a67č28e90k 5921842962759

Praha již dávno nenávratně zradila poctu a důvěru, kterou jí věnováním svého životného veledíla prokázal jeho geniální autor, český vlastenec Alfons Mucha. Namísto splnění Muchova odkazu si z českého národního pokladu udělala Praha couravou komerční výstavu a tím definitivně pozbyla morální nárok na jeho vlastnictví.

V dobách nejhlubšího komunistického temna zachránili Slovanskou epopej před zkázou vlastenci jejím ukrytím v Moravském Krumlově. O její záchranu usilovali a podle svých skromných možností o dílo nezištně pečovali.

Za to byli odměněni chamtivou Prahou, která Moravský Krumlov o Muchovo dílo připravila. Praha jako vždy zradila, upřením vlastnických nároků Muchových dědiců zůstává morální nárok na umístění díla jedině Moravskému Krumlovu. To by mělo být uzákoněno jako vlatnictví českého státu. Pražské kavárně zůstává nesmazatelná hanba.

President ČR se k tomu vyjádřil zcela správně a nesmlouvavě.

0/−1
doporučit
18.1.2018 22:45







Najdete na iDNES.cz