Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Města přitvrzují. Na neukázněné řidiče chystají úsekové měření

Uspěchané řidiče ve městech má zpomalit úsekové měření rychlosti. Ve velkém ho jako první zavádí Znojmo. Automatický systém, který donutí řidiče hlídat si tachometr například po celé délce ulice, už připravuje i Brno či Vyškov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R69o67b40e75r52t 45T76r65o51š16k66a 6429390148899

Takže zase vybírat prachy od řidičů. A hlavně to zabalit do řečí o zvýšení bezpečnosti.

+1/0
10.6.2018 20:31

P41e29t79r 58K76o21n30í34č50e29k 8624132925235

Zdejší odpůrci 50tek by si měli uvědomit, že jestli na jejich oblíbeném "přehledném" úseku, kde by podle nich mohlo být 70, začnou lidi jezdit ne 70, ale 90. Podas prst, prijdes o ruku.

+1/−2
10.6.2018 10:59

M10i12r43o90s96l46a10v 81S28u62c67h48y 5230519440100

Nedávno jeden redaktor Sueddeutsche Zeitung zkusil týden jezdit po Mnichově poctivě podle předpisů. Svou zkušenost komentoval tak, že úzkostlivé hlídání rychlosti ho stresovalo více, než kdyby se ulicemi řítil jako blázen. Stejně tak svou jízdou stresoval ostatní řidiče, kterým překážel. Občas trošku přidat, když je to v zájmu plynulosti provozu totiž není na škodu.

Znám pár silnic s úsekovým měřením - široká přehledná vozovka, minimálně 2 pruhy v každém směru, dělená travnatým či tramvajovým pásem, pohyb chodců minimální. Jedete 50 a ptáte se "proč?", jedete 50 a máte pocit, že jste šnek co brzdí provoz. Ne, nejsem proti dodržování předpisů. Jsem proti nesmyslným předpisům. Když měřit, tak tam, kde to je opravdu zapotřebí, a n tam, kde si zaručeně vydělám.

+7/0
10.6.2018 9:43

P24a79v34e38l 20N24o42v94á30k 7481427899559

A ja mam trochu jinej nazor. Vlastne je jedno, kde se meri, pokud jsou dobre nastavena pravidla.

Taky clovek musi vzit v potaz, ze se nikdy nezavdeci vsem.

+1/0
10.6.2018 10:47

T89o42m83á51š 51H13a33n50č41a67r 8888584108278

„Z mého pohledu lze tyto technologie nasadit tam, kde jsou dlouhé úseky komunikací bez křižovatek a napojení. Břeclav má natolik hustou síť křižovatek a napojení na pozemní komunikace, že použití této technologie v zastavěné části města je naprosto bezpředmětné,“ myslí si velitel Městské policie Břeclav Stanislav Hrdlička.

Zdroj: https://brno.idnes.cz/znojmo-usekove-mereni-ridici-dji-/brno-zpravy.aspx?c=A180607_407174_brno-zpravy_vh

Tady se v podstatě ke všemu přiznávají. A komu to nedochází, ten je součátí problému zvaného český silniční fašismus.

+4/0
10.6.2018 8:53

P89a38v97e78l 89N49o74v47á33k 7681837889879

Kazdej si stezuje, ze si mesta akorat plni kasu. Proc ale vlastne vsichni porusuji rychlost? Kolik tim usetrite casu? Minutu? Dve? Treba tunel v Brne v Kralove Poli. Je tam 60 a dost casto jsem jedinej, kdo tam kolem tech 60 jede. Vetsina si to frci 80.

Chapu nastvanost na znaceni. Chapu nastvanost mereni metr za ceduli vesnice. Chapu nastvanost na zacatek obce 300m pred prvnim barakem. Chapu nastvanost za pokutu kdyz prekrocite limit nejakej ten kilometr.

Ale jinak nechapu nastvanost platit za neco, co je zakazany a vy to porusite. Pokud se vam to nelibi, stezujte si na pravidla, na znaceni a podobne. Hlidat si +- 50 neni zase takovej problem ne? Pokud jezdim casto po meste, tak vetsinou tech 48-55 uhlidam i bez tachometru, citem, sluchem dle motoru a taky tim, jak jedou ostatni.

+9/−7
9.6.2018 18:54

M10a95r76e96k 67Š91e72v72č35í64k 2704988406766

Jezdím dost často po Brně, problém tunelu v Kr.Poli směr Pisárky je jednoduchý 3 pruhy se zužují do jednoho. S tou padesátkou máte pravdu. Když jedete šedesát do Bosonoh z Bohunic, tak se nejednou najde nějaký mladý pitomec tmavé barvy pleti ve vytuněném mercedesu (nejlépe co nejstarším), co vás ještě vybržďuje, že jedete pomalu a nepustíte to hovado před sebe. Ale nechápu úsekové měření a jeho výhody, kromě finančních. Stejně je nainstalují tam, kde četníci (státní či měšťáci) obden měří - např. dole na Lesné na Okružní, či na Trnkové u Zetoru.

+1/−1
9.6.2018 20:23

P13e82t21r 44B79á20č95a 8525666315695

Krasnej priklad tunelu v Kr. poli.

Tam je to omezeni na 60 jedno z nejhloupejsich v Brne co znam, tak mozna proto jste jediny co tam tech 60 jezdi.

Vlastni rozum > úřada.

+2/−3
9.6.2018 20:46

P52a50v79e52l 19N24o66v62á25k 7321547639709

Jen tvrdim, ze pokud tam nekoho chytnou jet 80 a pak si stezuje na pokutu, je to blbec.

Lepsi si zjistit, proc tam tech 60 je a zkusit s tim neco delat. Navic uspora casu je jaka? Na dvou kilometrech pri rozdilu 20km/h je to pul minuty.

A ses takovej odbornik abys dokazal urcit,kolik se tam ma jezdit, kdyz vis, ze 60 je blbe?

+4/0
9.6.2018 21:08

P31e65t37r 54B64á72č37a 8785586715715

Clovek nemusi mit 3 vysoky skoly aby vedel, ze na dlouhe rovince je 60 nesmysl, kor s dnesnimi auty a ten provoz tam taky neni kdo vi jakej, kdyz pulka aut sjizdi na Hradeckou.

A rozdil casu a uspora me nezajma, me proste nebavi jezdit jak snek, tam kde je to zbytecny a nesmyslny, jenom protoze to nejake chytrolin u pc tak urci.

To stejny ta 60 nahore nad tunelem, kterou uz nastesti oddelali, to bylo taky dilo na ktery jim kazdej kaslal z vysoka.

+2/−2
9.6.2018 21:37

P63a21v34e14l 77N90o57v38á55k 7361257519919

Takze prd vite, nechce se vam jezdit jak snek. Nastavil to podle vas chytrolin u pc, kterej o tom vi prd.

Dole mi pan Moravec aspon rekl, ze stavba neni zkolaudovana a proto je tam jen 60. Ja to uz taky nekolikrat slysel, ale vcera sem to nenasel a proto sem to nezminoval a radsi se zeptal, jestli vy neco vite.

Nevite, ale rozumujete. Ten chytrolin u PC nema jinou moznost, nez tam tu sedesatku dat a neporusovat tim zakon. Pak to muze korigovat tim, ze tam nemeri rychlost.

Ale ja se nebavim jen o tunelu. To byl jen priklad, kde lidi na znaceni naprosto kaslou. Me nevadi lidi, co to tam frci 80. Neprijde mi to nebezpecny a snazim se hned uhnout do pravyho pruhu a nezdrzovat. Mam proste nastaveny vetsinou dodrzovat rychlost a tak to delam.

Ale pokud tam nekoho chytnou, at si nestezuje. Pravidla jsou jasne dany, predem a lidi je vedome porusuji a pak si stezuji. Pokud nekomu prijde mereni nebo neco zbytecny, at si stezuje na doprave, zjisti si od policajtu nehodovost na danym useku a tak dal. Dneska je tolik zakonu a pravidel a faktoru, ktery se musi brat v uvahu, ze spousta veci nedava smysl.

+3/0
10.6.2018 7:46

P30e26t49r 13B46á25č54a 8575286495225

O kolaudaci samozrejme vim, ale cetl jsem to tak pred dvema lety, tak uz jsem si naivne myslel, ze je to passe, takze evidenntne neni, coz me ani neprekvapuje, kazdopadne je celkem fuk jeslti je tam ta 60 kvuli bande z RSD nebo nejakymu uradovi, proste je zbytecna.

Tunel je priklad, je to krasny priklad toho jak se zbytecne omezuje rychlost v mistech kde to neni potreba, tak se nesmi divit, ze jim to pak nikdo nedodrzuje.

Ja nemam problem zpomalit u skoly, zastavky MHD, prechodu apod., ale radary v tehle mistech nejsou, jsou vzdy na nejake rovince jenom aby vydelali a to me na tom desne stve, viz ten priklad z Breclavi, kde to ostatne sami priznali, nonstop ucpane mesto a radar jim daji na jedinou rovinku kdyz uz vyjizdite z mesta a panelaky jsou kilometr daleko od silnice, proste ubohost.

Pravidla dana jsou, mnohdy nesmyslne, ja s nejakym merenim atd. tezko neco zmenim, ja se proste radeji spoleham na vlastni usudek nez miliardu znacek u silnic.

Mimochodem jsem za 15 let dennodenniho jezdeni v CR nikdy neplatil zadnou pokutu za rychlost, ale vadi mi tenhle pristup a delani z lidi hlupaky.

+2/0
10.6.2018 9:09

P23a82v51e86l 92N93o90v93á77k 7171877969899

Takze 30 u skol vam nevadi? Plati i v sobotu a nedeli, o prazdninach a svatcich, plati i v noci. V tu dobu tam pravdepodobne nebude naval, jako v bezny den. Tedy je to zbytecne omezovani rychlosti. A takovych prikladu bude urcite vic.

Pokud nekdo jede v tunelu 80, nepovazuju ho za pirata. Pokud nekdo v 8 vecer projede kolem skole 50 misto 30, nepovazuju ho za pirata. Nicmene pravidlo porusil a mel by zaplatit (pokud je pristizen).

Klidne at si lidi porusuji pravidla, ale at za to nesou taky nasledky a neremcaj a nefnujak, jak maly decka. Nelibi se jim to, ale nic nedelaji, jen to porusuji a pak fnukaji. Tohle se mi nelibi.

O neco vic souhlasim s dodrzovanim a remcanim, nez nedodrzovanim a remcanim.

0/0
10.6.2018 10:38

P62e83t33r 73B25á18č44a 8165246445345

No casto tam byva dodatkova tabulka s casovym rozmezi zrovna u tech skol.

Nicmene jsem chtel poukazat na to, ze maji plnou pusu bezpecnosti a pak daji radar na uplne jina mnohem bezpecnejsi mista.

S definici pirata se shodnem :)

0/0
10.6.2018 10:58

P47a32v33e42l 42M26o24r44a70v21e90c 3942499692448

Víte, proč tam je 60, stejně jako v celé stavbě okolo (např. rampy u portálu v Žabinách)?

Protože tunel je celých 8 let provozován v předčasném/zkušebním režimu. Ano, OSM let. Rychlost dle nějakých norem na takové stavbě nemže být 80 ale jen 60.

Tunel je tak dlouho ve zkušeb.režimu, protože prý je moc hlučný - nedávno se přidaly další protihlukové stěny, měří se, za dloouho se teprve rozhodne zda je vše OK, a snad konečně bude moct být tunel norálně používán.

Takže za tu 60 může jen a pouze ŘSD, banda amatérů, diletantů a (autocenzurováno), kteří vybrali nejdražší variantu tunelů, ale ani tak nejsou schopni je tak dlouho zprovoznit řádně.

+1/0
9.6.2018 23:44

P60a45v31e72l 83N41o29v59á50k 7621907809419

Ho tomhle duvodu sem slysel, jen sem to nebyl vcera schoprn dohledat a tak sem to radsi nezminoval.

Nicmene stale si stojim za tim, ze pokud je tam 60 a nekoho chytnou jet 80,je to jeho blbost a pokud se mu to nelibi, ma tlacit na urady,at si pohnou a neco s tim udelaji. A nebo pokutu zaplatit bez remcani.

Jsoi to znama a jasne viditelna pravidla. Pokud je nekdo porusuje,protoze mu prijdou zbytecna, tak v tomhle pripade s tim nemam problem. Ale proc si pak lidi stezuji? Navic nejde jen o tunel, ale i o spoustu dalsich mist.

+1/0
10.6.2018 7:32

P20a15v16e97l 48M26o49r70a69v58e60c 3612929522358

A na ŘSD jste někdy zkusil tlačit? Vždyť ti bez mapy nenajdou ani svůj vlastní zadek..

0/0
10.6.2018 8:32

P77a70v87e83l 13N79o56v97á83k 7501597919289

Nezkousel. Obecne sem s urady nekomunikoval a jsem rad, ze jsem jeste nemusel. Iluze si nedelam. Ale od znamejch mam zkusenosti, ze kdyz urad neco rekne, nemusi to byt vubec pravda a je na vasi sikovnosti,jak to obejit a prinutit je uverit, ze prave vy mate pravdu. Ale vsechno si musite najit sam a nejlip jim to predlozit vse na zlatem taliri.

Ale stale to nemeni nic na tom,ze pokud porusim pravidlo a dostanu pokutu, je stezovani si a odpor blbost a nicemu to nepomuze.

0/0
10.6.2018 8:43

P72a82v78e50l 44M81o34r64a15v91e56c 3322309732908

Ano, když dostanu pokutu tak je většinou jednodušší ji zaplatit. Kromě případů, kdy byla pokuta udělena neoprávněně (např. existuje právní rozbor kdy úsekové měření dle zákona o pozem.komunikacích neprokazuje, že jste porušil max.rychlost, ale musíte si to vyhádat vy). Mně jen vaše argumentace přišla "tady je omezena rychlost, tak se tím řiďte", což rozporuji. Já nebudu dodržovat rychlost na přehledném úseku jen proto, že je někdo roky nekompetentní..

0/0
10.6.2018 9:34

P86a69v21e89l 88N92o81v78á73k 7171777609629

Muj nazor je, ze pokud je tam cedule, co neco prikazuje a ja to porusim a jsem chycen, mel bych to uznat a blbe neremcat na diskuzi.

Misto toho zkusit venovat cas a usili pro zjisteni, proc to tak je a jestli se s tim neda neco delat.

Osobne mam nastaveno dodrzovat rychlost, ale obcas to taky nedodrzim. Nekoukam porad na tachometr. Naprikla u Riviery je tusim 60 a na dvou mistech kvuli prechodu snizena na 50. Pro me to slouzi jako upozorneni, ze tam je prechod a proto snizena rychlost a vic se treba rozhlidnu.

Podobne mate 90 mimo obec a u urcite krizovatky je tam 70.Idealne jeste rozjezd do kopce. Logika mi rika, ze auto co jede z vedlejsi a rozjizdi se do kopce, tak ma mensi rychlost a ja ho v 90 snadno dojedu a muzu ho ohrozit. 70 je tam proto, abych mu dal vic casu na rozjezd a tim zajistil bezpecnejsi provoz. Kdyz vidim, ze je krizovatka prazdna a auto nikde, tak bud nebrzdim a nebo pokud uz sem pribrzdil, pridam.

Ale pokud me v obou pripadech zmeri, nemuzu rozporovat to, ze sem tam jel rychleji. Ty limity a pravidla jsou pro vsechny. Nemame pravidla pro dobre a spatne ridice. Dobrej muze jet 120, spatnej jen 90. Kolikrat ty limity jsou z duvodu, o kterejch nevime nebo jsou stupidni (treba tunel v krpoli - pro 80 staci jen razitko a zadna uprava). Nicmene pokud to vedome porusuju a chytnou me, mel bych to jako chlap uznat.

0/0
10.6.2018 10:21

J16a31n 57M87á34c30a 2964862781193

Sledujte rychlost tam kde to má smysl. Pochopím třeba 30 před školou, ale nepochopím 50 na čtyřproudovém přehledném obchvatu.

+9/0
9.6.2018 16:14

R26o21m27a69n 71P78o41l60á81č16e65k 5216249395

Nedávno jsem si to počítal... Při nějakých 300 autech denně a průměrné pokutě 300 Kč je tam vývar cca 20 mega za pár měsíců...

Aneb jak nám jde o bezpečnost :D

+6/0
9.6.2018 13:37

P68e13t35r 89Ř13i15h42á66k 9304706587828

Ty meste, ale nepatri tem urednikum. Ty je mají akorát spravovat a byt tu pro obcany. ja mam občas pocit, ze to není my jsme stat, my jsme obec, ale ze je to na jedne strane barikady stat, město a na druhé obcan který je neprijtelem.

+5/0
9.6.2018 12:49

J44o67s97e10f 75V14y17s59k93o78č70i32l 5198100429562

Ten kdo jede o deset míň, než je povoleno, je daleko nebezpečnější, než ten co jede o dvacet rychleji.

Ale měřit rychlost se dá automaticky, bez ohledu na okamžitou situaci. Pokladny to naplní spolehlivě. Tak proč se zamýšlet nad tím, že někde je rychlost omezena naprosto nesmyslně a k nehodě tam došlo naposled před patnácti lety.

+4/−2
9.6.2018 12:42

P94a54v96e93l 17M27o28r30a93v17e82c 3732769582898

Proč je nebezpečnější ten kdo jede pomaleji? Ona ta rychlost se jmenuje MAXIMÁLNÍ, ne "jediná možná".

Víte třeba, že u 60kmh je dvojnásobná brzdná dráha, než u 50kmh?

+2/−1
9.6.2018 23:47

P56a21v88e44l 72H61o80r39á61č14e63k 9444894418132

*Víte třeba, že u 60kmh je dvojnásobná brzdná dráha, než u 50kmh?*

A na to jste přišel jak? Vsadím se s Vámi o milion korun, že to tak není.

+1/0
10.6.2018 5:37

P80a13v71e85l 70M75o72r63a75v26e48c 3772159682308

OK, ne dvojnásobná, ale o polovinu delší (12 ku 18, zaokrouhleno). Pořád sakra rozdíl, ne?

0/0
10.6.2018 8:31

V43a82c45l87a23v 20B30u65r69e94š 3233258452899

Všeobecně platí, že toto je nejjednodušší způsob jak plnit obecní poklady.Návratnost investice pár měsíců, a potom jen bobtná konto.S bezpečnosti to nemá nic společné, daleko větší ohrožení je řidič, který jede sotva 40 km/hod v padesátce, nedává blinkry zmatkuje při změně pruhů na kruháči apod.

+8/0
9.6.2018 12:15

R52a82d38e87k 90H35o79d11a89ň 9866247821573

Na Sportovní ve směru do centra zvyšuje rychlost nehodovost? A že jsem tam nehodu neviděl ani nepamatuju. To překračování rychlosti asi taky ne, protože je tam nonstop kolona...

+11/0
9.6.2018 11:50

P22a27v33e83l 75M69o40r69a80v98e11c 3272919602478

Máte pravdu, na data.brno.cz je mimo jiné aplikace s dopr.nehodami. V této ulici je minimum nehod..

0/0
9.6.2018 23:50

P12e90t57r 60B36á72č32a 8435206885235

Samá uzavírka, nedostavěné obchvaty, zácpy na silnicích. To všechno způsobuje nervozitu řidičů, kteří – když už se konečně vymotají z kolon – dame jim tam radar a vse je vyreseno R^

+9/0
9.6.2018 11:20

P43e49t42r 91B57á73č40a 8625176475465

Nechte si ty zvasty o chodcich a bezpecnosti. Každej vi, ze jeden to zacal a ted se chce na radarech prizivit kazdy druhy mesto. Neskutrcna ubohost, nejvyssi cas aby vlada neco s timhle vydelkem mest zacala neco delat. Ty panaci co jsou zvoleni ve vedeni mest tam jsou pro lidi a ne aby všem jeste ztrpcovali zivot.

+11/−1
9.6.2018 11:13

L20i47b54o15r 30R71o82t37r69e98k73l 9426978980394

tato vláda? dobrej vtip

0/0
9.6.2018 21:11

T63o55m83á88š 83V23e93s61e36l90ý 2378876517369

Samý kecy, o prachy z pokut jde v první řadě.

+17/0
9.6.2018 10:57







Najdete na iDNES.cz