Diskuse k článku

Přesun brněnského nádraží podpořila také komise ministerstva dopravy

Nové brněnské nádraží by mělo stát u řeky Svratky. Rozhodla o tom Centrální komise ministerstva dopravy, která je posledním doporučujícím článkem pro jednání vlády. Hlavní nádraží se tím posune do místa dnešního Dolního nádraží zhruba o kilometr směrem na jih a stávající nádraží zanikne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12i31ř21í 78P48e61š 7976250843251

Já bych nechal nádraží tam jak je. Jenom zmodernizovat, opravit. Nenechal bych v tom rozhodovat giganta na dopravu Holana.

0/−1
1.6.2018 23:44

R38o74m16a25n 29J93e29s66c68h90k11e 9478595637725

Jak si to představujete ? Jezdíte vůbec vlakem ? Jak často ? V roce 1928 bylo 14 projektů na přestavbu. Žádný nebyl dokonalý ? Dneska máte Brno totálně přecpané. Já se raději odstěhoval.

0/0
2.6.2018 6:38

J44i46n12d40r23a 54S37t58e70p59a24n85e70k 6512206579258

nechte rolu tam kde je :-/

+4/−2
31.5.2018 18:59

R73o40m58a58n 77N35o34v62a20k 6239741312316

Já bych konečně po 100 letech debat začal stavět!

+4/−2
31.5.2018 16:23

V63á70c56l16a14v 24P94o83l71á69š11e26k 9456650141177

Já bych doporučoval zeptat se na názor především těch lidí, kteří denně dojíždějí do Brna do práce nebo do školy. Názory ostatních lidí (včetně Brňáků) nejsou důležité. Jenže podle čeho by se tito dojíždějící měli rozhodovat, když nikdo neví, jak by byla v případě "Řeky" změněna MHD v Brně, aby obsluhovala nové nádraží?

+6/−2
31.5.2018 9:03

P57a25v57e43l 85S73t29ř15í23t66e20c77k77ý 7139418612363

Nejdůležitější by měli být hlavně názory odborníků! Veškeré odpovědi okolo staveb hledejte na KAM (kancelář architekta města Brna).

+1/−5
31.5.2018 9:49

P48a94v53e39l 64M47o94r61a40v12e69c 3562419412698

Pardon, ale zrovna TAM v KAM bych se na názor radši neptal. KAM tvrdí demagogie typu:

"odsunem nádraží se průměrná jízdní skoro nezmění, když do toho započítáme VŠECHNU dopravu" (ještě aby přesun vlaku změnil dobu jízdy z Bystrce do Krpole nebo z Líšně na Vinohrady - proč to přidal do srovnání?)

"současný násep je nepřekročitelná bariéra" - která má iks podjezdů a další není problém udělat, navíc Petrov bude mít lepší násep; touto argumentací NIKDE nemůže ve městě vést vlak po náspu. Chudáci v Londýně, ani neví jak mají nepřekročitelné bariéry každých pár kilometrů.

+3/−1
31.5.2018 12:10

R29o54m61a97n 26J87e44s89c51h50k91e 9468145277165

Kdo je odborník ? Těch znám hodně málo.

+1/0
31.5.2018 21:26

S68t38a48n89i95s69l60a77v 91P76i62š80t55ě71k 1586588819355

Takovy "odbornik" co vlakem jede jednou za 10let jinak si vozi prdel autem nemuze byt odbornikem na to kde ma nadrazi stat. Z jeho pohledu by bylo nejlip aby stalo za mestem a mohl snaz k nemu dojet autem, kdyz tam nahodou musi.

+3/0
1.6.2018 18:45

M49i57r32o50s42l45a47v 13Z15á11v87o72d10n90í44k 5335428408179

Proč dojíždějících, než se rozhodne, než se nádraží přesune nebo nepřesune, už dojíždět nemusí.Studenti dostudují, zaměstnanci změní práci. Důležitý by měl být rozvoj města, a potřeby železniční dopravy.

+3/−1
31.5.2018 12:20

I51v44a10n 67H75o68l30a63s 5177887288917

>Studenti dostudují, zaměstnanci změní práci

A jiní studenti už nebudou a nikdo už pracovat nebude??

A potřebou železniční dopravy je nejen někam cestující dopravit, ale přwdevším je mít. Což velmi dobře věděl generální ředitel ČD v době rozhodování vlády o poloze nádraží v roce 2002 D. Zelený, který měl proti odsunuté poloze dost zásadní výhrady.

+4/0
31.5.2018 13:46

M91i20r21o63s69l83a27v 95Z13á51v92o64d58n88í29k 5755708468319

Budou, ale ti už se přizpůsobí novému nádraží. Vy možná taky pracujete, nebo jste pracoval, a pravděpodobně nepatříte k těm , kteří celý život znali jen jednu cestu do práce a z práce, taky jste si musel cestování přizpůsobovat? Já si taky musel přizpůsobit cestování, buď jsem změnil práci, nebo se zavedlo IDS. A co myslíte? Přežil jsem to. :-)

+3/−3
31.5.2018 14:04

I38v28a50n 39H89o49l88a55s 5807227818407

Aha, takže se přestěhují všechny vysoké školy (kolik je jich na jih od Zvonařky) a všechna pracovní místa??

To přizpůsobení po 180 letech formování města polohou nádraží a 150 letech formování města sítí MHD s ústředním bodem u současného nádraží prostě nezměníte ani za rok, ani za deset let (a patrně nikdy). Takže argument "měso a lidé se přizpůsobí") je (zejména při očekávané absenci SJKD) pouze hlavou proti zdi.

+4/−3
31.5.2018 14:25

M24i86r19o95s62l88a37v 74Z49á25v44o14d10n51í45k 5185868498539

Aha a kde jsem psal ,že se budou stěhovat vysoké školy a pracovní místa? Mimochodem, pracovní místa se na jih pomalu stěhují. Jsem psal, že se přizpůsobí lidé, a že nikdo necestuje, celý život na stejné místo. Vám snad dělá problém se přizpůsobovat, něčemu novému? Nebo se rozbrečíte, když musíte změnit naučenou trasu?

+3/−3
31.5.2018 14:39

I91v70a66n 88H73o50l79a31s 5247797378457

́> Mimochodem, pracovní místa se na jih pomalu stěhují.

Stěhuje se tam pár míst v dělnickcýh profesích, což je pro Brno zcela marginální. Mrkněte na nějakou demografickou studii, kolik lidí v Brně pracuje v průmyslu a kolik ve službách. A školy prostě na tom severu jsou a zůstanou, takže ty desetitisíce studentů prostě budou mít dopravu zhoršenou.

> Vám snad dělá problém se přizpůsobovat, něčemu novému?

Jistě, člověk si zvykne i na facku místo snídaně. jde ovšem o to, proč jásat nad tím, že se většina cestujících bude muset přizpůsobit prokazatelně horší návaznosti na MHD než při variantě Petrov.

+2/−2
31.5.2018 18:25

R82o31m21a78n 76J49e92s65c86h43k71e 9818225827455

Ona varianta Petrov není tak jednoduchá jak se zdá. V roce 1928 byl 14 projektů a žádný nebyl ideální.

Já bych také byl pro třetí variantu od 5.nástupiště k řece. Pěšky rozdíl 5 minut. Technický problém oblouk přes Koliště a 4 koleje do Židenic.

Jenomže pání odborníci pořád mleli nádraží u pošty. V oblouku. Já na železnici pracuji 20 let. Není příjemné odbavovat v oblouku, když pořádně nevidíte. Krátký vlak ano ale 8 - 10 rychlíkových vozů ? Zkusil jste si to někdy?

Na Zvonařku chodím pěšky. V tom problém nevidím.

+2/−1
31.5.2018 21:40

I39v47a14n 79H68o40l67a88s 5697567968457

>Na Zvonařku chodím pěšky. V tom problém nevidím.

Přesvědčte desetitisíce lidí, že mají denně chodit pěšky (se zavazadly, v nepříznivém počasí ... ). Tisíce děkovných dopisů.

0/0
2.6.2018 7:37

R54o82m67a22n 93J21e78s60c82h87k72e 9678685927835

Proč ubývá lidí z Brna ? Je zde drahé bydlení a doprava přecpaná.

Já bydlel v Brně 31 let. Naše rodina zde byla už při sčítání v roce 1870. Dojíždím do Brna vlakem a jdu pěšky 1200 metrů. Jednak není spojení a město není schopné nabídnout šalikartu na jednu linku či trasu. Před válkou to šlo.

0/0
2.6.2018 6:48

I66v58a98n 84H76o89l14a49s 5827197988687

> a město není schopné nabídnout šalikartu na jednu linku či trasu. Před válkou to šlo

Jediné město v ČR, kde to "jde"?

Snad jako praktik z dopravy chápete, že tarifní systém je komplexní záležitost nastavená tak, aby přitáhl co největší počet cestujících a současně a by dopravce neprodělal (resp. nepotřeboval větší "dotaci"). Tudíž někteří cestující (používající nabídku určitým způsobem) na zvoleném systému vydělávají, pro některé využití to zase až tak výhodné není (a zvýhodněná je vždy širší nabídka před nabídkou omezenou).

0/0
2.6.2018 7:35

R14o25m41a51n 31J79e13s47c82h29k30e 9768705437325

Jsou města, kde je MHD gratis. V Praze je lítačka za 3650 Kč pro všechny, to mají 3 krát větší sít + metro. Brněnská šalinkarta pouze pro Brňáky. Výsledek je používání osobních automobilů. Má žena chodí pěšky 3 zastávky. Já chodím 1200 metrů z Maloměřic do Židenic. Takhle mohl mít dopravní podnik třebas 150 - 200 Kč. A místo v MHD je.

Jak říká Krakonoš, kdo chce moc nemá nic. Já osobně jezdím MHD v Brně 1-2 za měsíc.

+1/0
2.6.2018 18:05

R62o50m74a45n 21J74e56s11c39h69k70e 9308555507425

Nemůže snad jezdit autobus ze Zvonařky do kampusu v Bohunících přímo? Myslím dokonce, že je to kratší. Dalších 25 % cestujících může nastupovat v Židenicích. Jančura už tam zastavuje.

+2/−1
31.5.2018 21:31

I83v12a94n 51H73o45l50a46s 5507867648557

> Nemůže snad jezdit autobus ze Zvonařky do kampusu v Bohunících přímo?

Pane kolego, jako člověku s praktickými zkušenostmi z dopravy vám jistě není třeba vysvětlovat vztah jednotlivých trakcí a přepravních proudů. Stačí se podívat, jak to teď DPmB do kampusu horko těžko pobírá trolejbusy (a před pár léty jich ani neměl dostatek) a vy byste místo osmičky dal autobusy na nesegregované trati??

+1/0
31.5.2018 22:13

S11t47a38n32i24s42l67a51v 98P18i73š87t92ě57k 1246128809605

Takze dulezite je mit nadrazi, ale pokud mozno bez cestujicich:-)

0/0
1.6.2018 18:47

P59a57v96e49l 44M27o80r28a68v86e21c 3132339582558

Komise podpořila variantu bez zapojení SJKD (podzemní tramvaje). Bez ní i fanatičtí příznivci ODSunu uznávají, že zkolabuje doprava.

Když k tomu připočtu zhoršený průjezd Brnem pro nákladní vlaky, komise vybrala druhé nejhorší řešení.

Hlavně že to bude brzo postaveno.Sice špatně ale brzo. Jupí.

+3/−1
31.5.2018 8:35

P29e55t63r 11A47n56d86r86ý97s43e75k 9383171586267

V Brně jsem 7 let bydlel, teď už jsem pryč, ale místní geografii trochu znám. Varianta u řeky mi vždycky přišla lepší než Petrov. Vy z toho pořád děláte, jak kdyby se to nádraží přesouvalo někam 10 km od centra města, přesouvá se ani ne kilometr. Ze současného nádraží jsem byl na Zvonařce rychlejší chůzí za 5 minut. Nové nádraží bude zhruba v této lokalitě, není to velký přesun. Nová lokalita umožní postavit nádraží, které odpovídá standardům 21. století, bude u něj možné postavit konečně i nějaké parkoviště pro auta. Nevím, jestli jste si toho všimli, ale zavést někoho na vlak dnes autem je docela mission impossible. Přesun umožní i rozvoj širšího centra a rozvoj té čtvrti, ve které je dneska skoro území nikoho. Předpokládám, že nové nádraží bude velmi kvalitně pokryto sítí linek MHD, takže jeho napojení na centrum nebude žádný problém. Současné nádraží se v prostoru nemůže nikam rozvíjet, velikostně je nedostatečné, jsou tam krátké koleje, šlo by sice zrekonstruovat, aby to tam nevypadalo tak škaredě, včetně prostoru v okolí, ale zásadnější úpravy nejsou možné i kvůli historickému charakteru budovy, kterou nelze nějak zásadně přestavovat. Nádraží u řeky nemá žádná omezení, je možné tam postavit cokoliv. To kdo vlastní kde pozemky mě vůbec nezajímá, na tu problematiku se dívám čistě jako nezaujatý bývalý obyvatel Brna.

+16/−7
30.5.2018 23:19

Š30t48e65f89a37n 17F57r60i12č20a 7502948733806

Můžete si snadno na mapách Seznamu nebo Googlu zadat trasu pěšky od nástupišť tramvají před nádražím k budově s dopravní kanceláří na dolním nádraží. Pokud to uděláte poctivě, tedy po přechodech pro chodce, ulicí Trnitou atd., tak Vám aplikace sdělí, že cesta trvá 20 minut. Ráno tam, odpoledne zpátky. Každý den ztráta 40 minut času pro denně dojíždějící. Rv

+10/−4
30.5.2018 23:56

P39e94t83r 24A41n73d11r59ý11s42e13k 9713691976167

Za současné situace je lepší projít Vaňkovkou a po nadchodech než jít Trnitou a čekat někde na semaforech. Nicméně, po vzniku nádraží u řeky tam bude natažena samozřejmě i MHD, myslíte, že budete muset chodit z nádraží na MHD před současné nádraží? Nasednete prostě do šaliny a ta vás zaveze, kam potřebujete. Kromě toho ani pěší transport nebude tak komplikovaný jako dnes, město tam má v plánu vybudovat nějaký bulvár, který povede od nového nádraží až do centra, který určitě zjednoduší pěší dopravu. Rozhodně nenastane situace, že se postaví nové nádraží a tím to skončí, tak abyste musel chodit 20 minut tam a 20 minut zpět (což jsou stejně předimenzované časy, vsadil bych se, že déle než 10 minut ta cesta netrvá, pokud tedy nechodíte šnečím tempem)

+6/−7
31.5.2018 1:12

Z67u87z73a69n52a 65F72l47e42i30s48c70h94e60r89o96v61á 7221166685483

Samozřejmě natažena MHD? Asi jako byla natažena ke Zvonařce, že? Ano, taky miluju pohádky.

+5/−1
31.5.2018 12:00

I90v23a74n 84H24o70l47a33s 5867647468597

> myslíte, že budete muset chodit z nádraží na MHD před současné nádraží? Nasednete prostě do šaliny a ta vás zaveze, kam potřebujete.

A kudy asi tak? To si myslíte, že tam bude stejný počet linek jako u současného nádraží? Viděl jste někdy na mapě to "skvělé" napojení Řeky na MHD??

+4/0
31.5.2018 13:57

Z53d44e32ň76k35a 31V25e66s56e51l93á 8929125167980

"Nicméně, po vzniku nádraží u řeky tam bude natažena samozřejmě i MHD" - Sněte dál... :-/

+1/0
1.6.2018 8:37

Š21t44e51f59a62n 39F67r75i73č97a 7842378933356

Vaňkovka není zkratka, ulice Trnitá vede okolo boční zdi hned vedle.

+1/0
1.6.2018 23:12

R24o55m64a11n 21J50e26s66c30h36k90e 9908115907495

Já to chodím na Zvonařku pěšky do 10 minut přes Vaňkovku. Nepotřebuji pičítač. Mám jenom hloupý mobil.

Jinak 25 % lidí může jezdit do Židenic. A autobus do Bohunic z Úzké nebo Zvonařky pojede stejně dlouho.

+1/−1
31.5.2018 21:45

P29a81v81e18l 70M35o87r44a15v82e29c 3852679572778

A víte, že vaše podmínky by splňoval i Petrov?

A víte, že právě napojení MHD na Řeku bude problém? A drahý? A zčásti neřešený protože nebude SJKD?

+4/−2
31.5.2018 8:36

T50o92m30a41s 42C94e39n90e90k 6647824530243

Zadání projektu bylo nádraží včetně VRT. Toto Petrov v projektu jaký byl předložen splňoval pouze za předpokladu tunelů pod Brnem. Většina obhájců Petrova ovšem dnes na VRT a tunely úmyslně zapomíná a dokonce trvdí, že VRT dlouho nebude a až bude potřeba, tak my tu nebudem, takže to není třeba řešit (to je úsměvné zejména s ohleden na jejich výkřiky o tom, že nás budoucí generace proklejí, když nádraží odsunem). Tento myšlenkový útěk od zadání je dán tím, že sami nevěří, že se někdy něco jako tunely pod centrem uskuteční. Takže to je celé jen taková hra na virtuální realitu a úmyslné ohýbání projektu ignorující základní zadání.

+5/−1
31.5.2018 10:27

P25a67v71e37l 76M35o54r25a12v28e32c 3982359202598

Zrovna v tomto měla srovnávací studie dost slabinu - VRT lze přivést na Petrov i po povrchu, v podobné trase jako na Řeku.

VRT má do Brna X různých variant zaústění, srov.studie bral v úvahu u A i B pokaždé jen jednu (a zrovna byla vybrána celkem špatná pro Petrov a celkem dobrá pro Řeku).

+1/0
31.5.2018 13:22

T90o64m57a18s 51C84e97n70e69k 6577544890903

Tak proč těchto X variant nebylo předloženo do srovnávací studie? Petrov uvažuje (ve všech variantách) pro VRT od Prahy pouze s tunely a podzemním nádražím v oblasti Nových Sadů. Projekt obahajovala sama Koalice pro nádraží v centru. Proč, když existuje X lepších variant? Teď se vymlouvat po těch letech, že se měl podat jiný návrh je trošku divné.

+2/0
31.5.2018 16:05

P90a53v87e81l 72M29o47r21a91v18e41c 3132629472738

To se neptáte toho správného, proč autoři srovnávací studie srovnávali jen 1 variantu VRT u Petrova a jednu u Řeky.

Stejně jako nevím, proč ta srovnávací studie třeba naprosto ignorovala dopady přesunu VLAKOVÉHO nádraží na nákladní VLAKOVOU dopravu. Kde Řeka zřejmě způsobí hodně velké problémy..

+1/0
31.5.2018 17:14

V96á41c16l83a79v 72P98o98l34á44š71e39k 9696110661287

Píšete "Předpokládám, že nové nádraží bude velmi kvalitně pokryto sítí linek MHD, takže jeho napojení na centrum nebude žádný problém." Já bych spíše předpokládal, že nebude. A co pak? Ani si nedovedu představit, jak by se to provedlo. To by se snad trasy všech tramvají, které nyní vedou kolem hlavního nádraží, změnily tak, aby vedly až kolem toho přesunutého nádraží?

+2/0
31.5.2018 8:49

R80o64m34a20n 74N44o26v62a90k 6219171982566

Konecne! A zacnete stavet, at nemusime dalsich 40 let poslouchat vymyte mozky a jejich zvasty o tom, ze se nadrazi posune o 300 metru dal oproti variante Petrov a ze to nezvladnou dojit, znici to mesto atd...A ani slovo o pripadne variante Petrov, ktera by na 10 let zablokovala stavbou veskerou dopravu v centru mesta.

+11/−9
30.5.2018 22:41

I25v15a88n 47H33o72l38a51s 5707207288907

Ony to ovšem říkají i některé mozky odborníků, kam by se ten váš vlezl odhadem tak 5x.

+8/−4
30.5.2018 22:51

R53o62m46a11n 89N77o19v34a89k 6609481372366

odborniky typu pana Patocky myslite?

0/−4
31.5.2018 1:45

I98v62a24n 53H92o67l64a10s 5527187398817

Ne.

0/0
31.5.2018 13:54

R91o45m37a38n 76J20e54s15c29h30k80e 9798605107435

Já si pamatuji v 80.letech stavbu podchodu. Jednoduchá stavba a trvala 3 roky.

0/0
31.5.2018 21:48

I96v73a65n 64H66o60l20a34s 5207237968777

Ano, a já si pamatuji na přelomu 70. a 80. let slíbenou efektivní MHD na Zvonařku. Není tam dodnes.

+2/0
31.5.2018 22:08

I51v62a90n 11H53o17l28a97s 5417817948237

> o pripadne variante Petrov, ktera by na 10 let zablokovala stavbou veskerou dopravu v centru mesta.

Takže lepší je zvolit dopravně jednoznačně horší řešení na dalších 100-150 let? Ona totiž stavba nádraží není cíl, ale prostředek.

+5/−4
30.5.2018 23:02

R49o93m31a17n 77N80o44v91a91k 6339671352856

u reky se treba nekdy postavi...za 20-30 let...ale ve variante Petrov by se nepostavilo nikdy...takze je nadejeR^

+5/−1
31.5.2018 1:46

P53a71v30e80l 21S26t25ř78í42t12e52c37k29ý 7369718422123

To mi právě přijde, že někteří "aktivisté" s tím nakonec nicneděláním tak nějak počítají..

0/0
31.5.2018 9:52

V12á24c77l52a24v 72P39o12l55á39š77e14k 9846280931647

Jste nevychovaný hulvát.

+1/0
31.5.2018 8:51

I24v10a44n 96H26o29l65a79s 5437177908787

Hlavně nevzdělaný hlupák (v oblasti dopravy zcela jistě).

0/0
31.5.2018 13:54

M78a57r53t72i59n 89B30u52r57e43š 3386985908781

Škoda současné nádraží by mohli zachovat alespoň pro regionální dopravu či osobáky.

+3/−2
30.5.2018 21:30

Najdete na iDNES.cz