Diskuse k článku

Muž vystoupil z osobáku na špatnou stranu, smetl jej nákladní vlak

Omyl při vystupování z vlaku stál v sobotu život pětadvacetiletého muže v Podivíně na Břeclavsku. Mladík vykročil z osobáku opačnou stranou a spadl přímo před rozjetý nákladní vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P39a55v11e69l 98Š58e78d37i16v14ý 6385139122602

Tyjo, ja zil celou dobu v tom, ze je strana do koleji zamcena. Zamyslet se clivek muze a u nekterych stanic ani nejde moc poznat, na ktere strane nastupiste je.

0/−1
13.3.2018 14:42

B62r46o73o39k 79B37r23a56i80t10h17w88a38i15t95e 4967555392427

Just two weeks ago this happened to me in Kolin. The correct door did not open. As it was dark outside we could not see the platform. We tried the door to the other side and it opened. I stepped out and was on the tracks with a train approaching from the other direction. CD do not care! Why does the door open to the wrong side? Your article says he chose the wrong side. But why does the door open at all?

It should be locked. Passengers put their trust in CD to ensure they are safe. But sadly this guy paid with his life because CD are not safe... They should be held accountable. Rv

+3/−1
13.3.2018 12:12

P97e10t40r 84S20e36č17k54á79ř 3776560864144

Nástupiště v Podivíně znám, a taky znám lidi, kteří tam vyskakují druhou stranou do kolejí, aby si ušetřili cestu. Takže tento případ bych viděl stejně, chlapík tam asi vyskočil tak jako byl zvyklý i jindy, ale tentokrát se holt nerozhlédl a neviděl přijíždět vlak.

+1/0
13.3.2018 11:14

A41n31n36a 98Č95e46r70m25á36k59o28v87á 1225285586714

Pro ty chytré tady. Jsou i nádraží, ano ta malá, kde vystupujeme do koleji běžně. Takže že vždy poznat na kterou stranu

0/0
13.3.2018 7:57

T47o77m97á41š 15K56u31č30e47r73a 5977932267852

Tak v Praze to udělat nelze. Otevřít lze pouze dveře, které fíra dovolí otevřít.

0/0
13.3.2018 4:31

M48a35r29t39i42n 50Ž10e64l75i29n39s45k60ý 9398259589602

Ostuda nasi zeme, ze u nas jeste neco takoveho jezdi, co to umoznuje. Jsem si myslel, ze uz to vsechno bud vymenili, nebo predelali. Ze Zapadu si zadny takovy vlak nevybavuji, co by vam umoznil vystupit do kolejiste.

+3/−6
12.3.2018 22:04

P17e29t41r 60N29o83v49o36t42n88y 1301520741

Tak to si nevybavujete špatně.

+4/−1
12.3.2018 22:34

J26a32n 51Š37e64s12t11á73k 3918389429144

Ovšem je zajímavé, že u prachobyčejných šalin by se to stát nemohlo ani náhodou

+1/0
12.3.2018 19:41
Foto

L36e97n76k38a 36M90a83t86o43u81š45k65o77v29á 9930687196579

Ježiš, to je hloupá smrt.

+1/0
12.3.2018 19:07

P11e73t31r 86M97a86r70š43o17u73n 5305948156276

Teda nechápu, proč nemá každý cestující ve vlaku svého vystupovače, který by ho vynesl z vagónu. Pak se žádné špatně otevření dveří nemůže ani stát. Tohle je prostě pravek. Fuj dráhy. :P

+2/−2
12.3.2018 19:04

J67a67r89o51s44l98a44v 22K90a25d82l42e44c 5171549292451

V tomto případě tam neměl být žádný vlak vpuštěn. Je to chyba výpravčího. Vždy musíme vycházet z nejhloupějšího cestujícího.

+3/−23
12.3.2018 17:03

P32e53t97r 69M32a56l35ý 6339541514378

Přesně tak. Musíme počítat s tím, že lidé riskují, jsou zmatení, opilí, málo inteligentní a tak dále. Pán si za to zřejmě mohl do jisté míry sám. Nelze zabránit úplně každému střetu člověka s vlakem. Ale pokud si může kdokoliv snadno otevřít dveře a skočit rovnou pod vlak, něco je špatně.

Tentokrát to byl zřejmě svéprávný, dospělý a zdravý jedinec. Když už tam lezl, měl se aspoň pořádně rozhlédnout. Příště to ale třeba může být malé dítě ponechané chvíli bez dozoru.

+1/−3
12.3.2018 17:22

P14e22t52r 35M18a24r70š71o11u36n 5105298166656

Malé dítě nemá být ve vlaku bez dozoru. Dokonce tak, aby bez dozoru samo vystupovalo.

+2/0
12.3.2018 19:07

P73e85t74r 17M70a87x11a 8716662757749

To byste pak nemohl pustit na dvoukolejce na trať ani vlak po sousední koleji, pokud by se tam nacházel osobák a byla by tam zastávka.

+6/0
12.3.2018 17:49

P69e93t23r 69B30á28č87a 8725206665485

Zas jeden "chytrej" a vsichni by zas zamykali vlaky, malovali sipky a ja nevim co vsechno.

Tak snad vidim jeslti lezu do koleji nebo na nastupiste proboha.

+25/−7
12.3.2018 16:33

M86a77r29t91i80n 46V14a74j59d51a 8704693130491

na jizni morave, navic na vesnici, casto nastupiste nemaji. nejde skoro rozlisit, ktera strana je spravna

+5/−1
12.3.2018 18:11

M68a58r68t76i30n 43K34y50p63r 2512485944124

Na koridorové dvoukolejce jako je v Protivíně to poznáte určitě no a na vesnické lokálce kde těžko poznáváte která strana je správná zase příliš nehrozí vlak z protisměru.

+9/0
12.3.2018 18:22

M16a22r39t97i87n 77K10y74p17r 2672825194814

Samozřejmě jsem myslel Podivín.

+2/0
12.3.2018 18:25

P79e84t39r 70B93á44č70a 8975606255475

Ted jsem se dival na Podivin na mapach, tady to jde poznat uplne normlane.

+1/0
12.3.2018 18:53

A14n61t97o71n66í44n 93Ž50o27h93a 2645790578456

Ruku na srdce, každý má prostě slabou chvilku, kdy se třeba zamyslí a úplně nevnímá, případně dělá něco tak nějak automaticky. Pokud tvrdíte, že to tak není, tak lžete.

+4/−4
12.3.2018 20:03

I58v39a14n 61H89o57l92a68s 5617597248687

To je právě problém dnešní doby, že neustálé zpřísňování bezpečnostních opatření (samé blokování, zábradlí, semafory atd. atd.) vedou k tomu, že člověk přestává vnímat, že se pohybuje v prostředí se zvýšeným rizikem a přestává si dávat pozor. Jenže železnice i v 21. století (a to i v mnohem vyspělejších zemích) prostě prostředím se zvýšeným rizikem je a slabé chvilky jsou tam někdy nemilosrdně trestány. Takže člověk by měl samozřejmě přemýšlet i tom (samozřejmě ani to nebude úplně stoprocentní), kdy a kde si takovou slabší chvilku a automatického jednání může dovolit, a kde ne.

+1/−1
12.3.2018 23:02

Š82t65e19f33a17n 71F50r40i47č71a 7402958233196

Kdysi bývaly v knižních jízdních řádech značky, aby cestující věděli, na kterou stranu mají vystupovat. To byla dobrá věc. Dnes se to neřeší.

+1/−8
12.3.2018 16:24

T95o26m74á87š 39J66a44n15e24č86k35a 4491305206850

Dnes lidi ani neumí v jízdním řádu hledat spoj, natož pak na kterou stranu vystoupit.

+5/0
12.3.2018 18:57

J23á13n 15K12o14t84ú78č 2806444388556

Neznalý človek môže ľahko otvoriť dvere na opačnej strane, než je treba, ale ako to, že si to nevšimol ani po otvorení dverí a rovno vyskočil? Ak ho zrazil vlak, tak to znamená, že tam nebol vôbec žiadny perón (v staniciach, kde treba prebiehať cez viacero koľají, býva často perón na oboch stranách koľaje), len ďalšia koľaj. A bez perónu je to aj riadna výška...

+13/−9
12.3.2018 15:38

J55a49r72o17s97l65a88v 59L61e78b59e65d42a 3496809537980

Tohle píšu níže a taky sbírám mínusy :-)

Někteří lidé totiž nechápou rozdíl mezi omylem (otevřu na špatné straně) a obyčejnou blbostí (lezu do kolejiště a ještě nečumím, jestli tam nejede vlak)..

+12/−2
12.3.2018 15:48

J74á27n 92K84o25t90ú27č 2606544828206

Presne tak. Moja žena raz vystúpila v stanici, kde nikdy predtým nebola, na opačnú stranu vlaku. Ale bol tam tiež perón. Keď vlak odišiel, prešla k výpravnej budove. Tento pán urobil ešte väčšiu chybu, pravdepodobne stúpil priamo do štrku medzi koľajnicami. :-(

+3/0
12.3.2018 15:54

P14e92t21r 89V18a57r32g15a 3595683470620

A víte, že existují stanice i celé tratě, kde žádný perón není? A to včetně druhé nejstarší veřejné dráhy na evropském kontinentu (dnes trať 120). ta trať na dnešním tělese s normálním rozchodem funguje od r. 1863 a dodnes na ní nejsou nástupiště/perony. Abych Vám to usnadnil je z Prahy-Buben přes Dejvice, Hostice do Kladna, dále na Rakovník a případně Chomutova

+3/0
12.3.2018 16:15

J41á32n 54K95o62t50ú35č 2516474518396

Ja tu myslím pod pojmom "perón" akékoľvek aspoň trochu vyvýšené nástupište, určené k nástupu a výstupu do/z vlaku. (Napríklad toto: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kladno,_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD.jpg) Bez toho by sa tými vlakmi cestovalo dosť zle. Keď vlak zastaví na šírej trati, tak výška prvého schodíka nad úrovňou terénu je extrémne vysoko. A presne takýto výškový rozdiel musel prekonať tento nešťastník. V staniciach ako na trati 120 sú peróny síce nenápadne nízke, ale zato na oboch stranách koľaje. Keby som tam stúpil na opačnú stranu, čo sa stane ľahko, pravdepodobne by sa mi nič nestalo, pretože medzi koľajami je relatívne dosť miesta. Naopak v Podivíne sú vysoké, moderné peróny. V takých prípadoch na druhej strane koľaje nie je doslova nič, len štrk a ďalšia koľaj.

Ja nikoho neodsudzujem, netuším, či už v tej stanici aspoň raz bol, alebo nie, len konštatujem, že musel mať riadny výpadok pozornosti, pretože jedna vec je otvoriť dvere a druhá vec je vyskočiť do prázdna.

+1/0
12.3.2018 16:57

P10e90t39r 79V37a55r87g91a 3175483370150

Pokud udusaný kopeček hlíny je pro vás nástupiště tak pak ano. A mimochodem - to co vidíte u nádraží Kladno - je už po rekonstrukci/modernizaci (2010/11 - pokud se nemýlím). Předtím tam nebyly ani ty betonové desky, co tam teď vidíte. To už je pokrok

0/0
12.3.2018 17:22

J78á67n 55K72o31t59ú71č 2946754688676

"Udusaný kopeček" nie je žiadna sláva, ale je to práve ten rozdiel, že ak tam je, tak si normálny človek pri vystupovaní z vlaku nezlomí nohu a zároveň je tam tým pádom väčšia vzdialenosť medzi koľajami, takže si zachránite život. Takže je to podstatné. Naopak v moderných staniciach ako Podivín je na jednej strane vysoké nástupište a na druhej strane NIČ, len jama.

0/0
13.3.2018 9:43

J33a47r61o58s93l16a57v 29B68a77l50i72n47t 5776563414756

Tak tohle je fakt spatna souhra okolnosti...:-/

0/0
12.3.2018 15:34

A79n41t90o74n49í24n 15U67r57b71á67n95e74k 9303788376948

Nechápu, proč není strana do kolejiště zablokovaná. Dveře by se nedali otevřít a bylo by to. To snad není tak technicky náročné.

+21/−3
12.3.2018 15:27

J62á21n 69K32o49t39ú57č 2536304568596

"Nenáročné" je to len v prípade jednotiek, ako napr. CityElefant a podobné. Tam samozrejme také blokovanie nesprávnej strany dávno je.

V prípade vlakov typu lokomotíva + vagóny je to zložitejšie, ale ani nie tak technicky ako administratívne. Muselo by sa to dostať do nejakej UIC normy, aby to podporovali lokomotívy aj vagóny. Možno taká norma už dávno existuje, ale faktom je, že ani mnohé moderné vagóny (EuroCity a podobné) to nemajú, natož staré osobáky.

+2/0
12.3.2018 15:49

J97o77s31e57f 21H92l47i43n91o86m91a56z 3860194783118

To jsou staré osobní vagony a u těch se zablokují a odblokují obě strany, což už tak je dost velká vymoženost.

+4/0
12.3.2018 15:50

P88e70t96r 19V54a97r26g98a 3295463230680

Tak jestli se nic nezměnilo - tak u "810" šly dveře otevřít na každé straně (buď obě strany blokované nebo obě strany odblokované). U velkých vagónů z NDR šly dveře otevřít i za jízdy (dost často jsme to dělávali před zastavením vlaku). A s ohledem na to, že není výjimkou potkat vagóny staré 40 let, tak tam by mne blokování dveří překvapilo (neb to neočekávám)

0/−1
12.3.2018 16:19

J70a67r34o19s66l60a46v 10B22e68d27r53n72a 3666431561287

U 810 jde otevrit pouze jedna strana.

+2/0
12.3.2018 19:18

J28a81n 40Z92í51d48e73k 5299671879111

Technicky by slo skoro cokoliv, ale muse se chtit a musi se na to vzit nekde penize. Kdyz je vedle dveri cedulka "Blokovani dveri odebrano", tak je technika na prd :(

A nasel jsem k tomu na netu:

...u vozů B které jsou přeřazeny z režimu RIC 51 do režimu 50 vnitro je toto zařízení ve velkém odebíráno a nahrazeno nálepkou blokování dveří odebráno.

Na vozech B se to odebírá, aby se získali náhradní díly pro vozy B RIC ,takže místo toho, aby se to nověvě dosazovlo včetně centrálního zavírání, tak se to z vozů B které nejsou zařazeny do režimu RIC vymontovává, aby se to nemuselo udržovat.

+1/0
12.3.2018 16:35

J67a76r58o93s93l28a96v 77L28e30b87e62d98a 3226499517700

Když je blbá hlava, trpí celé tělo.

+14/−19
12.3.2018 15:24

P84e50t36r 54N53o41v84ý 2889941494887

Vam se nikdy nestalo ze jste se spletl? Tak budte rad ze to nikdy nebylo pri vystupovani z vlaku ;-)

+3/0
12.3.2018 15:27

J37a41r66o27s85l27a42v 33L67e59b75e23d72a 3486389307490

Tak určitě.

Splést se můžu v tom, že otevřu dveře na špatnou stranu. Ovšem když tam nevidím nástupiště, omyl napravím.

+11/−6
12.3.2018 15:31

P62e19t14r 88V49a61r78g25a 3275253270490

Takže třeba na trati z Prahy přes Kladno, Rakovník do Chomutova nevystoupíte nikde? tam není nikde nástupiště (66+72 km)

+2/−1
12.3.2018 16:23

J14a50r62o42s18l82a78v 41L59e30b41e93d63a 3346379607810

Takže se tam všude vystupuje přímo do kolejiště? Nebo je pro vás opravdové nástupiště pouze, je-li betonové?

+2/0
12.3.2018 16:29

P76e77t40r 68V45a59r73g98a 3355283360760

Ne, přímo do kolejiště se nevstupuje. Ale udusaná hromádka hlíny není pro mne nástupiště. Navíc jsou některé koleje (kde nastupují cestující) tak blízko, že pokud stojí dva vlaky vedle sebe, tak se dva lidi sotva vyhnou

+1/−1
12.3.2018 16:49

J77a34r47o27s15l51a41v 35L18e31b85e94d21a 3656839777530

No dobře, tak je tam hromádka hlíny, ale pořád je tam dost místa pro vystoupení bez nutnosti lézt na sousední kolej.

+4/0
12.3.2018 16:58

I68v18a66n 25H89o88l63a45s 5727367208937

> Ale udusaná hromádka hlíny není pro mne nástupiště

To nic nemění na tom, že to nástupiště JE a normální člověk by se podíval, jestli je tam opravdu udusaná hlína, nebo štěrk (navíc v Podivíně je samozřejmě klasické ostrovní nástupiště).

0/0
12.3.2018 22:42
Foto

M96a58r19t78i15n 41V93a63l26i38n85a 6202555401459

ještě že máme LEBEDY

+3/−3
12.3.2018 15:28

T51o31m46á59š 63P61o43l51á49č82e18k 4697675324

jistě protože stejně jako jeho jmenovec v vnuky Jájou a Pájou jde na všechno s námořnickou rozvahou.

+8/0
12.3.2018 15:31

J36a25r86o95s62l80a21v 90L97e62b56e14d72a 3216749537500

Blahopřeju! Přesně jste trefil původ mého uměleckého jména :-)

0/−4
12.3.2018 15:34

J85a14r78o18s15l37a84v 87L57e46b93e56d45a 3626919217540

A esenciální α-aminokyseliny s nepolárním postranním řetězcem.

Vidíte, kdybych byl taky blbej, už byste mě neměli.

0/−2
12.3.2018 15:33
Foto

M56a70r63t83i39n 52V49a87l49i34n68a 6652985851479

PŘEJI ám pane pane Lebedo aby esenciální α-aminokyseliny s nepolárním postranním řetězcem s vašimi potomky neudělali tu základní chybu , kterou zde komentujeme

+1/−1
12.3.2018 15:39



Najdete na iDNES.cz