Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno-střed podpořilo odsun nádraží, vládne tu koalice podobná magistrátu

Zastupitelstvo městské části Brno-střed dnes podpořilo stavbu brněnského vlakového nádraží v odsunuté poloze u řeky. Druhou variantou je stavba v centru pod Petrovem blízko současného nádraží, které už však kapacitně nestačí. Odsun hlavního nádraží podpořil už v lednu Jihomoravský kraj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A20l23e78n53a 29R94i24s33o43v96á 4716970499125

Odsunutí nádraží k řece by zachránil archeologický průzkum! Ten by se mohl táhnout roky a to bych majitelům pozemků moc přála:-P

+2/−11
15.2.2018 7:14

P76a93v42e17l 44S18t34a32v59j69a79n44í25k 6318345927701

Cokoliv je dobré, hlavně když sousedům chcípne koza.

+10/0
15.2.2018 7:56

M41i61c19h12a84l 64B17r32ň88á10k 6654914307238

Majitelem pozemku pro variantu Řeka je stát.

+7/0
15.2.2018 11:16

T21o44m35a67s 28C13e79n72e27k 6297864620193

Přesněji řečeno České dráhy a Brněnské komunikace a.s.

+4/0
15.2.2018 11:39

T72o83m79a92s 97C50e35n39e45k 6407984910393

Jinak je to pěkná ukázka zeleno-rudého uvažování. Hlavně škodit.

+2/0
15.2.2018 22:22

Š35t83e55f17a67n 40F39r55i68č10a 7882628163896

Abych pravdu řekl, do toho Brna si klidně dojedu i jinak než vlakem. Takže nádraží klidně můžou Brňanům zrušit úplně. Když chtějí růst individuální dopravy a žít ve smogu, tak prosím.

+3/−7
14.2.2018 21:43

K89a67m44i89l 25N31o55v43o47t19n17y 4676515932830

Spolu s planovanymizakazy vjezdu a parkovacimi zonami se vasemu smogu jiste ubranime :)

+5/0
14.2.2018 21:50

M75i14r35e74k 88Z76á94v27o20d60n56ý 7322637140838

Přesně tak. Prachy nesmrdí, takže kdyby ty správné pozemky byly ve Šlapanicích, tak to nové hlavní nádraží klidně vznikne i tam :)

+3/−6
15.2.2018 7:06

M89i39c91h59a45l 70B11r49ň83á69k 6834904467458

Už zase ty pozemky... :))

+7/0
15.2.2018 11:15

R98o10m87a45n 71J91e94s62c87h26k22e 9948505337395

Na silnice se všichni nevejdeme. A děti nemohou jezdit sami autem.

A kde parkujete v Brně ??

+1/0
15.2.2018 18:30

M67i97r90e39k 62T29u76r74e90č58e22k 4733632510152

Zajimave ze tech kterych se nadrazi tyka nejvice, zadne referendum nemeli - DOJÍŽDĚJÍCÍ. Ti kteri prijedou do Brna pracovat a HNED od Hlavniho nadrazi bud' nastoupi do tramvaje/trolejbusu ktere se rozjizdi vsemi smery az do cile, anebo je ve stredu mesta a muze si vyridit co potrebuje, jit za svym byznisem, po obchodech anebo za zabavou. A mnozi tam dojizdi denne.

Brnaci denne na nadrazi a z nadrazi obvykle nechodi...

+14/−14
14.2.2018 19:31

K15a85m58i81l 20N59o68v86o91t21n88y 4366515742470

Dojizdejici neplati dane Brnu, o cem by meli rozhodovat? A proc si myslite, ze od noveho nadrazi nic nepojede???

+7/−11
14.2.2018 20:06

V49á30c76l20a25v 70P91o60l83á26š32e35k 9956860581287

Nikdo neplatí daně Brnu. Všichni platíme daně státu a stát je přerozděluje. A od odsunutého nádraží v nejlepším případě pojede tramvaj k dosavadnímu nádraží, kde bude muset většina dojíždějících přesednout, zdržení proti dnešnímu stavu bude tak 10-15 minut ráno a stejně tak večer.

+12/−3
14.2.2018 20:44

R40o21b82e21r36t 46M68o23t79k98a 4216987289735

Haha zasmáli se zbrojnoši. Šalina na nádraží a pak teprve dál. To jste mě opravdu rozesmál.

+4/0
15.2.2018 0:25

P91a34v98e53l 18S90t96a53v35j43a23n34í73k 6648875347711

Za těch deset minut tam dojdu pěšky... Nebude to náhodou trvat o hodinu déle?

+2/−1
15.2.2018 7:58

P10a42v92e57l 24K68o63l21á13č61e62k 9394264592911

Dle této logiky by o všech dopravních stavbách v Praze rozhodoval prakticky celý zbytek republiky.

0/0
15.2.2018 12:09

R42o20m33a96n 35J52e77s66c30h86k84e 9488965117715

Půl pravdy máte s daněmi. Jinak rozdíl 10 minut pěšky. Ale sám jezdím ze Židenic, tak mne to netrápí. Nemusí všichni jezdit na hlavas. "Blbý" Jančura zastavuje rychlíky v Židenicích, čekám kdy se rozhoupou ČD.

Také chybí vlaková zastávka u Hornbachu-Bauhausu.

+1/0
15.2.2018 18:37

M13a35r55t37i21n 66Š35p25a77č65e45k 4414159398438

Protože od Zvonařky toho taky moc nejede.

0/0
15.2.2018 9:14

R23o19m82a31n 90J63e41s89c97h29k31e 9748715697395

Platím daně do státního rozpočtu jako každý jiný. Brno si nádraží samo nefinancuje. V Brně sice nebylím ale pracuji zde a také nakupuji. A platím DPH !!

+1/0
15.2.2018 18:33

P65a19v40e58l 37B83o88u47c34n17í93k 4552401883205

Každodenně dojíždějící jsou většinou z Jihomoravského kraje a jejich zvolení zástupci již hlasovali pro Nové nádraží Řeka minulý měsíc. Ještě s větší převahou PRO, než zástupci občanů Brna-střed.

+13/−2
14.2.2018 20:31

M72i37c86h72a75l 65B75r19ň17á70k 6444564177888

Ano, chudáci vystoupíte v poli a budete muset půl hodiny pěšky s bandaskama na šalinu... Přesně jak říká pan Patočka, Patrik a Ander...

+6/−4
14.2.2018 22:23

M91i62r55e47k 45Z79á31v73o80d15n38ý 7302447950838

Chápu, že někoho, koho se to netýká, tak se bude chovat jako arogantní ... zesměšňující ostatní. Snad Vám z toho alespoň něco kápne :/

+1/−2
15.2.2018 7:08

P69a85v58e19l 18S57t46a84v96j62a63n88í10k 6328865927371

Zkuste si někdy dojít od autobazaru ESA na šalinu. Tam někde budete mít to vysněné zelené nádraží. To co zastavuje před současnou budovou vám bude platné jak mrtvému zimník. Zřejmě vám zelení soudruzi zapomněli nakukat úplně všechno.

+2/0
15.2.2018 8:04

M80i57c42h53a48l 17B94r19ň88á98k 6564804437558

No ono člověku už nic moc nezbývá, když vidí, jak neustále papouškujete tisíckrát vyvrácené bludy. Pozemky, nádraží za Brnem, 15 minut na šalinu atd

+3/0
15.2.2018 11:19

T30o79m35a47s 84C84e47n98e41k 6547774570843

Myšlenka, že všichni dojíždějící do Brna za prací se MUSÍ potkat na Role je zcestná. Situování veškeré dopravy do jednoho uzlu je na palici. Ideální naopak bude oddémonizovat význam stanice Brno Hl. nádraží, decentralizovat příměstskou dopravu a umožnit vystoupení z vlaků co nejblíže místu výkonu práce a vytvořit více přívětivých uzlů MHD - nikoliv dále rozvíjet a zatěžovat ten jediný.

+7/0
15.2.2018 10:35

P81a89v31e50l 93K22o11l48á86č62e40k 9314774632981

Přesně tak. Brno musí zajistit dopravní napojení i po obvodu města (spousta lidí dojíždí do průmyslových zón, ty ale neleží ve vnitřním městě, ale při jeho okrajích) - dopravní terminály u železnice, při hlavních tazích s komfortní návazností na MHD včetně P+R. Vše sázet na hlavní nádraží je mimo. Je nesmysl lidi zbytečně zavlékat do města, když pracují třeba v Modřicích nebo ve Slatině, aby vystoupili na hlaváku a pak se tam kodrcali městskou. Jde také o přestavbu a modernizaci celého železničního uzlu na území města Brna.

+6/0
15.2.2018 11:57

O29l58d89ř14i62c17h 43H18a73v84l11á17s88e80k 9263879754890

Tak že by v Brně začalo svítat na lepší časy?

+17/−5
14.2.2018 19:22

K32a22m28i66l 57N62o67v42o16t43n26y 4946255172300

Svita... a at se nekomu libi nebo ne, tak diky soucasne koalici.

+1/−1
14.2.2018 22:24

M47i79r81e63k 73Z93á77v47o80d56n64ý 7922157210668

Jojo, naštvat cestující, to jsou opravdu skvělé časy.

+2/−6
15.2.2018 7:08

P69a74v63e40l 55S50l80a61d10o37v45n30í10k 6107913787686

Brno musí mít něco extra za každou cenu.;-D

Ano, tohle v Praze nemají, tam budou stěhovat jenom výtopnu.

+5/−8
14.2.2018 19:22

M93i85r51e11k 44Z33á12v94o53d74n46ý 7192917690628

Přesně tak. Také by mohli nádraží odsunout někam za Prahu. Upřímně, nikdy jsem Pražáky moc nemusel (střetl jsem se v konverzaci s několika a byli to strašní ... a od té doby mám určitý předsudek), nicméně alespoň nemyslí zadnicí.

0/−1
15.2.2018 7:10

P30a48v72e51l 40K84o60l79á66č27e80k 9364374732761

Hezká demagogie.

0/0
15.2.2018 12:11

V47l88a77d95i97m28í69r 64K34o50u61d45e11l75k43a 1521182670822

Podle oficiální studie proveditelnosti vyjde stavba Řeky na 43 miliard korun, Petrova na 56 miliard korun. Výše uvedené částky nezapočítávají náklady na zavedení tratí pro rychlé vlaky. Jejich napojení ve variantě Petrova znamená vybudovat soustavu tunelů pod centrem města, to je podle Studie proveditelnosti dvakrát dražší než u Řeky. Rozdíl je přes 25 miliard korun.

+16/0
14.2.2018 19:17

V10á60c36l49a47v 83P42o16l83á83š63e96k 9736310761367

V tom je právě ten zakopaný pes. Přívrženci odsunu tvrdí, že varianta Petrova znamená vybudovat soustavu tunelů pod centrem města, zatímco odpůrci odsunu tvrdí, že je to lež a že lze vést rychlé vlaky do Brna i bez těchto tunelů. Odborníci by se měli shodnout, zda ty tunely by byly nutné nebo ne. Pokud ano, pak odsunout nádraží k řece, ale pokud ne, pak zvolit variantu Petrov.

0/−7
14.2.2018 20:50

P56a41v95e70l 43K60o82l48á10č78e48k 9584134332741

Jenže varianta Petrov je řešení koalice pro nádraží v centru. A od samého začátku, kdy byla varianta Petrov zveřejněna, se v rámci ní počítalo s podzemním terminálem pro VRT a tunely. Nyní kličkují a tvrdí, že tunelové řešení vlastně není potřeba, že se to dá řešit jinak. Pak se ovšem ptám, jak seriózně se tato varianta připravovala, přece si museli ujasnit, kudy povede VRTka přes území Brna v této variantě? Nyní, kdy je větší podpora pro nádraží U řeky slyšíme takové řeči. Nebo varianta Petrov ale bez VRTky? Ale to pak není řešení ale jen torzo.

+6/−1
14.2.2018 22:42

M72i68r54o72s26l21a49v 39H21r65u22š84k80a 1700535863245

VRT tunelová pod centrem města může způsobit problémy domům v centru. Na to bylo upozorněno.

+1/−2
15.2.2018 6:58

P34a49v85e20l 21K96o48l49á76č86e48k 9684444822131

Však ano, varianta Petrov je v tomto ohledu a nejen v tomto, riziková. Má mnohem větší dopad na životní prostředí města.

+3/0
15.2.2018 11:50

P60a19v90e38l 29S57t60a25v17j12a84n14í31k 6748125777561

Potíž je hlavně v tom, že člověk u varianty Petrov vypadne z vlaku někde uprostřed Nových Sadů. Čili ten slavný dopravní uzel MHD je stejně naprosto k ničemu. Nehledě k tomu, že by se "pár" let paradoxně jezdilo právě z Dolního nádraží.

+5/−2
15.2.2018 8:07

P91a34v34e63l 46K63o60l70á15č33e48k 9334104692751

Především však celé plató dnešního nádraží vytváří barieru, nejen fyzickou ale i psychologickou. A také barieru dopravní. 2 staré litinové mosty na obou koncích opravdu tu prostupnost včetně dopravní moc nepodporují. :-)

+2/0
15.2.2018 12:14







Najdete na iDNES.cz