Diskuse k článku

Trolejbusy s akumulátory pořizuje i Brno, energii umí vrátit do sítě

Dopravní podnik města Brna má nově ve vozovém parku trolejbusy, které dokážou jet i se staženými sběrači – tedy bez přímého napájení z trolejí. Mají totiž zabudované akumulátory, na které dokážou urazit až několik desítek kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35a33t43r14i41k 66S53v10o60b19o82d81a 3789891166365

To je vcelku bomba. Je tu natažených docela dost vedení, tak super ekologický počin. Někdy nezávidím těm řidičům, čemu se musí vyhnout a neshodit při tom "faje". Toto může i v tomto pomoct.

0/0
25.3.2018 10:10

A65d44a60m 96K38o70p51e92č77n80ý 2673435807

Budou tahat mrtvou váhu( baterie) i na běžných trasách???? S výjezdem do kopce pokud je náledí pomohou spíše vhodné gumy, než větší výkon motoru.

0/0
22.3.2018 22:45

O36n96d97ř19e65j 82P89u86t55n38a 9371134651645

Kromě těch asi hodně vyjímečných případů výluk (na které se dají nasadit autobusy), mi smysl celkem uniká. Vždyť všechny z těch popsaných výhod má snad i normální trolejbus, ne?

+2/0
22.3.2018 18:23

J91a50n 21V13a81l66o57u16c67h 6642217258950

Prakticky je výhodou, že to nezůstane stát v půlce křižovatky, když vypadne proud, na případné objížďky, kdy se i kvůli 1 rozkopané ulici celá linka musí nahradit autobusy, případně se v budoucnosti dá uvažovat o prodloužení linky za trolej. Při rozjezdu to nebude mít takovou odběrovou špičku z trolejí (je otázkou, jak se to projeví v provozu mezi 200 šalinami), něco to ušetří, když v koncových úsecích není při rekuperaci další vozidlo s odběrem, které by energii převzalo (dnes to valí do odporů a ve formě tepla do luftu). Čili ano, vše je správně, jen je to podáno formou pro předškolní děti.

+1/0
23.3.2018 14:03

P61e91t21r 62K85o84n65í78č82e85k 8824682335325

To snad ne... tak oni řeší provozní kraviny jako "rozjezd do kopce", ale aby vymysleli kombinovanou linku, jako jsou v Bratislavě Dlhé diely, to ne. Já myslel, že tyto trolejbusy se pořizují hlavně kvůli cestujícím... navíc: na které lince, kterou obsluhují sóla, je problém s vyjetím do kopce častěji než 2 dny v roce při kalamitě??

+1/−1
22.3.2018 16:48

P45e77t88r 32B68á35č15a 8855106375685

Uzasny, stejne do MHD nikdy nevlezu.

0/−5
22.3.2018 16:33

J63i61ř24í 78C89e39n54i54g67a 1931342627

Tak si pak nestěžujte na zácpy a rozkopané uzavřené ulice.

0/0
22.3.2018 19:18

P26a74t26r80i97k 23S67v35o29b23o42d34a 3709891746875

Vaše rozhodnutí. Netrpím nedostatkem aut a přesto ji občas využívám. A necítím se tím automaticky jako sociálně vyloučené individuum.

0/0
25.3.2018 10:12



Najdete na iDNES.cz