Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastupitelé Brna rozhodli: Chceme nádraží u řeky a „brněnské metro“

Přes 90 let se řeší možný přesun brněnského vlakového nádraží. Dnes se zastupitelé Brna na mimořádné pětihodinové schůzi konečně vyslovili pro jednu z variant. 31 z 42 přítomných hlasovalo pro přesun nádraží o zhruba kilometr na jih k řece Svratce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a94n 86Š26e24s58t36á36k 3438809699984

Zajímalo by mě, kolik z odpovědných činitelů jelo aspoň jednou vlakem po hadráku?;-D

0/0
1.3.2018 18:31

J41a47r56o81s22l78a73v 93R16y67c11h36t74á59ř 2114559209726

Komu patří ony pozemky u Svratka, kde by mělo stát nové nádraží?

To je zásadní otázka. Vše ostatní je vrtění psem.

0/0
28.2.2018 17:32

P95a64v87e96l 84S40c82h87e17l72l78e 3891273413727

SZDC, CD, Brno. Co tam mate dal? Vy jste Hollanuv spoluzak? Muzikolog? Ze tady jedete podle stejnych noticek...

+1/−1
28.2.2018 17:35

I97v65a36n 49H32o89l61a94s 5117117358687

Všechny KOLEM nádraží patří jen těmto třem subjektům??

+2/0
28.2.2018 20:47

M22a65r22t13i26n 62R46u25z81i11c55k16a 1722938156157

Katastr je dostupny na internetu... A rejstrik taky...

0/0
28.2.2018 21:51

I94v13a87n 36H37o37l18a32s 5617327308217

Však právě.

0/0
1.3.2018 13:13

P10e63t85r 70W26e28i27s75s 6138565259533

http://www.brnoplus.cz/nadrazi-u-reky-jak-je-to-s-temi-pozemky/

http://www.osbrneni.cz/jizni-centrum/komu-patri-jizni-centrum

0/0
1.3.2018 10:43

A12l58e70n51a 58R63i55s27o83v66á 4916220739975

Tak snad jim do toho vláda hodí vidle;-)

+2/−4
28.2.2018 12:51

I40v13a42n 60H79o95l51a45s 5617947408397

To je možná ještě horší řešení, než Řeka - současné nádraží bude jen o to déle chátrat, protože nikdo nebude chtít investovat do čehokoliv dočasného (jak se děje už skoro sto let) a nového nebude nic. Zmrazí se přestavba centra (protože se opět bude spekulovat, kde to nádraží vlastně bude, pozemsky na sporných místech zůstanou nadále zarostlé lebedou), na některých místech se zastaví bodování VMO (západní a jihozápadní segment) atd. atd.

Koneckonců ty problémy se současným nádražím a řadou míst v různé vzdálenosti koelm něj jsou dáy do velké míry právě tím, že se "sto let neví".

+3/−1
28.2.2018 13:29

V87á55c28l11a58v 78P59o85l76á66š85e59k 9686160151457

Tak třeba jim do toho vláda hodí vidle, donutí je nepřesunovat nádraží vůbec a dle potřeby opravit nádraží v současné poloze. Tedy ani Řeka, ani Petrov.

0/−3
28.2.2018 14:00

V54l18a50s22t72i84m25i83l 25M33a60r73e17š 2496636401222

To je asi nejhorší varianta. Můžeme se bavit jestli je lepší řeka nebo petrov, ale stávající místo prostě kapacitně nestačí už teď natož s rychlovlaky. A vykoupení a zbourání tesca mi přijde jako utopie.

+3/0
28.2.2018 15:34

R70o17m37a25n 34J87e42s36c96h40k54e 9538725547735

Ona je totiž ještě třetí varianta. Od 5. nástupiště k řece. Místa je tam dost, že tam i šalina. Rozdíl 5 minut chůze.

0/0
28.2.2018 17:08

M59i96l37a21n 82P66t53á72č71e12k 6762970141512

Kolikrát bude ještě muset být referendum aby radní pochopili že lidi si přeji nechat vlakové nádraží v centru a opravit ho udělat nové prosklené nástupiště ,udělat pojízdný chodník od šaliny až na Zvonařku ,z pošty udělat restaurace a malý hostel, pcd Petrovem velké parkoviště a stálo by to desetinu. Ale ono nejde o nádraží ono jde o pozemky.

+8/−6
28.2.2018 11:40

V45l23a36s73t87i61m77i88l 21M65a75r23e24š 2416406701202

A jak vyřešíte problém s nástupišti do oblouku, a jak vyřešíte problém s malým počtem kolejí a nástupišť. Nejde přece vůbec o to, že současné nádraží nevypadá hezky.

+5/0
28.2.2018 15:35

R70o58m10a76n 79J38e79s72c67h97k44e 9348475367825

Pane Vy tomu rozumíte ? Staré nádraží je technicky a kapacitně špatné. S tím souvisí také provoz. Nelze se zavděčit všem. Také ve Vídni z 8 hlavových nádraží na různých místech postavili jedno hlavní. A vzdálenost je mnohem větší než v Brně.

+2/0
28.2.2018 17:12

I89v89a83n 14H80o64l21a75s 5837487408617

>aké ve Vídni z 8 hlavových nádraží na různých místech postavili jedno hlavní. A vzdálenost je mnohem větší než v Brně.

Srovnáváte nesrovnatelné (a sám do dobře víte).

0/−1
28.2.2018 20:50

R96o68m35a23n 11J60e41s27c96h36k71e 9178435627155

Jak je velká Vídeň a jaký je rozdíl mezi nádražími. Daleko větší než v čtvrtinovém Brně. Nádraží ve Vídni Nordbahn, Nordwestban, FranzJosefBahn, Westbahn, SudBahn OstBahn a AspangBahn. To jsou hlavová. Další Huttelsdorf , Floridsdorf, Meidling a mnoho dalších.

0/−1
28.2.2018 21:22

I88v26a53n 51H84o82l84a33s 5397367588157

Rozdíl je právě v tom principu, že hlavová nádraží nahrazovali jedním centrálním průjezdným nádražím.

0/−1
1.3.2018 13:12

R98o94m74a61n 46J27e40s20c47h53k96e 9828915307385

Máte pocit, že by Vídeň přesunem nějak strádala ? To samé se týká Brna. Lidé chodí na Zvonařku na autobus a funguje to. Proč by to nemělo fungovat nádraží u řeky ?

0/0
2.3.2018 18:48

Š56t27e81f50a50n 74F75r93i31č42a 7622568753736

Pořád bych rád věřil, že zvítězí zdravý rozum, a k přemístění nádraží nikdy nedojde. K čemu nádraží někde o 20 minut dál, daleko od civilizace? Taková nádraží mají například v mnoha obcích, někde kilometr nebo dva za obcí. Nikdo tam nechodí, lokálka skomírá a autobus zajíždí do obce k obecnímu úřadu. (Na Seznamu mapa ukazuje vzdálenost od perónu tramvaje podchodem, ulicí Úzkou a Trnitou k dolnímu nádraží pěší chůzí čas 19 minut).

+11/−11
28.2.2018 9:47

Š38t97ě63p94á61n 46V52a44n88ě53k 3753329257617

Přesně, úplná blbost. Stávající nádraží má super strategickou polohu. Ale holt firmy spřízněné s politiky se již nemohou dočkat, jak se nakapsují na státních zakázkách. A ještě jak panicky reaguje Vokřál....něco tu smrdí opět.

+8/−7
28.2.2018 9:56

R91u42d61o31l55f 35R66u50b88e85š 3839395141724

Nešlo by udělat nové referendum? Lidi to mezitím třeba začne zajímat a přijde jich dost aby bylo referendum závazné.

+1/−5
28.2.2018 11:04

I41v97a88n 51H66o80l48a88s 5127317548767

V momentě, kdy lze jednoznačný názor vyjádřit právě tím, že k referendu nejdu (a tím je celé zmařím), je to opakování zcela zbytečné. Navíc nevěřím, že lidé se teď najednou o ten problém začnou zajímat.

+9/0
28.2.2018 11:25

T92o66m73á15š 27T35a23t82í60č69e21k 5170302180328

Jak píše Ivan, nemá šanci projít, aby bylo závazné. K tomu je potřeba 50 % oprávněných voličů, no a protože milovníci čehosi budou referendum stejně jako to druhé bojkotovat, musel by jít hlasovat každý 2. Brňák. Takže když se vezme kromě přesouvačů velká skupina lidí, kteří jeli naposledy vlakem za Gustáva Husáka a je jim to fuk, nemá referendum šanci.

+1/0
28.2.2018 12:59

I49v22a79n 64H57o72l20a46s 5987117198507

Podle současné (už deset let) platné novely zákona stačí 35%, nicméně i to je dost (v roce 2016 byla v Brně účast 23,83 %, což by nestačilo k platnosti ani podle původní hranice pro referendum - do roku 2004 - kde bylo 25%).

+3/0
28.2.2018 13:25

T16o53m62á68š 92T44a70t59í69č55e52k 5130302900688

Aha. Díky za info.

0/0
28.2.2018 13:27

R43o44m41a36n 19J46e72s80c65h56k66e 9718955767585

Víte, kde je ve Vídni západní nádraží ? Postavili nové hlavní nádraží na místě bývalého Su"du a Ostu. Vzdálenost mezi nimi je více než 2 km.

Otázkou je, proč nutně potřebujete hlavní na původním místě. Máte tam hoknu nebo bydliště ? Není lepší změna ? Nastupovat do vlaku třeba v Židenicích nebo na jihu nová zastávka Hornbach - Bauhaus ?

0/−1
28.2.2018 17:22

Z51d92e48n62ě66k 54Š61v24e86c 9778618196198

Doporučil bych Tišnov je tam dobré spojení a když postaví metro tak i rychlé

0/0
1.3.2018 9:56

Z14d69e89n54ě40k 67Š73v19e49c 9628528486348

Cha cha nějakých 20 minut co to je ti co hlasovali šalinou a pěšky nechodí udělají cestu pro cyklisty a metro ,aby se Brno zviditelnilo Už se těším z toho ,že se toho asi nedožiji. Hurá k novému nádraží a dalším kancelářím a obchodním centrům .Inu koho jsme zvolili toho tam máme. Uznejte je rozdíl mezi rozhodováním komančů a současné elity demokraticky zvolené, ale stejně se nezajímající o nějaké názory blbých občanů.Jenom boj o koryta a ty blbče do toho nemáš co kecat.

0/0
1.3.2018 9:53

J86o15s11e30f 47Š93l11o28u61f 1139507628461

Stejný problém má ještě jedno krajské město nedaleko od Brna. Jihlava.

Taky tam vlakem nikdo nejezdí.

Všichni zastupitelé, kteří hlasovali pro posun nádraží by měli jet povinně na krajský úřad v Jihlavě vlakem. Ale především od jihlavského nádraží tam jít pěšky.

0/0
2.3.2018 8:35

L16i28b56o63r 74D98o37l67á21k 9759116358

Za ušetření miliardy se provede výkup domů, obcí kolem D1, nebo bude stát platit sirotkům kompenzace za narušené zdraví a vyvražděné rodiče a vznikne mrtvé území. Neb si myslíte, že v zamořeném území nadlimitním hlukem a emisemi se dá žít. Probuďte se, hluk kolem dálnice je o 10 db vyšší než je současně platící limit , do toho započtěte železnici, vrt, lokální silnice, D43 a jihozápadní tangentu. Buť se bude muset udělat dlouhé tunely včetně D1, vrt, aby mohl existovat život v těchto oblastech, nebo se budou platit kompenzace.

+1/−3
28.2.2018 9:32

M14i32c66h19a88l 50Ž10á37k 8799480599922

Zajima nekoho ze ti ”radni” si chteji akorat zhodnotit nakup pozemku?

+3/−5
28.2.2018 8:41

R48a82d59e90k 56N10o28v37o18t34n48ý 5278542736625

Takže dnešní radní si před dvaceti lety nakoupili pozemky, protože věděli, že za dvacet let budou v radě a budou rozhodovat o nádraží? O kom konkrétně mluvíte? Můžete poskytnout čísla aspoň 5 takových pozemků?

+15/−1
28.2.2018 9:23

R25u79d22o21l13f 75R26u25b36e91š 3399215121224

Už se o tom psalo před 10 lety a určitě to nebyl nový projekt. Mě se zdá že staré organizace fungující ještě před rozdělením na ČD a SŽDC si pořád razí svoje normalizační plány jako z minulého století. Ani vláda ani občané nemají moc jim v tom bránit, SŽDC si pořád vede svoje a plánuje svoje železnice z 19. století a VRT na rychlost 200 km/h.

+1/−1
28.2.2018 11:14

J82i96n56d35ř17i79c25h 17H79r66a91d47e92c11k64ý 6145229442352

Zastupitelé Brna rozhodli: Chceme konečně zhodnotit své soukromé investice do pozemků jižního centra!!

+2/−11
28.2.2018 8:37
Foto

P34e30t24r 67P45a83v76l33í55č67e61k 5449963165540

Ale - milí Brňané i Nebrňané - nehádejte se! Vždyť až bude dostavěné zcela nové moderní hlavní brněnské nádraží - tak už tady téměř všichni nebudeme nebo budeme v hlubokém seniorském věku. Tak si zachovejte klid a pokoru . . . .:-/;-D

+8/−3
28.2.2018 8:20

L21a77d23i19s74l58a55v 44P22í29s72a20ř73í60k 9213241563136

Plno velikášství. Proč má být velké? Je dokázáno, že ve městech střední velikosti, vybavených místní dopravou i možnostmi zaměstnání se žije velmi příjemně. A navíc, přírustek obyvatel v republice odpovídá úbytku a demografové nepředpokládají změnu do budoucna nejen zde, ale i v celé Evropě. Tak na co veliké Brno? Na co veliké nádraží? Rychlé železnice stejně nebudou do Brna zajíždět, budou muset mít nádraží asi někde na jihozápadním okraji, aby je průjezd Brnem nezpomaloval, pokud vůbec v Brně budou.

+5/−9
28.2.2018 8:16
Foto

K86a81m96i24l 61A72l58b83r33e56c55h45t 2695855924817

Vy si děláte srandu že? Větší město - větší příležitosti, lepší služby, lepší zdravotnictví, lepší školství, větší platy, větší uplatnění i pro špičkové odborníky, lepší dopravní spojení, lepší kulturní a volnočasové vyžití ... Mýlíte se, trend je, že města všude po světě rostou, evropská síť rychlostních železnic počítá s Brnem jako křižovatkou. Nejde o velikášství, jde o to chytit příležitost za pačesy, jako to dělali naši předkové, kteří nám tohle město předali.

+9/−1
28.2.2018 9:49

P33a51v94e46l 85K79o88l18á94č93e34k 9194254222411

"Plno velikášství. Proč má být velké? Je dokázáno, že ve městech střední velikosti, vybavených místní dopravou i možnostmi zaměstnání se žije velmi příjemně.A na co veliké Brno? Na co veliké nádraží? Rychlé železnice stejně nebudou do Brna zajíždět, budou muset mít nádraží asi někde na jihozápadním okraji, aby je průjezd Brnem nezpomaloval, pokud vůbec v Brně budou."

A proto budeme mít velkou Prahu, kam se sestěhuje půlka republiky a "zbytek" odepíšeme.

+1/−1
28.2.2018 9:54

M20i58l57o25s18l39a59v 14J64o35s50í11f98k98o 6522436793372

Nejsem z Brna a ani tam vlakem nejezdím. Ale když jsem tam vlakem z Opavy jezdil do školy, tak mi přišlo nádraží na dobrém místě. Skoro v cetru a šaliny každého rozvezou kam potřebuje. Proč by se mělo nádraží přemisťovat? A udělalo se vůbec nějaké lokální referendum?

+4/−8
28.2.2018 8:05

M50i19r25e76k 70Z33á96v73o12d29n36ý 7632427710918

Referendum se udělalo, ale samozřejmě nebylo platné, protože umístění Brněnského nádraží netrápí většinu Brňanů, ale dojíždějící. A u nich se samozřejmě žádné referendum nekonalo. Na druhou stranu, přestože toto místní referendum nebylo platné, drtivá většina lidí se v něm vyslovila přání, aby se nádraží k řece neodsouvalo.

+9/−2
28.2.2018 8:09
Foto

K46a96m86i53l 76A62l32b28r86e69c95h83t 2795895654607

Problem je jinde. Moderní nádraží na původním místě být nemůže. Ve variantě pod Petrovem by bylo drahé, a stavba by trvala dvojnásob dlouho, patrně nikdo by se ho už nedožil a žili bychom v permanentní vlakové výluce. Protahuje se to jenom proto, že určitá skupina aktivistů a pseudopolitiků bude u koryt tak dlouho, dokud se tohle bude v Brně řešit. Vůbec jim nejde o lidi, budoucnost města, ale jen o svoje živobytí. Jsou to čistí paraziti. Referendum nikdy neprošlo, protože rozumní Brňané vědí, že účast v referendu nahrává těmto lidem.

+13/−1
28.2.2018 9:40

I24v96a67n 15H95o63l49a34s 5607517168207

> Protahuje se to jenom proto, že určitá skupina aktivistů a pseudopolitiků bude u koryt tak dlouho, dokud se tohle bude v Brně řešit.

Drze (a navíc naprosto hloupě) lžete. I řada dopravních odborníků se přiklání k Petrovu jako lepší volbě A studie proveditelnosti rozhodně neprokázala jednoznačnou výhodnost Řeky.

+2/−5
28.2.2018 9:52
Foto

K32a50m31i62l 57A64l12b21r97e65c26h15t 2325325554807

Za tou citovanou větou si stojím a váš argument pod ní ji vůbec nevylučuje.

+4/0
28.2.2018 10:10

R85o52m17a18n 50J15e39s94c37h75k38e 9968715367125

Jmenujte mne alespoň jednoho projektanta, co namaloval alespoň jedno nádraží. Před lety jsem byl na diskusi a tam vylezlo z projektantů VUT jenom teorie. Ono je třeba také se zeptat strojvůdců, výpravčích i vlakvůdců, co to obnáší.

Další problém je stavba za provozu. Ono stavět na zelené "louce" je za poloviční dobu.

+1/0
28.2.2018 17:34

I70v52a98n 76H64o16l47a29s 5767777668947

> Jmenujte mne alespoň jednoho projektanta, co namaloval alespoň jedno nádraží

Třeba Tomáš Alter.

0/0
28.2.2018 20:49

R96o90m44a82n 49J82e62s81c52h42k64e 9158925557935

Neznám . Nechám se poučit - které jeho nádraží stojí ?

0/0
28.2.2018 21:15

Z86d29e66n40ě84k 95Š94v73e16c 9558668496428

Jenom naprostý blb se může domnívat, že se toho dožije.

0/0
1.3.2018 10:00

V65l75a38s50t55i17m47i59l 53S35m54o43l88k82a 9689154476153

S Vaším logickým názorem bude souhlasit každý, kdo tím vlakem do Brna jezdí a každý potvrdí, že přestup z vlaku na šalinu je nesrovnatelně komfortnější, než přestup z autobusu ze Zvonařky. Jenže bohužel nejde o lidi, ale o investice. Že nejde o lidi, ale o finance, potvrzuje podmínka na vybudování severojižní magistrály. Doteď se o ní nemluvilo, ale najednou se přišlo na to, že bude potřeba. Takže už i z toho je patrné, že původní návrh - nádraží u řeky - je paskvil, který by lidem dopravu komplikoval a bez toho částečného metra by ten přestup na šalinu byl časově náročnější. Ale i ta podzemka není všelék: vyřeší se přestup lidí v severojižním směru, ale ve východozápadním směru ten problém s dalším přestupem zůstává. Navíc bude problém v tom, že v tom úseku mezi železničním a šalinovým uzlem bude cestovat velké množství lidí, takže buď budou spoje časté a pak už dál budou jezdit soupravy poloprázdné a nebo se posílí jen ta část mezi oběma uzly a pak zase nastane problém kam s těmi soupravami, co budou pendlovat jen v tomto krátkém úseku.

Další a velký argument je to, že lidí bude ubývat a ne přibývat ( důchodci denně cestovat nebudou ) a zároveň roste individuální doprava, takže pokud k nám nešoupnou hordy uprchlíků, tak cestujících stejně přibývat nebude. A pokud budou uprchlíci cestovat veřejnou dopravou, tak budou jediní, kdo by se takto dopravoval, protože hodně cestujících strach odradí takto také cestovat.

+2/−2
28.2.2018 9:37

I31v70a28n 28H62o45l92a70s 5987337848887

> nebo se posílí jen ta část mezi oběma uzly a pak zase nastane problém kam s těmi soupravami, co budou pendlovat jen v tomto krátkém úseku

Tak zrovna tento detail nepředstavuje až tak velký problém - ty se prostě budou točit neustále dokola v prokladu s těmi mimoměstskými vlaky.

Podobně funguje už několik desítek let třeba pařížské metro (pozor, srovnávám pouze princip) - kromě klasických souprav metra tam jezdí i vlaky RER, ty navíc ani tuším nezastavují ve všech podzemních stanicích.

Problém vidím spíš v trakci - ono mít v podzemních prostorách troleje s 25 000 volty není zrovna technikův a bezpečákův ideál. A dvousystémová napájecí soustava (ať už trolej s nižším napětím, nebo "metrové" napájení) bude rovněž technicky náročně a drahé (možná dražší, než samotné tunely, pokud by šlo o vývoj unikátního dvojsystému).

+2/0
28.2.2018 9:47



Najdete na iDNES.cz