Diskuse k článku

Z jihomoravských vlaků zmizí průvodčí, jízdenky zkontrolují revizoři

Jihomoravský kraj se po roce 2019 chystá zavést další novinku v regionální vlakové dopravě. Cestující už nebudou kontrolovat průvodčí, ale podobně jako v autobusech si jízdní doklady namátkově vyžádají revizoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23n69t73o78n34í19n 78H14o16f21m36a85n 2351745707428

No nevím,pro mne to znamená zdražení.Teď je cena s In25 21kc ids 27kc.Měsíční In 25 588kc,ids 820.Oboje stejna trasa. Taky nevim,jak pojedu z rodinou. Teď stačí jedna jízdenka,nedokážu si představit jak teda v tom vlaku zadám ,když teda budu chtít pipnout. A průvodčí mi bude chybět hlavně v letních měsících,kdy je vlak plný cyklistů a člověk se ma problém dostat do vlaku natož řešit nějaký terminál. A taky jsem zvědavý jestli v kraji budu nějaké fyzické přepážky,nebo vše budu muset resit přes internet nebo jezdit do Brna,pro spoustu starých lidí to bude problém.

0/0
2.3.2018 23:09

V51l51a36d42a 79M75u79s54i39l 9430246478833

Ad diskuter Jemelka...Samozrejme, hlavni napln pruvodciho snad neni kontrolovat jizdenky, ale ma dbat na bezproblemovy provoz...

U Steblove 112 mrtvych chyba pruvodciho lega artis.../Non iurare in verba magistri

0/0
28.2.2018 18:41

M79a66r12t26i56n 98B91u73r85d64a 1346530343645

Mohu vědět, jak jste přišel na to, že za to ve Stéblové mohl průvodčí? Viníkem byl strojvedoucí, který údajně viděl zelené světlo. Z čeho to světlo pocházelo se nikdy nezjistilo. Asi víte víc než tehdejší vyšetřovatelé :)

0/0
1.3.2018 23:30

J84a12n 97J46e36m36e53l94k35a 1775200

Je to další krajský nesmysl. Protože průvodčí zároveň ty soupravy i kontroluje. Neušetří. Zároveň předpokládám, že ti co nebudou z Brna při přestupu budou muset složitě studovat jejich systém. Jízdenky, pokuty a podobně. Stejně jako v autobusech.

+1/0
28.2.2018 9:46

J27a43n 93P93a34n 9947758635656

Jo jo něco na tom je- jestli se budeš blbě učit bude s tebe sociální demokrat R^

Taková rychlá příprava pro vítězství Jančury - nebude potřebovat ani vlaky (ty mu půjčí) ani další personál (ten mu zaplatí kraj)

Proč to aspoň nenapsali hezky že vlakem budou Olíni jezdit zadara.

+1/0
28.2.2018 5:53

V32í41t69ě83z18s28l71a50v 77K64l70o18z35í51k 3241689364457

Bude třeba vychytat hodně problémů...

0/0
28.2.2018 0:39

B76á21r56a 36V70a76l48o45v80á 8572784914404

A zpožděnky nám bude vydávat také revizor? Kdyby místo nesmyslů raději řešili jiné problémy, například, že od 3.9.2017 jezdí každý den vlak linky R13 pozdě. Že je nízká kapacita řádky let. A nové jízdní řády? Místo toho, aby se změnily v lepšímu, jsou ještě horší. Tomu se říká integrovaný systém doopravdy....

+1/0
27.2.2018 13:17

T38o77m69á97š 61T70a38t62í27č17e80k 5540572220488

Pro exportéra opérek vše! :-P:-P:-P:-P

0/−2
27.2.2018 11:38

P19a18v52e79l 64R67e40z85n54i74c14e97k 3175684814892

co to s nim ma spolecnyho?

0/0
27.2.2018 13:33

T91o97m72á40š 78T56a80t25í16č64e16k 5240922490548

Sníží se pravomoci Českých drah.

0/0
28.2.2018 8:14

J26i28n36d95ř71i49c36h 21H74r69a47d82e53c86k65ý 6395549572342

však už vás kozlík matěj donutí jezdit na kole...!;-D

+1/0
27.2.2018 9:33

R90a61d58o49v18a40n 60T70á63b57o13r33s71k60ý 2354591813879

Při platnosti současných drážních předpisů vlakový průvodčí je současně i vlakvedoucí. Zodpovídá za bezpečný provoz v plném rozsahu. Zároveň dává pokyn strojvedoucímu, že může odjet ze stanice. Tak by mne zajímalo, jak toto vyřeší.

+2/0
27.2.2018 7:13

I42v84a28n 51H70o60l64a18s 5197977708297

> vlakový průvodčí je současně i vlakvedoucí

Je to naopak. Vlakvedoucí je vlakvedoucí, který současně vykonává funkci průvodčího. A vypravit vlak v místě, kde není výpravčí lze samozřejmě i bez průvodčího (což se běžně děje na řadě lokálek, kde průvodčí nejsou už řadu let) - jen musí strojvedoucí dobře vidět na celou soupravu (problém u zastávek v oblouku, což lze suplovat instalací kamer, podobně jako u dlouhých tramvajových souprav).

+1/−1
27.2.2018 10:18

P97e76t68r 44N24o63v63o69t85n87y 1411880641

Což zatíží strojvedoucí dalšími úkony před odjezdem.

0/0
27.2.2018 11:07

T56o26m66á24š 21T92a60t16í56č66e25k 5480722190868

Ivane, nesouhlasím. Průvodčí je ten bezpečtnostní rozdíl mezi Myšinou a vlakem. Když budou vlaky veřejný, bude v nich atmoška jak v Myšině.

+3/0
27.2.2018 11:44

R87o52m31a50n 72J92e37s14c55h12k25e 9208945277285

Je fajn odbavovat 6vozovou soupravu řady 560 v oblouku v jednom člověku. Bílovice, Babice nad Svitavou.

0/0
27.2.2018 16:21

P55a96v85e62l 16B13o47u51c94n86í77k 4672911293125

Je to logický krok. Před sto lety byli průvodčí v každé šalině. Dnes by nám to přišlo jako vtip. Stírají se rozdíly mezi městskou a regionální dopravou, mezi vlakem a šalinou. Jeden systém. Stejné odbavování cestujících. Ještě by měly integraci podporovat i vyhledávače spojení, kdy při cestě po Brně nezahrnují vlakové linky a regionální autobusy. Cestující si ale pomalu zvykají, ještě před lety by málokoho napadlo svézt se regionálními autobusy od Kampusu na Mendlák. Dnes už běžná věc.

0/−4
26.2.2018 23:08

P29a75v90e53l 81D96o44l19n47í90č63e88k 3618673184761

Chce se mi říct že bohužel. Zrovna v úseku Mendlák - Campus ve špičce plně obsadí autobus studenti jedoucí pouze do Bohunic a cestující do Rosic/Zastávky/Ivančic, pro které byly ty autobusy primárně určeny, mají často smolíka a musí čekat na další spoj. Anebo stát na jedné noze a to ještě ani ne na své.

Do Bohunic jezdí z Mendláku po 5-10 minutách trolejbusy, kterými to trvá jen o nějaké čtyři minuty déle. Ale oni ne, oni se musí všichni nacpat do meziměstského. Konkrétně na linkách 405 a 406 bych lidi jedoucí jen do Bohunic vůbec nepřepravoval, nebo minimálně by měli mít cestující mimo Brno přednostní nástup.

+7/−1
27.2.2018 0:40

T50o20m38á47š 68T51a85t56í80č84e15k 5790552850248

Študáci só festovní, ne?! ;-)

0/−1
27.2.2018 11:46

P69e22t35r 98K95o44n14í73č46e57k 8614762255245

To je dost demagogie. "Všichni nacpat" je nesmysl... těch lidí, kteří tím jezdí ODPOLEDNE, kdy mají podle vás cestující z Rosic "smolíka" jsou jednotky, protože málokdo chce stát tu frontu na nástup. Jezdím tím cca 3x týdně a NIKDY, opakuju NIKDY nestálo víc jak pět lidí, z toho 2-3 včetně mě jsme jeli právě jen ke kampusu. Je to jednou IDS, takže nějaké lustrování, kdo jede jak daleko, by bylo v rozporu se zadáním.

0/0
27.2.2018 18:53

M48i58r88o36s77l11a27v 80H89r63u59š34k14a 1960105223395

Stačí hledat na IDOSu komplet IDS JMK spojení :-)

+1/0
27.2.2018 8:31

P38e90t15r 49K28o49n41í18č79e15k 8154642115205

Na celý IDSJMK pět revizorů??? Tak to nechci vědět, kolik lidí si teď začne kupovat jízdenky na méně zón a pak přejíždět o jednu nebo dvě, když je riziko chycení tak malé...

+8/0
26.2.2018 22:18

T88o18m41á65š 45T55a90t28í17č23e51k 5410452450458

To neřeš. Náklady ponesou všici, napapá se u toho pan exportér opérek.

0/−1
27.2.2018 11:49

P20e98t75r 45K45o32n47í33č19e98k 8394492945695

Jančura to jezdit nebude.

0/0
27.2.2018 18:54

P62a49v44e95l 65R43e75z83n47i72c96e35k 3765184954722

A co kdyz nastoupim v zastavce kde neni vydejna jizdenek, pripadne si ji nestihnu koupit... Doted jsem si ji mohl koupit od pruvodci, pochybuju ze tak budu moct ucinit u revizora

+14/0
26.2.2018 19:58

I43v94a15n 88H64o74l66a69s 5177567468257

Poseidon.

0/−4
26.2.2018 20:42

I50v33a47n 91H39o65l20a81s 5957747138207

Co mají Zavřel a Řihák proti aplikaci Poseidon (tedy pokud vůbec dokázali pochopit)? Nebo že by jen pro ně naprosto obligátní "mínus za jméno", protože jim ušlo, že se nediskutuje o poloze brněnského nádraží?

0/−1
27.2.2018 10:20

K11a68t47e10ř59i22n72a 62V41a97š95á85k26o68v45á 5971732779355

jde o to, že třeba lidi, kteří v JM kraji nebydlí, jen tam zrovna jedou, těžko budou kvůli tomu instalovat aplikaci, atd.

Buď tedy musí být na takových zastávkách automat na jízdenky, nebo holt nebudou tržby. Sms pokud vím ve vlaku taky neplatí.

+3/0
27.2.2018 15:16

R57o86m39a67n 95J48e58s43c46h51k85e 9908475297125

Já mám hloupý telefon. Tak si Poseidona nechte pro sebe.

+3/0
27.2.2018 16:23

L78i62b15o28r 69Z56a44v72ř62e19l 8359506151232

Poseidon je pro mě zbytečná věc která vznikla!!

0/0
28.2.2018 16:38

P95a73v83e32l 96R77e61z24n38i79c13e21k 3625394254882

ano ja treba poseidona pouziju... ale co clovek ktery nema smartphone, ci nema datovy tarif atd?

+2/0
27.2.2018 13:24

P21e15t48r 95K66o66n44í67č58e64k 8104522665155

Podle mě budou automaty ve vlacích, asi jako když jsou teď v busech z letiště.

0/−1
26.2.2018 22:20

P85a22v18e37l 33R54e22z16n25i32c33e26k 3485764484652

v to muzeme doufat... ale pokud to bude nasazeny stylem jako zvysena cena parkovani v brne pak to dopadne bidne.. napred se zvedla cena na nesmyslnou castku a az pak se zacalo resit vyberove rizeni na parkomaty ktere berou i bankovky ci karty.. ergo ted aby clovek s sebou tahal kilovy mesec drobnych

0/0
27.2.2018 13:25

T45o80m43á46š 29T23a44t65í26č39e16k 5480632480228

Todlecto určitě bude dle předpisu vyřešený - musíš to prostě mít s sebou nebo ve smartfounu. Ale mně budou ti lidé, průvodčí, chybět. Jakože lidé. Ochotně si připlatím za lidskou obsluhu, namísto robotické.

+1/0
27.2.2018 11:54

P60a70v71e73l 26R97e53z11n90i44c98e97k 3335734424492

predpis u verejne sluzby ti nemuze naridit ze musis mit smartfoun s datovym tarifem.. to by ti ho totiz jinak stat musel poridit na vlastni naklad... musi pamatovat i na corner-cases jako to ze ne kazdy ma tohle k dispozici... neni nad modely primestskych vlaku ve vyspelych zemich (anglie, australie)... vstup na nastupiste pres turniket. turniket cte jejich papirovo/magneticke jednorazove a casove jizdenky, cte plastove magneticke jizdenky a ma i ctecku carovych kodu abys tam dal QR kod z jizdenky ve smartfounu.. v kazde stanici je pak i alespon jeden par automatu na nakup vsemoznych variant jizdenek s platbou v mincich, bankovkach ci kartou...

+1/0
27.2.2018 13:27

K95a90t19e97ř64i70n33a 67V66a98š72á70k17o25v15á 5671602839205

Ale zajímavé, že může nařídit, že musíte mít internet....co ty e-recepty např? Platí internet a software stát? Zajímalo by mě.

+1/−1
27.2.2018 15:18

P64a76v14e73l 49R46e36z41n54i84c24e45k 3425514954652

je rozdil pokud se bavime o fyzicke osobe (obcan) a o pravnicke osobe (podnikatel, firma atd)

+1/0
28.2.2018 10:56

P52e71t38r 23K95o98n48í15č59e98k 8804392835285

Jenže ty příměstské vlaky s turnikety na nástupiště mají oddělené staniční koleje právě pro příměsto a stavebně ucelená nádraží. Nevím, jak byste to chtěl dělat v Brně, kde jsou vstupy na nástupiště čtyři: hala, podchod, další podchod a z průchodu k Tescu... A samozřejmě, že dopravce může určit způsob platby... nebo si myslíte, že když přijde venkovan a řekne, že chce zaplatit nůší jablek (výměnný obchod, jako kdysi býval), že mu to vezmou? Dříve či později se klidně může stát, že České dráhy přestanou brát hotovost.

0/0
27.2.2018 18:59

T93o40m71á89š 32T84a28t86í44č58e28k 5430902230808

To je pravda, že musí služba veřejná doprava myslet na všechny. Mně by se ale víc než ploty líbily automaty na jízdenky na každé zastávce (kde není pokladna). V Německu to řeší zase tak, že je automat v každým vozidle, ale venku mi to přijde praktičtější.

V Brně a hned nato i v celým JMK budou letos aktivovány čtečky, aby přijímaly karty. Buď si koupíš předplacenou kartu, vlastně takovou elektronickou peněženku, nebo - vlastními slovy řečeno - povolíš, aby DpmB/Kordis ti strhávaly prachy z běžného bankovního nebo kreditního účtu při platbě kartou (razítkování papírových jízdenek zůstane nezměněno ve slotu nad čtečkou). Tato vychytávka bude spojena s dalším komfortem, a to, že ti podle absolvované trasy (budeš se muset zřejmě muset nejen přihlásit, ale taky odhlásit), zvolí ten nejlevnější tarif. Jak se k tomu připojí Dráhy, si paradoxně nepamatuju (psali o tom), i když bydlím v Krasu a vlakem jezdím furt.

Jo, zachytil jsem, že IDS je na Jižní Moravě asi nejlepší v ČR, spokojenost všeobecná. Tady taky pramení takový revoluční ideje, jako je propojení těch integrovaných systémů přes hranice krajů. Morava rulez! ;-)R^

+1/0
28.2.2018 8:10

P84a36v38e64l 28S48i24k88o55r95a 4680761657

Podle zadávací dokumentace (viz https://zakazky.krajbezkorupce.cz/contract_display_8798.html) „každá jednotka musí být vybavena minimálně jedním jízdenkovým automatem v každém multifunkčním prostoru umožňujícím prodej kompletního sortimentu jednorázových a dalších jízdenek stanovených KORDIS,“ přičemž „automat musí být vybaven kombinovanou čtečkou bankovních a čipových karet.“ Naopak si tedy myslím, že se ještě zruší prodej jízdenek na některých nádražích, kde dosud probíhal.

(A mimochodem „jednotka musí být vybavena přístupem k internetu prostřednictvím palubní WiFi sítě dostupné bezplatně v celém prostoru přístupném pro cestující.“)

0/0
27.2.2018 17:04

P68a88v46e55l 12R69e65z29n15i69c61e73k 3805334844922

ooo. dekuji za pskytnutou informaci. tim padem vse dava smysl :)

0/0
28.2.2018 10:13

M63i77r65e56k 91Z77á24v53o10d29n98ý 7542257820448

Tak pokud nebude jezdit žlutý mor, tak doufám, že ti revizoři budou vybaveni čtečkami in-karet :)

+1/−1
26.2.2018 19:12

L35i26b51o30r 75Z69a80v87ř88e52l 8249646311672

v tomto případě žádná in-karta platit nebude

0/0
27.2.2018 6:41

Š13t54e67f90a13n 61F41r89i21č19a 7752208313126

Zřejmě reakce na předpokládaný pokles počtu cestujících. Pokud se zruší hlavní nádraží, tak cestujících dramaticky ubude.

0/−3
26.2.2018 19:01

J11a50n 65V74a88l86o26u47c64h 6812647268930

Šikovné, jedu busem na vlak, tím 3 pásma a v Brně šalinou. Nekoupím tedy ta 3 vlaková pásma; bus, MHD i kus vlaku (dokud jede katastrem zaplacených zón) pokryji a pravděpodobnost, žechytím revizora uprostřed cesty je jaká? Pokud pokutu "sportovně" zaplatím na místě, nemůže to být ztrátový podnik. Dopravce pak vykáže vyšší ztráty, které doplatí erár (případně klesne počet jízdenek v dané relaci, tak se proškrtá jízdní řád)...

Dobrodružnější povahy pak zaplatí jen ten bus od baráku k vlaku. Zavádět podobné "úsporné experimenty" v zemi, kde přikrádá kdo může, je přesně podle hesla "konat levněji se prodraží".

+8/0
26.2.2018 17:46

P96a77t67r49i62k 59E31g41e26r 2548860349781

V Praze a ve středních Čechách nejspíše bude to samé. Tramvajová doprava má být zavedena také do středních Čech. Ono se také mluví o rozšíření Prahy a tedy vznik pražského kraje. To co se původně zamýšlelo se zdá být teď důležité. Vlaky mají v centru města jezdit podzemí to samé chystá Brno. Bylo by rozumné do vestibulů stanic metra umístit turnikety a bylo by fajný mít CityElefant v trase linky metra C. Tato trasa je v současné době hodně vytížená ve špičkách pracovních dnů. V některých případech to mají revizoři hodně těžké.

0/−2
26.2.2018 17:18

J81i92ř35í 39H21o10r58á58k 5844875115580

Docela by mne zajímalo jak vysoký má plat generální ředitel ČD a ostatní vyšší manažeři. Tam by se asi taky dalo pěkných pár mincí ušetřit.

+3/−3
26.2.2018 17:18

O88n42d80ř85e17j 12Š18e48v45č47í92k 7431515351563

Jezdím vlakem často do Dolních Loucek a kde si koupim jízdenku?

0/0
26.2.2018 17:16

J71i79ř68í 34H21o87r63á17k 5444545395520

Ondro, asi až v Dolních Loučkách :-) :-) :-):-)

0/0
26.2.2018 17:20

O52n25d44ř47e91j 79Š48e14v69č88í60k 7391465831263

No ale tam se neprodavaji8-o

0/0
26.2.2018 17:51



Najdete na iDNES.cz