Diskuse k článku

Fandím nádraží u řeky, je ekonomičtější a výhodnější, řekl v Brně ministr

Příští týden se sejdou zastupitelé Brna, aby řekli, k jaké poloze hlavního nádraží se město přikloní. Poslední slovo, jestli bude v centru pod Petrovem, nebo dál u řeky, ale bude mít vláda. Ministr dopravy v demisi dal najevo, že preferuje odsun k řece. „Nerozhodnost škodí městu nejvíce,“ řekl v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97i14ř62í 59S64t94e75i80n28e40r 7857957515879

Tento panáček už zachraňoval První Brno, Alstom, RWE, Skansku, celou republiku a teď Brno s jeho dopravou. Bůh nás ochraňuj.:-(

0/0
21.2.2018 12:26

R86o95m91a93n 52V68o30n26d55r49k17a 9146546534922

"Předpokládám, že s přesunem nádraží souvisí i dokonalé spojení s městskou hromadnou dopravou"

aha, ministr předpokládá, tak to mě hned uklidnilo R^ Nakonec budou lidi rádi, když tam bude jezdit jedna autobusová linka

+1/−2
19.2.2018 23:12

P72a81v26e29l 27R27o90t12n66á78g32l 1395359924539

Ja mam s variantou u reky jen jeden velky problem, a sice, ze nikdo nemluvi o tom, pokud se nadrazi odsune, co bude dal s nadrazim soucasnym a prostory kolem. I kdyz bude nekde nove nadrazi, tak stavajici prostor je proste centrem mesta a neco se s nim bude muset udelat. Treba by mohlo byt dale vyuzivano v omezene mire pro regionalni linky atp.,Kazdopadne byt radnimi, projekt noveho odsunuteho nadrazi by mel obsahovat i nejakou vizi revitalizace soucasneho nadrazi a prostoru kolem. Jenom ne obchodak, prosim.

0/0
19.2.2018 20:04

P10a30v87e56l 35S30t80ř38í73t46e95c14k60ý 7929388482493

Ten problém nastane ale i u varianty Petrov. Těch návrhů na využití je víc. Vše je ale v rukou společnosti "Brno new station development" která jej dostala v roce 2008 od Českých drah na 40 let do pronájmu (i s následným předkupním právem)..

+2/0
19.2.2018 20:24

P36a72v24e85l 41S13t78ř16í70t75e74c75k60ý 7669638462323

Protože tu někteří diskutéři opět demagogicky melou o pozemcích, tak sem dávám přehledný článek o tom, jak to s těma pozemkama je.

http://www.brnoplus.cz/nadrazi-u-reky-jak-je-to-s-temi-pozemky/

A podotýkám že stavět se v Jižním Centru bude ať zvítězí kterákoli varianta.

+3/0
19.2.2018 17:45

B20o81h20u11s53l71a83v 35B89i98n45k87a 1279646708730

To Vás naučili kde dávat odkaz na jednu zarputilou stranu sporu jako rozhodčího soudce jak to je? Tipoval bych CCCR.

+1/−3
19.2.2018 18:32

P71a45v95e54l 13S72t56ř72í69t92e26c12k32ý 7129708302383

Zdravím pane Binka. Dávám odkaz kde je docela podrobně rozepsáno kde a kdo vlastní ony pozemky. Když už to ti předchozí diskutéři neudělali. A dovětek k tomu. A nemám pravdu v tom že stavět se bude v jižním centru ať už zvítězí kterákoli varianta? Mimochodem že zrovna vy píšete o jedné straně, když ve vašem článku nedávno jste chtěl určitou část lidí z rozhodování vyloučit úplně a preferoval "svoje oblíbené aktivisty".. To má k tomu CCCP daleko blíž než jeden můj odkaz.. :)

+1/0
19.2.2018 19:14

I98v35a74n 11H26o26l89a14s 5847877408937

> když ve vašem článku nedávno

V jakém článku? Pan Binka je novinář?

0/0
19.2.2018 19:34

P80a79v76e38l 86S42t12ř91í71t60e73c85k64ý 7969798252203

V článku ze 30.12. kde s ním byl rozhovor. Omlouvám se jestli vás to "vašem článku" zmátlo. Máte pravdu že "vašem rozhovoru" by bylo přesnější..

0/0
19.2.2018 20:17
Foto

V64l96a81d43a 65V25a93n49e45k 9713206314528

Zapomíná se, že vlak je důležitou součástí IDS a MHD jm kraje,a je pro cestující důležité,aby jezdil do centra poslední zatáčky před Vídní..;-D

+2/−1
19.2.2018 15:23

M85i56l66o68š 84Ř15e85h18á51k 8316928917505

Vídeň je blízké město - povahou i kilometricky. Navíc se jede s kopce.

+1/0
19.2.2018 20:03

F65r33a81n38t65i52š14e48k 86S17v25o82b25o82d93a 8930319277170

Zdá se, že Ander a Hollan dali svým pohůnkům pokyn přispívat do této diskuze... :-)

+2/−3
19.2.2018 15:00
Foto

V51l36a88d63a 64V22a20n33e58k 9513786914948

Ti dva jsou kdo ? Jezdí denně vlakem? Nebo si také jenom chtějí léčit vesnický komplex a odsunout nádraží za cizí peníze?;-D

0/0
19.2.2018 15:20

P35a24v93e10l 57M94o15r85a48v24e30c 3142619302968

Máte pro to nějaký argument? To je stejný nesmysl jako napsat, že Vokřál nebo Kotzian sem poslali svoje lidi..

+1/−1
19.2.2018 15:26

P96a70v34e35l 47K98o96l28á48č26e39k 9124764872491

Severojižní kolejový diametr je uvažován v obou variantách, nejen u varianty Řeka.

0/−1
19.2.2018 14:07

J36a76n 83L66u40k46á90š 7987683173332

Je to takove scifi, ktere mozna jednou na svatyho Dyndy bude.

+3/0
19.2.2018 14:26

P17a93v40e82l 76M25o97r88a28v95e31c 3802939342108

Jenže jeho výstavba je nezávislá na přesunu. A rozhodně nebude v době dostavby nádraží (ani dalších 10 či 20 let, imho).

U varianty Petrov chybějící SJD tak moc nevadí. U Řeky vadí dost.

+1/0
19.2.2018 15:27

I88v55a11n 59H75o65l69a18s 5217537258227

SJKD diametr "je uvažován" už hzhruba půlstoletí. Za tu dobu se ovšem prakticky nikam neposunul (stále není definitivně rozhodnuto ani to, zda půjde o podzemní tramvaj, či podzemní železnici - což je pro ŽUB docela klíčová otázka, o přesném trasování a umístění zastávek nemluvě). A už nejméně jednou se stalo, že byl projekt, který je pro odsunuté nádraží NAPROSTO nezbytný, stejnou "partou", která prosadila odsun v roce 2002, tiše uložen k ledu. Takže SJKD bych se opravdu vůbec neoháněl.

0/0
19.2.2018 19:06

P92a30v22e13l 92K87o56l98á37č21e25k 9194454702921

Studie proveditelnosti jednoznačně říká, že v porovnání se současným stavem se přepravní doby a celkový komfort v o b o u v a r i a n t á c h výrazně zlepší. Rozdíly mezi variantou Petrov a Řeka nejsou výrazné, jakkoli je z pohledu časů mírně lepší varianta Petrov. Ta ovšem z pohledu urbanistického i z pohledu vedení VRT, je problematičtější

+8/−1
19.2.2018 14:06

J21a33n 38L86u64k69á19š 7647953733672

Pro by do Petrova nemohlo jit VRT zezdola jako k te rece, kdyz je to o 0.5 km dal, proc tam musi byt ty drahe tunely?

Hlavni tah stejne bude Viden-Praha a ta by k rece stejne jezdila uvrati.

+2/0
19.2.2018 14:09

P27a76v15e43l 64K27o17l17á85č45e13k 9834374602801

Ano úvrať je ten důvod. Ovšem i řešení Petrov má své proti Terminál pro VRT trati má být podzemní a s ohledem na zvětralé horniny nemůže být ve formě rozsáhlého sálu, a měl by málo nástupišť, takže i z kapacitního hlediska by jednou nedostačoval. Pak jej dodatečně zvětšovat v podzemí asi bude dost velký oříšek. navíc stavba VRT terminálu by si vyžádala přeložku svrateckého náhonu a hlavních kolektorů. bude mít pouze

+1/−1
19.2.2018 14:20

P30a16v10e98l 11K32o63l50á60č71e49k 9594144872641

Podzemní terminál by měl 3 2 kolejné svazky.

0/0
19.2.2018 14:22

P42a57v43e83l 32M59o35r69a92v48e13c 3112169752138

Úvrať je důvod, proč VRT nelze zaústit z jihu do Petrova?

A proč ve variantě Řeka má VRT právě tuto úvrať? Tam to snad nevadí???

0/0
19.2.2018 15:28

P25a51v51e61l 85K80o14l24á52č60e27k 9774134212101

Vy jste mne nepochopil. Úvrať u varianty Řeka. Jenže varianta Petrov uvažuje o napojení od severozápadu tunely. Úvrať, je považována za určitou nevýhodu Řeky, ovšem vyváženou jinými aspekty. Jiné řešení napojení VRT ve variantě Petrov bez rozsáhlých tunelů a územních dopadů na Kohoutovice a Žebětín není předloženo a je otázkou jestli je možné. Prostě do stávajícího nádraží ve variantě Petrov, byť posunutého na jih k novým Sadům nenarvete ještě VRTku i regionální trati v jedné společné úrovni. Něco musí být pod zemí. Byl by to zcela jiný projekt.

+4/0
19.2.2018 16:22

P75a56v44e46l 84M97o94r72a27v33e86c 3322769482758

Aha rozumím. Varianty VRTu k Petrovu existují, bůhvíproč se vybrala jen 1 na porovnání (a ta nejvíce kontroverzní). To že půjde o naprosto nezávislý projekt je zřejmé v každém případě. VRT se nijak závazně neplánuje, tuším že Vysočina si dokonce odhlasovala že žádná varianta přes ni nesmí, rozhodně nebude VRT zároveň s novým nádražím ať to bude v jakékoliv poloze.

Úvrať právě já beru jako určitý hendikep - buď znamená zdržení min. 20 minut na přepřahání hnací jednotky, anebo provoz pouze souprav přizpůsobených na úvratě (např. hnací jednotka na obou stranách). Oboje je trochu limitující při provozu..

+1/0
19.2.2018 16:42

P61a70v11e56l 70K42o83l10á71č22e90k 9944564122281

Myslím, že kraj Vysočina chce zastávku v Jihlavě.

0/0
19.2.2018 16:54

T44o81m18a75s 69C98e89n16e98k 6567804150653

1.Vláda schválila plán výstavby VRT.

2.ČR má program rozvoje rychlých tratí.

3. Přez Vysočinu jsou uvažované 2 alternativní tratě o které usiluí Jihlava (Benešov) a Havlíčkův Brod.

4. VRT asi nebude s novým nádražím. V případě Brna bude asi VRT dřív než nádraží - VRT nebude zajížděr do Brna :-P.

+3/−1
19.2.2018 17:08

T63o89m18a86s 90C64e38n49e38k 6377584390743

Protože už by to nebyl Petrov, ale jiný projekt. S vámi navrhovaným zmiňovaným řešením projekt Petrov nepočítá.

0/0
19.2.2018 14:27

J98a73n 13L11u97k32á59š 7357383393292

VRT v CR jeste nejsou celkove ani ve stadiu konkretnich planu, tak se stejne problem napojeni bude planovat za nekolik desetileti a potom bude celkem jedno s cim varianta Petrov kdysi vyhledove pocitala ci nikoliv.

+3/0
19.2.2018 14:50

T58o13m92a53s 93C40e57n79e36k 6837524900173

Ještě jednou a srozumitelně. Varianta Petrov v sobě zahrnuje ony tunely. Nehodnotím, zda je to OK nebo ne. Pouze konstatuji. Varianta Petrov jinak než tunely (sic budoucí) VRT neřeší. Jiné řešení je jistě možné, ale to už není varianta Petrov. To bude jiný projekt, který ještě nikdo nepředložil, ani se o něm neuvažovalo ve studii proveditelnosti. Zadání projektu bylo řešit nádraží včetně VRT. Nelze měnit zadání podle toho, jak se kdo vyspí. To už by byl grandiózní šaškec. Mimochodem, ČR počítá s VRT rámcově od r. 2035 (a poslanci napříč stranami tlačí na zahájení už v r. 2025 a dokončení do 2035). Což je "za chvíli" vzhledem k předpokládanému dokončení varianty Petrov v r. 2030. A byl by nesmysl začít budovat něco, o čem už dnes víme, že budeme pracně překopávat za 5 let od dokončení. Nejde totiž jen o samotné nádraží , ale všechny dotčené mosty, estakády, tunely na území města. A jde i o územní plán.

+3/0
19.2.2018 15:55

P34a41v66e93l 40K53o26l78á35č41e70k 9404764342571

R^

0/0
19.2.2018 16:24

I16v12a64n 64H66o58l60a61s 5357197908357

Pane Koláčku, z předchozí debaty mi dlužíte odpověď na dost důležitou otázku - když tvrdíte, že nová tramvajová trať od Nových sadů na jih s přesunutím nádraží k "Řece" nesouvisí, tak jak chcete zajistit alespoň jakž takž použitelnous (se současným staven přitom zcela nesrovnatelnou) návaznost želzeniční dorpavy na MHD?

Nebo jste to myslel tak, že ta trať by se stavěla stejně? V tom případě si ale laskavě uvědomte, že opět jde o "ďábla v detailu" - pokud by tato nová trať neobsluhovala nové nádraží, požadavky na kapacitu by byly úplně někde jinde.

0/0
19.2.2018 19:03

J44a14n 44L43u51k92á75š 7267543413522

Uznavam, ze ten severojizni diametr by nejspis vyresil problem s napojenim na MHD.

Nicmene, v tomto pripade prictete k variante u reky cenu tohoto diametru a je treba ho vybudovat zaroven.

0/0
19.2.2018 13:59

J11i96ř72í 35D27o59l75e74ž68e98l 9859495591590

teď jsem to poprvé zkoukl na mapě, jinak mě to dřív nějak moc nezajímalo, nepřijde mi to zas tak daleko U řeky, přesun necelej kilometr, a už jsem nějaký to město v Cities Skylines postavil, takže vím, že bez takovýchto změn nelze město pořádně rozvíjet ;-D

+8/−1
19.2.2018 13:30

I94v84a14n 69H75o98l45a79s 5907907688447

Jenže ono dodneška není vyřešeno, jak ten "přesun necelej kilometr" komfortně zvládnout - naopak propagátoři odsunu (nejen na této diskusi, ale hlavně ti ,kteří o tom reálně rozhodují) neustále jen mlží.

0/−1
19.2.2018 19:09

M16i36r35e41k 90Z16á22v35o47d20n35ý 7162597640618

Již před cca 2-3 lety jsem ho nazval škůdcem veřejné hromadné dopravy. A čas mi dává za pravdu :)

+1/−3
19.2.2018 12:43

J83a72n 75S68l39o75v43í64k 3539257660598

U řeky budou koleje rovně a technologicky zcela nové nádraží. Když se nechá tam kde je, koleje jdou do oblouku, nádraží moc modernizovat nejde, ale zase je v centru. Tak teď už jedině kompromis, vsadit nejdůležitější nástupiště pod zem, s rovnými kolejemi, hezky moderní, v centru. Na povrchu nechat jen něco. Jako ve francouzském Lille Europe.

+3/−1
19.2.2018 11:56

P56a47v40e31l 72M89o47r67a83v15e33c 3922589232288

Váš popis odpovídá variantě Petrov;-).

0/0
19.2.2018 13:34

J68a87n 71P77y31t64e73l38a 5300366388

Kompromis mezi levnější a dražší variantou je ještě dražší varianta? Kromě prostoru pod nádražím, což je ok, se hlavně musí ty vlaky někudy přivést, postavit vjezdové rampy atd. Kudy?

+2/0
19.2.2018 15:25

T84o71m40á67š 94V64o56s50k67a 6199809590782

Dať nádraží mimo centrum môže len niekto, kto nikdy vlakom necestoval alebo má kúpené pozemky "U řeky". je neuveriteľné prospešné pre dopravu mať vlak priamo do centra. Chodte sa pozrieť do Londýna a iných miest, či majú hlavné stanice na periférii mesta alebo hneď pri centre alebo priamo v centre.

+11/−16
19.2.2018 11:27

M67i28c42h88a93l 34B17r83ň34á52k 6504154407968

Zvonařka NENÍ periferie Brna. Přestaňte už pořád dokola demagogické lhát.

+13/−3
19.2.2018 12:24

M96i71r83e68k 18Z65á97v60o27d40n54ý 7292607620908

Vzhledem k současné poloze to JE periferie.

+3/−8
19.2.2018 12:44

J27a62n 21L46u14k67á49š 7157943693112

Neni to periferie, a proto autobusovi dopravci silne preferuji stare nadrazi naproti hotelu Grand, ktere mela Zvonarka nahradit.

To je totiz u uzlu MHD na rozdil do Zvonarky, Dolniho nadrazi a podobnych mist uprostred niceho.

+3/0
19.2.2018 13:54

J92a49n 90M47a32r82t70i22n 6162450379

cca 1,5km od Svobodaku je na periferii? ja som teda precestoval vlakom a busom asi dost europskych krajin a zeby mali hlavas rovno na namesti sa fakt neda povedat. Ono musis pocitat ze mesto rastie a prave taketo dolezite dopravno obslusne stavby musis planovat do stavu nie aky je stav dnes ale aky bude pravdepobodbne o par desiatok rokov. Tak to v 19 storoci naplanovali dobre a vydrzalo to dlho. Ale teraz to uz proste nedostacuje. A chciet po meste tak konstrukcne narocne riesenie vtedy ked nie je schopne dostavat obycajny blby mestsky okruh (vid situacia v Pisarkach) je fakt otazne

+9/−1
19.2.2018 12:32

P22a82v87e93l 98K19o76l90á42č17e76k 9394144902861

To, že má Brno na poměry 400 tisícového města relativně malé centrum (stotožněno s historickým jádrem), neznamená, že oblast jižně od nádraží je někde na okraji brna. Vlastní historické jádro obepíná kvalitní bloková zástavba převážně z přelomu 19. a 20. století, která vytváří širší centrum Brna. Toto na jihu od nádraží chybí (a je to velká anomálie a také příčina mnoha problémů, vč. dopravně urbanistických), a tak se centrum jih rozšíří. Město má radiálně koncentrický půdorys, a srovnatelná kvalitní zástavba na jihu na jihu chybí. Proto se o jižním centru a nádraží tamtéž uvažuje už skoro 100 let.

+4/0
19.2.2018 13:33

P24a22v44e85l 34K79o10l67á60č12e89k 9254464152381

"Tak to v 19 storoci naplanovali dobre a vydrzalo to dlho."

Bohužel narvali nádraží k historickému jádru, takže prostorově, s ohledem na rostoucí lidnatost a rozlohu Brna to bylo utilitární řešení. Tehdy ovšem byly jiné důvody, a to ty, že nádraží jinde, by znamenalo, že výnosy by nemělo město Brno, ale sousední, samostatná obec, na jejíchž pozemcích by se stavělo. Mám pocit že Trnitá.

+3/0
19.2.2018 14:01

J23a39n 18L56u49k14á11š 7757553663262

Kecy, v 19. stoleti nadrazi postavili na periferii tehdejsiho Brna. Brno se ale ponekud rozrostlo.

0/0
19.2.2018 14:13
Foto

K10a70m90i26l 58A57l39b54r53e65c31h29t 2315245764967

Tehdy bylo nádraží více a dokonce nějaký čas bylo Dolní nádraží hlavním nádražím už na konci 19 století. Trvat na Hlavním nádraží tam kde je, je pouhý stereotyp. Nová poloha je jednoznačně lepší varianta.

0/−2
19.2.2018 18:57

I63v24a98n 51H26o87l52a90s 5397337758767

> a dokonce nějaký čas bylo Dolní nádraží hlavním nádražím už na konci 19 století

A na tento nesmysl jste přišel kde? Dolní nádraží používala jako svoje "hlavní nádraží" pouze Brněnsko-rosická dráha v letech 1856-1870 (z hlediska osobní dopravy v této době poměrně zanedbatelné), poté, co ho převzala StEG, tak trať od Rosic (a novou od Hrušovan nad Jevišovkou) zaústila spojkou (násep kolem Vaňovkky) do své části dnešního hlavního nádraží (severní část) a osobní provoz na Dolním nádraží zcela zrušila.

Když už potřebuje pro prosazení svého názoru lhát, tak aspoň ne takto primitivně.

+1/0
19.2.2018 19:19
Foto

K56a15m65i94l 81A32l13b53r11e43c12h28t 2335305564797

Mluvím o polovině 19 stol, kdy tam jezdily jeden čas vlaky z Vídně. Je to známá perlička týkající se tohoto nádraží. Věřte, že historii brněnské železničního uzlu znám moc dobře. A těším se na budoucnost s moderním nádražím.

0/−1
19.2.2018 19:41

Najdete na iDNES.cz