Diskuse k článku

Na odsunutém nádraží vydělají developeři, ceny pozemků raketově vzrostou

Brněnští zastupitelé v úterý podpořili odsun nádraží k řece Svratce. MF DNES přináší přehled, komu se díky tomu nejvíc rozhýbou obchody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a23n 39O96p35i32s 3733178352175

Navrhuju přestěhovat městský úřad - na sibiř.:-/[>-]

0/0
1.3.2018 18:05

Š97t72e96f36a17n 73F55r25i23č24a 7322948343176

Pokud vůbec, tak to bude tisíciletá akce postupnými krůčky. Jednak tím spíše, že období čerpání velkých dotací je už spíše za námi, a Česko se v EU stává čistým plátcem. A jednak tím spíše, že pro tak nákladný přesun nádraží lze stěží objektivně najít opodstatnění. Jen stěží lze prokázat jeho nezbytnost, při dodržení kritérií hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti.

0/0
1.3.2018 12:15

P28a89v24e26l 20M17o85r34a60v93e88c 3492199592228

Já bych byl s tím ODSunem v klidu. Radní jej podpořili jen za podmínky, že bude severojižní diametr. A ten je v takovém stavu rozpracovanosti, že do 20 let nebude určitě postaven..

Takže nového nádraží se jen tak stejně nedočkáme..

+1/−1
1.3.2018 11:37

P15a78v29e19l 46S60t31ř27í72t12e89c81k36ý 7599268902923

Můžete mi prosím napsat pro kterou variantu hlasovali vaši Piráti?

+1/0
1.3.2018 18:30

P87a31v77e44l 18M56o96r27a31v73e21c 3122469662638

To je trochu složitější..

Byli pro Petrov, tak jak je to i uvedeno v koaliční smlouvě (kterou např. ANO bezskrupulózně porušilo, že..). Protože ale viděli, že tato varianta je naprosto neprůchozí a hrozí prosazení varianty "Řeka bez SJKD", hlasovali pro "Řeka s s podmínkou SJKD" - protože kdyby pro tento kompromis nehlasovali, ANO s opozicí by prosadilo Řeku bez SJKD, což by byla tragédie.

(jako ono je podle mne dost špatné i toto, protože SJKD bude trvat dlooouho než se postaví, takže výhoda Řeky "mít nádraží brzo" padá, a SJKD bude dost platit město což si dnes nedokážu představit, ale.. Řeka bez SJKD je ještě horší)

+1/0
1.3.2018 18:59

P95a12v18e44l 12S85t86ř55í95t72e50c23k29ý 7349588732433

No já se ptal jen pro co Piráti hlasovali. :) Konečné slovo bude mít vláda. Město (stejně jako kraj či Brno střed) má jen poradní hlas. V závěrečném usnesení stojí "Město Brno doporučuje k realizaci variantu Ac s podmínkou, že v časově blízkém období bude realizována smysluplná funkční etapa SJKD" Varianta Ac se severojižním diametrem již počítá. Otázkou je co se skrývá pod tím "časově blízkém období" Nemusí to totiž vůbec znamenat že nádraží i diametr musí být postaven zároveň..

0/0
1.3.2018 19:10

V13l95a60d86i81m77í96r 31K32o90u25d86e20l24k36a 1451362850332

Čtu zde, že je pan Martin Ander ekologický fanatik, dokonce snad prý i ekologický terorista. Co to znamená?

0/0
1.3.2018 10:47

P51a81v87e17l 10M75o81r71a66v43e76c 3912719982778

To znamená, že těm lidem došly faktické argumenty co Ander dělá špatně, a jen nadávají.;-)

+2/−2
1.3.2018 11:37

V98l50a15d76i24m34í20r 22K78o93u71d67e85l57k24a 1761922480342

Děkuji za vysvětlení, co to je ekologický fanatik.

0/0
1.3.2018 11:47

P32a61v24e87l 59S21t98ř15í40t87e55c97k53ý 7879428252853

Ale paní Svobodová napsala dost jasně co dělá Ander špatně. (nebo spíš co nedělá a měl by)

0/0
1.3.2018 19:25

P39a59v71e98l 40M68o19r23a38v17e94c 3232529652838

To ano, ale s tou nálepkou to nemá nic společného. (a zčásti jsem to myslel jako vtip, viz smajlík)

+1/0
1.3.2018 19:55

I53v47a75n 26H84o61l54a64s 5247287798347

Když u toho územního plánu je dost podstatný (netvrdím, že nepřekonatelný) problém v tom, že stále neexistuje územní plán kraje. Který mj. stanovuje místav vstupu různých nových (či rekonstruovaných) komunikací energovodů apod. do města. Takže bez krajského plánu se ten městský dělá opravdu dost blbě.

0/0
1.3.2018 22:55

J33i94n28d78ř53i42c37h 47H43r76a35d90e91c15k74ý 6315139142912

Je nám jedno, kdo vlastní pozemky. ... prohlásil primátor Petr Vokřál

to je docela signifikantní, ne

+1/0
1.3.2018 9:49

P87a31v70e54l 15B21o26u39c33n83í93k 4562791603445

Super, mám radost a těším se. Doufám, že se toho dožiji. Když v dubnu 1919 vzniklo Velké Brno přičleněním sousedních vesnic jako byly Židenice, Krpole a další osady, magistrát tam natáhl kanalizaci a šalinu, A nastal ohromný stavební rozvoj v Brně.

+2/0
1.3.2018 9:46

P84e27t20r 37D51o80s24t28á50l 1763219842

Tak třeba ta firma Radora..... to je mi ale zajímavost...... to je pro investigativní novináře téma jako vyšité.....

+2/0
1.3.2018 8:34

T33e78r85e33z61a 20S36v91o13b62o50d22o67v37á 8122134624481

Mě by jen zajímalo, kdy se média začnou ptát na skutečnou podstatu problému, kterou už tady naznačil uživatel Michal Brňák. Náměstek primátora Martin Ander za více než tři roky neudělal jako odpovědný náměstek vůbec nic pro změnu územního plánu města Brna a novináři o tom vytrvale mlčí. Proč to zmiňuji v souvislosti s nádražím? Protože pan Ander je bez nadsázky ekologický fanatik. Až současná varianta územního plánu přestane platit, ocitne se Brno na několik let v provizoriu a nebude se moci postavit buďto vůbec nic (v což Ander doufá) nebo podle některých odborníků nastane situace, kdy veškerou odpovědnost a tedy i moc přeberou úředníci stavebních úřadů, kteří budou individuálně podle svého posouzení rozhodovat, kde je možné co postavit, aniž by pro to existovaly jakékoliv regulace a limity. Tudíž vznikne nepředstavitelný, obrovský korupční prostor a divoká výstavba i tam, kde ještě zůstala nějaká zeleň, tedy v Lískovci, na Lesné, na volných parcelách v Kohoutovicích, Žabovřeskách (kauza Perla) a prakticky na jakýchkoli dalších dosud volných parcelách ve městě. Proč se o toto novináři nezajímají?

+5/−2
1.3.2018 7:44

I29v54a40n 57H29o56l20a74s 5617217728127

O tohle se novináři samozřejmě zajímají, článků a reportáží na toto téma bylo dost.

0/−1
1.3.2018 8:00

I29v76a93n 36H91o60l47a60s 5417467528687

A co se nelíbí panu Hradeckému? Chce snad tvrdit, že žádné informace v médiích nebyly?

0/0
1.3.2018 9:50

M40i31c76h96a69l 24B77r20ň65á11k 6574654547758

Je dobře, že se aktivisté konečně odkopávají. Jim nejde o Brno, o nějaké dojíždějící a podobně. Jim jde o ideologický boj s velkokapitálem, který si našroubovali na tuto problematiku. Někdo postaví něco, co jiní chtějí a vydělá na tom. Skandál a je třeba tomu zabránit! :))) Nedejbože tam vzniknou nové byty, po kterých celé Brno volá... To přece nesmí naši chrabří bojovníci dopustit...

+8/−7
28.2.2018 23:16

Š58t38e22f85a57n 25F28r10i43č72a 7282408443516

Skoro bych řekl, že se nejedná o žádné aktivisty, ale o obavy cestující veřejnosti. Jak té, která vlakem dojíždí, tak té, která denně nadává na ucpané ulice osobními automobily. A to je rozdíl. Jedna věc jsou developerské záležitosti a výstavba bytů, jiná věc doprava a nádraží v odsunuté poloze. Společenský přínos odsunutého nádraží je nulový. Bude znamenat ztrátu komfortu pro denně dojíždějící. A bude to také znamenat výrazné zvýšení dopravní zátěže pro Brňany v ulicích města, protože mnozí dojíždějící nebudou ochotni věnovat půl hodiny denně navíc, ale naopak budou denně volit jiný druh dopravy a zatěžovat infrastrukturu města.

+5/−5
28.2.2018 23:29

P65a12v16e81l 12S71c26h97e79l23l15e 3471423623467

jako, že veřejnost která dojíždí do Brna vlakem se děsí toho, že by mohla do toho Brna dojet rychleji a pohodlněji?

Ale no tááák. Běž si zahrát na fujaru a pošli dalšího spolužáka... A řekni na muzikologii ať vám vytisknou jiný notičky, tohle už je nuda.

+2/−7
1.3.2018 6:50

P27a29v37e81l 26M11o18r47a55v88e37c 3492399872148

Mno tak třeba já vždy argumentoval věcně, typu "varianta Řeka ucpe křižovatku u Nových sadů" nebo "je blbost spojit nákladní a osobní dopravu" nebo "KAM demagogicky počítá vliv odsunu na zpomalení MHD" nebo "pro Brno znamená odsun přes miliardu vlastní invnestice a mnoho desítek milionů ročně navíc".

A až jako vedlejší argument používám "bacha na developery".

Neházejte prosím všechny kritiky Řeky do jednoho pytle, předem onálepkovaného "ekologisté". Děkuji.

+3/0
1.3.2018 8:38

I78v39a78n 36H53o63l93a74s 5637827588607

Když ono je to nejjednodušší (a nejhloupější). Takže je jasné, kdo takovou formu "diskuse" volí.

+1/0
1.3.2018 8:42

T58o98m80á19š 82T64a63t25í52č89e57k 5280502560638

To bude megatunelová hrůza. :-P

+6/−4
28.2.2018 22:20

Š60t91e73f31a85n 19F74r43i74č68a 7162198813326

Kdo ty peníze dá? Za situace, kdy existují jiná, mnohem levnější a praktičtější řešení.

+3/−4
28.2.2018 22:24

T54o73m98á66š 49T59a47t74í79č54e84k 5750722610888

Agentury vyřizující dotace už se ohlíží po větších prostorách.

0/0
28.2.2018 22:28

R80o59m84a95n 98N43o81v88a60k 6719511832656

Navrh vypada pekne a konecne na tech pozemcich bude neco jinyho nez autobazary. Uz aby to bylo postaveny. Plky od par zarputilych zastancu prestavby pod Petrovem, ktery by zpusobil chaos v celem meste na desitky let (tomu, ze by se tohle postavilo v nasich podminkach za 5 let muze verit jen idiot) si mohou posilat do zdi. Ta je bude poslouchat.

+11/−7
28.2.2018 21:31

P15a50v75e55l 80S91t97ř26í58t60e11c96k26ý 7859228292463

Bohužel tím co bylo schváleno hrozí, že se nové nádraží nebude dělat vůbec (ten dodatek) a bude se opět jen mluvit "co kdy a kam".. Na těch pozemcích by se začalo stavět tak jako tak.

0/−4
28.2.2018 21:40

I20v46a23n 53H93o18l30a22s 5827887718837

Jasně - takže je lepší postavit nádraží dál od centra, kdy i mnozí jeho zastánci připouštějí, že bez SJKD nebude propojení na MHD tak komfortní, jak u současného nádraží, ale ten SJKD raději nepostavíme.

Však na Zvonařku se taky žádná smysluplná MHD za celých 40 let nezavedla a funguje, tak proč si s tím dělat hlavu u odsunutého nádraží ...

+6/−1
28.2.2018 21:47

P47a94v97e74l 81S68c39h77e39l93l79e 3621713313977

tak proto je super, že postavíme nádraží v centru. A to, že ta lokalita byla do teď nevyužívaná je kvůli vám, aktivistům. Je super, že konečně necháte blokování a společně s nádražím se vybuduje i MHD. Takže konečně zavedeme MHD i na Zvonařku.

+3/−4
28.2.2018 21:53

I83v98a82n 57H69o69l24a60s 5147697218217

> že konečně necháte blokován

Moment, asi si mě ve své mladické nerozvážnosti s někým pletete. Můžeme tmi laskavě říci, CO jsem JÁ kdy blokoval?

> Takže konečně zavedeme MHD i na Zvonařku.

Jistě, 40 let se MUSELO čekat, než se k ÚAN nádraží přesune i vlakové nádraží. Jinak řečeno - na samotné cestující centrálního autobusového nádraží se 40 let. To je LEŽ jako VĚŽ - v žádném dokumentu třeba k přelužce tramvajové trati do Plotní se nepíše, že se to odkládá, protože se tam nejprve ještě musí přesunout železniční nádraží

A teď se podle vás vše změní mávnutím kouzelného proutku. Prozradím vás sladké tajemství - nezmění, ono totiž není jak to změnit. Nádraží Řeka nikdy nemůže mít tak směrově dokonalou nabídku tras kapacitní MHD, jako má stávající nádraží (už proto, že ta MHD se tomu umístění nádraží přizpůsobovala 150 let, podle tramvajových tratí vznikaly atraktivní ulice .atd. atd.). A ani SJKD to úplně nesrovná - sice vyřeší jednoznačný prů ... s nedostatečnou kapacitou tramvajových tratí k Řece, ale stále bude muset velké množství lidí u starého nádraží přestoupit, ztracet čas dalším čekáním na další spoj ...

si o tom něco zjistěte, jak je to třeba s propustností křižovatky Nová Sady pro tu trať plánovanou po bulváru od Petrova k Řece - to jsou informace, které jsou známy už 10 let (jen se s nimi zastánci odsunu příliš nechlubí).

+5/−1
28.2.2018 22:02

V41á55c42l97a13v 36H42r21a65d12i31l 3434268822511

Brněnští zastupitelé v úterý definitivně podpořili odsun nádraží k řece Svratce

.

kolik jich tam má přímo nebo spíš přes svoje rozvětvený rodiny pozemky ;-D ?

.

klidně by to odhlasovali až 5 km za městem, kdyby tam měli pozemky ;-D

+3/−7
28.2.2018 20:26

P17a26v65e59l 81S71t19ř45í23t98e40c12k24ý 7329438922153

http://www.brnoplus.cz/nadrazi-u-reky-jak-je-to-s-temi-pozemky/

Můžete zkoumat a hledat. Ale ještě jedou pro vás. V jižním centru by se stavělo ať už bude nádraží kdekoli. Důležité je že pozemky pod variantou Řeka patří městu či dráhám..

+9/−1
28.2.2018 20:31

V69á57c96l31a95v 94H75r36a39d20i42l 3814768482401

to jsem neštudoval - vycházel jsem z obecného principu podobné veřejné výstavby jako dálnice apod. - v tom případě beru svoji poznámku zpět a zastupitelům se omlouvám :-( ....

+2/0
28.2.2018 20:48

I85v28a17n 44H47o20l39a48s 5327207298987

Za prvé nejde o pozemky POD nádražím, ale U nádraží.

Za druhé nejde o to, že by se tam stavělo, ale že ta hodnota pozemků (a staveb) se znásobí (ostatně o tom je ten článek, nečtěte jen titulky).

+2/−1
28.2.2018 21:03

P71a33v27e88l 32S19t26ř73í68t84e29c20k31ý 7889338512613

A v čem je problém? Tak bude mít větší hodnotu.. To jako že bude pozemek o něco atraktivnější tak tam raději nedělejme nic?

+4/0
28.2.2018 21:15

I76v63a45n 59H10o25l95a24s 5987547938397

> To jako že bude pozemek o něco atraktivnější tak tam raději nedělejme nic?

A nechcete tohle napsat tomu, kdo tohle opravdu tvrdí?? Já to rozhodně nejsem - já jen vyvracím vaše další podprahové tvrzení, že nádraží na hodnotu pozemků nemá žádný vliv (- stavělo by se tam stejně).

+1/0
28.2.2018 21:20

P18a74v21e75l 94S14t12ř22í31t20e71c60k74ý 7709118972963

To je ale vaše fabulace! V článku je jasně napsané že hodnota bude vyšší. Ano s nádražím budou pozemky atraktivnější, ale to něčemu vadí? Právě naopak! Opět mi dokazujete co jsem napsal níž..

+2/−1
28.2.2018 21:32

I23v58a86n 87H85o54l55a83s 5487717188317

>Ano s nádražím budou pozemky atraktivnější, ale to něčemu vadí?

Tak je to fabulace, nebo není, když sám potvrzujete, že ta cena vyšší bude?

Vy rovněž potvrzujete to, co jsem napsal níž.

0/0
28.2.2018 21:35

P73a33v63e31l 43S59t20ř17í44t35e84c30k39ý 7409668902833

Tak mi konečně napište v čem je problém že budou atraktivnější?

0/0
28.2.2018 21:42

I84v38a24n 96H27o85l95a17s 5517317298647

A já snad někde píšu, že v tom bude problém? Já jen poukazuji na to, že tvrzení, že "stavělo by se tak jako tak (implicitně majitelé pozemků nemají rozhodně žádný důvod lobbovat za odsun nádraží) zamlčuje podstatnou část pravdy.

Co tam máte dál?

0/−1
28.2.2018 21:45

P90a56v41e93l 89S56t85ř17í38t40e20c89k89ý 7619868722653

" nejde o to, že by se tam stavělo ale že ta hodnota pozemků (a staveb) se znásobí" A já se ptám v čem je problém? Proč by nemohli lobovat?

+1/−1
28.2.2018 21:56

I58v55a87n 64H98o63l42a92s 5347567468677

Vy tu neustále implicitně tvrdíte, že vlastně nikdo lobbovat nepotřebuje, protože "stavět se bude tak jako tak". A tím popíráte jakékoliv spekulace o tom, že někdo by mohl mít svůj osobní zájem na tom, aby se nádraží odsunulo.

Pokud stále nechápete ani to, co sám píšete, ...

0/−1
28.2.2018 22:05

P23a91v38e90l 52S52t78ř53í35t48e82c79k82ý 7549538272333

A vy zase "podprahově" tvrdíte že město nejedná ve svém zájmu ale jen vychází vstříc nějakým majitelům pozemků. Aspoň tak na mě vaše odpovědi působí.

+1/0
28.2.2018 22:14

I16v64a97n 33H50o92l75a40s 5107917918977

Když tak snadno souhlasíte s názorem, že každý, kdo má (byť dílčí a fakticky podepřené) výhrady proti tomu, s čím vy nekriticky souhlasíte, musí být "aktivista, který neustále něco blokuje", tak není divu, že dospějete i takovému závěru.

Město možná jedná ve svém zájmu - ovšem ten zájem je především urbanistický a ekonomický. Zájem dopravní je až poměrně vzadu (viz už "italská" studie z roku 2000 a současné argumenty KAM), což je u stavby, která je PRIMÁRNĚ určena pro dopravu, dost problematický postoj. A protože o dorpavu se zajímám prakticky celý život (a o ŽUB minimálně 25 let i profesně), tak v tom aktuálním rozhodnutí města prostě vidím značná dopravní rizika, která jsou přitom zjevně zastánci odsunu ignorována, bez věcných argumentů popírána, či retušována.

Co tam máte dál?

+1/−1
28.2.2018 22:19

P10a65v10e49l 49S25t48ř81í98t47e19c18k29ý 7409198712183

No tohle vlákno bylo původně o cenách pozemků :)

Jinak ano, vycházím ze závěrů KAMu. A ten byl, že pro rozvoj Brna je přesun k řece nejvýhodnější. (Na to proč původně pro Petrov laděná KAM změnila názor se zeptejte jich) Rizika jsou ale u všech variant. (můj názor je že je Petrov rizikovější a zatím jste mě vůbec nepřesvědčil že tomu tak není)..

+1/0
28.2.2018 22:35

I25v69a27n 90H48o44l71a98s 5627597528607

> Jinak ano, vycházím ze závěrů KAMu

Takže z předžvýkaných a PR zpracovaných informací. Děkuji za potvrzení toho, co bylo od počátku zřejmé. Ale zkuste se schválně podívat do těch primárních studíí a udělejte si vlastní názor (když svým oponentům tak rádi předhazujete ten nesmysl, že jedou podle "něčích notiček"). Pát tip, na co byste se měl zaměřit, jsem vám tady dal.

Znovu opakuji, že já tak činím 25 let a získal jsem i informace, ke kterým se veřejnost přímo nedostane. A bez ohledu na to, co tvrdí ekoaktivisté, ke kterým rozhodně nepatřím a v řadě případů mám k jejich názorům a záměrům naprosto odmítavý postoj, jsem holt dospěl k podobnému názoru, jako mají oni. Přesto mi dost vadí, když mě někdo navíc velmi sprostě (netvrdím, že přímo vy, ale dost tomu tleskáte) hází do jednoho pytle, a přitom vlastní názor má komplet zkopírovaný od někoho, kdo už v principu nemůže být nestranný a nezávislý.

0/0
28.2.2018 22:43

P54a34v82e82l 40S43c39h15e45l34l68e 3551883143207

jako fakt myslíte, že takovej Vokřál tam před dvaceti lety nakoupil pozemky s tím, že za dvacet let bude primátor? Pro přesun hlasoval i Hollan, fakt myslíte, že tenhle nevzdělaný, nikdy nepracující hochštapler podpořil přesun protože má u "Řeky" nakoupené hektary a společně s ultralevicovou sebrankou z Nesehnutí doufá, že by se na tom zahojili víc než na penězích od daňových poplatníků?

Proboha Andere, ti tvoji nohsledi jsou tak průhlední a tak neskutečně hloupí (chápu, co za materiál seženeš na filozovické fakultě...) ...

+8/−1
28.2.2018 20:41

I82v13a32n 28H47o81l82a40s 5487197108157

Na druhé straně to místy není o nic lepší - například trubkové, kteří neustále papouškují, jak úžasná MHD bude k nádraží u řeky, protože ty čáry na mapě tak krásně vypadají.

0/−1
28.2.2018 21:21

Š52t49e29f49a93n 57F32r74i15č36a 7882778463246

Odsunutí nádraží z centra s vybudovanou infrastrukturou je absurdní. Doufám, že se peníze na toto kocourkovští nenajdou dalších 100 let. I když o to asi developerům v této chvíli vůbec nejde. Rv

+4/−12
28.2.2018 19:47

Najdete na iDNES.cz