Diskuse k článku

Brněnští radní chtějí nádraží u řeky. Dopravě uleví vybudování „metra“

Nové vlakové nádraží chtějí radní Brna na jihu u řeky Svratky. Klíčový verdikt doplnili tím, že zároveň začnou pracovat i na projektu výstavby podzemní dráhy, takzvaném severojižním kolejovém diametru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i62l76a32n 65P89t17á81č25e66k 6352260841652

Co to je, zelení si přeji, Ano si přeji ,Zeptejte se lidí , ve dvou referendech většina řekla že nádraží chce nechat na svém místě. A zmodernizovat ho .pořád někdo chce bohatnout na veřejném zájmu . Nádraží na novém místě nepotřebujeme Potřebujeme dostat tramvaj neboli šalinu do Bílovic a Soběšic možná do Kuřimi a Blanska a samozřejmě dokončení velkého okruhu pro automobily.

0/0
28.2.2018 15:26
Foto

D63a31n 67Š61í31d68a 8565299682827

Myslím, že radní rozhodli rozumně. Varianta U řeky je podle mne jediná správná. Kdo to nevidí, neuvažuje realisticky. Zelení jsou toho příkladem.

+3/−1
22.2.2018 16:51

I63v91a86n 22H32o52l53a32s 5817157888747

Kdyby bylo skutečně realisticky vyřešeno napojení na MHD, tak snad. Jenže jednoznačně není.

0/0
25.2.2018 9:15

P16e26t53r 28K43o76n89í84č67e18k 8804102105115

A jestli někdo chce pořád argumentovat "pozemky politiků", z nichž mnozí dávno už v politice nejsou a o ničem nerozhodnou (kdysi se tady strašilo Jonášem, pak Hoškem)... tak zrovna teď zase platí, že Anderovi by nádraží Řeka vyrostlo kousek od místa bydliště, takže ten taky "razí svoje zájmy". A světe div se, já jsem pro variantu, která mi přivede VRT pár desítek metrů od domu, kde bydlím, ale i tak jsem pro ni... :-P

0/0
22.2.2018 10:30

P49e41t42r 70K58o61n92í93č68e72k 8124942585715

Pane Smolko (níže), jestli to, že lidem z JMK se zkomplikuje dojíždění, tak pak nejlepší variantou je nedělat nic, nechat je jezdit na špinavé hnusné nádraží a nechat je, ať si užijí tu interakci s bezdomáči den co den, hlavně že to cestování netrvá dlouho.

+1/−1
22.2.2018 7:59

V22l12a43s79t76i88m24i51l 18S12m34o79l38k82a 9249544216863

Jestli je nádraží špinavé a jsou tam bezdomáči, tak to nemá vůbec nic společného s nádražím v jakémkoli místě - pokud se nebude uklízet a bezdomovce nechá policie na místě, tak to nové nádraží bude za měsíc vypadat úplně stejně, jak to staré.

+4/0
22.2.2018 8:36

I21v31a13n 22H89o20l56a36s 5807227568797

Z demagogie opět za jedna.

0/0
22.2.2018 9:56

P25e48t27r 28K72o65n73í11č33e21k 8854972335395

Ale prosím vás, tohle téma je plné lidí uvažujících stylem "postavil si hospodu, ale chodili mu tam lidi". Jestli je pro lidi z kraje důležité rychle dojet, rychle vylézt z nádru a rychle na tramvaj a rychle pryč, tak opravdu stačí to, co je tam teď. Vlézt do podchodu, na nástupiště a do vlaku, to klidně může být fasáda stejná od války. I o tramvajích se říká, že na lak to nejezdí. Jestli chce město "zvelebovat", Řeka je nejlepší volba, staví se na louce. Jestli chci být z vlaku z Křenovic za minutu v tramvaji směr Křenová, není co stavět.

+1/−1
22.2.2018 10:25

I45v77a32n 20H78o23l61a25s 5827367688987

Další jednička z demagogie.

0/0
22.2.2018 10:31

P22e32t32r 49K18o12n93í37č86e85k 8614202195575

Vida, s takovou to bude vyznamenání. Už se to musí nějak vydržet. Na podzim dostane SZ 3,8% a Ander skončí v nějaké Nadaci Partnerství. Případně si do té doby tak roz--be koaliční potenciál, že se SZ nikdo koalici nesestaví. Na podzim tohle bude "dealbreaker", Oliver Pospíšil se s Vokřálem dohodne, a jestli jim snad Brno+ dodá pět procent, bude Řeka. ;-D

0/0
22.2.2018 10:39

M79i20c63h10a44l 14B87r60ň73á77k 6134694427428

Zeleni mužíčci tady exhibují, což nic nezmění na tom, že preferují pro Brno horší variantu. To, že každý, který jede do Brna, musí napřed dojet na rolu, aby pak další půlhodinu cestoval přecpanou MHD po zahlcených ulicích, je už snad nějaký fetiš. Absolutně přehlížíte fakt, že dokonce OBĚ varianty počítají s jistou decentralizací uzlů MHD, novými vlakovým zastávkami tak, aby nemusel každej jak osel napřed zajet lokalitou do středu města. A tak se tu zase vytahují stokrát vyvrácené lži o pozemcích, nádraží odsunutém do Modřic a podobně. Ono když už nic nezbývá, tak aspoň šířit lži a strašit lidi. Bravo!

+7/−2
22.2.2018 0:30

R28o98m65a90n 59V72o53n51d77r82k12a 9836136954512

super, takže v budoucnu budeme místo z centra jezdit přecpanou MHD kdesi od řeky ��

+1/−2
22.2.2018 0:56

I59v25a22n 10H30o43l50a61s 5817907638217

Takže, červené mužícku, že pozemky VEDLE nádraží u Řeky už dvě desítky let patří "některým lidem" je pravda, stačí se o to trochu zajímat. Ale zrovna tohle mi žíly vůbec netrhá, jde jen o pochopení motivacen některých politiků, kteří o věci rozhodují (ať už přímo, či nepřímo). Takže nejde o žádnou vyvrácenou lež, ani strašení lidí.

Že i centrálněji úmístěné hlavní nádraží počítá s využitím železničních zastávek v jiných částech města (kromě stávajících) pravdou je. Nicnémně není pravda, že v odsunuté variantě se tomu hlavnímu nádraží odlehčí natolik, aby to odsud MHD i v té nejlepší možné navržené variantě (ovšem bez SJKD) pobrala -znovu opakuji (pro některé ale stejně marně), že při detailním zpracování projektu se objevily už před řadou let některá velmi kritická místa, která zásadně omuezí kapacitu v některých směrech (především Nové Sady). Takže to není ani fetiš, ani žádná vyvrácená lež (o intenzitě přepravných proudů se zastánci odsunu pro jistotu vůbec nebaví, jen ukazují krásné čáry na mapě, takže se o nějaké vyvrácení nikdy ani nepokusili).

Že je nádraží pod Petrovem pro rozvoj města o něco horší varianta, že bude stát víc, na pár let výrazně zkomplikuje situace v centru, jsem nikdy nepopíral - jen jsem současně zdůrazňol, že nádraží je (nokdobytobylřekl) stavbou dopravní, a tudíž by dopravní aspekty při posuzování měly hrát poněkud výraznější roli, než obvykle hrají (znovu připomínám třeba italskou komplexní studii z roku 2000, kde dopravn aspekty byly až na 3. a 4. místě).

0/0
22.2.2018 7:01

I60v57a54n 46H47o68l60a19s 5867297708607

Takže jesti někdo přehlíží fakta, tak jsi to pouze ty, červený mužíčku. A jen tak pro pořádek - já se Zeleným a Žít Brno ve spoustě věcí nesouhlasím (se Zelenými např. v obnovitelných zdrojích, a biopalivech, elektromobilech atd. - čistě z technického hlediska, protože jako člověk s technickým vzděláním vidím, že je tam spousta nedořešených věcí). Ale s tím, že pro Brno je z hlediska dopravního mnohem lepší nádraží které nebude odtruženo od luxusního (co to směrovosti) přestupnío uzlu na Nádražní, se ztotožňuji ne proto, že to tvrdí oni, ale protože jsem po 25 let velmi podrobného studia všech možných materiálů a studií (o kterých červení mužíčci často ani netuší) nezávisle na nich dospěl ke stejnému závěru.

Amen.

0/0
22.2.2018 7:02

P46e14t38r 42K80o96n60í11č91e18k 8244622895685

Zajímalo by mě ještě, jestli se v některém tom průzkumu ptali lidí, jestli vůbec mají alternativu v podobě toho auta... tady se pořád straší tím, jak lidi třeba z Hustopečí nebo, co já vím, Silůvek kvůli horšímu přestupu PO BRNĚ pojedou vlastním autem už z domu, ale je otázka, jestli vůbec chtějí, mohou nebo na to mají. Měsíční jízdenka na těch X zón versus denně auto tam i zpět, to je dost rozdíl. A kdo to chtěl nebo mohl udělat, aniž by ty prachy řešil, tak už to udělal. Silně pochybuji, že existuje průzkum mezi lidmi z B-venkova (JMK) o budoucím využití VHD za deset let. To by žádný sociolog přes VVM snad nedělal, pokud není padlý na hlavu.

+1/−1
22.2.2018 8:06

I22v98a76n 47H83o98l94a61s 5917927338457

Tak si nejprve něco zjistěte o tom, jak se dělají trendové analýzy.

0/0
22.2.2018 9:25

P63e24t51r 85K64o40n53í61č63e25k 8144182805835

Udělal jsem pár obsahovek, takže metodologii analýz tak trochu znám, byť to už je čím dál víc let. "Trendová analýza" chování Jihomoravanů, pokud snad nějakou někdo dělal, teď nemá na čem stavět, protože značná část údajných respondentů bude za deset let v důchodu, v jiné sociální či ekonomické skupině. Kdybych udělal trendovou analýzu, mohl bych klidně na základě určitých dostupných dat tvrdit, že za 15 let bude z 80 % homeschooling, děcka nebudou dojíždět do Brna a venkov se sociálně změní i díky bohatým náplavám tak, že ty do vlaku nedostane nic, protože budou mít eletroauta za pusu. A říkejte si tomu klidně "demagogie".

0/0
22.2.2018 10:46
Foto

D40a62n28i52e43l 90V55a77l56e60n41t48a 4458715648

Pane Holasi, vzhledem k tomu, že se na tuto problematiku necítím být odborníkem, do debaty se nijak nesnažím zasahovat a respektuji názory obou stran. Jen jsem se vás chtěl zeptat, co vás vede k tomu, že svým názorovým oponentům tykáte a oslovujete je příjmením (tedy něco jako učitelka v socialistické škole). Máte pocit, že jste jim nějak duševně nadřazen?

+1/0
22.2.2018 10:30

V83l22a45s19t44i42m45i58l 15S52m82o18l38k15a 9959944686663

Celou dobu se vědělo, že nádraží u řeky je z hlediska dopravní návaznosti hloupost. A dlouho se o tom mlčelo. Až teď se ukázalo, že by tomu významně prospělo vybudování severojižní páteřní linky ( a to je pravda ). A protože jsou to další miliardy navíc, tak se přiznalo, že to nádraží u řeky není zase tak ve všem růžové, jak se všem vtlouká do hlavy a nějaký problémek tam přece jenom je.

Celé je to jen politické rozhodnutí, vycházející ze zájmu vlastníků pozemků, které se tím nádražím u řeky pozemky velmi pěkně zhodnotí. I to se dá pochopit, kdo by nechtěl zbohatnout, že ? Nejhorší na tom je ale to, že těm desítkám tisíc lidí, co denně dojíždějí, to trochu zkomplikuje život. Ne moc, ale přece jenom se jim doprava prodlouží. A to je ten nejpádnější argument, na který se nebere ohled. Řeči o budoucím horizontu přes 50 let jsou úplně mimo - nikdo neví, do jaké míry a kam se bude rozvíjet doprava, jestli se vůbec někdy budou budovat vysokorychlostní železnice a jakou budou mít návaznost na místní dopravu.

Je to podobné, jako s referendem o EU: když se vstupavalo, tak byl národ uvědomnělý, vzdělaný, rozumný a správně se rozhodl. A teď, kdy se ukazuje, že EU lidem čím dál víc vadí, tak ten stejný národ je hloupý, nevzdělaný, nerozumí tomu a o ničem by už neměl rozhodovat.

+2/−7
21.2.2018 22:32

R98o67b42e43r48t 58M41a89t85u67l90a 8547259946805

Už vím proč chtěli radní a odborníci tak moc řeku ono už se počítá s tunelem;-D

+6/0
21.2.2018 18:28

P95a79v13e68l 97M46o50r93a13v22e10c 3602829262728

Nu ano. Jak čtu hlasování Rady, tak VRT i ve variantě Řeka je podporována jako tunelová varianta. Čímž padá argument proti Petrovu "Pod Petrovem dlouhé tunely jsou drahé a nebezpečné", protože je Brno tak jako tak chce..

+2/0
21.2.2018 18:35

P60a65v72e81l 45M14o32r50a72v85e77c 3532569772678

Radní podmínili přesun k řece tím, že bude severojižní diametr.

Jenže ten rozhodně nebude v době postavení nádraží, a je otázkou kdy a zda vůbec bude, jestliže se teprve začíná plánovat..

+5/0
21.2.2018 17:49

P60a36v87e36l 42Š35v91e35s69t30k57a 3728385309

Pnae Holasi, když tady tak všechno kritizujete, tak pokud by mělo být po vašem, jak byste situaci s nádražím vyřešil vy?

0/0
21.2.2018 16:38

I48v97a58n 72H22o16l34a80s 5437587768737

Znovu vás odkazuji na diskuse u předchozích článků v jihomoravské sekci iDNES, kde už jsem se k tomu vyjadřoval. To není odpověď na tři řádky a stále dokola to opakovat nebudu. Ostatně jednou jsem vám to už napsal, takže už jste měl dávno možnost si to znovu přečíst.

0/0
21.2.2018 16:52

I38v39a81n 30H91o93l26a45s 5617727728557

A není pravda, že tady kritizuji všechno - pouze reaguji na zjevně nesprávná tvrzení, která vycházejí z neznalosti snadno dostupných faktů (například tvrzení, že i bez SJKD bude mít "Řeka" dostatečně kvalitní napojení na MHD a že pro cestující nebude přestup na MHD horší, než je u současného nádraží).

0/−1
21.2.2018 16:55

R83a47d67e39k 12N61o87v40o92t30n34ý 5878282806445

Proč metro? Říkejme tomu pěkně česky S-Bahn, to je přesnější.

+7/0
21.2.2018 15:54

R70o42b78e92r38t 58M67a95c61h52a48l37a 8631561926674

Šalin-Bahn ��

+2/0
21.2.2018 18:17

R74o35b12e87r74t 48M93a78t81u70l46a 8797189146935

No úplně přesný název je Tunell-Bahn

0/0
21.2.2018 18:20

T11o20m58á55š 12T81a79t43í95č26e50k 5150852620338

S metrem to zní už trochu přijatelněji. Jen aby se metro potom nestavělo taky 130 let. :-P

Podmínit odsun diametrem by byl správný postup.

+3/0
21.2.2018 15:06

P33a82v98e61l 59M62o25r91a69v32e47c 3102209672218

Jenže nejdřív by měl stát ten diametr / metro a až pak nádraží. Jenže ono to bude naopak. Nejdřív nádraží, a mezitím se budeme v Brně hádat kudy a zda a proč stavět metro a kdo to bude platit. A tak se to potáhne desítky let..Rv

+1/0
21.2.2018 17:51

T86o86m57á58š 47T27a14t10í90č84e93k 5900162710338

Jo, přesně to se dá očekávat. A já jsem si vlakovýho nádraží kdesi v <doplňsoběsám> užil dost už přes minulý léto. Stálo mě to dost času a peněz.

+1/0
21.2.2018 18:43

Š42t18e25f57a46n 63F80r56i54č41a 7842278883336

NÁDRAŽÍ? U ŘEKY? Přesnější by bylo NÁDRAŽÍ, KTERÉ NIKDO NEPOTŘEBUJE. Protože co s nádražím daleko od civilizace? Možná se nakonec ukáže, že nebude od věci jej dát do jízdních řádů jako "zastávku na znamení".

+3/−12
21.2.2018 14:31

J63i81ř69í 75S83t38e62h57l37í25k 9167285813181

Friča,vidím,že tomu rozumíš:Kolik jezdíš vlakem?Nebo jen rýpeš?

0/0
21.2.2018 15:20

J75a65n 70T19o30d46o89r39o84v61i30č 9575161407132

Chci posun nádraží, krásná příležitost rozšířit centrum Brna, udělat nové krásné moderní centrum, ale to lháři ze strany Zelených, Šit pro Brno a jejich poskok z rozhlasu, nikdy nepochopí.

+19/−9
21.2.2018 13:44

I51v28a80n 71H79o87l69a75s 5967527438347

Chce člověk, který o tom neví vůbec nic (což jednoznačně prokázal ve včerejší diskus).

A za toho poskoka máte u mě facku, hlupáku.

+1/−8
21.2.2018 13:53

I96v17a54n 35H31o32l54a20s 5637177128147

Paní Svobodová zřejmě taky ráda nesmyslně uobviňuje a uráží ty, kteří mají jiný názor, že?

0/0
21.2.2018 14:27

M81i72l40a55n 86N86ě75m15e58c 1845200126766

Brno má krásné centrum už teď a nějaké druhé těžko utáhne. Možná tak krásná moderní nákupní galerie nebo kanceláře, víc od toho nečekejte :)

+3/−2
21.2.2018 14:49

T43o59m24á56š 85T11a72t43í11č15e27k 5690952210468

Brno č. 2 nevznikne. Pro koho a pro co?

Aby byla nová druhá půlka centra něco jiného než užitková zástavba, je z říše snů, nebo spíš halucinací.

+2/0
21.2.2018 15:09

R38o69b45e43r25t 75M89a17t57u24l87a 8207759376745

Jak to centrum chcete rozšířit? To by jste nejdřív musel rozšířit příjezdové komunikace o 1-2 pruhy v každém směru, protože jinak se tam víc lidí už stejně fyzicky nedostane a rozšiřovat centrum pro duchy žádný investor nebude:-P

+1/0
21.2.2018 18:25

P22a95v52e57l 86B71o40u63c77n15í39k 4702791663235

Pro kvalitní obsluhu Nového nádraží ve varinatě Řeka, ani Petrov není nutný Severo-jižní kolejový diametr. Dá se to zvládnout povrchovou veřejnou dopravou.Ale současně jak u varianty Řeka, tak i Petrov Studie proveditelnosti 2017 počítá alespoň se založením podzemní stanice SJKDiametru, abychom nové nádraží za pár let nemuseli znovu rozkopat.

V případě vítězné varianty Nového nádraží Řeka se počítá se zaústěním Chrlické trati kolmo pod Nové nádraží a takto vytvořit již od začátku zárodek SJKDiametru. Navazující stanici bude asi Jižní centrum - současný uzel u nádraží - a dál. SJKDiametr má svůj velký význam zejména pro Bystrčáky a okolní vzdálené oblasti. A jak řekl hlavní architekt města Brna, pan Sedláček: "Severo-jižní kolejový diametr bude příští velké brněnské téma." Jsem osobně zvědav, kdo se bude proti podpovrchovému vlaku / metru / šalině bouřit tentokrát.

+10/−3
21.2.2018 13:35

I84v90a74n 38H75o88l49a75s 5867117538527

>Pro kvalitní obsluhu Nového nádraží ve varinatě Řeka, ani Petrov není nutný Severo-jižní kolejový diametr. Dá se to zvládnout povrchovou veřejnou dopravou.

Není pravda, přepravní proudy porvrchová doprava (především dvě pátření tramvajové trati prostě nepoberou - to juž je spočítáno nejmně 10 let).

> SJKDiametr má svůj velký význam zejména pro Bystrčáky

To jistě ;-D. Podívadl jste se na mapu, kudy je SJKD aktuálně trasován?? 8-o

+4/−4
21.2.2018 13:44

P65a41v96e90l 95B16o36u92c30n27í47k 4332731973155

- vycházím z kapacitních výpoočtů a dopravních modelů uveřejných ve Studii proveditelnosti 2017, která nepočítala se SJKD. Přesto to povrchová doprava zvládne. Zdroj: Studie proveditelnosti: DÍL B3 – Řešení městské hromadné dopravy a veřejné dopravy. Pokud uvádíte 10 a více roků starý zdroj, možná vycházíte z tzv. Zlatuškovy analýzy.

- SJKD má, zatím, dvě větve, které se víceméně kryjí s trasou plánované Rychlé šaliny ze 60.let. Jedna větev na Krpole a druhá na Bystrc. Osobně bych se přimlouvla za kvalitnější napojení Bystrce. Tam jsou na tom opravdu špatně. Ale bavíme se o horizontu 2040 a dál. Čím dříve budeme mít Nové nádraží Řeka, tím dříve se můžeme zabývat SJKDiametrem.

+5/−2
21.2.2018 14:14

I66v38a84n 15H20o49l43a38s 5957457468607

Jenže když už tak naopak - nejprve SJKD a teprve potom Řeka (ideálně současně). Čekat dalších 40 let na použitelnou dopravu ke Zvonařce může chtít jen masochista.

+1/−3
21.2.2018 14:16

I84v71a29n 64H56o43l29a73s 5327797248427

Takže dva masochisty už tedy máme. Kdybyste tak ještě dokázali i psát, nejen mínusvat, a sdělit, co je fajn na tom, že po dokončení nádraží Řeka ještě nemusí být diametr řadu let dokončený.

Tedy jestli to dokážete.

0/−2
21.2.2018 14:34

P63e53t73r 91K67o53n50í64č77e83k 8814472115955

Já trvám na tom, že od Řeky to přetrasovaná MHD odchozí. A ti vámi zmínění brněnští lidovci to lavírování měli založeno na stanovisku krajské organizace. Ani Šimonovsky svého času nevěděl, co je lepší. A to byl ministr.

0/0
21.2.2018 14:54

I43v12a31n 12H10o54l59a54s 5507307118617

Tak Šimonovský halvě léka kreslil v ÚHA město s nádražím v odsunuté poloze (i dle poslední přeslistopadové varianty SUDOPu z roku 1986). A jako ministr dopravy byl docela zoufalec (ovšem na tomto postu zdaleka ne jediný).

Ale v tom kokrétním případě nešlo o "politické lavírování", ale o zjištění kritického momemtů při povrchové obsluze nádraží "Řeka".

0/0
21.2.2018 15:03

I89v89a54n 34H82o86l23a51s 5507657758517

> Pokud uvádíte 10 a více roků starý zdroj, možná vycházíte z tzv. Zlatuškovy analýzy.

Nikoliv, ten stav se prostě od té doby při řešení Nových sadů nijak nezměnil.

0/0
21.2.2018 14:20

M69i52l93a81n 82N11ě89m81e63c 1605980276516

Proč si to trochu nezkomplikovat, že jo? Jasně, systémově asi vychází nádraží mimo centrum líp, ale stejně tak vycházejí líp společné záchody a umývárny na chodbě místo koupelny v každém bytě

+4/−8
21.2.2018 13:09

P29e79t68r 82K18o12n52í90č16e62k 8604192535115

Takových analogií vám vymyslím spoustu: nové nádraží je jako padesátka bazén na zahradě za domem, zatímco varianta Petrov je jako káď s vodou a ponornou topnou spirálou na verandě.

+5/−2
21.2.2018 13:11

M94i34l58a54n 76N35ě79m41e56c 1605760716486

Hm, tak to potom jo :)

0/0
21.2.2018 13:13



Najdete na iDNES.cz