Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poloha nádraží rozhádala koalici, Zelení a Žít Brno jsou na odchodu

Průzkum veřejného mínění, podle něhož většina Brňanů preferuje moderní vlakové nádraží v centru města, názory politiků nezměnil. Výrazně však přiostřil už tak napjatou atmosféru ve vládnoucí koalici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i78ř26í 29S66u91c59h79ý 5368767846267

My zase čekáme na odchod Zelených z magistrátu v Praze. Pak se snad uvolní ledy a začnou se víc stavět byty. Koukám, že škodí všude.

0/0
28.2.2018 6:58
Foto

R66o38s57t59i21s35l50a64v 49S68r84s56t61k48a 3680230400301

Jen tak na okraj. Varianta Petrov je posun o cca 200 m a nádraží stále do zatáčky. Omezení života a dopravy v Brně na 10 let. Varianta u řeky je posun o 800 m a jeví se technicky a dopravně výhodnější. Centrum Brna na jihu se plánovalo už před 40 lety. Stejně se ale nemohu zbavit dojmu (nebo přesvědčení) že jde stále jen o zisky majitelů pozemků. Ty pod Petrovem kolem Trnité směrem k Tesku skoupili určití politici už před 25 lety, když se nádraží plánovalo tam. Je s podivem, že právě za tuto variantu dnes bojuje Shit brno a zelení. Mají něco slíbené ? Koho vlastně zastupují ? Ty pozemky mají pod palcem tehdejší kmotři ODS !!!

+1/−1
21.2.2018 20:31

I75v66a60n 12H20o82l70a86s 5837917938947

> Varianta u řeky je posun o 800 m a jeví se technicky a dopravně výhodnějš

Technicky jistě (stavba na zelené louce), dopravně je to už docela sporné - v nečmě ano, v něčem ne, záleží na tom, co budete preferovat.

> Ty pozemky mají pod palcem tehdejší kmotři ODS !!!

Ti mají pod palcem především pozemky, které se zhodnotí přesunem nádraží k Řece. Varianta OPetrov je pro tuto skupinu rozhodně méně výnosná.

0/0
21.2.2018 22:53
Foto

R17o84s86t80i53s50l87a31v 72S21r74s86t70k35a 3930680670271

Už jsou konečně na odchodu ? Výborně !!! Ale oni stejně zase jenom slibují. Koryto je koryto a možnost prudit a ztrpčovat Brňanům život je pro ně nade vše.

0/0
21.2.2018 20:14

M32i45l49a16n 10K28e64s63l 2276736873338

Proč se odvolávají pořád na nějaký průzkum.Každý průzkum se dá upravit jak zadavatel chce.Byla vypsána již dvě referenda a obě byla pro malou účast zrušena.Zdá se,že Brňákům je šuma fuk kde rola bude.Vždyť se referendum dělalo zároveň s obecními volbami,kde účast byla dostatečná a lidem nestálo ani za to stavit se v sousední místnosti.Myslím,že se zachovali odpovědně.Jak může rozhodovat někdo odpovědně,když neví pořádně o co jde.Od toho má zastupitele.

0/0
21.2.2018 18:58

P51e57t69r 54D60u98d69a 6805936281350

Asanace nebylo dobro...

0/0
21.2.2018 14:22

P19e56t64r 90D72u41d83a 6885126291650

Smutné na tom všem je, že drtivá většina odborníků jak z oblasti dopravy, tak z oblasti urbanistické, preferuje variantu pod Petrovem.

Pouze pár jedinců z VUT ve spolupráci se SUDOP Brno a Kanceláří Architekta města Brna protlačuje Řeku (jsou to tam i tam v podstatě titíž lidé).

Všichni, kdo se o tento problém trochu víc zajímají, vědí, že jediný pádný důvod, proč nádraží odsunovat, jsou peníze od developerů jako malá domů. Jede v tom celá bývalá koalice ODS a ČSSD, no a že se do toho přidává ANO a Lidovci? Jaká je vlastnická struktura firmy Brno New Station Development?

Pak je tady několik lidí typu Boučníka, kteří hrají onoho užitečného idiota. Mají představu "krásného moderního nádraží" a vůbec je nezajímají dopravní a urbanistické parametry. Svoji krásnou vysněnou představu tak nadřazují blahu města.

0/−1
21.2.2018 14:10

R68o58m55a11n 84J67e25s89c32h23k42e 9488685267265

Kdo je to odborník ? Jak se pozná ? Já byl také dříve pro variantu upravit staré nádraží. Ale není to dobrý nápad. Vysvětlím proč. Odbavovat vlaky v oblouku

není jednoduché. Varianta je technicky špatná. Já jsem pro 3 variantu. Od 5. nástupiště k řece.

Při dnešní rychlosti budu rád za variantu u Zvonařky. Léta běží a vlaky mají často zpoždění. Rád bych se toho dožil. Jezdím vlakem denně, o železnici se zajímám 40 let.

V roce 1928 už řešili tento problém v Brně. Byla soutěž a 14 projektů. 7 se hodnotilo, jeden dostal zvláštní cenu.

Výsledek - žádný nebyl dokonalý a ideální. Zeptejte se výpravčích, vlakvůdců a strojvůdců, jaký je dnes provoz na hlavním. Nepochválí to žádný.

0/0
21.2.2018 17:25

L26u74k93á97š 85V32e13s19e39l58ý 7454373915323

nadrazi u reky, to si zase namastime kapsy, ze panove ? vyhozeny prachy z brnensky kasy. jsem pro stavajici polohu nadrazi jako vetsina brnanu. pak zbydou prachy i na metro, tim nemyslimne nejakej hybrid zvanej diametrem

+1/−7
20.2.2018 23:02

P43e84t85r 14Ř84i87h21á97k 9584246127648

az na to, ze v brne metro byt nemůže, ale jinak cajk :)

0/0
20.2.2018 23:25

I14v95a22n 75H18o94l74a55s 5247197948137

Naopak, ten "hybrid" by měl větší smysl, protože podpovrchová železnice by zlepšila dojíždění i pro desetitisíce lidí z okolí.

Mmch. železnice jezdí třeba i v pařížském metru.

+1/0
21.2.2018 6:31

H42a42n64a 48U25l52r48y40c33h67o88v38á 9550443828378

Jen se hádejte. Při tempu, jakým se u nás rozhoduje a staví, se stejně nového nádraží málokdo z nás dožije.

+3/0
20.2.2018 20:30

I15v28a25n 79H95o31l28a17s 5967627498507

Tak ono by stačilo, aby bylo jednou pro vždy závazně dáno, kde to nádraží bude. Sousta aktuálních problémů (které hrají proti nádraží v centru) je dána pouze tím, že celá oblast kolem současného nádraží (i nadraží samotné) je už skoro sto let brána jen jako provizorium s minimálními investicemi do čehokoliv (kolejiště nádraží, výpravní budova, autobusový termínál u Grandu, celá jižní část kolem nádraží až k Malé Americe a ke Svratce ... ).

+3/0
20.2.2018 20:46

P62e46t17r 33D89u82d70a 6525326721820

Ono už to ale dáno bylo, za komunistů už začala výstavba onoho "jižního centra" (železniční poliklinika, ÚAN Zvonařka...) Pak v porevoluční euforii bylo chvíli jasné, že taková megalomanie je kravina. Než se toho zase chytli šíbři z ODS.

+1/0
21.2.2018 14:11

T16o75m71a41s 45C17e83n30e73k 6217464500953

No koukám, tady se schyluje k mozkové příhodě. 8-o

0/0
20.2.2018 19:18

M24i16l21a23n 57P50r61i13k97r77y85l 1605647471720

Kdo je Brnak, konecne podpori Reku, je to volba mezi malosti a snahou o rozvoj mesta.

+12/−2
20.2.2018 18:58

I72v40a14n 41H44o19l13a34s 5897827988237

A kdo neskáče, není Čech - hop hop hop.

Obojí je stejně "inteligentní".

+1/−5
20.2.2018 19:02

M42i74l38a25n 95N21ě40m74e75c 1585380746316

Smůla ovšem je, že s tím rozvojem města to ani v případě přesunu nádraží nebude zas tak divoké. Žádné město dneska nemá potenciál zdvojnásobit nějak smysluplně během pár let plochu centra.

Mnohem pravděpodobnější je, že se bez ohledu na umístění nádraží tahle plocha zastaví nějak tak, jak je to dneska načaté - sem tam nákupní centrum, sem tam administračka, nesourodá a sterilní komerční zóna. A na jejím okraji - hlavní nádraží :)

+3/0 nebude tak divoké

+2/0
20.2.2018 19:34

P30e12t77r 93D54u84d52a 6455576101800

Kdo je Brňák, konečně vystrčí hlavu ze zadku a začne přemýšlet. Způsob, jakým je snaha rozvíjet město odsunem nádraží, není světový unikát. Je mnohokrát ukázáno, že takhle to prostě nefunguje (Ludwigshafen, Bělehrad...)

+1/−1
21.2.2018 14:14

R41o18m60a83n 20J81e31s40c57h37k29e 9388685617895

Ve Vídni a Berlíně dříve nebylo žádné hlavní nádraží. Po 170 letech postavili Hauptbahnhof. Také se nedrželi jednoho - nešlo to. Pamatuji ve Vídni přesun Sud na West. Buď pěšky nebo SBahnem na Huttelsdorf.

V Brně se řeší 8-10 minut chůze pěšky. Zanedbatelné. Včera bylo pozdě.

Já byl Brnák a odstěhoval se. Brno je totálně přecpané.

0/0
21.2.2018 21:06

M48i34l72a95n 24P11r39i20k24r16y35l 1405447971560

Diky, Ostravaci, bdete!

+2/0
20.2.2018 18:52

J77a84n 73T57o82d86o60r55o63v92i37č 9975261927112

Mě už roky fascinuje ta lež od Zelených a Šít pro Brno, nádraží v centru, když varianta u řeky je asi o 800 metrů od toho dnešního, to je jak kdyby se to stěhovalo do Řečkovic.

+9/−2
20.2.2018 17:31

I73v18a41n 63H45o28l71a60s 5857787128977

Těch "pouhých 800 metrů" ovšem znamená zásadní hzoršení dostupnosti MHD, pokud jste si toho dodneška nedokázal všimnout.

+4/−9
20.2.2018 17:38

J45a76n 84T51o85d41o11r59o44v63i20č 9775131877772

Tak chápu že jsme v Brně, ale i mongoly by napadlo, že by bylo vhodné tam zavést MHD, ale chápu, že Zelené a Šít.pro Brno, to nenapadne a bude to dostupné jak Zvonařka.

+6/−2
20.2.2018 17:44

I19v12a85n 13H22o26l23a41s 5277977808627

Výborně, když jste tedy tak nemongoloidně bystrý, tak napiště KONRÉTNĚ, jakou dopravu a kudy tam zavedete, aby ta návaznost byla alespoň stejně tak dobrá, jako u stávajícího nádraží. Tisíce děkovných dopisů.

Řečeno jinak - takové obecné kecy zvládne opravdu každý jouda, to jste dokázal dokonale.

+1/−4
20.2.2018 17:47

J38a15n 33T86o78d80o88r24o77v78i51č 9515651257432

Já pamatuji maketu odsunutého nádraží i s MHD s šalinou, navíc mě to může být celkem jedno, jelikož mám 50 roků, tak se nového nádraží stejně nedožiju.

+6/−2
20.2.2018 18:23

R66o20m96a62n 60J56e49s62c57h98k74e 9888815327445

Já chodím pěšky po Brně hodně. Dávat 20 Kč za lupen se mne nechce. Zvonařka - hlavní 8-10 minut pěšky. Jel jsem nedávno do Znojma autobusem. Raději jsem zaplatil i když mám vlak Gratis. Je rozdíl jet 1 hodinu nebo 3 hodiny.

0/0
21.2.2018 21:09

I66v53a15n 78H71o54l20a75s 5417967248737

MMch., o tu "dostupnost" Zvonařky se valnou měrou zasloužili ti, kteří nyní většinou podporují odsunutou variantu. Ale to přece nemohgol jako vy jasně chápe a dokáže si z toho odvodit nějaké závěry.

+2/−2
20.2.2018 18:01

J98a39n 60T44o47d96o81r56o31v29i44č 9295151877522

Zvonařka co se týče dostupnosti MHD, byla nedostupná od samého počátku, to je od roku 1978..

+2/0
20.2.2018 18:32

I75v86a14n 90H16o91l43a21s 5977457858527

Tvrdím snad něco jiného? A proč se tedy něco neudělalo za těch 40 let (kdy většinou na radnici seděli ti, kdo současně chtěli nádraží odsunout)?

0/−2
20.2.2018 18:41

J88a55n 43T65o65d46o82r49o32v95i64č 9365911987742

Protože to různí aktivisté a ekoteroristé neustále blokují.

+5/−1
20.2.2018 18:45

I22v47a18n 84H73o83l11a44s 5887367168177

Jó, aktivisté a ekoteroristé blokovali už dávno slibovanou přeložku tramvaje na Plotní?? Vaše lži jsou velmi primitivní a snadno vyvratitelné, buď jste sám hloupý, nebo za hlupáky považujete ostatní a myslíte si, že vám ty nesmysly zbaští.

+1/−4
20.2.2018 19:02

J81a65n 28T62o98d61o54r92o10v87i62č 9785821317472

To nádraží je staré skoro 200 let a nové díky lidem jako vy, jen tak brzo nebude. Brno je druhé největší město v ČR a nemáme pořádný fotbalový, hokejový stadion, nemáme pořádné koupaliště, ale hlavně, že máme na Svoboďáku hodiny, kterým se směje celá republika.

+6/−1
20.2.2018 19:12

I29v78a32n 76H97o17l26a30s 5737887608217

> a nové díky lidem jako vy, jen tak brzo nebude

To je poněkud odvážné tvrzení od někoho, kdo si plete jednu tramvajovou trať s komfortní obsluhou hlavního nádraží v Brně. Mohu vás ujistit (když už nečtete diskuse ke stejnému tématu pravidelně), že problematikou ŽUB se zabývlám už víc než čtvrt století (po většinu této dob i profesně) a vím o výhodách i nevýhodách jednotlivých variant (nejen těch, které jsou momentálně ve hře) posatně víc, než většina z těch, kteří tvrdí, jak bez odsunutého nádraží Brno bídně zhyne.

Proč asi tak s odsunem dlouhodobě nesouhlasí i samotné České dráhy?? To je taky zmasírovali "aktivisté a ekoteroristé"? Nebo si jen (na rozdíl od vás) dokázali snadno spočítat, že ten přestup navíc nejdnoho člověka od využívání vlaku odradí? Opravdu nejsme v roce 1926, kdy by ani po odsunu nádraží (mmch. tehdy byl hlavním argumentem především kouř z lokomotiv) mnoho cestuících neubylo, protože tehdy jaxi jinou možnost neměli. Dnes ji mají a právě těch 5-15 minut navíc může být pro řadu z nich tou poslední kapkou. A to je jen jeden z mnoha argumentů, o kteých byste vy a vám podobní věděli, kdybyste se o problím skutečně zajímali vyváženě z obou stran a nepapouškovali pouze trvzení (často polopravdivá a ž vyloženě lživá) jen jedené z nich.

+1/0
20.2.2018 19:19

I68v86a21n 53H38o58l38a11s 5837147438647

Mmch. pražské hlavní nádraží je jen o 6 let madší než brněnské. Je nové, a přitom pořád na tom stejném místě. A stejně tak většina nádraží ve všech evropských městech prošla v posledních letech zásadní modernizací (+ průběžnou modernizací víceméně v celé své historii, na rozdíl od Brna, které je kvůli myšlenkám o odsunutí jinam bráno už téměř 100 let jen jako dočasné, a ty investice tomu odpovídají). A prakticky nikde nedošlo k tomu, že by se to moderní nádraží budovalo někde dál od původního nádraží a od centra, i za cenu vyšších nákladů a dočasného výrazného omezení dopravy a dalších aktivit kolem nádraží v době modernizace, přestože leckde vhodné prostory také měli.

Ano, leckdo se Brnu směje za "Onderkův časofalus" za Svoboďáku. Ale věřte tomu, že odsunutému nádraží se zoufalou návaznoustí na MHD se buude smát mnohem více lidí a mnohem hlasitěji. I když to (stejně jako černý pyj) bude něco, co jinde nemají.

+1/0
20.2.2018 19:38

P74e47t16r 73D34u84d38a 6125516451810

Nemáte úplně pravdu. Svého času komunisti odsunuli drtivou většinou dálkové dopravy do Holešovic. A jak je to na pytel, se ukázalo záhy. A to v Holešovicích mají metro...

+1/0
21.2.2018 14:18

I65v65a59n 17H10o64l45a54s 5727477498847

Zavadile, už zese opravdu nemusíš dělat hlupáka, všichni už vědí, že hlupák jsi skutečně. Přeložku tramvajové trati do Plotní opravdu Zelení neblokolovali, pokud tvrdíš opak, dokaž to.

0/−1
20.2.2018 19:12

I15v88a43n 33H30o53l30a63s 5257447668127

Havlísku, ty taky "víš", že Plotní blokovali Zelení? A důkaz by nebyl?

0/0
20.2.2018 19:20

P60e10t51r 95Z88a60v58a69d33i15l 4553877786

Jo, jinak jste ze sebe udělal hlupáka trochu vy. Nic takového jsem nenapsal... Pokud ano, tak to dokažte...;-)

+1/−1
20.2.2018 21:11

I50v38a46n 48H59o69l27a35s 5617107848897

> Nic takového jsem nenapsal... Pokud ano, tak to dokažte...;-)

Asi už skleróza, že?? Nepamatujete si, že jste dal mínus příspěvku, kde jsem toto Todorovičovo tvrzení vyvracel??? No asi,ne, protože vy tady moje příspěvky skutečně mínusujete evidentně jen podle jména, aniž byste si vůbec přečetl obsah (natož na něj věcně reagoval).

0/0
20.2.2018 21:15

I60v18a57n 31H80o65l30a97s 5577557988227

Pan Todorovič se zjevně řídí heslem "nepřítel mého nepřítele je mým přítelem" ;-D

0/0
20.2.2018 22:14

M48i64l22a88n 79B61a10r43á55k 8534783245838

To není 800 m, ale 1200 m. Pro MHD zásadní problém.

+1/−4
20.2.2018 18:04

R24o65m74a49n 75N98o10v66a16k 6379511102486

změřte si vzdálenost dnešního dolního nádarží (případně Zvonařky) od hlavního nádraží...anebo použijte mapy.cz

je to necelých 800 metrů.

+4/−2
20.2.2018 18:18

M51i48l34a89n 31B93a39r33á98k 8934563375558

Já nechci měřit přímočaře.

0/0
20.2.2018 18:19

R98o98m51a43n 16N39o42v46a66k 6109541572806

vaší logikou lze napsat, že nádraží pod Petrovem bude 5 kilometrů od centra města...měřeno oklikou...

a takoví lidé mají ještě volební právo...

+2/−2
20.2.2018 19:55

I56v97a55n 42H37o70l87a40s 5207617188657

My jsme se vám jen snažili nenápadně (abyste nebyl za úplného ... ) naznačit, že vzdálenost vzdušnou čarou je něco jiného, než to, jaká bude reálná přepravní vzdálenost. Ale jak vidno, bylo toještě na vás příliš složité.

+1/0
20.2.2018 20:05

R32o83m84a60n 25N71o27v21a30k 6989101242716

budu se opakovat...asi je to zbytečné,a le třeba se chytnete:-)

už nyní vede přímá cesta (silnice a chodník) z hlavního nádraží ke Zvonařce...nebrání Vám to chodit na Zvonařku oklikou přes Líšeň

0/−1
20.2.2018 20:50

I31v22a66n 11H84o47l79a41s 5497477408767

Já se už opakovat nebudu, vy se nechytnete zcela jistě.

+1/0
20.2.2018 20:58

R65o65m85a49n 24N88o47v43a77k 6829551572856

zkuste dokončit 7.třídu ZŠ, to Vám prospěje

0/0
20.2.2018 23:50

I50v38a37n 46H59o57l97a40s 5707167588307

Nic lepšího už ze sebe nevysoukáte? I na vás dost slabé.

0/0
21.2.2018 6:28







Najdete na iDNES.cz