Diskuse k článku

Z jihomoravských vlaků zmizí průvodčí, jízdenky zkontrolují revizoři

Jihomoravský kraj se po roce 2019 chystá zavést další novinku v regionální vlakové dopravě. Cestující už nebudou kontrolovat průvodčí, ale podobně jako v autobusech si jízdní doklady namátkově vyžádají revizoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A29n84t98o90n36í64n 48H38o22f43m50a58n 2811165267428

No nevím,pro mne to znamená zdražení.Teď je cena s In25 21kc ids 27kc.Měsíční In 25 588kc,ids 820.Oboje stejna trasa. Taky nevim,jak pojedu z rodinou. Teď stačí jedna jízdenka,nedokážu si představit jak teda v tom vlaku zadám ,když teda budu chtít pipnout. A průvodčí mi bude chybět hlavně v letních měsících,kdy je vlak plný cyklistů a člověk se ma problém dostat do vlaku natož řešit nějaký terminál. A taky jsem zvědavý jestli v kraji budu nějaké fyzické přepážky,nebo vše budu muset resit přes internet nebo jezdit do Brna,pro spoustu starých lidí to bude problém.

0/0
2.3.2018 23:09

V10l24a14d56a 83M81u95s15i24l 9650286608773

Ad diskuter Jemelka...Samozrejme, hlavni napln pruvodciho snad neni kontrolovat jizdenky, ale ma dbat na bezproblemovy provoz...

U Steblove 112 mrtvych chyba pruvodciho lega artis.../Non iurare in verba magistri

0/0
28.2.2018 18:41

M51a18r11t33i42n 66B13u61r84d75a 1626910873175

Mohu vědět, jak jste přišel na to, že za to ve Stéblové mohl průvodčí? Viníkem byl strojvedoucí, který údajně viděl zelené světlo. Z čeho to světlo pocházelo se nikdy nezjistilo. Asi víte víc než tehdejší vyšetřovatelé :)

0/0
1.3.2018 23:30

J40a24n 97J96e36m20e78l42k85a 1835950

Je to další krajský nesmysl. Protože průvodčí zároveň ty soupravy i kontroluje. Neušetří. Zároveň předpokládám, že ti co nebudou z Brna při přestupu budou muset složitě studovat jejich systém. Jízdenky, pokuty a podobně. Stejně jako v autobusech.

+1/0
28.2.2018 9:46

J98a76n 76P97a67n 9937968455766

Jo jo něco na tom je- jestli se budeš blbě učit bude s tebe sociální demokrat R^

Taková rychlá příprava pro vítězství Jančury - nebude potřebovat ani vlaky (ty mu půjčí) ani další personál (ten mu zaplatí kraj)

Proč to aspoň nenapsali hezky že vlakem budou Olíni jezdit zadara.

+1/0
28.2.2018 5:53

V36í67t87ě65z93s97l85a27v 11K26l76o46z15í48k 3191309284657

Bude třeba vychytat hodně problémů...

0/0
28.2.2018 0:39

B51á82r79a 83V23a13l86o64v40á 8452724294804

A zpožděnky nám bude vydávat také revizor? Kdyby místo nesmyslů raději řešili jiné problémy, například, že od 3.9.2017 jezdí každý den vlak linky R13 pozdě. Že je nízká kapacita řádky let. A nové jízdní řády? Místo toho, aby se změnily v lepšímu, jsou ještě horší. Tomu se říká integrovaný systém doopravdy....

+1/0
27.2.2018 13:17

T63o16m69á15š 23T47a60t90í86č10e57k 5230302420228

Pro exportéra opérek vše! :-P:-P:-P:-P

0/−2
27.2.2018 11:38

P29a92v62e94l 79R39e66z10n13i17c85e33k 3595344924722

co to s nim ma spolecnyho?

0/0
27.2.2018 13:33

T49o35m88á46š 56T35a87t86í16č45e57k 5290832130838

Sníží se pravomoci Českých drah.

0/0
28.2.2018 8:14

J45i86n60d32ř58i49c68h 56H70r43a88d64e87c58k24ý 6435619222692

však už vás kozlík matěj donutí jezdit na kole...!;-D

+1/0
27.2.2018 9:33

R17a83d83o91v45a88n 78T58á92b77o43r51s63k47ý 2394621263449

Při platnosti současných drážních předpisů vlakový průvodčí je současně i vlakvedoucí. Zodpovídá za bezpečný provoz v plném rozsahu. Zároveň dává pokyn strojvedoucímu, že může odjet ze stanice. Tak by mne zajímalo, jak toto vyřeší.

+2/0
27.2.2018 7:13

I37v83a31n 35H90o36l33a86s 5287147138237

> vlakový průvodčí je současně i vlakvedoucí

Je to naopak. Vlakvedoucí je vlakvedoucí, který současně vykonává funkci průvodčího. A vypravit vlak v místě, kde není výpravčí lze samozřejmě i bez průvodčího (což se běžně děje na řadě lokálek, kde průvodčí nejsou už řadu let) - jen musí strojvedoucí dobře vidět na celou soupravu (problém u zastávek v oblouku, což lze suplovat instalací kamer, podobně jako u dlouhých tramvajových souprav).

+1/−1
27.2.2018 10:18

P10e68t50r 35N20o16v11o45t95n84y 1281850521

Což zatíží strojvedoucí dalšími úkony před odjezdem.

0/0
27.2.2018 11:07

T21o42m58á67š 39T96a31t89í56č43e18k 5660922830258

Ivane, nesouhlasím. Průvodčí je ten bezpečtnostní rozdíl mezi Myšinou a vlakem. Když budou vlaky veřejný, bude v nich atmoška jak v Myšině.

+3/0
27.2.2018 11:44

R51o20m78a71n 56J57e80s58c32h77k93e 9288295667765

Je fajn odbavovat 6vozovou soupravu řady 560 v oblouku v jednom člověku. Bílovice, Babice nad Svitavou.

0/0
27.2.2018 16:21

P96a86v98e44l 43B92o25u29c34n29í86k 4712891893775

Je to logický krok. Před sto lety byli průvodčí v každé šalině. Dnes by nám to přišlo jako vtip. Stírají se rozdíly mezi městskou a regionální dopravou, mezi vlakem a šalinou. Jeden systém. Stejné odbavování cestujících. Ještě by měly integraci podporovat i vyhledávače spojení, kdy při cestě po Brně nezahrnují vlakové linky a regionální autobusy. Cestující si ale pomalu zvykají, ještě před lety by málokoho napadlo svézt se regionálními autobusy od Kampusu na Mendlák. Dnes už běžná věc.

0/−4
26.2.2018 23:08

P77a62v34e52l 22D28o89l10n65í85č44e44k 3708673934621

Chce se mi říct že bohužel. Zrovna v úseku Mendlák - Campus ve špičce plně obsadí autobus studenti jedoucí pouze do Bohunic a cestující do Rosic/Zastávky/Ivančic, pro které byly ty autobusy primárně určeny, mají často smolíka a musí čekat na další spoj. Anebo stát na jedné noze a to ještě ani ne na své.

Do Bohunic jezdí z Mendláku po 5-10 minutách trolejbusy, kterými to trvá jen o nějaké čtyři minuty déle. Ale oni ne, oni se musí všichni nacpat do meziměstského. Konkrétně na linkách 405 a 406 bych lidi jedoucí jen do Bohunic vůbec nepřepravoval, nebo minimálně by měli mít cestující mimo Brno přednostní nástup.

+7/−1
27.2.2018 0:40

T37o73m37á19š 87T79a31t93í35č72e42k 5250462140448

Študáci só festovní, ne?! ;-)

0/−1
27.2.2018 11:46

P61e68t32r 21K18o82n83í94č18e12k 8334702695155

To je dost demagogie. "Všichni nacpat" je nesmysl... těch lidí, kteří tím jezdí ODPOLEDNE, kdy mají podle vás cestující z Rosic "smolíka" jsou jednotky, protože málokdo chce stát tu frontu na nástup. Jezdím tím cca 3x týdně a NIKDY, opakuju NIKDY nestálo víc jak pět lidí, z toho 2-3 včetně mě jsme jeli právě jen ke kampusu. Je to jednou IDS, takže nějaké lustrování, kdo jede jak daleko, by bylo v rozporu se zadáním.

0/0
27.2.2018 18:53

M83i37r49o12s35l61a97v 57H73r40u72š28k72a 1820895173815

Stačí hledat na IDOSu komplet IDS JMK spojení :-)

+1/0
27.2.2018 8:31

P81e89t36r 41K47o96n34í57č53e46k 8874162615275

Na celý IDSJMK pět revizorů??? Tak to nechci vědět, kolik lidí si teď začne kupovat jízdenky na méně zón a pak přejíždět o jednu nebo dvě, když je riziko chycení tak malé...

+8/0
26.2.2018 22:18

T33o45m60á42š 68T96a73t30í54č53e85k 5160382280568

To neřeš. Náklady ponesou všici, napapá se u toho pan exportér opérek.

0/−1
27.2.2018 11:49

P51e57t21r 77K75o27n33í27č76e75k 8314782885105

Jančura to jezdit nebude.

0/0
27.2.2018 18:54

P64a87v76e66l 51R73e28z96n83i77c63e68k 3395414254632

A co kdyz nastoupim v zastavce kde neni vydejna jizdenek, pripadne si ji nestihnu koupit... Doted jsem si ji mohl koupit od pruvodci, pochybuju ze tak budu moct ucinit u revizora

+14/0
26.2.2018 19:58

I70v78a10n 39H75o69l65a37s 5717267678577

Poseidon.

0/−4
26.2.2018 20:42

I83v75a26n 33H54o33l69a74s 5327467988857

Co mají Zavřel a Řihák proti aplikaci Poseidon (tedy pokud vůbec dokázali pochopit)? Nebo že by jen pro ně naprosto obligátní "mínus za jméno", protože jim ušlo, že se nediskutuje o poloze brněnského nádraží?

0/−1
27.2.2018 10:20

K41a87t86e41ř76i46n50a 62V61a49š13á14k20o41v26á 5881702539215

jde o to, že třeba lidi, kteří v JM kraji nebydlí, jen tam zrovna jedou, těžko budou kvůli tomu instalovat aplikaci, atd.

Buď tedy musí být na takových zastávkách automat na jízdenky, nebo holt nebudou tržby. Sms pokud vím ve vlaku taky neplatí.

+3/0
27.2.2018 15:16

R28o13m52a73n 46J78e76s36c51h54k82e 9858345387475

Já mám hloupý telefon. Tak si Poseidona nechte pro sebe.

+3/0
27.2.2018 16:23

L76i36b66o60r 26Z40a10v78ř85e40l 8649976291122

Poseidon je pro mě zbytečná věc která vznikla!!

0/0
28.2.2018 16:38

P59a32v95e55l 19R57e41z57n11i61c13e39k 3685244954102

ano ja treba poseidona pouziju... ale co clovek ktery nema smartphone, ci nema datovy tarif atd?

+2/0
27.2.2018 13:24

P32e72t14r 41K54o85n34í71č33e18k 8684792565285

Podle mě budou automaty ve vlacích, asi jako když jsou teď v busech z letiště.

0/−1
26.2.2018 22:20

P37a31v44e77l 49R91e79z56n65i23c50e76k 3135924564842

v to muzeme doufat... ale pokud to bude nasazeny stylem jako zvysena cena parkovani v brne pak to dopadne bidne.. napred se zvedla cena na nesmyslnou castku a az pak se zacalo resit vyberove rizeni na parkomaty ktere berou i bankovky ci karty.. ergo ted aby clovek s sebou tahal kilovy mesec drobnych

0/0
27.2.2018 13:25

T84o23m54á23š 16T55a39t49í55č40e94k 5740202400188

Todlecto určitě bude dle předpisu vyřešený - musíš to prostě mít s sebou nebo ve smartfounu. Ale mně budou ti lidé, průvodčí, chybět. Jakože lidé. Ochotně si připlatím za lidskou obsluhu, namísto robotické.

+1/0
27.2.2018 11:54

P48a77v54e95l 88R87e90z21n12i53c47e87k 3895864414782

predpis u verejne sluzby ti nemuze naridit ze musis mit smartfoun s datovym tarifem.. to by ti ho totiz jinak stat musel poridit na vlastni naklad... musi pamatovat i na corner-cases jako to ze ne kazdy ma tohle k dispozici... neni nad modely primestskych vlaku ve vyspelych zemich (anglie, australie)... vstup na nastupiste pres turniket. turniket cte jejich papirovo/magneticke jednorazove a casove jizdenky, cte plastove magneticke jizdenky a ma i ctecku carovych kodu abys tam dal QR kod z jizdenky ve smartfounu.. v kazde stanici je pak i alespon jeden par automatu na nakup vsemoznych variant jizdenek s platbou v mincich, bankovkach ci kartou...

+1/0
27.2.2018 13:27

K78a42t82e62ř37i83n80a 18V95a22š94á10k93o95v90á 5671732129475

Ale zajímavé, že může nařídit, že musíte mít internet....co ty e-recepty např? Platí internet a software stát? Zajímalo by mě.

+1/−1
27.2.2018 15:18

P32a65v14e65l 97R52e43z74n80i32c91e12k 3645734324982

je rozdil pokud se bavime o fyzicke osobe (obcan) a o pravnicke osobe (podnikatel, firma atd)

+1/0
28.2.2018 10:56

P61e24t40r 23K52o85n86í31č85e49k 8684552965865

Jenže ty příměstské vlaky s turnikety na nástupiště mají oddělené staniční koleje právě pro příměsto a stavebně ucelená nádraží. Nevím, jak byste to chtěl dělat v Brně, kde jsou vstupy na nástupiště čtyři: hala, podchod, další podchod a z průchodu k Tescu... A samozřejmě, že dopravce může určit způsob platby... nebo si myslíte, že když přijde venkovan a řekne, že chce zaplatit nůší jablek (výměnný obchod, jako kdysi býval), že mu to vezmou? Dříve či později se klidně může stát, že České dráhy přestanou brát hotovost.

0/0
27.2.2018 18:59

T48o44m55á21š 59T56a85t39í28č88e14k 5840292920648

To je pravda, že musí služba veřejná doprava myslet na všechny. Mně by se ale víc než ploty líbily automaty na jízdenky na každé zastávce (kde není pokladna). V Německu to řeší zase tak, že je automat v každým vozidle, ale venku mi to přijde praktičtější.

V Brně a hned nato i v celým JMK budou letos aktivovány čtečky, aby přijímaly karty. Buď si koupíš předplacenou kartu, vlastně takovou elektronickou peněženku, nebo - vlastními slovy řečeno - povolíš, aby DpmB/Kordis ti strhávaly prachy z běžného bankovního nebo kreditního účtu při platbě kartou (razítkování papírových jízdenek zůstane nezměněno ve slotu nad čtečkou). Tato vychytávka bude spojena s dalším komfortem, a to, že ti podle absolvované trasy (budeš se muset zřejmě muset nejen přihlásit, ale taky odhlásit), zvolí ten nejlevnější tarif. Jak se k tomu připojí Dráhy, si paradoxně nepamatuju (psali o tom), i když bydlím v Krasu a vlakem jezdím furt.

Jo, zachytil jsem, že IDS je na Jižní Moravě asi nejlepší v ČR, spokojenost všeobecná. Tady taky pramení takový revoluční ideje, jako je propojení těch integrovaných systémů přes hranice krajů. Morava rulez! ;-)R^

+1/0
28.2.2018 8:10

P98a52v24e17l 73S15i27k15o56r49a 4450261697

Podle zadávací dokumentace (viz https://zakazky.krajbezkorupce.cz/contract_display_8798.html) „každá jednotka musí být vybavena minimálně jedním jízdenkovým automatem v každém multifunkčním prostoru umožňujícím prodej kompletního sortimentu jednorázových a dalších jízdenek stanovených KORDIS,“ přičemž „automat musí být vybaven kombinovanou čtečkou bankovních a čipových karet.“ Naopak si tedy myslím, že se ještě zruší prodej jízdenek na některých nádražích, kde dosud probíhal.

(A mimochodem „jednotka musí být vybavena přístupem k internetu prostřednictvím palubní WiFi sítě dostupné bezplatně v celém prostoru přístupném pro cestující.“)

0/0
27.2.2018 17:04

P19a86v91e86l 87R50e14z12n96i79c53e38k 3435624714262

ooo. dekuji za pskytnutou informaci. tim padem vse dava smysl :)

0/0
28.2.2018 10:13

M16i78r80e68k 26Z38á98v32o38d37n77ý 7602527680328

Tak pokud nebude jezdit žlutý mor, tak doufám, že ti revizoři budou vybaveni čtečkami in-karet :)

+1/−1
26.2.2018 19:12

L19i51b83o42r 47Z45a75v50ř66e31l 8489916721422

v tomto případě žádná in-karta platit nebude

0/0
27.2.2018 6:41

Š47t56e75f27a81n 28F22r67i65č27a 7502648823456

Zřejmě reakce na předpokládaný pokles počtu cestujících. Pokud se zruší hlavní nádraží, tak cestujících dramaticky ubude.

0/−3
26.2.2018 19:01

J14a17n 65V66a31l39o86u17c93h 6692977828670

Šikovné, jedu busem na vlak, tím 3 pásma a v Brně šalinou. Nekoupím tedy ta 3 vlaková pásma; bus, MHD i kus vlaku (dokud jede katastrem zaplacených zón) pokryji a pravděpodobnost, žechytím revizora uprostřed cesty je jaká? Pokud pokutu "sportovně" zaplatím na místě, nemůže to být ztrátový podnik. Dopravce pak vykáže vyšší ztráty, které doplatí erár (případně klesne počet jízdenek v dané relaci, tak se proškrtá jízdní řád)...

Dobrodružnější povahy pak zaplatí jen ten bus od baráku k vlaku. Zavádět podobné "úsporné experimenty" v zemi, kde přikrádá kdo může, je přesně podle hesla "konat levněji se prodraží".

+8/0
26.2.2018 17:46

P31a14t50r43i20k 86E64g71e20r 2368950689321

V Praze a ve středních Čechách nejspíše bude to samé. Tramvajová doprava má být zavedena také do středních Čech. Ono se také mluví o rozšíření Prahy a tedy vznik pražského kraje. To co se původně zamýšlelo se zdá být teď důležité. Vlaky mají v centru města jezdit podzemí to samé chystá Brno. Bylo by rozumné do vestibulů stanic metra umístit turnikety a bylo by fajný mít CityElefant v trase linky metra C. Tato trasa je v současné době hodně vytížená ve špičkách pracovních dnů. V některých případech to mají revizoři hodně těžké.

0/−2
26.2.2018 17:18

J27i11ř84í 26H21o18r57á68k 5554965335650

Docela by mne zajímalo jak vysoký má plat generální ředitel ČD a ostatní vyšší manažeři. Tam by se asi taky dalo pěkných pár mincí ušetřit.

+3/−3
26.2.2018 17:18

O34n51d37ř96e22j 64Š40e26v55č11í40k 7691575271463

Jezdím vlakem často do Dolních Loucek a kde si koupim jízdenku?

0/0
26.2.2018 17:16

J81i59ř86í 95H57o18r62á83k 5884825385440

Ondro, asi až v Dolních Loučkách :-) :-) :-):-)

0/0
26.2.2018 17:20

O55n54d70ř18e49j 20Š26e63v85č34í12k 7621185581863

No ale tam se neprodavaji8-o

0/0
26.2.2018 17:51

Najdete na iDNES.cz