Diskuse k článku

Zastupitelé Brna rozhodli: Chceme nádraží u řeky a „brněnské metro“

Přes 90 let se řeší možný přesun brněnského vlakového nádraží. Dnes se zastupitelé Brna na mimořádné pětihodinové schůzi konečně vyslovili pro jednu z variant. 31 z 42 přítomných hlasovalo pro přesun nádraží o zhruba kilometr na jih k řece Svratce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a64n 47Š40e15s56t12á95k 3618459679464

Zajímalo by mě, kolik z odpovědných činitelů jelo aspoň jednou vlakem po hadráku?;-D

0/0
1.3.2018 18:31

J41a44r79o38s63l21a77v 95R64y36c77h55t13á82ř 2804659969746

Komu patří ony pozemky u Svratka, kde by mělo stát nové nádraží?

To je zásadní otázka. Vše ostatní je vrtění psem.

0/0
28.2.2018 17:32

P29a11v48e60l 81S92c77h84e78l23l44e 3811673283827

SZDC, CD, Brno. Co tam mate dal? Vy jste Hollanuv spoluzak? Muzikolog? Ze tady jedete podle stejnych noticek...

+1/−1
28.2.2018 17:35

I51v74a69n 79H61o24l64a24s 5487277568857

Všechny KOLEM nádraží patří jen těmto třem subjektům??

+2/0
28.2.2018 20:47

M90a37r31t74i45n 98R85u26z65i96c80k62a 1862608776427

Katastr je dostupny na internetu... A rejstrik taky...

0/0
28.2.2018 21:51

I64v61a82n 67H59o72l60a17s 5207857448597

Však právě.

0/0
1.3.2018 13:13

P63e86t98r 43W34e17i85s57s 6568475989813

http://www.brnoplus.cz/nadrazi-u-reky-jak-je-to-s-temi-pozemky/

http://www.osbrneni.cz/jizni-centrum/komu-patri-jizni-centrum

0/0
1.3.2018 10:43

A81l12e26n53a 93R16i92s11o46v32á 4586860449885

Tak snad jim do toho vláda hodí vidle;-)

+2/−4
28.2.2018 12:51

I35v27a75n 24H63o58l64a35s 5617787978467

To je možná ještě horší řešení, než Řeka - současné nádraží bude jen o to déle chátrat, protože nikdo nebude chtít investovat do čehokoliv dočasného (jak se děje už skoro sto let) a nového nebude nic. Zmrazí se přestavba centra (protože se opět bude spekulovat, kde to nádraží vlastně bude, pozemsky na sporných místech zůstanou nadále zarostlé lebedou), na některých místech se zastaví bodování VMO (západní a jihozápadní segment) atd. atd.

Koneckonců ty problémy se současným nádražím a řadou míst v různé vzdálenosti koelm něj jsou dáy do velké míry právě tím, že se "sto let neví".

+3/−1
28.2.2018 13:29

V38á79c73l30a85v 26P62o10l85á57š56e16k 9226140921437

Tak třeba jim do toho vláda hodí vidle, donutí je nepřesunovat nádraží vůbec a dle potřeby opravit nádraží v současné poloze. Tedy ani Řeka, ani Petrov.

0/−3
28.2.2018 14:00

V23l41a37s22t98i45m80i67l 81M41a83r49e27š 2556496471552

To je asi nejhorší varianta. Můžeme se bavit jestli je lepší řeka nebo petrov, ale stávající místo prostě kapacitně nestačí už teď natož s rychlovlaky. A vykoupení a zbourání tesca mi přijde jako utopie.

+3/0
28.2.2018 15:34

R56o77m22a36n 25J46e41s33c43h12k77e 9708685127595

Ona je totiž ještě třetí varianta. Od 5. nástupiště k řece. Místa je tam dost, že tam i šalina. Rozdíl 5 minut chůze.

0/0
28.2.2018 17:08

M65i30l22a29n 50P84t47á92č97e15k 6482530421232

Kolikrát bude ještě muset být referendum aby radní pochopili že lidi si přeji nechat vlakové nádraží v centru a opravit ho udělat nové prosklené nástupiště ,udělat pojízdný chodník od šaliny až na Zvonařku ,z pošty udělat restaurace a malý hostel, pcd Petrovem velké parkoviště a stálo by to desetinu. Ale ono nejde o nádraží ono jde o pozemky.

+8/−6
28.2.2018 11:40

V95l69a19s84t24i30m76i91l 97M20a61r72e69š 2616186461332

A jak vyřešíte problém s nástupišti do oblouku, a jak vyřešíte problém s malým počtem kolejí a nástupišť. Nejde přece vůbec o to, že současné nádraží nevypadá hezky.

+5/0
28.2.2018 15:35

R84o24m24a34n 53J95e82s60c94h18k35e 9248195387845

Pane Vy tomu rozumíte ? Staré nádraží je technicky a kapacitně špatné. S tím souvisí také provoz. Nelze se zavděčit všem. Také ve Vídni z 8 hlavových nádraží na různých místech postavili jedno hlavní. A vzdálenost je mnohem větší než v Brně.

+2/0
28.2.2018 17:12

I94v86a21n 90H55o50l65a85s 5307137968787

>aké ve Vídni z 8 hlavových nádraží na různých místech postavili jedno hlavní. A vzdálenost je mnohem větší než v Brně.

Srovnáváte nesrovnatelné (a sám do dobře víte).

0/−1
28.2.2018 20:50

R12o68m42a44n 14J91e98s97c82h29k94e 9528725367335

Jak je velká Vídeň a jaký je rozdíl mezi nádražími. Daleko větší než v čtvrtinovém Brně. Nádraží ve Vídni Nordbahn, Nordwestban, FranzJosefBahn, Westbahn, SudBahn OstBahn a AspangBahn. To jsou hlavová. Další Huttelsdorf , Floridsdorf, Meidling a mnoho dalších.

0/−1
28.2.2018 21:22

I28v21a50n 76H88o80l76a76s 5817497278907

Rozdíl je právě v tom principu, že hlavová nádraží nahrazovali jedním centrálním průjezdným nádražím.

0/−1
1.3.2018 13:12

R82o29m37a93n 31J56e27s79c90h61k73e 9318325197405

Máte pocit, že by Vídeň přesunem nějak strádala ? To samé se týká Brna. Lidé chodí na Zvonařku na autobus a funguje to. Proč by to nemělo fungovat nádraží u řeky ?

0/0
2.3.2018 18:48

Š11t75e91f68a27n 28F26r46i73č78a 7352188963346

Pořád bych rád věřil, že zvítězí zdravý rozum, a k přemístění nádraží nikdy nedojde. K čemu nádraží někde o 20 minut dál, daleko od civilizace? Taková nádraží mají například v mnoha obcích, někde kilometr nebo dva za obcí. Nikdo tam nechodí, lokálka skomírá a autobus zajíždí do obce k obecnímu úřadu. (Na Seznamu mapa ukazuje vzdálenost od perónu tramvaje podchodem, ulicí Úzkou a Trnitou k dolnímu nádraží pěší chůzí čas 19 minut).

+11/−11
28.2.2018 9:47

Š90t60ě93p86á10n 26V78a54n35ě73k 3943549567427

Přesně, úplná blbost. Stávající nádraží má super strategickou polohu. Ale holt firmy spřízněné s politiky se již nemohou dočkat, jak se nakapsují na státních zakázkách. A ještě jak panicky reaguje Vokřál....něco tu smrdí opět.

+8/−7
28.2.2018 9:56

R65u47d29o53l78f 49R74u11b89e79š 3989725651814

Nešlo by udělat nové referendum? Lidi to mezitím třeba začne zajímat a přijde jich dost aby bylo referendum závazné.

+1/−5
28.2.2018 11:04

I63v24a94n 47H29o54l10a11s 5797447328927

V momentě, kdy lze jednoznačný názor vyjádřit právě tím, že k referendu nejdu (a tím je celé zmařím), je to opakování zcela zbytečné. Navíc nevěřím, že lidé se teď najednou o ten problém začnou zajímat.

+9/0
28.2.2018 11:25

T60o56m50á28š 73T71a71t83í80č36e58k 5800382570598

Jak píše Ivan, nemá šanci projít, aby bylo závazné. K tomu je potřeba 50 % oprávněných voličů, no a protože milovníci čehosi budou referendum stejně jako to druhé bojkotovat, musel by jít hlasovat každý 2. Brňák. Takže když se vezme kromě přesouvačů velká skupina lidí, kteří jeli naposledy vlakem za Gustáva Husáka a je jim to fuk, nemá referendum šanci.

+1/0
28.2.2018 12:59

I88v70a23n 86H37o59l95a89s 5207777568357

Podle současné (už deset let) platné novely zákona stačí 35%, nicméně i to je dost (v roce 2016 byla v Brně účast 23,83 %, což by nestačilo k platnosti ani podle původní hranice pro referendum - do roku 2004 - kde bylo 25%).

+3/0
28.2.2018 13:25

T11o42m63á66š 84T30a85t87í28č60e71k 5160362100818

Aha. Díky za info.

0/0
28.2.2018 13:27

R11o37m65a23n 19J71e94s20c40h66k56e 9948425647655

Víte, kde je ve Vídni západní nádraží ? Postavili nové hlavní nádraží na místě bývalého Su"du a Ostu. Vzdálenost mezi nimi je více než 2 km.

Otázkou je, proč nutně potřebujete hlavní na původním místě. Máte tam hoknu nebo bydliště ? Není lepší změna ? Nastupovat do vlaku třeba v Židenicích nebo na jihu nová zastávka Hornbach - Bauhaus ?

0/−1
28.2.2018 17:22

Z49d26e46n70ě51k 26Š68v73e60c 9518688416388

Doporučil bych Tišnov je tam dobré spojení a když postaví metro tak i rychlé

0/0
1.3.2018 9:56

Z98d16e59n36ě76k 94Š62v54e63c 9478628166328

Cha cha nějakých 20 minut co to je ti co hlasovali šalinou a pěšky nechodí udělají cestu pro cyklisty a metro ,aby se Brno zviditelnilo Už se těším z toho ,že se toho asi nedožiji. Hurá k novému nádraží a dalším kancelářím a obchodním centrům .Inu koho jsme zvolili toho tam máme. Uznejte je rozdíl mezi rozhodováním komančů a současné elity demokraticky zvolené, ale stejně se nezajímající o nějaké názory blbých občanů.Jenom boj o koryta a ty blbče do toho nemáš co kecat.

0/0
1.3.2018 9:53

J33o10s37e35f 52Š33l61o30u31f 1899897398401

Stejný problém má ještě jedno krajské město nedaleko od Brna. Jihlava.

Taky tam vlakem nikdo nejezdí.

Všichni zastupitelé, kteří hlasovali pro posun nádraží by měli jet povinně na krajský úřad v Jihlavě vlakem. Ale především od jihlavského nádraží tam jít pěšky.

0/0
2.3.2018 8:35

L83i67b90o62r 66D13o63l80á41k 9599956678

Za ušetření miliardy se provede výkup domů, obcí kolem D1, nebo bude stát platit sirotkům kompenzace za narušené zdraví a vyvražděné rodiče a vznikne mrtvé území. Neb si myslíte, že v zamořeném území nadlimitním hlukem a emisemi se dá žít. Probuďte se, hluk kolem dálnice je o 10 db vyšší než je současně platící limit , do toho započtěte železnici, vrt, lokální silnice, D43 a jihozápadní tangentu. Buť se bude muset udělat dlouhé tunely včetně D1, vrt, aby mohl existovat život v těchto oblastech, nebo se budou platit kompenzace.

+1/−3
28.2.2018 9:32

M65i68c13h84a85l 77Ž83á63k 8289920679462

Zajima nekoho ze ti ”radni” si chteji akorat zhodnotit nakup pozemku?

+3/−5
28.2.2018 8:41

R34a97d44e78k 17N76o25v69o96t45n20ý 5938632106795

Takže dnešní radní si před dvaceti lety nakoupili pozemky, protože věděli, že za dvacet let budou v radě a budou rozhodovat o nádraží? O kom konkrétně mluvíte? Můžete poskytnout čísla aspoň 5 takových pozemků?

+15/−1
28.2.2018 9:23

R58u52d50o90l50f 40R66u86b63e57š 3459445211164

Už se o tom psalo před 10 lety a určitě to nebyl nový projekt. Mě se zdá že staré organizace fungující ještě před rozdělením na ČD a SŽDC si pořád razí svoje normalizační plány jako z minulého století. Ani vláda ani občané nemají moc jim v tom bránit, SŽDC si pořád vede svoje a plánuje svoje železnice z 19. století a VRT na rychlost 200 km/h.

+1/−1
28.2.2018 11:14

J74i21n90d10ř54i38c68h 68H83r73a63d43e36c70k29ý 6585189312842

Zastupitelé Brna rozhodli: Chceme konečně zhodnotit své soukromé investice do pozemků jižního centra!!

+2/−11
28.2.2018 8:37
Foto

P97e34t21r 77P11a27v15l67í21č79e31k 5709423135630

Ale - milí Brňané i Nebrňané - nehádejte se! Vždyť až bude dostavěné zcela nové moderní hlavní brněnské nádraží - tak už tady téměř všichni nebudeme nebo budeme v hlubokém seniorském věku. Tak si zachovejte klid a pokoru . . . .:-/;-D

+8/−3
28.2.2018 8:20

L31a34d28i93s18l71a21v 89P67í75s37a16ř14í95k 9673151493246

Plno velikášství. Proč má být velké? Je dokázáno, že ve městech střední velikosti, vybavených místní dopravou i možnostmi zaměstnání se žije velmi příjemně. A navíc, přírustek obyvatel v republice odpovídá úbytku a demografové nepředpokládají změnu do budoucna nejen zde, ale i v celé Evropě. Tak na co veliké Brno? Na co veliké nádraží? Rychlé železnice stejně nebudou do Brna zajíždět, budou muset mít nádraží asi někde na jihozápadním okraji, aby je průjezd Brnem nezpomaloval, pokud vůbec v Brně budou.

+5/−9
28.2.2018 8:16
Foto

K59a23m80i62l 43A89l82b48r69e57c87h62t 2125315394727

Vy si děláte srandu že? Větší město - větší příležitosti, lepší služby, lepší zdravotnictví, lepší školství, větší platy, větší uplatnění i pro špičkové odborníky, lepší dopravní spojení, lepší kulturní a volnočasové vyžití ... Mýlíte se, trend je, že města všude po světě rostou, evropská síť rychlostních železnic počítá s Brnem jako křižovatkou. Nejde o velikášství, jde o to chytit příležitost za pačesy, jako to dělali naši předkové, kteří nám tohle město předali.

+9/−1
28.2.2018 9:49

P48a94v39e24l 22K23o86l44á53č11e72k 9204104712521

"Plno velikášství. Proč má být velké? Je dokázáno, že ve městech střední velikosti, vybavených místní dopravou i možnostmi zaměstnání se žije velmi příjemně.A na co veliké Brno? Na co veliké nádraží? Rychlé železnice stejně nebudou do Brna zajíždět, budou muset mít nádraží asi někde na jihozápadním okraji, aby je průjezd Brnem nezpomaloval, pokud vůbec v Brně budou."

A proto budeme mít velkou Prahu, kam se sestěhuje půlka republiky a "zbytek" odepíšeme.

+1/−1
28.2.2018 9:54

M74i81l56o82s89l81a68v 89J38o20s69í11f63k11o 6152736163752

Nejsem z Brna a ani tam vlakem nejezdím. Ale když jsem tam vlakem z Opavy jezdil do školy, tak mi přišlo nádraží na dobrém místě. Skoro v cetru a šaliny každého rozvezou kam potřebuje. Proč by se mělo nádraží přemisťovat? A udělalo se vůbec nějaké lokální referendum?

+4/−8
28.2.2018 8:05

M41i56r72e74k 34Z11á46v36o45d19n41ý 7262717470978

Referendum se udělalo, ale samozřejmě nebylo platné, protože umístění Brněnského nádraží netrápí většinu Brňanů, ale dojíždějící. A u nich se samozřejmě žádné referendum nekonalo. Na druhou stranu, přestože toto místní referendum nebylo platné, drtivá většina lidí se v něm vyslovila přání, aby se nádraží k řece neodsouvalo.

+9/−2
28.2.2018 8:09
Foto

K14a22m80i54l 48A49l89b79r14e11c13h52t 2215335424477

Problem je jinde. Moderní nádraží na původním místě být nemůže. Ve variantě pod Petrovem by bylo drahé, a stavba by trvala dvojnásob dlouho, patrně nikdo by se ho už nedožil a žili bychom v permanentní vlakové výluce. Protahuje se to jenom proto, že určitá skupina aktivistů a pseudopolitiků bude u koryt tak dlouho, dokud se tohle bude v Brně řešit. Vůbec jim nejde o lidi, budoucnost města, ale jen o svoje živobytí. Jsou to čistí paraziti. Referendum nikdy neprošlo, protože rozumní Brňané vědí, že účast v referendu nahrává těmto lidem.

+13/−1
28.2.2018 9:40

I37v66a44n 68H24o79l10a56s 5557457638467

> Protahuje se to jenom proto, že určitá skupina aktivistů a pseudopolitiků bude u koryt tak dlouho, dokud se tohle bude v Brně řešit.

Drze (a navíc naprosto hloupě) lžete. I řada dopravních odborníků se přiklání k Petrovu jako lepší volbě A studie proveditelnosti rozhodně neprokázala jednoznačnou výhodnost Řeky.

+2/−5
28.2.2018 9:52
Foto

K58a58m21i48l 31A13l58b87r34e28c66h35t 2505755684737

Za tou citovanou větou si stojím a váš argument pod ní ji vůbec nevylučuje.

+4/0
28.2.2018 10:10

R30o58m34a13n 12J71e14s58c37h77k82e 9348225337985

Jmenujte mne alespoň jednoho projektanta, co namaloval alespoň jedno nádraží. Před lety jsem byl na diskusi a tam vylezlo z projektantů VUT jenom teorie. Ono je třeba také se zeptat strojvůdců, výpravčích i vlakvůdců, co to obnáší.

Další problém je stavba za provozu. Ono stavět na zelené "louce" je za poloviční dobu.

+1/0
28.2.2018 17:34

I12v85a53n 31H54o88l64a30s 5187737548237

> Jmenujte mne alespoň jednoho projektanta, co namaloval alespoň jedno nádraží

Třeba Tomáš Alter.

0/0
28.2.2018 20:49

R18o10m18a27n 47J20e35s35c95h21k59e 9438865537615

Neznám . Nechám se poučit - které jeho nádraží stojí ?

0/0
28.2.2018 21:15

Z21d52e29n33ě74k 10Š29v64e49c 9968548236838

Jenom naprostý blb se může domnívat, že se toho dožije.

0/0
1.3.2018 10:00

V65l37a26s38t57i58m95i58l 29S60m45o24l85k96a 9129904356203

S Vaším logickým názorem bude souhlasit každý, kdo tím vlakem do Brna jezdí a každý potvrdí, že přestup z vlaku na šalinu je nesrovnatelně komfortnější, než přestup z autobusu ze Zvonařky. Jenže bohužel nejde o lidi, ale o investice. Že nejde o lidi, ale o finance, potvrzuje podmínka na vybudování severojižní magistrály. Doteď se o ní nemluvilo, ale najednou se přišlo na to, že bude potřeba. Takže už i z toho je patrné, že původní návrh - nádraží u řeky - je paskvil, který by lidem dopravu komplikoval a bez toho částečného metra by ten přestup na šalinu byl časově náročnější. Ale i ta podzemka není všelék: vyřeší se přestup lidí v severojižním směru, ale ve východozápadním směru ten problém s dalším přestupem zůstává. Navíc bude problém v tom, že v tom úseku mezi železničním a šalinovým uzlem bude cestovat velké množství lidí, takže buď budou spoje časté a pak už dál budou jezdit soupravy poloprázdné a nebo se posílí jen ta část mezi oběma uzly a pak zase nastane problém kam s těmi soupravami, co budou pendlovat jen v tomto krátkém úseku.

Další a velký argument je to, že lidí bude ubývat a ne přibývat ( důchodci denně cestovat nebudou ) a zároveň roste individuální doprava, takže pokud k nám nešoupnou hordy uprchlíků, tak cestujících stejně přibývat nebude. A pokud budou uprchlíci cestovat veřejnou dopravou, tak budou jediní, kdo by se takto dopravoval, protože hodně cestujících strach odradí takto také cestovat.

+2/−2
28.2.2018 9:37

I43v11a36n 53H77o87l49a78s 5227877448677

> nebo se posílí jen ta část mezi oběma uzly a pak zase nastane problém kam s těmi soupravami, co budou pendlovat jen v tomto krátkém úseku

Tak zrovna tento detail nepředstavuje až tak velký problém - ty se prostě budou točit neustále dokola v prokladu s těmi mimoměstskými vlaky.

Podobně funguje už několik desítek let třeba pařížské metro (pozor, srovnávám pouze princip) - kromě klasických souprav metra tam jezdí i vlaky RER, ty navíc ani tuším nezastavují ve všech podzemních stanicích.

Problém vidím spíš v trakci - ono mít v podzemních prostorách troleje s 25 000 volty není zrovna technikův a bezpečákův ideál. A dvousystémová napájecí soustava (ať už trolej s nižším napětím, nebo "metrové" napájení) bude rovněž technicky náročně a drahé (možná dražší, než samotné tunely, pokud by šlo o vývoj unikátního dvojsystému).

+2/0
28.2.2018 9:47

Najdete na iDNES.cz