Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Většina Brňanů chce nádraží v centru, ukázal průzkum zadaný městem

Brňané chtějí odsunout nádraží spíš pod Petrov, tedy jen 300 metrů od toho stávajícího. Přijatelné je toto umístění pro 64 procent lidí, což je výrazně víc než pro variantu u řeky Svratky. Ukázal to sociologický průzkum, který zadalo město jako poslední podklad před hlasováním zastupitelů o poloze nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i45ř53í 85Ž10a15m33b38o45c96h 5983713560791

Falesna čísla, do varianty řeka nezapočteny nutné vynucené naklady na propojení s centrem

0/0
20.2.2018 16:58

J20i57ř82í 14Ž17a27m23b54o60c59h 5613463720831

Je prokazano, ze může stát na stejném miste.

0/0
20.2.2018 16:52

J20i64ř38í 13Ž16a16m11b70o20c22h 5513573700231

Brno proti lidem? To si Brňané nechají líbit bez demonstrací? Pak jsou to ovce.

0/0
20.2.2018 16:50

R51a77d26i80m 78K36ř45i27v19á46n38e51k 4672624891921

Pokud se při té opravdu dlouho plánované stavbě za miliardy neztratí těch pár milionů na úpravu sítě MHD, nikdo si na nové moderní nádraží jistě stěžovat nebude.

0/0
20.2.2018 15:35

P35e47t67r 60V54o35p41i69č67k49a 5732187857726

fascinuje me, jak se o Rece mluvi jako o odsunute variante, a pritom to nadrazi bude hned za Zvonarkou, za autobusovym nadrazim. Kolikpak lidi asi do Brna dojizdi autobusem? Maji pocit ze dojizdi na periferii Brna?

+3/0
20.2.2018 15:23

P91a64v69e51l 41S18e80n45d64l93e56r 5734475293656

Co je to proboha zase za tendenční článek o průzkumu, kde vyslovilo svůj názor pouze "995 lidí" . Jak jsem již dříve psal a zde již podobné komentáře jsou, nádraží by se mělo stavět pro budoucí generace a s určitou nadčasovou vizí.

+2/−1
19.2.2018 8:16

R76a63d42e17k 30J28a26n20a12t62a 9965526844212

Pokud víte něco o statistice, tak je vám známo, že vzorek kolem 1000 osob je dostatečný (pokud je reprezentativní). Takže pokud chcete něco napadat, tak reprezentativnost, nikoliv velikost.

Jinak nevidím na odsunu nádraží dál od centra nic nadčasového. Spíš naopak. Význam dojíždění do měst dlouhodobě posledních 200 let roste, je to trend celosvětový, a nevím proč by tomu do budoucna mělo být jinak, protože pracovbí pozice se stále specializují a "na vsi" je jich stále méně a méně. A ubírat stále rostoucímu počtu lidí pár minut života každý den? Když cena času s rostoucí životní úrovní rovněž roste? Pronásobte si to.

+5/0
19.2.2018 9:12

B20o85h70u18s32l73a46v 86B97i21n58k84a 1539126128650

Není chyba nerozumnět statistice a sociologii, ale je chyba se k nim potom vyjadřovat.

+2/0
19.2.2018 12:58

P96a60v93e50l 11K72o20l74á78č51e72k 9484594482781

Mně ten průzkum tedy nepřišel jako jednoznačně pro variantu Petrov. V přiložených obrázcích s grafy, je to konstatováno. Průzkum také komentuje výraznou korelaci u lidí, co se cítí být informovanější, ve prospěch varianty U řeky. Prostě není to jednoznačné.

0/0
19.2.2018 15:11

I20v38a60n 53H83o69l12a38s 5957917408767

Boužel je znakem dnešní doby, že leckdo svoji elementární neznalost považuje za přednost :-(.

0/0
19.2.2018 18:45

I44v95a71n 43H71o18l10a95s 5987907898697

> Co je to proboha zase za tendenční článek o průzkumu, kde vyslovilo svůj názor pouze "995 lidí"

Ze Základů statistiky (na úrovni nižších ročníků SŠ) nedostatečná.

0/0
19.2.2018 18:41

J18i23n60d43ř53i31c72h 47H48r71a78d73e25c51k58ý 6815379572652

soudruzi, naši občané si přejí nádraží v centru, jak se říká: hlas lidu-hlas boží. Na základě toho je tudíž naprosto nezbytné nádraží přesunout co nejdál od centra!

0/0
19.2.2018 8:11

R54e19n41a43t40a 82H79a38v76l51í48č81k20o46v69á 3839746553515

Zase jeden průzkum na houby! Kolik Brňanů používá hlavní nádraží DENNĚ k cestám do zaměstnání? Ptát se měli primárně těch, kdo do Brna denně dojíždějí.

+1/0
18.2.2018 17:54

I94v51a69n 66H38o94l33a91s 5697557668517

Tam už se průzkum taky opakovaně dělal a výsledky (trend) víceméně odpovídá tomu brněnskému - výrazně většina denně dojíždějících chce nádraží v centru.

+3/0
18.2.2018 23:53

R24e71n42a34t25a 98H80a27v13l70í51č44k70o96v33á 3969626773805

Pokud jsem správně informována, současný průzkum se týkal necelé tisícovky nějak vytipovaných respondentů a ti odpověděli za celé Brno i za ty dojíždějící. Po těch legračních referendech a průzkumech by se do rozhodování měli konečně pustit odborníci v čele s městským architektem. Musíme si uvědomit, že to nádraží by mělo sloužit další desítky let! To dnešní už je jen historická ruina...

0/0
19.2.2018 18:55

R73o16b81e16r69t 12M48a74t14u44l58a 8867679306845

Jak jsou pro něco experti tak je třeba mít se na pozoru, protože někteří mají názory jak kdyby je někdo podplatil. Navíc ještě stále nikdo neřekl jak to bude s MHD, protože ted jsou před nádražím 4 koleje a 2 koleje tu kapacitu rozhodně nepoberou a 4 k řece nikdo natahovat nebude že?

Co se týká VRT tak v ČR ještě není ani 1m kolejí pokud VRT nemyslíte pendolino takže než tady bude něco takového vůbec jezdit tak to nádraží stejně bude potřebovat další rekonstrukci bez ohledu na to, která verze vyhraje

+4/0
17.2.2018 23:30

V96l66a48d13i45m68í75r 73K34o90u79d28e32l66k97a 1101932170762

Ahoj, děcka! Ještě mám jednu naprosto, ale naprosto nepodstatnou poznámku:

Stavba nádraží u řeky může začít už v roce 2020 a je v souladu s platným Územním plánem města Brna. Začátek stavby pod Petrovem odhaduje studie proveditelnosti na rok 2026, to ale není jisté. Petrov totiž vyžaduje vypracování nového územního plánu, vydání územního rozhodnutí a dalších povolení, to je proces nejméně na dalších deset až patnáct let (citováno z oficiálního dokumentu).Tož tak.

+9/−3
17.2.2018 17:51

I84v76a18n 88H36o63l22a59s 5167227688217

Což je opět argument (a místy spíš "argument"), který s uplatňuje min. od počátku 90. let. Čili skoro 30 let nejde postavit nádraží jinde, protože vždy se počítalo jen a výhradně s odsunutou variantou.

+6/−1
18.2.2018 12:17

B63o75h49u22s35l39a23v 74B45i15n39k17a 1819776318300

V zásadě máte pravdu. Jen s tím důležitým dodatkem, že i když začnete stavět odsunuté nádraží k řece dřív, tak tu dopravní infrastrukturu tam nedostanete dřív než za takových 15-20 let (se štěstím), takže to vyjde nastejno. Budete mít nádraží, ale bez dopravní infrastruktury ... To je teda taky výhra ...

+1/0
19.2.2018 12:55

Z51d46e45ň58k91a 60V53e98s30e58l59á 8769805567260

Proti přesunu k řece jsem byla od začátku. Co se mi ale dostal "do ruky" tento dokument: https://europointbrno.cz/ke-stazeni/ , je můj odpor k tomu ještě výraznější. Podle tohoto by totiž mělo dojít k úplně zbytečnému přetrasování několika linek šaliny + k jakémusi dělení linek 8 a 9 na A a B, jenom aby něco k odsunutému nádru jako že vedlo. 8-o Navíc třeba Bystrc by ztratil přímé spojení aspoň do oblasti současného nádraží, protože by jednička vedla z Řečkovic na Heršpickou. Rv Varianta u řeky? JEDNOZNAČNĚ NE! Rv

+4/−5
17.2.2018 15:07

V66l21a32d67i64m55i27r 85S73e64f92l 6127492705771

Názor současných cestujících není téměř relevantní, nádraží se bude stavět pro další generace a mělo by umožnit rozvoj města v dalších staletích, což nahrává pro variantu Řeka...

+9/−1
17.2.2018 14:24

I81v53a84n 89H39o63l74a32s 5627707248957

> se bude stavět pro další generace

Jistě, další generace budou déle cestovat MHD lépe a radostněji 8-o

+1/−1
18.2.2018 12:23

M22i15l79o63š 96Ř63e58h23á49k 8696558627655

Pane Sefle, v dalších stoletích bude mít Brno převážně čínské obyvatelstvo.

0/0
19.2.2018 20:48

V94l29a59d84i37m66i50r 58S58e80f77l 6327952655851

To doufám, že ne...

0/0
19.2.2018 20:59

M12i46l10o15š 92Ř41e31h72á67k 8836398157855

Nejen Brno.

0/0
20.2.2018 14:41

P22a63v41e82l 39K36o73l67á55č72e76k 9424574542621

Varianta Petrov je více riziková s ohledem na dotažení projektu, je tam nejistota s ohledem na vedení tunelů VRT. Navíc se totiž vedení VRT přes Žebětín zpochybňuje a různě s ním kličkuje s odvoláním na neujasněnost koncepce VRT v ČR. Na rozdíl od Řeky se totiž budou muset udělat technická opatření pro zaústění VRT tratí (rozplety, řazení) už dopředu, než by se vlastní VRT terminál a trati stavěly, a to v rámci navazujících invariantních úseků, které by se měly postavit dříve. Pokud by se později změnila koncepce VRT tak se bude muset do těch nově postavených invariantních úseků opět kopnout a předělat je. To je dost šílená představa. Takže je ta varianta mnohem rizikovější z hlediska ukočírování toho projektu. Já si to v českých bezkoncepčních poměrech moc nedokáži představit. I studie proveditelnosti jasně říká, že řešení VRT ve variantě Petrov je technicky nesmírně náročné a složité a z hlediska naplnění cílů napojení VRT do Brna, je hodnocena, jako více riziková varianta než Řeka.

+11/−1
17.2.2018 13:28

T56o98m85a73s 67C91e37n46e33k 6547574710633

Průzkumy, no.....Sám jsem jednou vyslechl nářky o tom, jak jednou, až se přesune nádraží do lebedy u řeky (ano, prosím, jeden z nejčastějích argumnetů proti přesunu je, že tam roste lebeda) babička vystoupí u řeky a půjde PĚŠKY s kufrem, chuděra, na dnešní hlavní nádraží, aby tam nasedla na šalinu...

I takto se argumentuje proti přesunu ještě dnes. Takže zeptáte-li se takového respondenta, co vám asi odpoví.

+7/−1
17.2.2018 11:32

I96v86a27n 53H37o45l72a46s 5277457498657

> I takto se argumentuje proti přesunu ještě dnes.

No a v opačném gardu se argumentuje tím, že dostupnost MHD se oproti dnešku nijak nezhorší, přičemž reálnou přepravní kapacitou páteřních tras k odsunutému nádraží se "nikdo nezabývá" (ve skutečnosti sice zabývá, ale protože to vychází bez SJ diametru velmi katastroficky, tak o tom raději nemluví).

Takže zeptáte-li se takového respondenta, co vám asi odpoví.

+4/−1
17.2.2018 11:46

T39o22m43a89s 36C37e59n83e76k 6197204840533

Takže nad relevancí podobných průzkumů se zřejmě shodneme. Tam totiž nejde o argumenty a fakta, ale o emoce.

+5/0
17.2.2018 12:38

V40l28a29d36i93m59i83r 78S11e14f57l 6857592885301

Takže nechme rozhodnout odborníky...

+2/0
17.2.2018 14:27

Z18u89z20a80n49a 34F11l62e24i13s42c27h29e21r79o30v76á 7161676825153

Třeba ti respondenti vycházejí ze zkušeností s dopravou ze Zvonařky. Jste li mladý a plný sil, není to problém, ale pro ostatní už to tak jednoduché není.

+1/0
18.2.2018 13:05
Foto

S54t26a90n51i89s80l60a20v 39D42o50n77á70t 6633673297100

Zeleni a Žít Brno podporují variantu Petrov, což je jasný signál, ze bude lepsi varianta Řeka.

+12/−6
17.2.2018 11:03

I13v14a16n 26H65o21l90a26s 5657587888337

Někdy takovým jako vy ten jednoduchý život docela závidím (ale obvykle jen chvilku). ;-D

+5/−6
17.2.2018 11:47

I36v18a52n 31H46o13l44a92s 5897967448297

Pane Koláčku, vy si opravdu myslíte, že rozhodovat se pro nějakou variantu JEN PROTO, že někdo, koho nemám rád, podporuje variantu jinou, je vizitkou duševního giganta?? Jasně, dotyčný se tímto iracionálním postupem dostává na stejnou loď jako vy, takže je to pro vás naprosto v pořádku :-P. Ale je to i vaše vizitka.

0/0
18.2.2018 12:32

P12a13v72e10l 76K51o50l26á62č57e16k 9634784972371

Víte, otázka brněnského nádraží je již tak zpolitizovaná, že už se kvůli tomu hádají i lidé ze stejné profesní sféry s jinak podobným světonázorem, a to mi příjde hodně smutné.. Ale jistě uznáte, že se celá věc zpolitizovala, bohužel. Problematiku ŽUB sleduji již dlouhá léta. Je vcelku zřejmé, že proti variantě Řeka jsou převážně zelení. Ale pochopitelně neškatulkuji dle poltického klíče, jde o odborný spor. A tady na diskusi jde často i o to trolení, kde k demagogii a k ironii není daleko a tím pádem se do toho dostávají i ty emoce, a argumentace se pak choulí kdesi v koutě. Tak jsem se holt také nechal unést emocemi. Berte to prosím s nadhledem. Jinak vše dobré.

+2/0
18.2.2018 18:20

I59v78a60n 72H24o11l31a16s 5167427348487

> Problematiku ŽUB sleduji již dlouhá léta. Je vcelku zřejmé, že proti variantě Řeka jsou převážně zelení.

Ja taktéž, dokonce (asi čtvrtstoletí) profesně a neviděl bych to tak jednoznačně - zelení jsou jen nejvíce slyšet, ale výhrady proti variantě Řeka má mnohem více lidí, včetně řady dopravních expertů.

+3/0
18.2.2018 23:51

A26l63e83š 16L23i16s71o96v63s17k27ý 9259888172482

Ještě že nebyla nutná podobná diskuse za komunistů, tehdy by taky 95% Brňanů chtělo, aby ÚAN zůstalo naproti Grandu, stačí přistavět hafo mostů a nadzemních parkovišť a nástupišť a je to. NAč odsouvat, vždyť doposud to stačilo, a hlavně že to bude blízko

0/−4
17.2.2018 9:47

R16a73d59e46k 66J67a14n16a43t20a 9465706144102

Autobusové a vlakové nádraží je ovšem zásadní rozdíl. Zatímco vlakové nádraží dopravní situaci v centru města pomáhá, tak autobusové škodí. Vlaky totiž jezdí mimo silniční síť a jsou obecně efektivnější v přepravě velkého množství lidí.

Například postavit autobusové nádraží s kapacitou stanice Amsterdam Centraal, Köln Hbf, Stuttgart Hbf, nebo i Praha hl.n., by bylo v centru města zcela nereálné.

+5/0
17.2.2018 11:22

J81a65n 93L43u26k11á10š 7977733103502

"Uspesnost" Zvonarky je prave ilustrativnim prikladem, jak to dopada, kdyz se nadrazi odsune doprostred niceho. Lukrativni linky dale jezdi na to stare a na Zvonarce pomalu chcipl pes.

+2/0
19.2.2018 14:35

A71l36e40š 95L71i42s57o35v93s82k98ý 9419818872812

Většina těch, co vlakem nejezdí, chce nádraží v centru :-))))))

+5/−4
17.2.2018 9:44

I58v59a76n 72H12o68l10a91s 5637357618317

Většina z těch mimobrněnských, kteří vlakem jezdí, chtějí nádraží taky v centru.

+8/−3
17.2.2018 10:16

P55a89v46e16l 75K85o46l25á94č77e74k 9474484142231

No a? Taky nekecám nikomu, kde budou mít zastávku autobusu v Kotěhůlkách. Dle této logiky by půlka republiky hlasovala, kde se postaví nádraží v Praze.

0/−2
17.2.2018 12:42

L78a15d98i66s61l61a38v 29P50o48s95p36í48c13h35a48l 1418457803350

O peníze jde vždycky až na prvním místě a u brněnského nádraží dokonce dvakrát. Jednak to u řeky vychází levněji, jednak se uvolní velká procha v centru, kterou bude možno velmi draze prodat developerům. A to je pravděpodobně ten hlavní důvod.!!!!!!

+1/−1
17.2.2018 9:39

P78e14t45r 91V65o94p51i65č62k80a 5122357637636

porad lepsi prodat draze developerum pozemek mesta, nez dat spekulantovi za polorozpadle garaze deset lukrativnich mestskych domu v centru.

0/0
20.2.2018 15:17

M86i22r57o35s93l68a93v 60V27y64k36o89u19p76i91l 3510366153125

Už jsem to zde psal 157x, ale znovu to napíšu. O poloze by meli především rozhodovat techničtí odbornici a další odbornici na dopravu, architekti, urbanisti atd. Nikoliv "bába Blažková" , která to chce mít hlavně kousek od Zelňáku. A podle odborníků je nejlepší varianta "reka" a nikoliv to co si myslí pan xy , který si myslí, že je odborník.

+14/−6
17.2.2018 9:32

I33v86a98n 11H62o73l95a65s 5867627878667

Podle ČÁSTI odborníků, která zdaleko není výrazně většinová.

+6/−4
17.2.2018 10:16

I92v11a83n 48H48o35l83a19s 5857657848527

Zavřele, můžeš začít třeba tím, jak to bude s kapacitou MHD vedené po novém bulváru k už teď problematické křižovatce Nové sady. Nechej si to od někoho nakrreslit a vybarvi si to pastelkami - to bys dokázat mohl, když se budeš hodně snažit.

+2/−4
17.2.2018 8:05

P28a36v38e15l 42K88o70l39á75č29e60k 9404984232551

Pane Holasi vy moc dobře víte, že nová městská třída nesouvisí s řešením polohy nádraží, resp., že si ji varianta Řeka nevynucuje. NMT je totiž záležitost, která s odsunem vůbec nesouvisí a nebyla jím vyvolána. To se jen lživě s odsunem spojuje.:-/

+3/−1
17.2.2018 15:57

I72v29a72n 37H72o63l76a69s 5957177918527

> ., že si ji varianta Řeka nevynucuje.

A ta "dokonalá a kapacitní kolejová MHD" se tedy k "Řece" zajístí jak?? Jen po Plotní?? To jste asi spadl z jahody, ne?? Je nezbytné přivést tramvaj k nádraží alespoň ve dovu křížících se směrem (už s ohledem na havárie, výluky atd.) O jiném "druhém" směru než od Nových Sadů jsem zatím neslyšel, poučte mě.

0/−1
18.2.2018 12:21

M12i10r30o92s46l31a23v 57V43y47k66o59u54p73i26l 3370276803335

Ano, to si někteří přejí, aby to byl skanzen a okolí budou dokreslovat ty existence, které tam pobývají a přebývají.

+1/−4
17.2.2018 7:53







Najdete na iDNES.cz