Diskuse k článku

Spolek zmařil obnovu tramvajové trati. Stavba se odkládá na neurčito

Letos na jaře se mělo začít s obnovou tramvajové tratě do Líšně za 390 milionů. Dlouho plánovaný termín ale padl a nový není jistý, stejně jako financování celé stavby. O dotaci totiž město přišlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i38ř70í 19P27e18š 7306450703831

Jsou to rozmazlení chudáci. Já bych byl rád, kdyby mě za zahradó jezdila šalina. Jak je možný, že pár šašků z nějakýho pochybnýho spolku může zastavit celou stavbu.

0/0
28.4.2018 10:27

J64a15n 63P62u33k98l 7471691127193

Doufám, že si město posvítí na ty černé stavby u trati...

+1/0
22.3.2018 14:07

P26a49v21e32l 91R84e98z26n60i66c49e80k 3755334764922

Ten spolek Holzova-Lisen, to jsou ti cotam maji zahradky a na nich stavby - vse nacerno bez papiru a v jriticke vzdalenoati od stale jeste existujiciho drazniho telesa?

Tim padem by vsechny jejich argumenty mely byt irelevantni... Pokud mate cernou stavbu v miste kde existuje (i kdyz nevyuzivana) dopravni spojnice, stavel jste danou vec s vedomim, ze muze byt odstranena, pripadne ze na ni nemusi a nebude bran ohled pri znovuoziveni dopravniho spojeni...

+7/0
19.3.2018 8:43

M20i37l45o56š 56S61e31t81í26k 3889239404530

Škoda, že Dopravní podnik nemůže říci -Dobře, nechcete tramvaj, OK, my zase nechceme autobusy a tam vám veřejnou dopravu bez náhrady zrušíme-. To by najednou bylo křiku.

+8/0
18.3.2018 17:59

H54o56n69z21a 42K34a56r27á47s26e41k 1195131842138

O tom nerozhoduje dopravní podnik, ale Město Brno. Navíc, linka č. 78 jezdí po Holzově ulici "tak jako tak" (spojnice sousedních městských částí), ne kvůli obsluze této ulice.

0/0
18.3.2018 21:38

M44i83l39o39š 85S39e88t19í33k 3549619634270

Vždyť přece píšu "Škoda, že Dopravní podnik nemůže říct....", tak mi opravdu nemusíte vysvětlovat, že to Dopravní podnik nemůže říct. 8-o

+1/0
19.3.2018 7:03

J38i15ř13í 70P67e72š 7156200783681

Zrušil bych jim tam zastávky.

0/0
28.4.2018 10:31

P42e97t30r75a 71N20o13v46á52k76o28v47á 7418586824548

Mě by spíš zajímalo, vzhledem k tomu, v jakém stavu ta trať je, jestli by a jak velký byl problém táhnout koleje ne křížením přes Drčkovu a za zahradami těch domů, ale podél Drčkovy třeba až k místu, kde se mění na Trnkovu, a tam udělat smyčku. Ať už tam mají obyvatelé cokoliv legálně či nelegálně, opravdu nevidím smysl v tom rvát šalinu dvakrát přes silnici, když by třeba mohla vést podél té silnice.

+1/−1
18.3.2018 17:28

H23o65n46z45a 65K79a70r38á87s42e23k 1695501402788

Z článku vyplývá, že takto si to přeje i líšeňský politický představitel. Namítáno mu je, že takováto varianta není územně/stavebně připravena. Což je sice pravda, na druhou stranu taky je pravda, že ta trať se smyčkou v areálu technického muzea neobslouží bůhvíjak velkou oblast - paradoxně jen právě Holzovu ulici (a těch domů, za jejichž zahradami vede, je několik desítek) + novější bytové domy naproti areálu technického muzea.

0/0
18.3.2018 21:41

M91i64l24o96š 40S64e62t26í97k 3309179184850

Tak to vidíte. Možná si jen pan předseda založil konto někde na Kajmanech a stále čeká na konstruktivní návrh od Dopravních podniků a kde nic, tu nic. Neustále mu vycházejí vstříc, místo aby se mezi čtyřma očima jednoduše zeptali "kolik?" To se pak opravdu těžko jedná. Jen co to dá práce vymýšlet stále nové a nové obštrukce a nic z toho. ;-D

+3/−2
18.3.2018 16:17

J98a89r72o53m87i23r 58N48e72u43z13i61l 9373905871395

Navrhuji tam udělat cyklostezku. Vyjde levněji.

+1/−1
18.3.2018 14:06

M96i42l95o22š 97S35e82t26í61k 3519889604490

Tím bych si nebyl tak jistý. Např. pražská cyklostezka 3km za 140mil. korun a další podobné. Stačí trochu zagúglit.

0/0
18.3.2018 18:03

J48a25k57u70b 83Z39a96c68h 3695816363800

noo ale tady je nachystané těleso... stačí jen kryt a vodorovné a svislé značení :) .. zas tak drahé jako plně nová cyklostezka by to nebylo... a je fakt, že smysl by měla tramvajová trať tam kde obslouží daleko větší počet obyvatel (v místě plánované výstavby)... než pár starousedlíků.

0/−1
19.3.2018 11:35

M40i29l30o21š 44S13e73t74í85k 3119869214950

No právě. Proto jsem reagoval na původní příspěvek s tím, že ta cyklostezka by byla ještě dražší.

0/0
19.3.2018 20:04

T87o72m17a55s 91D45r34a97j98s34a27j55t89l 9529607898690

Pricina je jasna. Lide na zapadni strane ulice tam maji zahrady s bazeny na tri tempa a koukaji do stromu, ktere za tu dobu v prostoru trate vyrostly. Kdyz obnovi trat, stromy budou vykaceny, postavi jim tam betonovou zed a pohodu u bazenu jim budou rusit projizdejici tramvaje.

+6/0
18.3.2018 10:00

L37i60b68o41r 66V16a61v15ř27í48k 7253842623472

Je v pořádku, že se spolek ke stavbě vyjádřil. Protihluková stěna, obslužná komunikace... Případně gumové odhlučněné podloží pod koleje, které ztlumí hluk a vibrace od projíždějících tramvají. To je v pořádku. Co není v pořádku jsou snahy stavbu zářit! Je správné ozvat se, zajistit si lepší podmínky než bylo v původním projektu. Ale snaha zablokovat projekt na dobro Rozhodně NE!

+2/0
18.3.2018 9:25

Š37t45e74f94a66n 89F23r76i46č12a 7822408933136

Že by si obyvatelé nepřáli tramvaj a tedy výrazné zlepšení komfortu při dopravě do centra města je nepravděpodobné. Ostatně, blíže než koleje je vozovka, po které jim okolo jezdí autobusy MHD, takže tam je jak hluk, tak zplodiny z naftových motorů. Spíše spolek řeší nějaký jiný zájem. Např. zájem na zachování přístupu k několika garážím, které jsou tam postaveny těsně za tratí, hned mezi křížením tratě se silnicí za vjezdovou bránou tratě do areálu depa historických tramvají, nebo o zachování přístupu do areálu jisté obchodní společnosti téměř tamtéž. Do areálu byl příjezd z ulice Drčkovy zrušen, když byla tato rozšířena.Rv

+5/0
18.3.2018 7:03

Z64d53e59n22e84k 26L72o36v52e63c30e66k 5549495746959

Mate pravdu, co vim, tak ty koleje tam byli driv, nez baraky, navic jeste nez rozkradli kolem roku 1995 cast koleji se tama prohanely dreziny a nikomu to nevadilo. Jednou jsem tam u jednohu borce byl, z prostranstvi kolem koleji si lidi vybudovali zahradky, ohniste, vysadili ovocne stromy... Snad kazda zahrada ma zadni branku... Lidem se proste nechce prijit o vyuzivani prostranstvi kolem koleji, v tom je ten zasadni problem....

+5/0
18.3.2018 20:01

J19a22n 45V86a88š19e25k 9569935101565

Tento spolek at uz je jakykoliv bych nechal zaplatit to o co jsme z EU dotaci prisli!! Slovy naseho PH sorry jako!! Ale takhle to nejde... skoda ze to tak nejde, je to jen muj nazor... mohli jsme tu mit salinu/ obsluznost.. misto toho tu mame kvuli neakejm par zm..dum ho...no.. doufam ze se jim dobre povede .. a idealne eko autobusem skrz obyvak!

+4/0
18.3.2018 1:46

H23o66n58z36a 21K58a49r72á88s12e10k 1465731112928

Skutečně to měla být EU dotace? (ty se dají v rámci různých let "přenést") Nebyla to jen státní dotace? (které se, jde-li o dotace provozní, "přenést" nedají; zde o protozní dotací jde, protože jde přece o prostou rekonstrukci již existující tratě) :-) I když si myslím, že členové spolku nemají pravdu ( = takže úřady jejich podnět zamítly a nevím, v čem je teď problém), tak si všímám, že ta oblast, kterou obnovená tramvajová trať obslouží, není nijak moc rozsáhlá, zatímco těch domů v Holzově ulici, za nimiž má tramvaj jezdit, je několik desítek. Měřme stejným metrem na obě strany. :-)

0/−1
18.3.2018 6:44

M20i74l98o44š 72S12e49t91í69k 3949179234540

Asi by bylo těžké chtít po spolku náhradu za dotaci, kterou nedostali, nicméně náhradu za přípravné práce, které tím přijdou vniveč, bych jim s radostí napařil. A tak málo by to zase nebylo. Všelijaké studie, projektová dokumentace atd. opravdu není za hubičku.

+4/−1
18.3.2018 16:08

H38o12n27z83a 68K23a22r84á15s93e54k 1955981112178

Studie a projektová dokumentace pro pouhou běžnou rekonstrukci již existující tratě? :-) P. S. Jen zopakovat - jestli spolek nemá se svými námitkami pravdu, mají být námitky definitivně smeteny ze stolu (což dle článku byly, tak co je teď za problém?). Pokud pravdu má (a např. by se stavby měla týkat EIA), tak problém není na straně spolku. :-)

0/−1
18.3.2018 16:40

M17i21l98o23š 87S26e14t81í94k 3649829574730

I to smetení ze stolu nemůže proběhnout tak, že to smete ze stolu kdokoliv, aniž by tomu věnoval pozornost. Tudíž to stojí přinejmenším nějaký čas, práci nejednoho člověka, který to jistě nedělá zadarmo. Takže i když to nakonec smeteno ze stolu je, stejně vznikla nějaká škoda.

+4/−1
18.3.2018 17:56

J74a87r41o14s45l93a44v 85P83u25m76p59a 6887180151799

Ani se nedivím. Strýček říkal, že Evropa končí někde před Brnem.

0/−4
18.3.2018 0:51

J54i47ř72í 11L42i84n57d94n93e34r 8385344291320

Takové spolky, které nejednají konstruktivně zrušit.

+5/−3
17.3.2018 20:55

M28i84l65o47š 20S27e62t50í60k 3159659304320

Oni ale jednají konstruktivně - ve směru k svým zájmům. Zájem společnosti je jim ukradený.

+4/−1
18.3.2018 16:09

M95i31l62o97s18l97a11v 50S27e20d55l41á88č39e45k 6204204654201

Pamatuji že jako školáci jsme tou tramvají jezdili na školní výlety do Líšně. Vystoupilo se dole v Černovicích a přesedlo na tramvaj vedoucí do Líšně. Problém je že trať byla zrušena a vznikla tam nová bytová zástavba.4.m od tratě je blízko nebo daleko? Co mají říkat obyvatelé v centru města , nebo Husovic , kde ani ty 4. m dodrženy nejsou? a hluková stěna tam není. Ovšem jako obyvatel sídliště Líšeň pamatuji i protesty proti vedení tratě linky č.8 k Nám Karla IV. Nechalo se to uspat a trať končí cca. od roku 2005 na Mifkové a najednou je klid. Asi protestující došli k závěru že je lépe občas slyšet skřípaní tramvaje. než čichat výfukové plyny z autobusů. Podobné protesty se v Líšni konaly proti výstavbě spalovny a dnes je ticho. Nevím zda protestovali i občané Juliánova jichž se výstavba spalovny dotýkala bezprostředněji než Líšně. Ale asi ne. On se v Líšni vždy najde nějaký dobroser, který se potřebuje zviditelnit a zblbne ostatní. Ale jak říkával můj děda: Ono to vždy nějak vykyše. Takže tento spor se časem taky zklidní. Akorát město bude muset celé kolečko řízení začít odznovu. A je ve hvězdách zda dosáhnou znovu na dotace.

+12/0
17.3.2018 19:30

H65o61n95z91a 93K50a96r86á27s13e86k 1675441212628

Rozdíl je v tom, že trať Jírova - Mifkova byla úplně nová, to u tratě do staré Líšně de iure neplatí. Také je zajímavé, že Město Brno tedy potřebuje dotaci i na rekonstrukci již existující tratě. Řeklo by se, že "obnovu stávajícího" by mělo být schopno zaplatit ze svého. :-) V článku je zajímavý i údaj, že trasování té tramvajové trati se nelíbí ani líšeňskému představiteli. Tzn. nejen spolku z Holzovy ulice.

0/−1
17.3.2018 20:28

M61i73l41o35s30l35a27v 81S11e74d19l16á30č86e27k 6394494484551

Já myslím že město by to mohlo zaplatit ze svého. Ale pokud je možnost požádat a získat dotaci , tak proč toho nevyužít, ne? Trasování je dáno stávající tratí, takže tam by nebyly náklady na rekonstrukci tak vysoké. přidala by se jen ještě jedna kolej. Protože jedna už tam je a po té jezdí občas historické tramvaje na různé akce. Pokud by město znovu získalo dotaci a třeba i vyšší tak by mohlo uvažovat o přetrasování.

0/−1
18.3.2018 21:14

H63o69n98z39a 67K57a20r21á83s46e39k 1515211302368

Ty historické tramvaje tam nejezdí už přinejmenším 15 (možná i 20 let). Tak dlouho už ta trať je nesjízdná (což není dobrou vizitkou provozovatele této dráhy). Je zajímavé, že město požádalo o dotaci na něco, k čemu nemělo všechna "razítka", a nyní se diví, že nastala situace, kdy dotace sice je, ale "razítka" ne.

0/0
18.3.2018 21:43

M76i70l78o83s44l84a48v 78S94e26d84l43á75č98e10k 6734474284881

Tak to je pro mě novinka. Odkud je tedy dopravují do města? ještě před 5 lety jsem slyšel Karolinku houkat a supět v prostoru Stránské skály když jela kamsi na parádu. A k tomu že se trasování nelíbí ani představitelům líšeňské radnice , bych dodal jen toto. Ono se jim nelíbí leccos. Třeba zahušťování sídliště novými bytovými domy. Protestovali, ale město si prosadilo vždy svou. Tak i v tomto případě město jako investor si prosazuje svou bez ohledu na stanovisko městské části. Prostě velký kašle na malého.

0/0
19.3.2018 21:40

M56i91l62o44s72l77a19v 23S43e45d71l32á97č85e93k 6204554604641

Pan předseda opravdu svému jménu ostudu nedělá. Šťourá a šťourá.

+3/0
17.3.2018 18:52

J13i69ř25í 90S14e22d82l23á44č21e82k 9726916331319

Inu nomen omen.

+1/0
17.3.2018 18:59

H72o43n24z35a 15K16a35r70á14s43e32k 1935851572818

Znovu jsem si pozorně přečetl článek a všiml jsem si, že v něm není uveden údaj, na čem vlastně nyní ta rekonstrukci trati "visí". Krajský úřad i MŽP zamítli odvolání spolku ve věci (ne)nutnosti udělat posudek EIA. A pak, cituji, A tak spolek přidává další argumenty: „Studie řeší pouze předpokládaný hluk tramvaje, na nás ale působí i hluk z nedaleké silnice, to nikdo nevzal v potaz,“ zdůvodňuje Štourač, proč trvá na posudku EIA. "Trvá na něm" tak, že znovu podal podnět k MŽP? Které rozhodlo jak? Nebo - ?

+1/0
17.3.2018 18:48

P88e53t22r 81B24u28r40d11a 3580325889637

Drazí spolkaři,

chcete bydlet ve městě a mít vše "pod nosem"? Tak se smiřte s tím, že ve městě jezdí městská i jiná doprava,

Chce bydlet tam, kde se na auto chodíme dívat?Prázdné domy u nás jsou, nejbližší město cca 25 km, hospoda 10 km - ale je tu klid, když není východní vítr, co nese hluk od dálnice.

+17/−1
17.3.2018 18:28

H74o12n59z72a 78K98a75r22á59s95e29k 1555571772988

Jestliže jde o trať stále úředně existující, z jakého titulu není její "rekonstrukce" (de iure srovnatelná např. s dvouměsíční rekonstrukcí kolejí v kterékoliv brněnské ulici) provedena bez jakýchkoliv "úředních koleček"? :-) Také je zajímavé, že na takovouto prostou "rekonstrukci stávající tratě" potřebovalo Město Brno dotaci. Rekonstrukci by snad umělo zaplatit ze svého. :-) Ostatně, kdyby jiné spolky nepozdržely odsun brněnského nádraží, tak by Město Brno mezitím už muselo vystavět několik dalších tramvajových tratí (a když by na to přišlo, tak i bez dotace).

+2/−1
17.3.2018 18:10

R21o56m80a28n 95P65o61l32á38č59e19k 5186139425

Asi nastal čas uzákonit určité meze pro takové pseduspolky a nastavit nějakou dobu, kdy se pošlou do háje...

Takto se nedá postavit prakticky žádná liniová stavba...

+16/0
17.3.2018 17:23

V42á64c13l25a52v 59R68o53u70d53e93n20s44k31ý 9922330661345

Řešení by bylo velice jednoduché! Při podání složit kauci, která propadne v případě zamítnutí žaloby"

+3/−1
17.3.2018 18:40

H46o29n28z53a 77K13a92r97á22s78e31k 1225681902718

Jinými slovy by pak nenastala (z oprávněného strachu o peníze) ani ta podání, která OPRAVDU dávají smysl. Aneb jak vylít vaničku i s dítětem.

+4/0
17.3.2018 18:44

R79o27m40a26n 39P15o27l39á67č85e36k 5336859315

Ani ne... Pokud by jim tramvaj opravdu vadila, tak si to rádi zaplatí... Ono zadarmo se hezky protestuje...

+4/−2
17.3.2018 21:15

H40o39n15z92a 84K70a83r23á87s86e98k 1325541472888

Pokud někdo nemá kde brát (vyjde s penězi jen na běžné výdaje), tak do toho nebude moci své peníze dát (situace typická, pokud v blízkosti obydlí "obyčejných lidí" má vyrůst něco OPRÁVNĚNĚ nevhodného/hlučného apod.). A naopak - případný boháč, kterému by nedaleko vilky/zámečku mělo vzniknout něco nového (třeba dětské hřiště), bude mít peníze na to, aby za ty podněty i zaplatil. Nespravedlivé z obou stran.

Vztaženo k tomuto tématu - nevím, co se teď řeší/na čem konkrétním/u jakého úřadu je nyní problém. Spolek podal podnět k MŽP, to návrh zamítlo (viz článek). Spolek přišel s další námitkou, ale ke komu - ?

+1/0
17.3.2018 23:39

P32a57v83e13l 47J63e13ř61á17b36e28k 7291882604677

Vše je v pohodě a krásné, do chvíle, kdy se do takové situace, že někdo nevymyslí v blízkosti našeho domu nějakou ne zrovna příjemnou věc, nedostaneme sami.

Znám několik případů, kdy ti největší odpůrci účasti veřejnosti v řízeních, sami začali psát petice, když u jejich domu měla být nějaká jim nepříjemná stavba.

Spolky jsou od nového roku mají omezený rozsah působnosti - v daném případě by bylo lepší, aby se se lidi zapojili jako dotčení účastníci řízení.

+2/0
18.3.2018 8:25

P50e78t17r 75P80o49l26á28k 1837295876668

Bydlej ve meste, ale vadej jim lidi...

+21/0
17.3.2018 17:03

S38t53a26n16i60s79l50a44v 37N52ý30v47l66t 2364765963

Lidsky odpad, ten kdo to zatahuje.

0/0
17.3.2018 16:54

A66l66e51n93a 61E30l45i30á25š77o65v49á 3164381102838

V budoucnu se musí o podobných věcech rozhodovat v referendu

+3/−3
17.3.2018 16:47

R58o96m73a18n 89N29o67v49a48k 6259391962586

dal jsem plus, protoze to beru jako ironii

0/0
17.3.2018 18:32

D68a19n 54R71o28z61s27í77v92a14l 3180172950904

Ale to jméno má opravdu výstižné. To se vážně nenajde v Brně někdo kdo si poradí z jedním jediným pito.cem?

+4/−1
17.3.2018 16:37

J82a23n 10K38o98s 6528463873687

Jsou ruzny party, jsou ruzny spolky

nekde mastej karty, nebo behaj holky

jsou tichy vody, hluboko pod zemi

tam kam vedou schody, vod nas v prizemi

ze sklepa se vali, akord krysi kapely

je tam kazdej ve svy nadeji

......

0/0
17.3.2018 16:13

J61a67r16o46m98í12r 55P46e89t47l70a55c67h 2214762865763

Blokuje se výstavba nových dálnic, Děti Země dokážou zablokovat i opravu stavajicich dalnic, tramvaje jsou také špatně, tady dětem země pomohou misti spolky, podobné jako nedaleký spolek čisté Tuřany zablokuje zase stavby v průmyslové zóně, pry tam raději budou pěstovat zelí....O přesunu nádraží či stavbě R43, kterou blokují pro změnu zase v Bystrci...ani nemluvě. To v Praze budou mit do te doby metro do Ruzyně, dva vytunēne tunely Blanka a v Brně se nekopne ani do země....

+7/−1
17.3.2018 16:08

A81l15e65n92a 65E11l93i38á83š35o47v86á 3404541222808

I nápady Dětí Země by měly být rozhodovány podle výsledků referend

+1/−2
17.3.2018 16:48



Najdete na iDNES.cz