Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklista spadl po předjíždění kamionem, zemřel pod koly dalšího auta

Šestašedesátiletý cyklista zemřel ve čtvrtek odpoledne na silnici na Znojemsku poté, co upadl a narazilo do něj auto. Policisté zjistili, že muže na kole předjížděl kamion, přesné důvody jeho pádu zjišťují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R32o40m40a17n 39Š23e42v66č80í53k 6674803424932

Protože jsem místní, (cyklisty) jse znal, není čemu se divit. Tuto trasu jezdil často, vesměs pokaždé pod vlivem alkoholu, neosvětlený, max kolo mělo odrazky. Jezdil v tmavém oblečení.... atd.. Jenom se divím, že ho nesrazil nikdo dříve. Mého názoru, media a policie ČR se mohli zmínit o alkoholu v krvi nebožtíka. V tomto případě určtitě ani jeden řidič nebyl na vině, a je mi líto spíš mladé řidičky je to určitě hrozná životní zkušenost.

+1/0
21.1.2018 15:37

M43i72r12o29s29l23a41v 84V70y95k41o15u60p95i45l 3660506153415

Jeden den, (asi úterý tento týden), jsem místo dálnice D1 jel do města do práce osobákem po Olomoucké směrem dolů.

Vedle mne jel člověk na kole v totální sněhové břečce.

Kdyby mu to uklouzlo tak skončí pod "trajfem", nebo jiným autem ten ... "Imboš". Bohužel toto propaguji Hollan a podobní.

Co k tomu říci, když někomu chybí mozek a má velké ambice být Holandskem... ;-O

0/0
19.1.2018 19:38

P87e76t94r 71B67á17č85a 8305276645425

66 let , leden , kolo, to nemohlo dopadnout jinak.

No a ze ridicka neni schopna zadne rychle reakce ani predvidani, to taky nikoho nesokuje.

+1/0
19.1.2018 16:45

P88e32t77e29r 90V49a14ň57u67š35a62n47i68k 4437746336622

popravde, radsi prejdu pumpicku nez bych poslal auto do skarpy popriapde stromu a zabil sebe...

0/0
20.1.2018 13:19

K45a30r24e12l 61B49a53r27t48á10č44e21k 9432929242295

tak hlavne nejezdete na kole...nejaky ridic si muze rikat to same co vy...

0/0
22.1.2018 7:16

P38a17v18e37l 40P15e95l61c 2929473155

Jizda na kole v protismeru, to se casto nevidi. S tim ridic kamionu nedokaze nic udelat, na takove predkjizdeni ty stroje nejsou staveny. S navesem nehopkne.

+2/0
19.1.2018 15:32

M34o38j35m37í91r 83S32k83á95l50a 2390362826

Aha, takže pokud by ten cyklista jel stejným směrem jak kamion, tak by se to zřejmě nestalo, protože by jeli stejně rychle;-D

0/0
19.1.2018 16:36

R33o12b52e48r69t 45M34a42t48u28l39a 8357659946325

Když jede cyklista v protisměru tak se s tím kamionem srazí ikdyby ten stál, kdyby jel jako člověk tak kamionu stačí přibrzdit...

0/0
19.1.2018 16:38
Foto

Z40d34e61n19ě24k 43M28a87t22u71š51k37a 7208186275786

ač cyklista, musím nahlas říci, kdo jezdí v tomhle počasí po silnicích na kole, je kastrovaný samec skotu

+5/0
19.1.2018 12:56

F98r80a35n14t37a 62T56i90m56a22n 7720858201940

Našó dědinó vede silnica I/44. Nemáme obchvat, nemáme cyklostezke. Na kole sa toť jezdí běžně celé rok. Lidi nepudou přece pěšky 2 km na poštu a zas 2 km zpátky. Stejně tak na nákup. Spíš řidiči jsou toť "na návštěvě", když enom projedó. K tomu zákonem zakázaná jízda na kole není.

+1/−2
19.1.2018 15:02

J12o35s87e10f 53H71a87n29y21á49š 2144249393

Božíčku, bóže.

0/0
21.1.2018 11:10

K75a27r18e23l 33B30a48r40t54á40č90e93k 9772779692625

to prijede hanak do Prahy a jde do vecerky k vietnamcum...dobre den prosil bech jedno kolo...prodavac - tady neprodavame kola...hanak-tak jedno fanto...

0/0
22.1.2018 7:21
Foto

V12l70a41d77i26m69í25r 48K20r64o55u90p78a 8687848981222

V takovém počasí může na kolo a na silnici s kamiony vlézt leda budoucí nebožtík...

+5/−1
19.1.2018 12:31

J32a79n 73K47o98p48p 1655719644

Jakoze kdyz jede kamion, tak se cyklisti klidte? Pro kamion plati stejny predpisy jako pro ostatni vozidla, stacilo by jenom, aby se ridici nechovali jak prasata a cyklistu mijeli ve vzdalenosti min 1,5 metru.

+2/−1
19.1.2018 12:40

M56i94l96a15n 75N93ě27m66e19c 1775710466226

Nežijeme v ideálním světě a u kamiónu jedoucího nějakých osmdesát navíc nemusí k bezpečnému předjetí stačit ani ten metr a půl. Po jedničkách je prostě lepší na kole nejezdit, ať už se na to člověk z morálního hlediska dívá, jak chce...

+2/0
19.1.2018 12:50

J15a12n 68K13o67p73p 1565609844

to jo, to mate rozhodne pravdu ze jednickam je lepsi se vyhybat. Me jenom hrozne iritujou tihle sasci, co si mysli ze kdyz sedi v kamionu tak jim musi jit vsichni z cesty. Proto to taky vypada na nasich silnicich a dalnicich tak jak to vypada... kamionaci jsou proste prasata, to me nikdo nevymluvi.

+2/0
19.1.2018 12:58

M54i90l81a54n 96N95ě24m13e31c 1755150616236

Kamioňáci jsou často docela pochybná individua, jak o tom nakonec svědčí spousta historek z různých přejezdů a podjezdů. Ale zas je taky fakt, že i ti slušní mají celkem svázané ruce - s kamiónem se prostě nedá cloumat jako s osobákem.

+2/0
19.1.2018 13:09

J30a51n 14Č88e61k73a22l 7599175364754

1,5 metru? V 3 metry širokém pruhu, když jede v protisměru každou chvíli něco?

0/0
19.1.2018 13:25

M20i73c71h78a94l 79K91r24č13á70l 6498158336312

Pokud jede něco v protisměru tak nemohu předjíždět.

+1/−2
19.1.2018 14:28

P95e30t51r 15B55á95č40a 8605916805275

;-D teoretici a svatecni ridici opet dorazili do diskuze.

0/0
19.1.2018 20:33

I98v78a21n82a 48K34a47d63l15e43c32o34v45á 7177505822909

Mimo případ, kdy řidička auta k tomu přišla ne svojí vinou - jen blázen vytahuje kolo v tomto období a na silnici, kde se prohání kamiony.

+4/0
19.1.2018 12:18

M57i51l79a46n 79V67o65t52a69v53a 5604396451582

Smiřme se s jedním. Kolo jako dopravní prostředek z bohu A do bodu B je u nás zapovězeno. Kolo jako radovánka či sport znamená přesun na určená místa, kde jsou hotové cyklostezky. Takže o víkendu sednete do auta, dáte kola na střechu a hurá někam na Lipno nebo Singltrek pod Smrkem. Sice budeme neustále z pohledu zdravotnictví a nebo ekologie lidem říkat aby se hýbali a využívali jiných prostředků než vlastní auta, ale nic se pro to neudělá. A lepší to nebude

+2/−2
19.1.2018 12:11

J81a89n 60K95o11p79p 1415649464

Co to je za kecy? Proc by melo byt zapovezeno? Staci pouze, aby se ridici prestali chovat jako hovada co jim "patri silnice" a zacali nad svym chovanim a dusledky trochu premyslet hlavou... Pak se nauci chovat s respektem i k cyklistum. Stejne tak, jako se chovaji ridici napr. v Rakousku, Svycarsku, Italii, Slovinsku a podobne...

+1/−3
19.1.2018 12:36

M12i50l28a86n 73V94o16t97a15v22a 5494126501102

no vidíte. Stačilo by.... Ale stačit nebude, protože na silnici vyrazí nějaký mamlas.... říkejme mu třeba kopp a tací nejsou schopni pochopit, že by stačilo, kdyby lidi věděli, že levý pruh je pro rychle jedoucí, že cyklista se může také slušně objet, nebo pár sekund počkat..... ale ono se nic za ty roky nezměnilo a není žádná vůle proč by se změnit mělo. A když to jen smutně konstatuji, tak ani to někteří nepochopí a ted si vemte, že by měli pochopit jak se správně chovat na silnici

0/0
19.1.2018 12:44

J80a28n 21K55o39p77p 1795859344

Tak kdyz nejaka jitrnica,rikejme mu napriklad Milan Votava, nechape ze nekteri lidi jezdi i na silnicnich kolech a dokonce se tim zivi a na te silnici musi proste trenovat, tak je to takovej smutnej pribeh... Nekteri lidi a to zrejme nejses schopnej pochopit, dokonce na tom kole jezdi treba do prace, pac je to jejich jedinej dopravni prostredek...

+1/−1
19.1.2018 12:55

M69i83l50a44n 83V21o49t13a59v92a 5154776941612

a píšu snad o něčem jiném? Říkám, že to je snad špatně, že to ti lidé dělají? Říkám snad, že nechci aby to dělali? Kritizuju je za to? NE, NE a NE. Jen konstatuji, že silnice pro auta a její řidiči není bezpečné prostředí pro cyklisty a není nic, co by nasvědčovalo, že by se situace měla zlepšit. Ale to ti jaksi nedochází, co?

+1/0
19.1.2018 13:00

I79v90a56n 63Z55y55k27á94n 9560413889796

Nesmysl. Předvádíte rezignaci. Ano, v sázce je hodně, lidské životy, ale ty jsou ohroženy i při chůzi po chodníku, při jízdě v autobuse jako cestující, atd..

Pokud jak cyklista, tak řidič vozidla na silnici přistupují s respektem k tomu druhému, se snahou nevadit, neškodit, ba dokonce, když to situace umožňuje, druhému být nápomocen, tak cyklista může na silnicích najezdit přehršel krásných kilometrů bez omezení. Samozřejmě to vyžaduje být stále ve střehu, vnímat, co se děje za mnou, jestli to může být v interakci s něčím, co se blíží zepředu, být víc ve střehu v místech se zatáčkami, horizonty, předvídat. A ano, i tak to nemusí stačit a potkáte hlupáka, ne-li někoho vědomě zákeřného, kdo si na Vás, cyklistovi chce vybít svoji momentální frustraci a i přes prázdnou a širokou cestu, kde v nejmenším nevadíte, Vás schválně předjede na 20cm od Vás a Vy nespadnete jen velkým štěstím, protože s Vámi jeho vzduchové proudy pěkně zamávají. (bohužel má zkušenost s autobusákem po dlouhé štrece pouhý 1km od domova). Česko je malebná země a při těch vyjížďkách mnohdy objevujete cesty, byť někde žijete desetiletí, kde to vůbec neznáte a je to tam na kole super. Nerezignujme a chtějme se naučit spolu žít s pohodou, s věnovaným úsměvem, pozdravem, se vzájemným popřáním si dobrého dojetí.

0/0
19.1.2018 12:42

M76i89c34h11a85l 65P25a26u57l12í33č60e31k 2853655195895

No jen podotknu, že cyklisté by si také měli uvědomit, že oproti autu jezdí dost pomalu a že courat se za cyklistou dvacítkou iks kilometrů není nic pozitivního. A bezpečné předjetí také není nijak jednoduché, takže by bylo dobré, aby to také cyklisté brali v úvahu, že oni ty ostatní také dost omezují...

+1/−1
19.1.2018 12:51

M19i44l31a84n 65V40o63t81a24v34a 5404176731372

ne, je to jen konstatování faktu. Nic víc, nic mín. Symbioza řidičů a cyklistů zde nikdy nebyla, tak jako zažívám třeba ve Šapnělsku. Prostě to tak je, jako v mnoha případech a ta se vám to líbí nebo ne, tak není důvod proč by se to mělo zlepšit. A represe není důvod, aby symbióza fungovala. To má většinou opačný efekt. Chováme se na silnici stále jako burani a v tomto máhe blíže k východu než k západu.

0/0
19.1.2018 12:51

L18u54k13á43š 59H78á57j16e49k 1621783137777

To je tak, když se setkají dva nejhorší prvky na silnici - cyklista a kamion!

+2/−5
19.1.2018 12:05

P67e95t41r 68S89k17u15h46r95a67v94y 3203582697281

Lidska dan za nedostatek oddelenych cyklostezek. Vim o tolika mistech, kde se o byt jenom chodniku mezi dvema vesnicemi mluvi uz aspon 30 let. NJN divoky vychod, treba jezdit v SUV.

+2/−1
19.1.2018 12:03

M71i40l83a19n 83V73o24t16a27v52a 5164406411132

a stále komplex SUV

+1/−1
19.1.2018 12:04

M94i67l16a62n 61N94ě85m81e64c 1505980676906

Žádná neznámá příčina. Turbulence od předjíždějícího kamiónu dokážou s cyklistou pěkně zacloumat, to je prostě fakt. Na druhou stranu je docela blbost jezdit po takovéhle silnici na kole...

+9/−1
19.1.2018 11:50

J22a86n 18Š32p10a19t38n43ý 2183782686285

je to krasa ohánět se timto priblblym argumentem .... obzvláště když nekoho zabiju .... když vite, ze dela něco nebezpečného, tak snad s tim taky pocitate. bez ohledu na tom, co si o tom myslite, ne?

0/0
19.1.2018 11:57

M13i53l89a23n 26N83ě76m73e42c 1115980876576

Nevím, jak Vám mám rozumět. Co je na pravdě přiblblého?

0/0
19.1.2018 12:10
Foto

V96l73a42d88i75m42í19r 25K82r12o28u18p29a 8157318121682

Tak až Vám někdy přijde pozdě nějaké zboží, tak buďte v klidu, to jen kamiony pro jistotu jeli krokem z místa A do místa B...

0/−2
19.1.2018 12:33

J86a88n 46K43o58p51p 1955689474

Tak tohle je opravdu hodne dementni argument... IQ houpaciho kone?

+2/0
19.1.2018 12:42

O66l32d93ř57i21c86h 30M74ü12l44l95e54r 6422462589133

Nevím, jak to bylo a netroufnul bych si soudit tak, jak někteří diskutující, kteří mají hned jasno. Obě strany mohou být vinné. Kultura dopravy u nás je totiž taková, že někteří cyklisté riskují, ale na druhé straně je spousta řidičů, kteří předjíždějí cyklisty tak těsně, že je ohrožují, například jenom silnějším náporem větru.

+14/0
19.1.2018 11:05
Foto

J30i51ř70í 14B96i77l55í70k 4725232202514

Cyklisté možná riskují, ale řidičů kteří bezpečně předjíždějí je málo. (cyklista je tak široký, jako je vysoký)

A o kamionech, autobusech a trolejbusech nemluvě, Ti se často začnou řadit ještě dřív, než dokončí předjíždění.

+7/0
19.1.2018 11:11
Foto

P23a48v31e46l 30V37a74n86ě31č34e90k 4414873541131

Malokdo tusi, ze pri predjizdeni cyklisty by se mel ridic chovat tak, jako pri predjizdeni automobilu. Treba blinkrem ukazat tomu za nim, ze nekoho predjizdi. Darmo mluvit.

+10/0
19.1.2018 11:14

M85i16c24h53a51l 86P40a38u10l35í63č50e88k 2753335835965

Jak píšu níže, tím blikáním ale můžete zmást někoho před Vámi, kdo si bude myslet, že chcete odbočovat a z vedlejší Vám tam vjede, protože toho cyklistu nezaregistroval.

+1/−8
19.1.2018 11:26

M76a77r60c63e23l 59F34u15c70i71m81a94n 5596394264526

Všechny nás v autoškole (a pravidelně na referentských zkouškách) upozorňovali, že pokud dává řidič blinkr, může např. chtít zastavit u kraje až za křižovatkou, nebo třeba předjíždět na křižovatce, pokud je na hlavní silnici apod. Váš argument je zcela irelevantní. Navíc cyklista jede většinou u kraje, takže ho z vedlejší musíte vidět. Pokud ne, tak máte špatnou lékařskou prohlídku a řidičák byste vůbec neměl mít. A když jste unavený, o to víc musíte být opatrný.

+5/0
19.1.2018 11:38

M73i69c63h58a69l 67P63a82u19l31í20č65e85k 2853215965505

Doprava možná, ale co blikáni doleva? Viz můj příklad níže. Vždycky je velmi nebezpečné blikat v křižovatce a přitom jet rovně, to se na mě nezlobte. A pokud někdo chce zastavit u krajnice až za křižovatkou, tak nemá co blikat už před křižovatkou, ale začít až za ní (a nebo dát výstražná světla, pokud má technický problém), takto se mi to zdá s dovolením jako nesmysl.

+2/−1
19.1.2018 11:55

E93d63u19a92r48d 72D56r89á48b80e25k 7587433499959

předjíždět cyklistu v křižovatce je taky o hubu :-)Rv

+1/0
19.1.2018 12:39

M47i97c24h16a69l 35P37a18u24l76í53č91e48k 2673285845605

Proč? Zákon to výslovně povoluje...

0/0
19.1.2018 12:45

D83a53v65i74d 16H58o35r96a16t68i30u86s 8482341759

Nerozumím této připomínce. Pokud je předjíždění povoleno (přerušovaná dělící čára), tak se v křižovatce předjíždět může a u předjíždění cyklisty se blinkr dávat musí ze zákona vždy, pouze s několika málo výjimkami. Jednou z mála je např. když cyklista jede v cyklopruhu (vyhrazeném či ochranném), kdy pak jde o jízdu v pruzích (tedy míjení, nikoliv předjíždění) a znamení o změně směru se nedává. Jinak v křižovatce můžete na hlavní při přerušované čáře předjíždět i motorové vozidlo - a znamení o změně směru dávat budete také. Proto se při vjíždění z vedlejší na hlavní musíte podívat nejen doleva, ale i doprava.

Pokud je dělící čára plná, nesmíte tuto čáru přejíždět. Nesmíte tedy předjet ani cyklistu, pokud by jste přitom nebyli schopni dodržet bezpečný boční odstup bez přejetí plné čáry. Blinkr ovšem při předjíždění cyklisty musíte dát i v tomto případě, kdy ho předjíždíte bez přejetí plné dělicí čáry.

+4/0
19.1.2018 11:57

P80e24t28e87r 70V14a37ň25u66š54a94n25i93k 4797186316302

prerusovana delici cara nema s predjizdenim absolutne nic spolecneho ;-)

0/0
20.1.2018 13:22

M94i64c74h88a83l 30H41e48b88e19d62a 3666167318745

Povinnost dávat znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty a to i v případě, že neměním směr jízdy, je daná v zákoně. Je to právě abych upozornil ty za sebou, že tam je cyklista, kterého nemusí zpozorovat.

Ten z vedlejší musí dát přednost (tedy přesněji neohrozit) tak jako tak, je jedno jak kdo bliká.

+6/0
19.1.2018 12:09

M52i76c20h33a49l 40P23a55u55l38í98č29e20k 2433405265975

No upřímně řečeno, blikat v křižovatce když jedu rovně a neodbočuji (a stojí tam auta, co hodlají odbočovat) mi přijde mnohem nebezpečnější, než předjíždět cyklistu bez blikání, tak to prostě nedělám. Občas je nutné ten zákon nebrat tak doslova (ano, chybná demagogie, uznávám). Ale onehdy mi např. policista tvrdil, že pokud mi blikla na semaforu oranžová, jsem povinen dupnout na brzdu a zastavit (a nesnažit se projet křižovatku na oranžovou), a to i když za mnou bude nalepené jiné auto, o kterém budu vědět, že to nedobrzdí. Protože když mě zezadu nabourá, tak je to jeho vina a pro mne je vše v pořádku. Ano, podle zákona je to také správně, ale řekněte, kdo z vás by to udělal (já mám vzadu dětské sedačky...). Raději projedu křižovatku na oranžovou, než riskovat zdraví lidí ve voze, ať je to v zákoně třeba 10x.

+1/0
19.1.2018 12:44

M46i98c90h83a59l 86H96e93b86e48d81a 3946747578595

Dobrý večer, ano, máte pravdu, že jsou situace, kdy si jednotlivé paragrafy zákona protiřečí. Měl by být zachován zdravý rozum a tak jak píšete, prostě vyhodnotit, co je v dané situaci nejlepší a pro ostatní kolem nejlépe srozumitelné.

S tím doslovným výkladem zákona si vzpomínám na vtipné situace po jedné z novelizací, kdy do paragrafu o jízdě křižovatkou do věty "řidič nesmí vjet do křižovatky, pokud mu situace za křižovatkou nedovoluje pokračovat v jízdě" přibylo sousloví "...situace za křižovatkou nebo v křižovatce". Tvůrce zákona chtěl reagovat na řidiče, kteří zůstávali stát v křižovatce a blokovali příčný směr. Bohužel u zkoušek v autoškole to tehdy někteří agilní komisaři vyhodnocovali tak, že ani když odbočuji doleva a proti jedou auta, tak do křižovatky nesmím vjet (přece mi situace v křižovatce nedovoluje pokračovat). No... na některých křižovatkách jsme při doslovném dodržení tohoto paragrafu strávili i pěkných pár zelených. Naštěstí pak magistrát vydal výklad, že při odbočování doleva do té křižovatky najet můžu a přednost dávám až v křižovatce.

0/0
21.1.2018 20:37







Najdete na iDNES.cz