Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastupitelé Brna rozhodli: Chceme nádraží u řeky a „brněnské metro“

Přes 90 let se řeší možný přesun brněnského vlakového nádraží. Dnes se zastupitelé Brna na mimořádné pětihodinové schůzi konečně vyslovili pro jednu z variant. 31 z 42 přítomných hlasovalo pro přesun nádraží o zhruba kilometr na jih k řece Svratce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a93n 17Š81e75s21t36á63k 3838829919784

Zajímalo by mě, kolik z odpovědných činitelů jelo aspoň jednou vlakem po hadráku?;-D

0/0
1.3.2018 18:31

J95a46r66o33s26l20a31v 29R55y49c62h53t61á61ř 2114189959456

Komu patří ony pozemky u Svratka, kde by mělo stát nové nádraží?

To je zásadní otázka. Vše ostatní je vrtění psem.

0/0
28.2.2018 17:32

P23a70v86e83l 12S50c70h77e78l44l16e 3131443103577

SZDC, CD, Brno. Co tam mate dal? Vy jste Hollanuv spoluzak? Muzikolog? Ze tady jedete podle stejnych noticek...

+1/−1
28.2.2018 17:35

I65v97a69n 14H34o64l35a71s 5377917928377

Všechny KOLEM nádraží patří jen těmto třem subjektům??

+2/0
28.2.2018 20:47

M83a64r65t89i17n 17R44u29z47i27c43k44a 1572368806957

Katastr je dostupny na internetu... A rejstrik taky...

0/0
28.2.2018 21:51

I60v41a71n 46H22o81l82a82s 5667127928107

Však právě.

0/0
1.3.2018 13:13

P23e22t31r 84W41e46i46s23s 6528715789203

http://www.brnoplus.cz/nadrazi-u-reky-jak-je-to-s-temi-pozemky/

http://www.osbrneni.cz/jizni-centrum/komu-patri-jizni-centrum

0/0
1.3.2018 10:43

A51l71e73n10a 42R79i95s26o30v16á 4336190589575

Tak snad jim do toho vláda hodí vidle;-)

+2/−4
28.2.2018 12:51

I79v56a83n 69H38o74l45a96s 5177657438597

To je možná ještě horší řešení, než Řeka - současné nádraží bude jen o to déle chátrat, protože nikdo nebude chtít investovat do čehokoliv dočasného (jak se děje už skoro sto let) a nového nebude nic. Zmrazí se přestavba centra (protože se opět bude spekulovat, kde to nádraží vlastně bude, pozemsky na sporných místech zůstanou nadále zarostlé lebedou), na některých místech se zastaví bodování VMO (západní a jihozápadní segment) atd. atd.

Koneckonců ty problémy se současným nádražím a řadou míst v různé vzdálenosti koelm něj jsou dáy do velké míry právě tím, že se "sto let neví".

+3/−1
28.2.2018 13:29

V77á54c43l80a81v 47P20o85l14á75š45e69k 9396930331817

Tak třeba jim do toho vláda hodí vidle, donutí je nepřesunovat nádraží vůbec a dle potřeby opravit nádraží v současné poloze. Tedy ani Řeka, ani Petrov.

0/−3
28.2.2018 14:00

V57l50a48s30t52i61m49i30l 92M46a48r68e61š 2936916261262

To je asi nejhorší varianta. Můžeme se bavit jestli je lepší řeka nebo petrov, ale stávající místo prostě kapacitně nestačí už teď natož s rychlovlaky. A vykoupení a zbourání tesca mi přijde jako utopie.

+3/0
28.2.2018 15:34

R71o50m31a79n 32J97e67s75c97h79k34e 9228135867905

Ona je totiž ještě třetí varianta. Od 5. nástupiště k řece. Místa je tam dost, že tam i šalina. Rozdíl 5 minut chůze.

0/0
28.2.2018 17:08

M63i59l91a41n 30P72t30á82č31e60k 6322400971892

Kolikrát bude ještě muset být referendum aby radní pochopili že lidi si přeji nechat vlakové nádraží v centru a opravit ho udělat nové prosklené nástupiště ,udělat pojízdný chodník od šaliny až na Zvonařku ,z pošty udělat restaurace a malý hostel, pcd Petrovem velké parkoviště a stálo by to desetinu. Ale ono nejde o nádraží ono jde o pozemky.

+8/−6
28.2.2018 11:40

V43l52a35s24t76i92m54i63l 30M63a58r31e14š 2796216281492

A jak vyřešíte problém s nástupišti do oblouku, a jak vyřešíte problém s malým počtem kolejí a nástupišť. Nejde přece vůbec o to, že současné nádraží nevypadá hezky.

+5/0
28.2.2018 15:35

R69o48m80a92n 62J24e67s14c23h84k58e 9668305407655

Pane Vy tomu rozumíte ? Staré nádraží je technicky a kapacitně špatné. S tím souvisí také provoz. Nelze se zavděčit všem. Také ve Vídni z 8 hlavových nádraží na různých místech postavili jedno hlavní. A vzdálenost je mnohem větší než v Brně.

+2/0
28.2.2018 17:12

I47v12a77n 95H12o60l79a55s 5917737258487

>aké ve Vídni z 8 hlavových nádraží na různých místech postavili jedno hlavní. A vzdálenost je mnohem větší než v Brně.

Srovnáváte nesrovnatelné (a sám do dobře víte).

0/−1
28.2.2018 20:50

R16o15m95a36n 38J66e40s68c81h76k85e 9638405177745

Jak je velká Vídeň a jaký je rozdíl mezi nádražími. Daleko větší než v čtvrtinovém Brně. Nádraží ve Vídni Nordbahn, Nordwestban, FranzJosefBahn, Westbahn, SudBahn OstBahn a AspangBahn. To jsou hlavová. Další Huttelsdorf , Floridsdorf, Meidling a mnoho dalších.

0/−1
28.2.2018 21:22

I16v54a73n 70H67o48l89a27s 5907947618607

Rozdíl je právě v tom principu, že hlavová nádraží nahrazovali jedním centrálním průjezdným nádražím.

0/−1
1.3.2018 13:12

R28o38m81a43n 89J84e28s64c52h42k38e 9668925147905

Máte pocit, že by Vídeň přesunem nějak strádala ? To samé se týká Brna. Lidé chodí na Zvonařku na autobus a funguje to. Proč by to nemělo fungovat nádraží u řeky ?

0/0
2.3.2018 18:48

Š59t41e15f50a67n 44F30r20i73č25a 7862618173976

Pořád bych rád věřil, že zvítězí zdravý rozum, a k přemístění nádraží nikdy nedojde. K čemu nádraží někde o 20 minut dál, daleko od civilizace? Taková nádraží mají například v mnoha obcích, někde kilometr nebo dva za obcí. Nikdo tam nechodí, lokálka skomírá a autobus zajíždí do obce k obecnímu úřadu. (Na Seznamu mapa ukazuje vzdálenost od perónu tramvaje podchodem, ulicí Úzkou a Trnitou k dolnímu nádraží pěší chůzí čas 19 minut).

+11/−11
28.2.2018 9:47

Š39t89ě81p63á95n 71V29a90n58ě94k 3673789557557

Přesně, úplná blbost. Stávající nádraží má super strategickou polohu. Ale holt firmy spřízněné s politiky se již nemohou dočkat, jak se nakapsují na státních zakázkách. A ještě jak panicky reaguje Vokřál....něco tu smrdí opět.

+8/−7
28.2.2018 9:56

R77u71d40o79l81f 30R35u74b57e65š 3949675241464

Nešlo by udělat nové referendum? Lidi to mezitím třeba začne zajímat a přijde jich dost aby bylo referendum závazné.

+1/−5
28.2.2018 11:04

I31v11a84n 44H59o29l31a32s 5637517158527

V momentě, kdy lze jednoznačný názor vyjádřit právě tím, že k referendu nejdu (a tím je celé zmařím), je to opakování zcela zbytečné. Navíc nevěřím, že lidé se teď najednou o ten problém začnou zajímat.

+9/0
28.2.2018 11:25

T83o60m11á25š 67T13a48t57í89č81e65k 5910922380528

Jak píše Ivan, nemá šanci projít, aby bylo závazné. K tomu je potřeba 50 % oprávněných voličů, no a protože milovníci čehosi budou referendum stejně jako to druhé bojkotovat, musel by jít hlasovat každý 2. Brňák. Takže když se vezme kromě přesouvačů velká skupina lidí, kteří jeli naposledy vlakem za Gustáva Husáka a je jim to fuk, nemá referendum šanci.

+1/0
28.2.2018 12:59

I83v21a19n 32H26o89l98a65s 5837467118837

Podle současné (už deset let) platné novely zákona stačí 35%, nicméně i to je dost (v roce 2016 byla v Brně účast 23,83 %, což by nestačilo k platnosti ani podle původní hranice pro referendum - do roku 2004 - kde bylo 25%).

+3/0
28.2.2018 13:25

T86o41m40á49š 39T93a47t69í15č53e35k 5120532610708

Aha. Díky za info.

0/0
28.2.2018 13:27

R62o70m98a69n 75J56e80s72c41h81k84e 9238585547175

Víte, kde je ve Vídni západní nádraží ? Postavili nové hlavní nádraží na místě bývalého Su"du a Ostu. Vzdálenost mezi nimi je více než 2 km.

Otázkou je, proč nutně potřebujete hlavní na původním místě. Máte tam hoknu nebo bydliště ? Není lepší změna ? Nastupovat do vlaku třeba v Židenicích nebo na jihu nová zastávka Hornbach - Bauhaus ?

0/−1
28.2.2018 17:22

Z27d13e58n79ě31k 67Š90v25e81c 9558908546648

Doporučil bych Tišnov je tam dobré spojení a když postaví metro tak i rychlé

0/0
1.3.2018 9:56

Z52d80e69n92ě31k 51Š38v60e39c 9218988406358

Cha cha nějakých 20 minut co to je ti co hlasovali šalinou a pěšky nechodí udělají cestu pro cyklisty a metro ,aby se Brno zviditelnilo Už se těším z toho ,že se toho asi nedožiji. Hurá k novému nádraží a dalším kancelářím a obchodním centrům .Inu koho jsme zvolili toho tam máme. Uznejte je rozdíl mezi rozhodováním komančů a současné elity demokraticky zvolené, ale stejně se nezajímající o nějaké názory blbých občanů.Jenom boj o koryta a ty blbče do toho nemáš co kecat.

0/0
1.3.2018 9:53

J69o76s78e39f 34Š71l23o33u80f 1929297678481

Stejný problém má ještě jedno krajské město nedaleko od Brna. Jihlava.

Taky tam vlakem nikdo nejezdí.

Všichni zastupitelé, kteří hlasovali pro posun nádraží by měli jet povinně na krajský úřad v Jihlavě vlakem. Ale především od jihlavského nádraží tam jít pěšky.

0/0
2.3.2018 8:35

L21i18b62o81r 65D26o75l58á14k 9509666138

Za ušetření miliardy se provede výkup domů, obcí kolem D1, nebo bude stát platit sirotkům kompenzace za narušené zdraví a vyvražděné rodiče a vznikne mrtvé území. Neb si myslíte, že v zamořeném území nadlimitním hlukem a emisemi se dá žít. Probuďte se, hluk kolem dálnice je o 10 db vyšší než je současně platící limit , do toho započtěte železnici, vrt, lokální silnice, D43 a jihozápadní tangentu. Buť se bude muset udělat dlouhé tunely včetně D1, vrt, aby mohl existovat život v těchto oblastech, nebo se budou platit kompenzace.

+1/−3
28.2.2018 9:32

M66i67c10h52a73l 31Ž88á85k 8109260629632

Zajima nekoho ze ti ”radni” si chteji akorat zhodnotit nakup pozemku?

+3/−5
28.2.2018 8:41

R51a43d90e23k 39N81o13v89o63t95n79ý 5248372586275

Takže dnešní radní si před dvaceti lety nakoupili pozemky, protože věděli, že za dvacet let budou v radě a budou rozhodovat o nádraží? O kom konkrétně mluvíte? Můžete poskytnout čísla aspoň 5 takových pozemků?

+15/−1
28.2.2018 9:23

R79u71d85o57l68f 25R57u68b54e46š 3749755521624

Už se o tom psalo před 10 lety a určitě to nebyl nový projekt. Mě se zdá že staré organizace fungující ještě před rozdělením na ČD a SŽDC si pořád razí svoje normalizační plány jako z minulého století. Ani vláda ani občané nemají moc jim v tom bránit, SŽDC si pořád vede svoje a plánuje svoje železnice z 19. století a VRT na rychlost 200 km/h.

+1/−1
28.2.2018 11:14

J64i80n53d17ř20i17c43h 37H88r58a87d86e12c61k32ý 6755859222912

Zastupitelé Brna rozhodli: Chceme konečně zhodnotit své soukromé investice do pozemků jižního centra!!

+2/−11
28.2.2018 8:37
Foto

P27e97t32r 13P45a47v36l91í26č21e51k 5539343445730

Ale - milí Brňané i Nebrňané - nehádejte se! Vždyť až bude dostavěné zcela nové moderní hlavní brněnské nádraží - tak už tady téměř všichni nebudeme nebo budeme v hlubokém seniorském věku. Tak si zachovejte klid a pokoru . . . .:-/;-D

+8/−3
28.2.2018 8:20

L16a37d34i76s61l82a73v 27P17í14s13a60ř15í49k 9343261563256

Plno velikášství. Proč má být velké? Je dokázáno, že ve městech střední velikosti, vybavených místní dopravou i možnostmi zaměstnání se žije velmi příjemně. A navíc, přírustek obyvatel v republice odpovídá úbytku a demografové nepředpokládají změnu do budoucna nejen zde, ale i v celé Evropě. Tak na co veliké Brno? Na co veliké nádraží? Rychlé železnice stejně nebudou do Brna zajíždět, budou muset mít nádraží asi někde na jihozápadním okraji, aby je průjezd Brnem nezpomaloval, pokud vůbec v Brně budou.

+5/−9
28.2.2018 8:16
Foto

K86a65m59i13l 57A77l30b96r25e25c39h66t 2545515494757

Vy si děláte srandu že? Větší město - větší příležitosti, lepší služby, lepší zdravotnictví, lepší školství, větší platy, větší uplatnění i pro špičkové odborníky, lepší dopravní spojení, lepší kulturní a volnočasové vyžití ... Mýlíte se, trend je, že města všude po světě rostou, evropská síť rychlostních železnic počítá s Brnem jako křižovatkou. Nejde o velikášství, jde o to chytit příležitost za pačesy, jako to dělali naši předkové, kteří nám tohle město předali.

+9/−1
28.2.2018 9:49

P68a66v82e33l 25K75o21l69á73č18e52k 9924444482301

"Plno velikášství. Proč má být velké? Je dokázáno, že ve městech střední velikosti, vybavených místní dopravou i možnostmi zaměstnání se žije velmi příjemně.A na co veliké Brno? Na co veliké nádraží? Rychlé železnice stejně nebudou do Brna zajíždět, budou muset mít nádraží asi někde na jihozápadním okraji, aby je průjezd Brnem nezpomaloval, pokud vůbec v Brně budou."

A proto budeme mít velkou Prahu, kam se sestěhuje půlka republiky a "zbytek" odepíšeme.

+1/−1
28.2.2018 9:54

M82i68l66o12s17l30a46v 94J17o66s13í55f35k40o 6182336193862

Nejsem z Brna a ani tam vlakem nejezdím. Ale když jsem tam vlakem z Opavy jezdil do školy, tak mi přišlo nádraží na dobrém místě. Skoro v cetru a šaliny každého rozvezou kam potřebuje. Proč by se mělo nádraží přemisťovat? A udělalo se vůbec nějaké lokální referendum?

+4/−8
28.2.2018 8:05

M89i70r45e25k 83Z43á51v23o85d38n57ý 7422157500778

Referendum se udělalo, ale samozřejmě nebylo platné, protože umístění Brněnského nádraží netrápí většinu Brňanů, ale dojíždějící. A u nich se samozřejmě žádné referendum nekonalo. Na druhou stranu, přestože toto místní referendum nebylo platné, drtivá většina lidí se v něm vyslovila přání, aby se nádraží k řece neodsouvalo.

+9/−2
28.2.2018 8:09
Foto

K40a78m11i60l 62A70l10b29r46e98c64h58t 2735145494377

Problem je jinde. Moderní nádraží na původním místě být nemůže. Ve variantě pod Petrovem by bylo drahé, a stavba by trvala dvojnásob dlouho, patrně nikdo by se ho už nedožil a žili bychom v permanentní vlakové výluce. Protahuje se to jenom proto, že určitá skupina aktivistů a pseudopolitiků bude u koryt tak dlouho, dokud se tohle bude v Brně řešit. Vůbec jim nejde o lidi, budoucnost města, ale jen o svoje živobytí. Jsou to čistí paraziti. Referendum nikdy neprošlo, protože rozumní Brňané vědí, že účast v referendu nahrává těmto lidem.

+13/−1
28.2.2018 9:40

I22v44a36n 40H92o94l52a60s 5427927298397

> Protahuje se to jenom proto, že určitá skupina aktivistů a pseudopolitiků bude u koryt tak dlouho, dokud se tohle bude v Brně řešit.

Drze (a navíc naprosto hloupě) lžete. I řada dopravních odborníků se přiklání k Petrovu jako lepší volbě A studie proveditelnosti rozhodně neprokázala jednoznačnou výhodnost Řeky.

+2/−5
28.2.2018 9:52
Foto

K74a59m91i81l 69A13l21b53r78e75c76h80t 2485925154457

Za tou citovanou větou si stojím a váš argument pod ní ji vůbec nevylučuje.

+4/0
28.2.2018 10:10

R82o82m88a52n 85J18e21s42c50h91k14e 9358395727475

Jmenujte mne alespoň jednoho projektanta, co namaloval alespoň jedno nádraží. Před lety jsem byl na diskusi a tam vylezlo z projektantů VUT jenom teorie. Ono je třeba také se zeptat strojvůdců, výpravčích i vlakvůdců, co to obnáší.

Další problém je stavba za provozu. Ono stavět na zelené "louce" je za poloviční dobu.

+1/0
28.2.2018 17:34

I27v43a69n 36H51o56l14a26s 5807837198627

> Jmenujte mne alespoň jednoho projektanta, co namaloval alespoň jedno nádraží

Třeba Tomáš Alter.

0/0
28.2.2018 20:49

R62o52m53a69n 88J82e97s80c66h26k47e 9908805547555

Neznám . Nechám se poučit - které jeho nádraží stojí ?

0/0
28.2.2018 21:15

Z98d85e24n68ě67k 70Š64v43e40c 9558888786168

Jenom naprostý blb se může domnívat, že se toho dožije.

0/0
1.3.2018 10:00

V19l45a70s18t26i80m68i84l 45S74m32o51l30k20a 9849744896983

S Vaším logickým názorem bude souhlasit každý, kdo tím vlakem do Brna jezdí a každý potvrdí, že přestup z vlaku na šalinu je nesrovnatelně komfortnější, než přestup z autobusu ze Zvonařky. Jenže bohužel nejde o lidi, ale o investice. Že nejde o lidi, ale o finance, potvrzuje podmínka na vybudování severojižní magistrály. Doteď se o ní nemluvilo, ale najednou se přišlo na to, že bude potřeba. Takže už i z toho je patrné, že původní návrh - nádraží u řeky - je paskvil, který by lidem dopravu komplikoval a bez toho částečného metra by ten přestup na šalinu byl časově náročnější. Ale i ta podzemka není všelék: vyřeší se přestup lidí v severojižním směru, ale ve východozápadním směru ten problém s dalším přestupem zůstává. Navíc bude problém v tom, že v tom úseku mezi železničním a šalinovým uzlem bude cestovat velké množství lidí, takže buď budou spoje časté a pak už dál budou jezdit soupravy poloprázdné a nebo se posílí jen ta část mezi oběma uzly a pak zase nastane problém kam s těmi soupravami, co budou pendlovat jen v tomto krátkém úseku.

Další a velký argument je to, že lidí bude ubývat a ne přibývat ( důchodci denně cestovat nebudou ) a zároveň roste individuální doprava, takže pokud k nám nešoupnou hordy uprchlíků, tak cestujících stejně přibývat nebude. A pokud budou uprchlíci cestovat veřejnou dopravou, tak budou jediní, kdo by se takto dopravoval, protože hodně cestujících strach odradí takto také cestovat.

+2/−2
28.2.2018 9:37

I47v68a57n 33H59o64l45a27s 5807177958537

> nebo se posílí jen ta část mezi oběma uzly a pak zase nastane problém kam s těmi soupravami, co budou pendlovat jen v tomto krátkém úseku

Tak zrovna tento detail nepředstavuje až tak velký problém - ty se prostě budou točit neustále dokola v prokladu s těmi mimoměstskými vlaky.

Podobně funguje už několik desítek let třeba pařížské metro (pozor, srovnávám pouze princip) - kromě klasických souprav metra tam jezdí i vlaky RER, ty navíc ani tuším nezastavují ve všech podzemních stanicích.

Problém vidím spíš v trakci - ono mít v podzemních prostorách troleje s 25 000 volty není zrovna technikův a bezpečákův ideál. A dvousystémová napájecí soustava (ať už trolej s nižším napětím, nebo "metrové" napájení) bude rovněž technicky náročně a drahé (možná dražší, než samotné tunely, pokud by šlo o vývoj unikátního dvojsystému).

+2/0
28.2.2018 9:47







Najdete na iDNES.cz