Diskuze
Primátor Brna chce k nádraží i podzemní dráhu. Bude jednat s ministrem
Děkujeme za pochopení.
R72a29d44e57k 42H46r65u18b53ý
O novém nádraží se v Brně mluví 90 let, a dalších 10 let bude.
J97o77s27e93f 35V28y28s16k72o52č86i29l
A jsme tam kde jsme byli. Nebude diametr, nebudou ani peníze na ten nesmyslný projekt stěhování nádrží. A zase se o něm bude dalších padesát let jen mluvit a snít. Nechce se mi hledat který, ale ten jeden z meziválečných brněnských architektů, co na nápad odstěhovat nádrží přišel, ho sám po čase zavrhl jako nesmyslný. Nechme ho tam kde je, jen ho trochu ukliďme. Vydrží dalších sto let.
S48i71l19v43e37s82t92r 70K73a45d12e31ř76á31b56e84k
A hlavně zachovat tramvajové letiště před nádražím.
P57a49v59e54l 63B22o18u50c31n82í49k
Občas je dobré pozorně číst a rozlišovat mezi zněním zprávy a jejím mylným výkladem. Vláda ČR v žádném případě "nám" nezakázala výstavbu SJKDiametru. Vláda rozhodla “jen a pouze” o modernizaci žel. uzlu Brno podle varianty Řeka Ab. Protože je to stavba celostátního a evropského významu. Proto o ní rozhodla vláda, která ji bude také spolu s naši Evropskou unii financovat. Je to stejný postup jako v případě výstavby dálnic. Zatímco SJKDiametr je záležitostí “jen a pouze” města Brna a Jihomoravského kraje. My si i o ní na místní úrovni rozhodneme a také zaplatíme. Přitom můžeme požádat o pražské a bruselské fondy. Je to stejný případ, jako přivedení šaliny k novému nádraží. Také o něm nerozhoduje vláda ČR.
Vláda ČR jen rozhodla o variantě Ab, tedy zaústění Chrlické tratě do povrchové skupiny. Protože je to lacinější. Pokud si myslíme, že je chytré napojit dvojkolejný SJKDiametr, u kterého počítáme s taktem 10 minut a méně, na jednokolejku na Chrlice, tak je to naše regionální záležitost. Kolmo zaústěná Chrlická trať v podzemí nového nádraží byla uvažována jen jako zárodek, třeba jako výjezd do depa. Stejně ještě není rozhodnuto, kam by SJKDiametr měl vést. Pokud do Bystrce, tak od toho dává ruce (a peníze) pryč i Jihomoravský kraj. Chceme to? Tak si to zaplatíme. Tohle skutečně není věcí vlády ČR. PS: Jedním z rizikových faktorů zmíněných ve SP je vznášení dodatečných požadavků, které nejsou pro samotnou modernizaci ŽUBrno potřeba. Zde bych ještě připomněl, že v polovině 80.let někteří Brňáci dosáhli "odložení" projektu podpovrchové Rychlé šaliny, která měla zajistit rychlé spojení Bystrc - centrum - nádraží Zvonařka - Komárov ... bude se historie opakovat?
M29i66l53a41n 68M85a98j95e85r32č12í38k
A) Jak není rozhodnuto, kam má vést SJKD a můžete argumentovat nesmyslem, že na severu má vést do Bystrce, když
1.) píšete, že na jihu má být zaústěn do Chrlické jednokolejky?
2.) v Bystrci není žádná železniční trať, na níž by se mohl diametr napojit, a ten by pak víc směroval víc na západ než na sever!
3.) vždy jsem viděl jedině cca variantu vedení podzemního SVJŽD v Brně, kterou uvádí i oficiální web města - https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OD/dokumenty_OKD/severojizni_kolejovy_diametr/sirsi_vztahy_VAR_C.pdf . Při čemž tam varianty vedení vidím pouze mezi novým nádražím a zaústěním do Chrlické jednokolejky na jihu, ale na sever od nového hlavního nádraží cca po Královopolské nádraží je trať navržena v jediné variantě!
B) Opravdu jste přesvědčen o nesmyslu, že KAPACITY PRO VEDENÍ PŘÍMĚSTSKÉ ŽELEZNIČNÍ OSOBNÍ DOPRAVY NEJSOU PRO ŘEŠENÍ VLÁDOU V RÁMCI JÍ SCHVALOVANÉ PŘESTAVBY ŽELEZNIČNÍHO UZLU BRNO?
1.) BUĎ S KAPACITOU TRATÍ PRO VEDENÍ TĚCH VLAKŮ SE MUSÍ POČÍTAT NA POVRCHU = NA TRASÁCH STÁVAJÍCÍCH TRATÍ NEBO JINDE = V PODZEMÍ (V BRNĚ MIMO STÁVAJÍCÍ TRASY ŽELEZNIČNÍCH TRATÍ NA POVRCHU NENÍ PRO ŽELEZNIČNÍ KOLEJE MÍSTO)!
2.) JEŠTĚ JSTE NESLYŠEL, ŽE NÁKLADNÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVCI SI (DLE MĚ KONEČNĚ) "VYKŘIČELI" VYPRACOVÁNÍ STUDIE, JESTLI NÁVRH PŘESTAVBY ŽUB POČÍTÁ S DODSTATEČNOU KAPACITOU PRO VEDENÍ NÁKLADNÍ DOPRAVY?
a) Dle mě bez vedení příměstské osobní dopravy mezi severem a jihem novými podpovrchovými tratěmi na povrchu není prostor pro dostatečnou kapacitu dálkových osobních vlaků a k tomu nákladní dopravu!
b) Aby se napravil problém uvedený v předešlém bodě, tak SVJŽD by měl vést ve stávající variantě "C3", ale upravené na "C4" doplněním o jihozápadní odbočku (před místem jižního napojení na variantu "C1"), která by jej napojila i na trať do/z(e) Jihlavy/Oslavan/Hrušovan nad Jevišovkou (Znojma), COŽ VYŘEŠÍ (i Vámi kritizovaný) NESOUMĚR KAPACITY SVJŽD S CHRLICKOU TRATÍ, po níž pak může jet jen cca 1/4 vlaků severu diamtru.
R35a59d42e81k 61H75o95d27a13ň
Asi tomu nerozumím. Systém dopravy skrze "centrální uzly" je sice pěkný, ale v okamžiku kdy se na ně dostává obtížně je pro vás naprosto zoufalý. Posunout nádraží mimo jeden z uzlů znamená, že bude následovat osud Zvonařky - je pěkné mít autobusové nádraží, ale ne pokud je kilometr od Hlavního nádraží - protože to znamená každý den 12-15 minut při cestě "tam i zpět". A tak se to řeší tak, že do Prahy se jezdí od Grandu, do spousty míst se jezdí buď z Medláku, Úzké nebo od Ústředního hřbitova. Realisticky totiž na Zvonařku denně dojíždět nechce nikdo, kdo absolutně nemusí.
Když se posune vlakové nádraží mimo střed, a současně tam nebude pořádné napojení, ubyde cestujících. Všichni si toho jsou vědomi... ale stejně se řeší že se posune, a ještě navíc se tam zřejmě ani nenapojí doprava, protože bez té podzemní dráhy to bude zoufalost (s ní sice také, protože přesunout se na Hlavas jen proto, aby člověk pokračoval z něj a pak přestupoval ještě jinde znamená 4 dopravní prostředky na cestě)
M71i43l57a33n 91M41a65j35e62r68č22í53k
A) ""....... je pěkné mít autobusové nádraží, ale ne pokud je kilometr od Hlavního nádraží - protože to znamená každý den 12-15 minut při cestě "tam i zpět". A tak se to řeší tak, že do Prahy se jezdí od Grandu, do spousty míst se jezdí buď z Medláku, Úzké nebo od Ústředního hřbitova. Realisticky totiž na Zvonařku denně dojíždět nechce nikdo, kdo absolutně nemusí. ........."" = pletete hrušky s jablky:
1.) je-li špatně autobusové nádraží daleko od hlavního železničního, TAK PROČ NENÍ DOBŘE TY DVĚ PŘIBLÍŽIT K SOBĚ? NESMYSL JE PŘESOUVAT OBĚ (I KDYBY BYL PROSTOR - nejlépe kompromisně "napůl cesty") TAK SE PŘESUNE JEN 1, A TO SPÍŠE TO, PRO NĚJŽ JE LEHČÍ VYTVOŘIT PROSTOR U TOHO DRUHÉHO = v Brně přesunout hlavní železniční, protože vlaky se k tomu stávajícímu autobusovému nádraží dostanou lépe než do svého stávajícího hlavního nádraží a než by se ke stávajícímu hlavnímu nádraží dokázaly dostat všechny autobusy (pro něž by se např. postavilo nové autobusové nádraží místo OD těsně za kolejišti a nástupišti stávajícího hlavního nádraží)!
2.) Tzv. příměstská autobusová doprava, která je s MHD sloučená v IDS JMK nezajíždí převážně do (ústředního) autobusové nádraží, protože by nesmyslně prodražovala své náklady duplicitou té MHD, která je navíc díky páteřním tramvajovým linkám pro cestující rychlejší=výhodnější!
B) Kdo/kde oficiálně napsal/řekl, že centrální přestupní místo MHD zůstane ve stávajícím místě = před opuštěným dosavadním hlavním nádražím?
1.) Sice s mnoha letým spožděním, ale přece jen konečně se překládá tramvajová trať do ulice Plotní = těsného sousedství Ústředního autobusového nádraží, vedle kterého z druhé strany má právě stát nové/posunuté hlavní železniční nádraží!
2.) Při přemístění hlavního železníčního nádraží k autobusovému je reálné novou tramvajovou tratí před ním propojit tramvajovou trať v Plotní ulici s tramvajovou tratí u haly Rondo a při doplnění kolejových oblouků a výhybek v křižovatce Nové sady po těchto tratích odklonit spoje do nového uzlu!
M42i73l14a30n 14V42a44n76h35a70r61a
Aktivisté objeví hnízdo potkaní rodinky,a bude po budování
R55o20b34e94r30t 40M56a73t35u64l46a
Přes 40 miliard? Nevyšel by levněji ten Hyperloop?
J57i32ř94í 18Š75r54á43m69e32k
Primátor chce apelovat na to, aby stát respektoval dřívější stanovisko města. COŽE??? To si jako každé město něco vymyslí a stát to musí respektovat, tedy zaplatit??? Jste normální?
M50i77l11a81n 11P22r67i45k44r94y16l
Nikdo nechce metro, nez si z nas brnaku zacnete utahovat, prectete si o te problematice vice nez tento clanek. Pak byste vedeli, ze normalni tramvaj ma na nekolik stanic zajet pod zem. Coz v konecnem dusledku muze byt levnejsi, jak je psano v clanku. Tak si, prazaci, prndejte o svych nadrazich, taky nic moc.
M93i85l87a95n 25M80a34j95e66r89č43í64k
NĚKDE JSTE "ZAMRZL" VE STARÝCH INFORMACÍCH/PLÁNECH, PROTOŽE SVJKD (severojižní kolejový diametr) JIŽ NENÍ PLÁNOVÁN JAKO SVJTD (severojižní tramvajový diametr = tzv. podpovrchová tramvaj, případně vlakotramvaj, kterou předpisy a normy ČR neumožňují provozovat), ALE JAKO SVJŽD (severojižní železniční diametr), PROTOŽE TÍM (JAK JE V ČLÁNKU NAZNAČENA ARGUMENTACE PRIMÁTORA BRNA, PRO PODPOŘENÍ JEHO VÝSTAVBY VLÁDOU) SE VYTVOŘÍ NOVÁ DOSTATEČNÁ KAPACITA PRO OSOBNÍ PŘÍMĚSTSKOU ŽELEZNIČNÍ DOPRAVU, PRO KTEROU NEBUDE TŘEBA POČÍTAT S KAPÚACITOU NA POVRCHOVÝCH TRATÍCH V JEJICH STÁVAJÍCÍCH STOPÁCH, KDE TAK SE UVOLNÍ DOSTATEČNÁ KAPACITA PRO DÁLKOVOU OSOBNÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVU I NÁKLADNÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVU.
JInak aktuální plány brno prezentuje např. zde - https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OD/dokumenty_OKD/severojizni_kolejovy_diametr/sirsi_vztahy_VAR_C.pdf
Soud zprostil Ukrajince viny za zabití Roma v Brně, šlo o nutnou sebeobranu
Krajský soud v Brně zprostil viny sedmatřicetiletého Romana Rohozina, který byl původně obžalován z...
Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod
Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál
Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...
Hazardér jel kanálem jako na tobogánu. Mohl se utopit i otrávit, varují vodárny
Do útrob brněnské kanalizace nechal nahlédnout autor videa, které se nedávno objevilo na internetu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích
Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...
Čeští zákazníci občas zírají, k zákuskům po francouzsku je třeba se projíst
Říká, že dorty je tak trošku posedlá a k pečení tíhla ještě předtím, než si sama dokázala přečíst...
Opilci v Brně děsili lidi v parku airsoftovou pistolí a puškou
Obyvatele brněnských Řečkovic pořádně vyděsili dva opilci. V maskáčových oděvech totiž ohrožovali...
Prvoligoví bezdomovci. Drnovické zastupitelstvo řeklo Vyškovu ne
Třetím rokem jsou fotbalisté Vyškova mezi profesionály, nikdy však nehráli doma. Přesto bojují o...
Rozepře i chybějící lékaři. Problémovou nemocnici bude křísit další šéf
V dlouhodobé krizi se zmítá městská nemocnice v Boskovicích. Jde přitom o významné zařízení, které...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...