Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trolejbusy s akumulátory pořizuje i Brno, energii umí vrátit do sítě

Dopravní podnik města Brna má nově ve vozovém parku trolejbusy, které dokážou jet i se staženými sběrači – tedy bez přímého napájení z trolejí. Mají totiž zabudované akumulátory, na které dokážou urazit až několik desítek kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41a77t54r46i63k 14S31v67o15b41o81d70a 3539771406835

To je vcelku bomba. Je tu natažených docela dost vedení, tak super ekologický počin. Někdy nezávidím těm řidičům, čemu se musí vyhnout a neshodit při tom "faje". Toto může i v tomto pomoct.

0/0
25.3.2018 10:10

A69d71a39m 75K82o41p48e11č48n27ý 2953315417

Budou tahat mrtvou váhu( baterie) i na běžných trasách???? S výjezdem do kopce pokud je náledí pomohou spíše vhodné gumy, než větší výkon motoru.

0/0
22.3.2018 22:45

O41n77d30ř40e71j 20P23u92t27n33a 9941324571165

Kromě těch asi hodně vyjímečných případů výluk (na které se dají nasadit autobusy), mi smysl celkem uniká. Vždyť všechny z těch popsaných výhod má snad i normální trolejbus, ne?

+2/0
22.3.2018 18:23

J33a86n 94V95a30l51o98u18c98h 6202687968100

Prakticky je výhodou, že to nezůstane stát v půlce křižovatky, když vypadne proud, na případné objížďky, kdy se i kvůli 1 rozkopané ulici celá linka musí nahradit autobusy, případně se v budoucnosti dá uvažovat o prodloužení linky za trolej. Při rozjezdu to nebude mít takovou odběrovou špičku z trolejí (je otázkou, jak se to projeví v provozu mezi 200 šalinami), něco to ušetří, když v koncových úsecích není při rekuperaci další vozidlo s odběrem, které by energii převzalo (dnes to valí do odporů a ve formě tepla do luftu). Čili ano, vše je správně, jen je to podáno formou pro předškolní děti.

+1/0
23.3.2018 14:03

P39e52t97r 45K18o98n36í73č62e61k 8404802675275

To snad ne... tak oni řeší provozní kraviny jako "rozjezd do kopce", ale aby vymysleli kombinovanou linku, jako jsou v Bratislavě Dlhé diely, to ne. Já myslel, že tyto trolejbusy se pořizují hlavně kvůli cestujícím... navíc: na které lince, kterou obsluhují sóla, je problém s vyjetím do kopce častěji než 2 dny v roce při kalamitě??

+1/−1
22.3.2018 16:48

P89e52t48r 43B52á34č34a 8245236535305

Uzasny, stejne do MHD nikdy nevlezu.

0/−5
22.3.2018 16:33

J74i79ř42í 32C78e19n71i74g19a 1831492297

Tak si pak nestěžujte na zácpy a rozkopané uzavřené ulice.

0/0
22.3.2018 19:18

P86a86t33r31i41k 69S35v63o25b62o33d18a 3659601756255

Vaše rozhodnutí. Netrpím nedostatkem aut a přesto ji občas využívám. A necítím se tím automaticky jako sociálně vyloučené individuum.

0/0
25.3.2018 10:12







Najdete na iDNES.cz