Diskuse k článku

Brno-střed podpořilo odsun nádraží, vládne tu koalice podobná magistrátu

Zastupitelstvo městské části Brno-střed dnes podpořilo stavbu brněnského vlakového nádraží v odsunuté poloze u řeky. Druhou variantou je stavba v centru pod Petrovem blízko současného nádraží, které už však kapacitně nestačí. Odsun hlavního nádraží podpořil už v lednu Jihomoravský kraj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A41l85e37n89a 64R15i79s95o10v86á 4306520469445

Odsunutí nádraží k řece by zachránil archeologický průzkum! Ten by se mohl táhnout roky a to bych majitelům pozemků moc přála:-P

+2/−11
15.2.2018 7:14

P18a36v60e86l 88S38t36a91v53j53a13n76í79k 6338135987751

Cokoliv je dobré, hlavně když sousedům chcípne koza.

+10/0
15.2.2018 7:56

M12i44c17h85a41l 74B97r68ň84á40k 6584764407568

Majitelem pozemku pro variantu Řeka je stát.

+7/0
15.2.2018 11:16

T29o41m55a18s 73C45e33n87e81k 6967494420833

Přesněji řečeno České dráhy a Brněnské komunikace a.s.

+4/0
15.2.2018 11:39

T85o86m34a56s 92C10e20n28e17k 6397574750613

Jinak je to pěkná ukázka zeleno-rudého uvažování. Hlavně škodit.

+2/0
15.2.2018 22:22

Š61t27e13f96a76n 24F23r95i82č45a 7342248383636

Abych pravdu řekl, do toho Brna si klidně dojedu i jinak než vlakem. Takže nádraží klidně můžou Brňanům zrušit úplně. Když chtějí růst individuální dopravy a žít ve smogu, tak prosím.

+3/−7
14.2.2018 21:43

K51a23m62i20l 46N98o89v21o81t59n83y 4656755292380

Spolu s planovanymizakazy vjezdu a parkovacimi zonami se vasemu smogu jiste ubranime :)

+5/0
14.2.2018 21:50

M21i12r96e41k 22Z82á16v83o84d29n34ý 7282867130518

Přesně tak. Prachy nesmrdí, takže kdyby ty správné pozemky byly ve Šlapanicích, tak to nové hlavní nádraží klidně vznikne i tam :)

+3/−6
15.2.2018 7:06

M98i41c63h46a68l 14B54r29ň20á76k 6704494457528

Už zase ty pozemky... :))

+7/0
15.2.2018 11:15

R23o21m48a92n 66J70e43s36c82h26k79e 9458395767895

Na silnice se všichni nevejdeme. A děti nemohou jezdit sami autem.

A kde parkujete v Brně ??

+1/0
15.2.2018 18:30

M22i79r13e18k 39T59u52r11e39č60e34k 4653812860642

Zajimave ze tech kterych se nadrazi tyka nejvice, zadne referendum nemeli - DOJÍŽDĚJÍCÍ. Ti kteri prijedou do Brna pracovat a HNED od Hlavniho nadrazi bud' nastoupi do tramvaje/trolejbusu ktere se rozjizdi vsemi smery az do cile, anebo je ve stredu mesta a muze si vyridit co potrebuje, jit za svym byznisem, po obchodech anebo za zabavou. A mnozi tam dojizdi denne.

Brnaci denne na nadrazi a z nadrazi obvykle nechodi...

+14/−14
14.2.2018 19:31

K50a43m70i40l 70N18o85v35o29t41n18y 4726575462660

Dojizdejici neplati dane Brnu, o cem by meli rozhodovat? A proc si myslite, ze od noveho nadrazi nic nepojede???

+7/−11
14.2.2018 20:06

V33á74c76l39a97v 95P67o41l15á92š69e19k 9186410421147

Nikdo neplatí daně Brnu. Všichni platíme daně státu a stát je přerozděluje. A od odsunutého nádraží v nejlepším případě pojede tramvaj k dosavadnímu nádraží, kde bude muset většina dojíždějících přesednout, zdržení proti dnešnímu stavu bude tak 10-15 minut ráno a stejně tak večer.

+12/−3
14.2.2018 20:44

R60o49b28e75r46t 73M97o16t81k35a 4546827759315

Haha zasmáli se zbrojnoši. Šalina na nádraží a pak teprve dál. To jste mě opravdu rozesmál.

+4/0
15.2.2018 0:25

P86a93v64e71l 37S59t87a52v87j67a82n11í65k 6478115987761

Za těch deset minut tam dojdu pěšky... Nebude to náhodou trvat o hodinu déle?

+2/−1
15.2.2018 7:58

P92a86v36e56l 33K38o70l30á58č75e70k 9574714502831

Dle této logiky by o všech dopravních stavbách v Praze rozhodoval prakticky celý zbytek republiky.

0/0
15.2.2018 12:09

R64o82m15a74n 54J46e14s81c26h18k60e 9598915447185

Půl pravdy máte s daněmi. Jinak rozdíl 10 minut pěšky. Ale sám jezdím ze Židenic, tak mne to netrápí. Nemusí všichni jezdit na hlavas. "Blbý" Jančura zastavuje rychlíky v Židenicích, čekám kdy se rozhoupou ČD.

Také chybí vlaková zastávka u Hornbachu-Bauhausu.

+1/0
15.2.2018 18:37

M59a14r82t58i60n 94Š48p74a63č65e92k 4514779828278

Protože od Zvonařky toho taky moc nejede.

0/0
15.2.2018 9:14

R94o26m27a97n 45J81e42s35c53h40k88e 9148205487715

Platím daně do státního rozpočtu jako každý jiný. Brno si nádraží samo nefinancuje. V Brně sice nebylím ale pracuji zde a také nakupuji. A platím DPH !!

+1/0
15.2.2018 18:33

P77a78v84e50l 26B65o74u23c88n88í26k 4182511193605

Každodenně dojíždějící jsou většinou z Jihomoravského kraje a jejich zvolení zástupci již hlasovali pro Nové nádraží Řeka minulý měsíc. Ještě s větší převahou PRO, než zástupci občanů Brna-střed.

+13/−2
14.2.2018 20:31

M93i35c98h97a22l 44B42r92ň97á35k 6264784387288

Ano, chudáci vystoupíte v poli a budete muset půl hodiny pěšky s bandaskama na šalinu... Přesně jak říká pan Patočka, Patrik a Ander...

+6/−4
14.2.2018 22:23

M71i89r38e35k 90Z86á24v66o37d65n60ý 7302127370198

Chápu, že někoho, koho se to netýká, tak se bude chovat jako arogantní ... zesměšňující ostatní. Snad Vám z toho alespoň něco kápne :/

+1/−2
15.2.2018 7:08

P29a73v90e25l 92S46t63a15v21j35a36n45í84k 6868255987861

Zkuste si někdy dojít od autobazaru ESA na šalinu. Tam někde budete mít to vysněné zelené nádraží. To co zastavuje před současnou budovou vám bude platné jak mrtvému zimník. Zřejmě vám zelení soudruzi zapomněli nakukat úplně všechno.

+2/0
15.2.2018 8:04

M45i94c27h98a87l 81B59r32ň45á36k 6964424477918

No ono člověku už nic moc nezbývá, když vidí, jak neustále papouškujete tisíckrát vyvrácené bludy. Pozemky, nádraží za Brnem, 15 minut na šalinu atd

+3/0
15.2.2018 11:19

T41o14m83a77s 61C35e63n44e80k 6187834260103

Myšlenka, že všichni dojíždějící do Brna za prací se MUSÍ potkat na Role je zcestná. Situování veškeré dopravy do jednoho uzlu je na palici. Ideální naopak bude oddémonizovat význam stanice Brno Hl. nádraží, decentralizovat příměstskou dopravu a umožnit vystoupení z vlaků co nejblíže místu výkonu práce a vytvořit více přívětivých uzlů MHD - nikoliv dále rozvíjet a zatěžovat ten jediný.

+7/0
15.2.2018 10:35

P63a50v39e79l 22K66o72l83á17č20e20k 9414904402921

Přesně tak. Brno musí zajistit dopravní napojení i po obvodu města (spousta lidí dojíždí do průmyslových zón, ty ale neleží ve vnitřním městě, ale při jeho okrajích) - dopravní terminály u železnice, při hlavních tazích s komfortní návazností na MHD včetně P+R. Vše sázet na hlavní nádraží je mimo. Je nesmysl lidi zbytečně zavlékat do města, když pracují třeba v Modřicích nebo ve Slatině, aby vystoupili na hlaváku a pak se tam kodrcali městskou. Jde také o přestavbu a modernizaci celého železničního uzlu na území města Brna.

+6/0
15.2.2018 11:57

O56l19d65ř72i72c42h 94H40a11v18l62á73s33e11k 9233189244700

Tak že by v Brně začalo svítat na lepší časy?

+17/−5
14.2.2018 19:22

K81a94m80i16l 56N84o75v73o18t33n92y 4736465692940

Svita... a at se nekomu libi nebo ne, tak diky soucasne koalici.

+1/−1
14.2.2018 22:24

M69i87r71e52k 21Z52á66v68o19d37n70ý 7582917490818

Jojo, naštvat cestující, to jsou opravdu skvělé časy.

+2/−6
15.2.2018 7:08

P93a12v94e69l 19S45l21a49d61o80v96n97í34k 6707463367706

Brno musí mít něco extra za každou cenu.;-D

Ano, tohle v Praze nemají, tam budou stěhovat jenom výtopnu.

+5/−8
14.2.2018 19:22

M92i77r62e23k 50Z65á12v28o24d35n70ý 7772847350828

Přesně tak. Také by mohli nádraží odsunout někam za Prahu. Upřímně, nikdy jsem Pražáky moc nemusel (střetl jsem se v konverzaci s několika a byli to strašní ... a od té doby mám určitý předsudek), nicméně alespoň nemyslí zadnicí.

0/−1
15.2.2018 7:10

P34a35v39e90l 77K75o60l59á58č47e19k 9714244532411

Hezká demagogie.

0/0
15.2.2018 12:11

V97l71a11d10i65m24í86r 68K52o45u92d51e93l19k50a 1711752540232

Podle oficiální studie proveditelnosti vyjde stavba Řeky na 43 miliard korun, Petrova na 56 miliard korun. Výše uvedené částky nezapočítávají náklady na zavedení tratí pro rychlé vlaky. Jejich napojení ve variantě Petrova znamená vybudovat soustavu tunelů pod centrem města, to je podle Studie proveditelnosti dvakrát dražší než u Řeky. Rozdíl je přes 25 miliard korun.

+16/0
14.2.2018 19:17

V73á98c40l55a58v 94P41o28l14á75š41e93k 9876730811367

V tom je právě ten zakopaný pes. Přívrženci odsunu tvrdí, že varianta Petrova znamená vybudovat soustavu tunelů pod centrem města, zatímco odpůrci odsunu tvrdí, že je to lež a že lze vést rychlé vlaky do Brna i bez těchto tunelů. Odborníci by se měli shodnout, zda ty tunely by byly nutné nebo ne. Pokud ano, pak odsunout nádraží k řece, ale pokud ne, pak zvolit variantu Petrov.

0/−7
14.2.2018 20:50

P97a76v84e69l 68K46o65l85á55č84e34k 9664494172751

Jenže varianta Petrov je řešení koalice pro nádraží v centru. A od samého začátku, kdy byla varianta Petrov zveřejněna, se v rámci ní počítalo s podzemním terminálem pro VRT a tunely. Nyní kličkují a tvrdí, že tunelové řešení vlastně není potřeba, že se to dá řešit jinak. Pak se ovšem ptám, jak seriózně se tato varianta připravovala, přece si museli ujasnit, kudy povede VRTka přes území Brna v této variantě? Nyní, kdy je větší podpora pro nádraží U řeky slyšíme takové řeči. Nebo varianta Petrov ale bez VRTky? Ale to pak není řešení ale jen torzo.

+6/−1
14.2.2018 22:42

M42i26r10o78s42l66a26v 51H14r33u94š82k92a 1210515143765

VRT tunelová pod centrem města může způsobit problémy domům v centru. Na to bylo upozorněno.

+1/−2
15.2.2018 6:58

P21a81v51e93l 89K83o54l37á42č54e98k 9734704742781

Však ano, varianta Petrov je v tomto ohledu a nejen v tomto, riziková. Má mnohem větší dopad na životní prostředí města.

+3/0
15.2.2018 11:50

P95a98v97e76l 87S94t49a69v80j35a80n46í72k 6628725737141

Potíž je hlavně v tom, že člověk u varianty Petrov vypadne z vlaku někde uprostřed Nových Sadů. Čili ten slavný dopravní uzel MHD je stejně naprosto k ničemu. Nehledě k tomu, že by se "pár" let paradoxně jezdilo právě z Dolního nádraží.

+5/−2
15.2.2018 8:07

P79a56v54e66l 65K80o52l42á54č51e10k 9224274762431

Především však celé plató dnešního nádraží vytváří barieru, nejen fyzickou ale i psychologickou. A také barieru dopravní. 2 staré litinové mosty na obou koncích opravdu tu prostupnost včetně dopravní moc nepodporují. :-)

+2/0
15.2.2018 12:14

Najdete na iDNES.cz