Diskuse k článku

Další problém s brněnským nádražím. Studie neřešila nákladní dopravu

Komise, která má vládě doporučit polohu nádraží v Brně, zastavila jednání. Hrozí totiž, že bude třeba za další miliardy stavět nadjezdy či tunely pro nákladní dopravu, kterou studie proveditelnosti takřka neřešila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e86t34r 77S17u17c49h81a64n 8954303122617

A to se pořád nepočítá s MHD!!!!!!! Jak se tam k (Řece) nádraží lidi dostanou? Pěšky jako na ÚAN Zvonařka? Myslím, že se řeší hlavně přísun do kapes politiků a úředníků! Pro mě je nejlepší vyrianta: nechat nádraží tam, kde je! Sto let jsme to vydrželi, dalších sto let to ještě vydržíme!

+2/−1
13.5.2018 10:49

P21a19v83e47l 86S20t84ř13í43t57e67c26k72ý 7389578172293

Reakce kanceláře architekta města Brna..

https://kambrno.cz/aktuality/studie-proveditelnosti-zub-pocita-s-nakladni-dopravou/

+2/0
11.5.2018 23:41

R66i82c77h93a68r86d 44C29e79r65n49y 5650208664681

na to ze se za 29 let postavily dva tunely a to jeste blbe se spuntem v Pisarkach se zda ze se zacne stavet tak za 100 let a to mozna.:-) jinak moderni nadrazi s nakladnim bych postavil u letiste spojene "brnenskym metrem" a stavajici nadrazi bych prebudoval na jihomoravske metro -regionalni vlaky.

+1/0
10.5.2018 13:51

V60í18t 10M78r37h94a37l 1395119723660

Ani mě nepřekvapuje, že se opět nepočítá s nákladní dopravou v této stanici. Když mají velký vliv na přepravu majitelé silniční nákladní přepravy, mezi nimiž je mnoho politiků, není nic divného, že se jaksi ,,pozapomenulo" na to, že náklad se dá přepravovat i po železnici.

+2/0
10.5.2018 12:24

P76e48t74r 72B59a81l64c91a67r 2716941427544

3/4 cestujících to zhorší dostupnost železniční přepravy.

Ohrožujete to nákladní dopravu.

VRT tam bude zajíždět do úvratě.

A strašně se na to spěchá a tlačí už 15 let?

Co je to?

Developerský projekt Jižní centrum ;-)

+4/−1
10.5.2018 4:13

P36e15t53r 27V33a50r82g62a 3915283590610

VRT bych do toho netahal, tedy pokud chceme přesunout/modernizovat to nádraží. Tím tématem VRT se docílí jen toho, že se bude jen diskutovat dalších 20 let. A už dnes rozhodovat, co bude za 100-150 let (dříve VRT do Brna / Česka nedorazí) nemá smysl.

0/0
10.5.2018 12:40

P70e87t56r 20B66a13l49c97a41r 2566431567224

To říkám taky: o VRT se píše 25let a dalších 25let ho v Brně neuvidí. Jenže VRT se používá jako argument pro přesun, přitom do odsunutého nádraží mají zajíždět VRT vlaky do úvratě!!! Takže z Berlína cestující vyjedou po směru jízdy a Brna do Vídně to docouvají. 8-o No nekupteto! To musíme mít!

Na přesun tlačí hlavně ti, co si u toho těší jak si smočí sosáky. Proto se spěchalo na přesun před 15 lety. Proto se píší "nepravd" jak je "zajištěné financování", etc.

0/0
11.5.2018 6:43

I87v10a90n 46H17o86l94a25s 5417167428627

"O problémech s nákladní dopravou jsme při rozhodování o poloze nevěděli. Je to pro nás překvapení,“ řekl Hollan."

Sorryjako, ale problému s nákladní dopravou (likvidace samostatného nákladního průtahu) věděla už koalice Nádraží v centru v roce 2004, na jejíž myšlenky Žit Brno v tomto ohledu navazovali (ostatní brněnští zástupci SZ - Ander, Drápalová a další - o tom mluvili neustále).

+4/0
9.5.2018 21:19

P82a13v94e29l 49B53o97u90c19n66í62k 4142391953835

Nákladní doprava a kapacitní výpočty pro osobní i nákladní dopravu JSOU součásti Studie proveditelnosti. Pokud někdo říká, že nejsou, tak Studii proveditelnosti asi nečetl. Nechť si tedy podívá Díl B2: Dopravně technologické řešení železniční dopravy. A rozhodně se nejedná o okrajovou kapitolu, ale o stěžejní téma. Vím, je v té kapitole mnoho vzorečků, samých čísel a schémat ... někoho by to mohlo odradit, prostě nezáživně čtení. Kapacitní výpočty se dělali jak pro variantu nového nádraží Petrov tak i Řeka, včetně alternativního napojení Chrlické trati. A to pro krátkodobý, střednědobý i dlouhodobý horizont s výrazným nárůstem jak osobní, tak nákladní dopravy. Ano, při modernizaci budou nákladní vlaky omezeny na úkor osobních vlaků a budou nabírat zpoždění v řádu minut. Ale právě ve variantě Řeka bude po celou modernizaci zachován alespoň jednokolejný průjezd přes současný nákladní průtah. Zatímco v modernizaci dle var. Petrov bude na nákladním průtahu dlouhodobá úplná výluka - křížení modernizované trati na Přerov s nákl. průtahem. Ano, každému z nás by se asi líbilo oddělení nákladní a osobní dopravy, například na dálnici D1, že ano. Ale kapacitní výpočty říkají, modernizovaný brněnský železniční uzel bude kapacitně vyhovovat a to v obou variantách. Dotazy? Studie proveditelnosti 2017, Díl B2.

+6/−4
9.5.2018 12:52

Š48t31e87f32a64n 54F85r75i16č35a 7502148273686

Ďábel je skryt v detailu. Nahlédne-li projektant od zadavatele dopředu požadovaný výsledek, snadno sestaví vhodná východiska.

+3/0
9.5.2018 13:56

T24o62m11á60š 93A34l95t17e45r 9571536475

Pane Boučníku,

Vaše věty nezasvěcené čtenáře s největší pravděpodobností uvedou v (Vámi plánovaný ?) omyl (cituji):

"Ale právě ve variantě Řeka bude po celou modernizaci zachován alespoň jednokolejný průjezd přes současný nákladní průtah. Zatímco v modernizaci dle var. Petrov bude na nákladním průtahu dlouhodobá úplná výluka - křížení modernizované trati na Přerov s nákl. průtahem."

Pravdou totiž je, že dle Studie proveditelnosti ŽUB (viz B_01_02_15_Staveb postupy) bude alespoň jednokolejný průjezd nákladního průtahu zachován v obou projektových variantách (Petrov i Řeka). Stavební etapy s novým křížením nákladního průtahu s "Přerovkou" ve variantě Petrov totiž řeší zhotovitel SP ŽUB s pomocí provizorní přeložky jižní části nákladního průtahu (viz kolejová schémata v souboru B_01_02_15_02_Schemata POV B.pdf).

K samotným problémům s nedostatečnou kapacitou nově projektovaného řešení ve variantě Řeka

Dílčích problémů má varianta Řeka v souvislosti s nákladní dopravou víc (např. s predikcí počtu nákladních vlaků či s obsluhou Chrlic manipulačními vlaky z Brna se závlekem přes Holubice), ale tím hlavním problémem je kolize cesty rozjíždějících se nákladních vlaků ze seřaďovacího obvodu stanice Brno-Maloměřice (plus lokomotiv a souprav z maloměřického depa) na jih "křížem" (úrovňově) přes obě koleje určené pro jízdu vlaků z hlavního nádraží na sever (do směrů Česká Třebová i Havlíčkův Brod). Autoři SP ŽUB zjevně podcenili právě počet vlakových cest z "ranžíru" a z depa. Na tento kritický problém "odsunu" jsem upozorňoval ve své powerpointové prezentaci, zveřejněné na odborné konferenci Czech Raildays konané v roce 2010 (viz soubor Možná_řešení_ŽD_v_jádru_JMK_1.ppt)

Zdraví Tomáš Alter,

člen občanské koalice Nádraží v centru a spoluautor původního řešení modernizace brněnského uzlu, ze kterého později evolučně vznikla varianta Petrov

+6/−1
9.5.2018 21:16

B37l72a43h11o98m37í49r 33S89k85o45u32p93ý 1400935798407

Kam se člověk jen podívá, tak neschopnost a plýtvání, často rozkrádání a tunelování, tak charakteristické pro polistopadový vývoj.

A protože o všem rozhodují politici (na místní, regionální a celostátní úrovni) a státní úředníci (často dosazení opět politiky), tak ta neschopnost začíná u nich.

Jak je vidět, tak se zřejmě do politických stran "cpou" neschopní jedinci, tak rádi se prohlašující za elitu národa, a pak demokratické volby na tomto stavu nemohou nic změnit.

Proto se všechny "demokratické" politické strany (a nejvíce ty "trvalky", které určovaly polistopadový vývoj) a "demokratičtí" politici tak ostře vymezují proti SPD, která má v programu osobní, hmotnou a trestní odpovědnost vrcholných politiků.

Odpovědnost politiků? Taková anarchie!!!

PS. Nejsem členem ani voličem SPD. To jen, abych předešel případným výpadům "demokratických" občanů.

+2/−4
9.5.2018 11:32

J73a62k76u90b 65Z68a62c44h 3455256423810

Do jisné míry máte pravdu.. říká se, že kdo se neumí uchytit v oboru, jde učit (teď ale křivdím učitelům.. i když bohužel mezi nimi se tací taky najdou a pár jich znám osobně.. jinak ale učitele obdivuji za tu trpělivost s dnešní mládeží) nebo do politiky. Spousta politiků je neschopných, odtržených snad i od reality a bez pocitu odpovědnosti.

Nicméně k SPD... ta stále mluví o přímé demokracii a svobodě občanů... nicméně pokud s nimi člověk nesouhlasí, okamžitě ho blokují na jejich stránkách a diskuzích nebo mu jejich příznivci vyhrožují. SPD má k demokracii daleko.. natož to k té přímé. ;-)

+2/0
9.5.2018 11:47

J86u37r63a 36M56a19z37i32k 3688974766695

Pokud s nimi člověk nesouhlasí stylem nenávistných půlhlav (a najdou se tady na diskusi v hojné míře) Tak se nedivím, že je blokují jako hulváty a trolly. Vám by se také nelíbilo, kdybyste dostával maily typu: **Ty fašoune, vylešti si holínky. Nejsem volič SPD a proto nechápu, co to má za smysl.

0/−2
9.5.2018 13:03

M26a68r86t22i76n 70V18i87n73t23r 8140637733167

A proto jsou blokovány jakékoliv kritické a nesouhlasné názory, vč. těch slušných?

+1/0
9.5.2018 13:31

I63v19a66n 20H43o67l86a87s 5537707128497

Je vidět, že (jako obvykle) vůbec nevíte, o čem píšete. Kanimurovci blokují kohokoliv, kdo napíšu jakoukoliv (byť zcela věcnou, slušnou a hlavně oprávněnou kritiku).

+1/0
9.5.2018 21:21

J17u13r40a 53M82a63z35i54k 3328664906925

A co na to říká Onderka? Neví někdo?

0/0
9.5.2018 11:32

J28a76k37u29b 15Z25a28c74h 3615436153730

Někde je tu rozhovor s ním... samozřejmě v rozhovoru vyplývá, že za něj všechno šlapalo jak mělo ;-).. obecně.

0/0
9.5.2018 11:50

B57l61a43h66o13m15í34r 29S35k87o26u47p85ý 1330165118327

Sejdeme se u Romana na náměstí Svobody (tam má pan Bc. Roman Onderka, MBA, svůj nezapomenutelný pomník) a probereme to.

Mj. se divím, že Bc. Roman Onderka, MBA, dnes strpí, když se uvádí jeho jméno bez všech titulů. Jako primátor Statutárního města Brna důsledně vyžadoval uvádění všech (!) svých titulů.

+2/0
9.5.2018 12:03

P30e33t10r 83S21u87c75h75a92n 8684763422817

Pan Onderka si všechny tituly koupil. Jak bývalý bydlící ve Starém Lískovci si právě tam v jakési Zahradnické škole (dnes už neexistuje) koupil MBA (to se normálně studuje v Anglii nebo USA, Dnes se to prodává v Česku za 94 000 Kč (poslední nabídka). Dnes po zbohatnutí na úplatcích a po rozvodu se přestěhoval do dražšího v Bohunicích (dodnes splácí hypotéku milion). Titul Bc. si koupil na VUT v Brně. Nyní povýšil do vedení ČSSD - to musí mít radost (hypotéku splatí lépe než úplatky za brněnské sochy). Brněnští voliči jej mají rádi (podobně Haška, JuDr ze Sládkovičova) a volí ho i s preferencemi!Hurá! Dostane Onderka nějaké koryto i ve vládě?

0/0
13.5.2018 11:03

J44u90r83a 64M90a48z57i60k 3958694326345

Jo, Brňáci, co jste si zvolili a co si platíte, to máte. Cajzli mají jiné starosti, jak vyhnat nejvyššího a druhého nejvyššího, nějaké vaše nádraží a vaše peníze je vůbec nezajímají. Na nádraží byla vždy lampárna a tam se podávaly stížnosti už za komančů. Určitě tam někde ještě je.;-D

+1/−1
9.5.2018 11:26

B89l23a51h18o93m26í98r 80S87k37o37u14p50ý 1370375438817

Kolik let se stále jen "jedná" o novém brněnském nádraží?

Kolik desítek let se stále jen "jedná" o nové dálnici na Vídeň?

Kolik desítek let se stále jen "jedná" o nové rychlostní silnici R43?

Jeden údaj starý cca 80 roků: když Hitler spustil projekt výstavby dálnic v Německu, podařilo se splnit stanovené množství 1000 km dálnic ročně (jen) v letech 1936, 1937 a 1938.

Tisíc kilometrů dálnic s tehdejší stavební technikou!!!

A současnost ve "vyspělé" ČR v roce 2018?

Dálnice z Karlových Varů do Prahy bude hotová nejdřív za osm let.

Celá dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary, původně vedená jako rychlostní silnice, přitom měla být hotová už nejméně dva roky - alespoň podle plánů ministerstva dopravy ještě z roku 2009. Ve skutečnosti je nyní dokončeno jen zhruba 36 kilometrů z celkových 115.

+2/−1
9.5.2018 11:17

T90o27m58á52š 41M29o49r14a14v88č24í26k 3677386833515

Proč zmiňujete tehdejší stavební techniku? Ta na to nemá moc vliv. Nedávno zde byl rozhovor s odborníkem a ten šikovně popisoval současný a minulý stav výstavby. Dřív se rychle rozhodlo a pomaleji stavělo, dnes se staví rychleji, ale neskutečně pomalu se shánějí papíry.

+3/−1
9.5.2018 11:25

B33l24a27h52o51m13í55r 35S34k86o28u91p13ý 1760625208537

A pokud se papíry konečně seženou a začne se stavět, tak se s tou moderní stavební technikou podaří postavit i zvlněnou dálnici.

Jak by asi řekl Donutilův dědeček: "V Česku?! Tam je možný všechno!!!"

+2/−2
9.5.2018 11:35

T20o68m41á88š 51M97o94r91a64v61č96í59k 3757836483235

Tak za to ta moderní technika opravdu nemůže. Za to může spíš historicky ověřená vyčůranost :D

+3/0
9.5.2018 11:36

M86i82l97o52š 91Ř58e76h10á15k 8116388727235

Naštěstí Brno leží mimo Česko.

0/0
25.6.2018 18:11

B78l26a69h32o22m89í75r 73S96k23o55u84p63ý 1980145608427

Ano, už tehdy, ve dvacátých a třicátých letech minulého století byla běžná mohutná nákladní auta, finišery (naváděné laserem)....

A s tím pamalým stavěním:

Takže Němci v těch letech 1936 až 1938 se sice rychle rozhodli, a pak stavěli "pomalu" 1000 km dálnic ročně?

Mj. osobní zkušenost: v dokumentech staršího RD v Brně-Židnicích, ul. Františky Skaunicové, se dochovala původní smlouva z roku 1933, ve které se Stavební společnost v Židenicích zavazuje, že stavbu předá do užívání do tří měsíců od zahájení výkopu.

A abyste neřekl, že to byl "jen" jednopatrový podsklepený RD s předzahrádkou a zahradou, tak Dům odborových služeb MSDU OS, historický název: Palác Morava, Malinovského náměstí 4/603 (naproti Mahenovu divadlu), byl postaven v letech 1926–1928 podle projektu arch. Ernsta Wiesnera. A zmíněné Mahenovo divadlo, původně německé Městské divadlo Na hradbách, bylo postavené v letech 1881-82 podle projektu vídeňských architektů Ferdinanda Fellnera a Hermana Helmera.

Opravdu se dříve stavělo pomaleji?

+3/−1
9.5.2018 11:55

V68l35a31d42i36s91l23a96v 65Ž36i69d87e95k 3928310930

Silnice se stavěly pomaleji, sám jste uvedl i důvody.

+2/0
9.5.2018 12:43

T85o63m33á33š 45M95o67r77a90v74č91í32k 3787946453305

Uvádí se 1933-1939 cca 3500 km a 125 000 dělníků. Zkuste to dnes se stejným počtem lidí a strojů. Uvidí se.

+2/0
9.5.2018 15:07

R24o51m11a33n 21J80e20s89c48h88k84e 9978615757405

Rychlost stavby železnic byla rychlá. Lokálky okolo roku, velké trati 2-4 roky. Olomouc - Praha 1842 - 45.

+2/0
9.5.2018 20:39

I85v85a95n 67H16o82l65a55s 5157127968957

> ve dvacátých a třicátých letech minulého století byla běžná mohutná nákladní auta, finišery (naváděné laserem)....

... který vznikl až v roce 1960.

Kam na ty nesmysly někteří chodí, by mě fakt zajímalo.

+1/0
9.5.2018 21:24

V40l34a44d16i90s44l46a19v 10Ž57i11d79e44k 3618980220

Mám pocit, že všechny tyto projekty toho Hitlera pamatují, v jisté podobě. Minimálně to nnádraží. To už se přesouvá od První republiky.

+1/0
9.5.2018 12:39

T64o85m76á39š 11M88o93r69a13v64č58í43k 3287836943505

To je tak trapné, že být Hollanem a spol. + SŽDC, tak chodím kanálama. Já bych na to asi neměl, prostě bych se už přiznal, že to je prostě podvod a účelové. Doufám, že minimálně brněnským zastupitelům to dají voliči sežrat.

0/0
9.5.2018 11:10

M54a34r15t87i51n 92V54i72n26t68r 8480517483867

Proč Hollanem? Zrovna ten je dlouhodobě proti přesunu nádraží k řece, i když naposledy hlasoval s koalicí. Přesun dlouhodobě podporují ODS, ČSSD, KSČM a nově ANO, proti tomu je jeden Hollan a pár Zelených naprosté nic.

+2/0
9.5.2018 11:13

T66o57m80á85š 21M52o12r84a41v53č57í15k 3157126503765

Politické poměry v Brně moc neznám, tak se omlouvám, ale v článku je uvedené, že Hollan byl pro odsun a je jedno, jestli před tím a teď už zase není. Prostě celá ta banda spolu se SŽDC.

0/0
9.5.2018 11:18

M15a45r97t66i60n 59V65i58n66t39r 8800877873187

Hollan byl vždycky proti odsunu. Pro odsun hlasoval spolu s koalicí, pravděpodobně jako ústupek v rámci koaličních jednání. Samozřejmě se tím zesměšnil, jako náměstkovi pro dopravu mu mělo dojít, že studie zanedbává nákladní dopravu, ale mezi viníky současné situace bych ho neřadil, a už vůbec ne do té "bandy spolu se SŽDC".

+5/0
9.5.2018 12:13

T43o30m 53K43l25í17č94n40í27k 5460684685235

Tak jestli je pro Maloměřice problém 55 vlaků denně (2,3 vlaku za hodinu), tak to je horší, než jsem doufal...

+2/0
9.5.2018 10:53

M61a84r66t60i11n 24V21i63n46t11r 8710807303597

Není to dobře napsané, ale zřejmě se myslí 55 nákladních vlaků napasovaných mezi osobními. Těch osobních je mnohem víc.

+4/0
9.5.2018 11:11
Foto

T24o34m60a85s 53C27a12b72a69k 8275965674299

neuvažují také o "variantě brod?"

+2/0
9.5.2018 10:53

O32n71d30ř89e71j 30P42u28t88n97a 9261284121305

Snad nečekají, že někdo bude věřit tomu, že "se na to zapomnělo". Buď to s tou nákladní dopravou nebude tak důležité, jak článek naznačuje, nebo to v té studii chybí účelově a někdo je za to odpovědný.

+3/0
9.5.2018 10:51

J56a42k15u41b 79Z77e16m32á58n95e86k 2544433611758

Nedobře se na to díváte chlapci. Tam o žádné vlaky nejde, tam se musí prostavět peníze. Tak zbytečně nerýpejte.

+1/0
9.5.2018 10:51

J40i48ř58í 38P54o92l65á78k 9806484197984

Sežere to zbytečně mnoho miliard, díky tomu budeme čistí příjemci, kteří vydělávají na dotacích EU. A celkově z toho budeme mít prd.

0/0
9.5.2018 14:34

J69a52n 14Č27e66k64a29l 7859535664954

Aha, takže nikdo z hlasujících radních si nevšiml takového "detailu"? To vypovídá o kvalitě jejich práce...

+3/0
9.5.2018 10:51
Foto

T49o34m23a90s 90C52a82b48a70k 8455415444649

O problémech s nákladní dopravou jsme při rozhodování o poloze nevěděli. Je to pro nás překvapení,“ řekl Hollan.

...Tak tohle mi staci, dal uz nemusim cist. Ještě ze se me to netyka.. Inu, Brno. Rv

+3/0
9.5.2018 10:51

T63o52m71á81š 97K14u60c47h23a97ř 3347831498961

Já mám pocit, že si z nás někdo dělá dobrý den. A to dost draze. :-P

+1/0
9.5.2018 10:46

P26e11t38r 44V18e75p29r72e83k 3874968262

Takž co se řeší? Nové nádraží v Brně nebude, neplýtvejte časem a silami. Spíš vyčistěte to stávající a udělejte tam pořádek.

+1/0
9.5.2018 10:34

M53i67r57o27s56l85a14v 43K80u34c30e64r31a 4117940237501

Presun nádraží se řeší od 1927, takže si nemyslím, že k němu dojde v současném století. Nebude levnejší přesunout Brno k nějakému jinému vyhovujícímu nádraží?

+5/0
9.5.2018 10:34

P30e62t52r 77N53e57c64h31a48n24i42c35k28ý 7433946618350

Třeba do České Třebové, bylo by to na jedné trati a všichni by to měli vlakem blíž

0/0
9.5.2018 15:56

R30o71m50a96n 54J66e35s31c49h40k96e 9948625837555

Spousta nádraží je nevyhovujících. Chybí ostrovní nástupiště, výhybky atd. To nemluvím o čekárnách. Dřívé bývalo mnoho nádražních restaurací.

Dneska Babiš pustí svého kamaráda Jančury na přeplněnou trať a osobáky pak musejí čekat, protože na nádraží bez nástupišť by mohly někoho přejet. Adamov, Rájec trať Brno - Praha. Ale to se nám vybírají peníze pro stát na SŽDC. A když má Babiš pustit tak raději nic nedělá.

0/0
9.5.2018 20:43

P64e50t81r 92V82a74r33g15a 3155493130370

"Vítejte do klubu" - sice z jiného kouta republiky - ale o potřebě modernizace (alespoň zdvojkolejnění) trati Kladno-Praha je začalo mluvit ještě před vznikem ČR. Dodnes nevznikl ani projekt - jen pár studií

0/0
10.5.2018 12:43

Najdete na iDNES.cz