Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trolejbusy s akumulátory pořizuje i Brno, energii umí vrátit do sítě

Dopravní podnik města Brna má nově ve vozovém parku trolejbusy, které dokážou jet i se staženými sběrači – tedy bez přímého napájení z trolejí. Mají totiž zabudované akumulátory, na které dokážou urazit až několik desítek kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a50t28r39i69k 77S75v43o13b70o94d82a 3529111396525

To je vcelku bomba. Je tu natažených docela dost vedení, tak super ekologický počin. Někdy nezávidím těm řidičům, čemu se musí vyhnout a neshodit při tom "faje". Toto může i v tomto pomoct.

0/0
25.3.2018 10:10

A17d51a35m 79K40o13p51e71č64n36ý 2823835837

Budou tahat mrtvou váhu( baterie) i na běžných trasách???? S výjezdem do kopce pokud je náledí pomohou spíše vhodné gumy, než větší výkon motoru.

0/0
22.3.2018 22:45

O41n13d11ř45e84j 14P90u52t23n66a 9701594451825

Kromě těch asi hodně vyjímečných případů výluk (na které se dají nasadit autobusy), mi smysl celkem uniká. Vždyť všechny z těch popsaných výhod má snad i normální trolejbus, ne?

+2/0
22.3.2018 18:23

J80a62n 56V87a84l18o22u30c44h 6472467678520

Prakticky je výhodou, že to nezůstane stát v půlce křižovatky, když vypadne proud, na případné objížďky, kdy se i kvůli 1 rozkopané ulici celá linka musí nahradit autobusy, případně se v budoucnosti dá uvažovat o prodloužení linky za trolej. Při rozjezdu to nebude mít takovou odběrovou špičku z trolejí (je otázkou, jak se to projeví v provozu mezi 200 šalinami), něco to ušetří, když v koncových úsecích není při rekuperaci další vozidlo s odběrem, které by energii převzalo (dnes to valí do odporů a ve formě tepla do luftu). Čili ano, vše je správně, jen je to podáno formou pro předškolní děti.

+1/0
23.3.2018 14:03

P69e86t36r 28K15o20n17í29č85e21k 8514492105925

To snad ne... tak oni řeší provozní kraviny jako "rozjezd do kopce", ale aby vymysleli kombinovanou linku, jako jsou v Bratislavě Dlhé diely, to ne. Já myslel, že tyto trolejbusy se pořizují hlavně kvůli cestujícím... navíc: na které lince, kterou obsluhují sóla, je problém s vyjetím do kopce častěji než 2 dny v roce při kalamitě??

+1/−1
22.3.2018 16:48

P67e12t60r 82B66á73č41a 8915356815545

Uzasny, stejne do MHD nikdy nevlezu.

0/−5
22.3.2018 16:33

J30i37ř95í 55C94e87n24i49g65a 1531842697

Tak si pak nestěžujte na zácpy a rozkopané uzavřené ulice.

0/0
22.3.2018 19:18

P96a83t32r27i77k 70S54v36o11b73o66d72a 3299501786435

Vaše rozhodnutí. Netrpím nedostatkem aut a přesto ji občas využívám. A necítím se tím automaticky jako sociálně vyloučené individuum.

0/0
25.3.2018 10:12







Najdete na iDNES.cz