Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muž vystoupil z osobáku na špatnou stranu, smetl jej nákladní vlak

Omyl při vystupování z vlaku stál v sobotu život pětadvacetiletého muže v Podivíně na Břeclavsku. Mladík vykročil z osobáku opačnou stranou a spadl přímo před rozjetý nákladní vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60a43v94e44l 57Š19e45d93i21v79ý 6895469452772

Tyjo, ja zil celou dobu v tom, ze je strana do koleji zamcena. Zamyslet se clivek muze a u nekterych stanic ani nejde moc poznat, na ktere strane nastupiste je.

0/−1
13.3.2018 14:42

B20r68o68o86k 35B63r26a18i44t74h28w81a34i22t73e 4667775862427

Just two weeks ago this happened to me in Kolin. The correct door did not open. As it was dark outside we could not see the platform. We tried the door to the other side and it opened. I stepped out and was on the tracks with a train approaching from the other direction. CD do not care! Why does the door open to the wrong side? Your article says he chose the wrong side. But why does the door open at all?

It should be locked. Passengers put their trust in CD to ensure they are safe. But sadly this guy paid with his life because CD are not safe... They should be held accountable. Rv

+3/−1
13.3.2018 12:12

P14e73t67r 18S80e82č85k61á53ř 3696170214844

Nástupiště v Podivíně znám, a taky znám lidi, kteří tam vyskakují druhou stranou do kolejí, aby si ušetřili cestu. Takže tento případ bych viděl stejně, chlapík tam asi vyskočil tak jako byl zvyklý i jindy, ale tentokrát se holt nerozhlédl a neviděl přijíždět vlak.

+1/0
13.3.2018 11:14

A57n15n68a 97Č95e40r23m44á51k90o56v94á 1605955106604

Pro ty chytré tady. Jsou i nádraží, ano ta malá, kde vystupujeme do koleji běžně. Takže že vždy poznat na kterou stranu

0/0
13.3.2018 7:57

T96o22m39á33š 28K79u90č42e41r10a 5347552537632

Tak v Praze to udělat nelze. Otevřít lze pouze dveře, které fíra dovolí otevřít.

0/0
13.3.2018 4:31

M89a85r28t57i90n 90Ž51e71l92i87n28s48k61ý 9818209239302

Ostuda nasi zeme, ze u nas jeste neco takoveho jezdi, co to umoznuje. Jsem si myslel, ze uz to vsechno bud vymenili, nebo predelali. Ze Zapadu si zadny takovy vlak nevybavuji, co by vam umoznil vystupit do kolejiste.

+3/−6
12.3.2018 22:04

P85e85t11r 55N56o76v87o65t76n23y 1351660951

Tak to si nevybavujete špatně.

+4/−1
12.3.2018 22:34

J16a66n 89Š86e10s69t75á12k 3158199189344

Ovšem je zajímavé, že u prachobyčejných šalin by se to stát nemohlo ani náhodou

+1/0
12.3.2018 19:41
Foto

L28e51n15k78a 28M18a31t28o78u48š69k52o18v42á 9180407916239

Ježiš, to je hloupá smrt.

+1/0
12.3.2018 19:07

P76e25t15r 96M81a60r57š74o81u49n 5465288806756

Teda nechápu, proč nemá každý cestující ve vlaku svého vystupovače, který by ho vynesl z vagónu. Pak se žádné špatně otevření dveří nemůže ani stát. Tohle je prostě pravek. Fuj dráhy. :P

+2/−2
12.3.2018 19:04

J91a30r38o35s81l85a58v 15K14a48d27l66e96c 5471779662601

V tomto případě tam neměl být žádný vlak vpuštěn. Je to chyba výpravčího. Vždy musíme vycházet z nejhloupějšího cestujícího.

+3/−23
12.3.2018 17:03

P45e20t90r 41M91a29l31ý 6689531314538

Přesně tak. Musíme počítat s tím, že lidé riskují, jsou zmatení, opilí, málo inteligentní a tak dále. Pán si za to zřejmě mohl do jisté míry sám. Nelze zabránit úplně každému střetu člověka s vlakem. Ale pokud si může kdokoliv snadno otevřít dveře a skočit rovnou pod vlak, něco je špatně.

Tentokrát to byl zřejmě svéprávný, dospělý a zdravý jedinec. Když už tam lezl, měl se aspoň pořádně rozhlédnout. Příště to ale třeba může být malé dítě ponechané chvíli bez dozoru.

+1/−3
12.3.2018 17:22

P36e80t80r 60M66a92r59š87o14u82n 5575158646716

Malé dítě nemá být ve vlaku bez dozoru. Dokonce tak, aby bez dozoru samo vystupovalo.

+2/0
12.3.2018 19:07

P21e66t78r 24M63a20x95a 8246872117179

To byste pak nemohl pustit na dvoukolejce na trať ani vlak po sousední koleji, pokud by se tam nacházel osobák a byla by tam zastávka.

+6/0
12.3.2018 17:49

P88e43t10r 10B16á66č38a 8645156775325

Zas jeden "chytrej" a vsichni by zas zamykali vlaky, malovali sipky a ja nevim co vsechno.

Tak snad vidim jeslti lezu do koleji nebo na nastupiste proboha.

+25/−7
12.3.2018 16:33

M66a65r98t13i86n 89V62a77j86d14a 8364693790621

na jizni morave, navic na vesnici, casto nastupiste nemaji. nejde skoro rozlisit, ktera strana je spravna

+5/−1
12.3.2018 18:11

M53a88r21t56i22n 91K79y52p77r 2592595864974

Na koridorové dvoukolejce jako je v Protivíně to poznáte určitě no a na vesnické lokálce kde těžko poznáváte která strana je správná zase příliš nehrozí vlak z protisměru.

+9/0
12.3.2018 18:22

M26a29r50t58i92n 88K98y22p24r 2602325154614

Samozřejmě jsem myslel Podivín.

+2/0
12.3.2018 18:25

P20e24t13r 61B73á29č47a 8625226485525

Ted jsem se dival na Podivin na mapach, tady to jde poznat uplne normlane.

+1/0
12.3.2018 18:53

A57n65t39o86n23í31n 53Ž37o13h63a 2615660638776

Ruku na srdce, každý má prostě slabou chvilku, kdy se třeba zamyslí a úplně nevnímá, případně dělá něco tak nějak automaticky. Pokud tvrdíte, že to tak není, tak lžete.

+4/−4
12.3.2018 20:03

I76v90a63n 39H38o38l88a51s 5607817658497

To je právě problém dnešní doby, že neustálé zpřísňování bezpečnostních opatření (samé blokování, zábradlí, semafory atd. atd.) vedou k tomu, že člověk přestává vnímat, že se pohybuje v prostředí se zvýšeným rizikem a přestává si dávat pozor. Jenže železnice i v 21. století (a to i v mnohem vyspělejších zemích) prostě prostředím se zvýšeným rizikem je a slabé chvilky jsou tam někdy nemilosrdně trestány. Takže člověk by měl samozřejmě přemýšlet i tom (samozřejmě ani to nebude úplně stoprocentní), kdy a kde si takovou slabší chvilku a automatického jednání může dovolit, a kde ne.

+1/−1
12.3.2018 23:02

Š25t85e40f49a44n 13F80r96i11č36a 7592228983926

Kdysi bývaly v knižních jízdních řádech značky, aby cestující věděli, na kterou stranu mají vystupovat. To byla dobrá věc. Dnes se to neřeší.

+1/−8
12.3.2018 16:24

T17o93m12á96š 57J56a49n83e95č38k83a 4331825196630

Dnes lidi ani neumí v jízdním řádu hledat spoj, natož pak na kterou stranu vystoupit.

+5/0
12.3.2018 18:57

J16á15n 56K31o72t15ú67č 2966634288586

Neznalý človek môže ľahko otvoriť dvere na opačnej strane, než je treba, ale ako to, že si to nevšimol ani po otvorení dverí a rovno vyskočil? Ak ho zrazil vlak, tak to znamená, že tam nebol vôbec žiadny perón (v staniciach, kde treba prebiehať cez viacero koľají, býva často perón na oboch stranách koľaje), len ďalšia koľaj. A bez perónu je to aj riadna výška...

+13/−9
12.3.2018 15:38

J85a65r75o49s40l50a39v 45L31e93b49e62d33a 3186109417880

Tohle píšu níže a taky sbírám mínusy :-)

Někteří lidé totiž nechápou rozdíl mezi omylem (otevřu na špatné straně) a obyčejnou blbostí (lezu do kolejiště a ještě nečumím, jestli tam nejede vlak)..

+12/−2
12.3.2018 15:48

J11á64n 21K29o70t43ú94č 2316124908356

Presne tak. Moja žena raz vystúpila v stanici, kde nikdy predtým nebola, na opačnú stranu vlaku. Ale bol tam tiež perón. Keď vlak odišiel, prešla k výpravnej budove. Tento pán urobil ešte väčšiu chybu, pravdepodobne stúpil priamo do štrku medzi koľajnicami. :-(

+3/0
12.3.2018 15:54

P86e48t96r 47V78a98r70g82a 3175563960420

A víte, že existují stanice i celé tratě, kde žádný perón není? A to včetně druhé nejstarší veřejné dráhy na evropském kontinentu (dnes trať 120). ta trať na dnešním tělese s normálním rozchodem funguje od r. 1863 a dodnes na ní nejsou nástupiště/perony. Abych Vám to usnadnil je z Prahy-Buben přes Dejvice, Hostice do Kladna, dále na Rakovník a případně Chomutova

+3/0
12.3.2018 16:15

J93á47n 86K69o65t52ú32č 2226724738776

Ja tu myslím pod pojmom "perón" akékoľvek aspoň trochu vyvýšené nástupište, určené k nástupu a výstupu do/z vlaku. (Napríklad toto: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kladno,_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD.jpg) Bez toho by sa tými vlakmi cestovalo dosť zle. Keď vlak zastaví na šírej trati, tak výška prvého schodíka nad úrovňou terénu je extrémne vysoko. A presne takýto výškový rozdiel musel prekonať tento nešťastník. V staniciach ako na trati 120 sú peróny síce nenápadne nízke, ale zato na oboch stranách koľaje. Keby som tam stúpil na opačnú stranu, čo sa stane ľahko, pravdepodobne by sa mi nič nestalo, pretože medzi koľajami je relatívne dosť miesta. Naopak v Podivíne sú vysoké, moderné peróny. V takých prípadoch na druhej strane koľaje nie je doslova nič, len štrk a ďalšia koľaj.

Ja nikoho neodsudzujem, netuším, či už v tej stanici aspoň raz bol, alebo nie, len konštatujem, že musel mať riadny výpadok pozornosti, pretože jedna vec je otvoriť dvere a druhá vec je vyskočiť do prázdna.

+1/0
12.3.2018 16:57

P94e97t17r 38V24a32r80g28a 3385593130570

Pokud udusaný kopeček hlíny je pro vás nástupiště tak pak ano. A mimochodem - to co vidíte u nádraží Kladno - je už po rekonstrukci/modernizaci (2010/11 - pokud se nemýlím). Předtím tam nebyly ani ty betonové desky, co tam teď vidíte. To už je pokrok

0/0
12.3.2018 17:22

J81á95n 11K83o34t47ú26č 2336414148326

"Udusaný kopeček" nie je žiadna sláva, ale je to práve ten rozdiel, že ak tam je, tak si normálny človek pri vystupovaní z vlaku nezlomí nohu a zároveň je tam tým pádom väčšia vzdialenosť medzi koľajami, takže si zachránite život. Takže je to podstatné. Naopak v moderných staniciach ako Podivín je na jednej strane vysoké nástupište a na druhej strane NIČ, len jama.

0/0
13.3.2018 9:43

J27a81r82o72s38l77a78v 77B62a23l70i12n49t 5706703554606

Tak tohle je fakt spatna souhra okolnosti...:-/

0/0
12.3.2018 15:34

A36n38t68o81n89í88n 15U72r64b68á97n73e56k 9493468896748

Nechápu, proč není strana do kolejiště zablokovaná. Dveře by se nedali otevřít a bylo by to. To snad není tak technicky náročné.

+21/−3
12.3.2018 15:27

J89á56n 40K58o52t49ú58č 2806504438216

"Nenáročné" je to len v prípade jednotiek, ako napr. CityElefant a podobné. Tam samozrejme také blokovanie nesprávnej strany dávno je.

V prípade vlakov typu lokomotíva + vagóny je to zložitejšie, ale ani nie tak technicky ako administratívne. Muselo by sa to dostať do nejakej UIC normy, aby to podporovali lokomotívy aj vagóny. Možno taká norma už dávno existuje, ale faktom je, že ani mnohé moderné vagóny (EuroCity a podobné) to nemajú, natož staré osobáky.

+2/0
12.3.2018 15:49

J93o60s22e62f 90H64l96i13n45o49m36a91z 3770104733198

To jsou staré osobní vagony a u těch se zablokují a odblokují obě strany, což už tak je dost velká vymoženost.

+4/0
12.3.2018 15:50

P33e21t73r 80V23a25r12g82a 3885203100490

Tak jestli se nic nezměnilo - tak u "810" šly dveře otevřít na každé straně (buď obě strany blokované nebo obě strany odblokované). U velkých vagónů z NDR šly dveře otevřít i za jízdy (dost často jsme to dělávali před zastavením vlaku). A s ohledem na to, že není výjimkou potkat vagóny staré 40 let, tak tam by mne blokování dveří překvapilo (neb to neočekávám)

0/−1
12.3.2018 16:19

J55a92r78o13s55l44a82v 90B51e42d54r34n62a 3646621581787

U 810 jde otevrit pouze jedna strana.

+2/0
12.3.2018 19:18

J39a77n 76Z43í69d86e81k 5859411499751

Technicky by slo skoro cokoliv, ale muse se chtit a musi se na to vzit nekde penize. Kdyz je vedle dveri cedulka "Blokovani dveri odebrano", tak je technika na prd :(

A nasel jsem k tomu na netu:

...u vozů B které jsou přeřazeny z režimu RIC 51 do režimu 50 vnitro je toto zařízení ve velkém odebíráno a nahrazeno nálepkou blokování dveří odebráno.

Na vozech B se to odebírá, aby se získali náhradní díly pro vozy B RIC ,takže místo toho, aby se to nověvě dosazovlo včetně centrálního zavírání, tak se to z vozů B které nejsou zařazeny do režimu RIC vymontovává, aby se to nemuselo udržovat.

+1/0
12.3.2018 16:35

J23a24r34o48s86l45a83v 30L69e62b44e31d25a 3316909667480

Když je blbá hlava, trpí celé tělo.

+14/−19
12.3.2018 15:24

P27e58t62r 52N14o58v41ý 2339151854157

Vam se nikdy nestalo ze jste se spletl? Tak budte rad ze to nikdy nebylo pri vystupovani z vlaku ;-)

+3/0
12.3.2018 15:27

J96a26r24o94s16l37a38v 28L29e85b75e28d77a 3386189757420

Tak určitě.

Splést se můžu v tom, že otevřu dveře na špatnou stranu. Ovšem když tam nevidím nástupiště, omyl napravím.

+11/−6
12.3.2018 15:31

P55e28t47r 95V25a47r23g90a 3235203180640

Takže třeba na trati z Prahy přes Kladno, Rakovník do Chomutova nevystoupíte nikde? tam není nikde nástupiště (66+72 km)

+2/−1
12.3.2018 16:23

J92a25r80o59s77l32a52v 48L49e24b86e92d71a 3466629517390

Takže se tam všude vystupuje přímo do kolejiště? Nebo je pro vás opravdové nástupiště pouze, je-li betonové?

+2/0
12.3.2018 16:29

P83e24t95r 81V98a76r85g47a 3195813780100

Ne, přímo do kolejiště se nevstupuje. Ale udusaná hromádka hlíny není pro mne nástupiště. Navíc jsou některé koleje (kde nastupují cestující) tak blízko, že pokud stojí dva vlaky vedle sebe, tak se dva lidi sotva vyhnou

+1/−1
12.3.2018 16:49

J14a92r27o29s62l36a69v 93L68e98b15e64d37a 3926419407530

No dobře, tak je tam hromádka hlíny, ale pořád je tam dost místa pro vystoupení bez nutnosti lézt na sousední kolej.

+4/0
12.3.2018 16:58

I33v77a83n 71H60o38l94a22s 5817937488947

> Ale udusaná hromádka hlíny není pro mne nástupiště

To nic nemění na tom, že to nástupiště JE a normální člověk by se podíval, jestli je tam opravdu udusaná hlína, nebo štěrk (navíc v Podivíně je samozřejmě klasické ostrovní nástupiště).

0/0
12.3.2018 22:42
Foto

M21a68r50t73i47n 44V30a69l73i18n20a 6922565701849

ještě že máme LEBEDY

+3/−3
12.3.2018 15:28

T19o40m54á15š 44P54o93l84á13č93e38k 4527645324

jistě protože stejně jako jeho jmenovec v vnuky Jájou a Pájou jde na všechno s námořnickou rozvahou.

+8/0
12.3.2018 15:31

J16a80r42o30s98l56a39v 63L90e89b57e20d70a 3796249677890

Blahopřeju! Přesně jste trefil původ mého uměleckého jména :-)

0/−4
12.3.2018 15:34

J25a89r52o84s81l37a87v 13L49e27b82e46d78a 3186919657470

A esenciální α-aminokyseliny s nepolárním postranním řetězcem.

Vidíte, kdybych byl taky blbej, už byste mě neměli.

0/−2
12.3.2018 15:33
Foto

M66a37r77t71i57n 23V54a54l49i64n57a 6342835231699

PŘEJI ám pane pane Lebedo aby esenciální α-aminokyseliny s nepolárním postranním řetězcem s vašimi potomky neudělali tu základní chybu , kterou zde komentujeme

+1/−1
12.3.2018 15:39







Najdete na iDNES.cz