Diskuse k článku

Primátor Brna chce k nádraží i podzemní dráhu. Bude jednat s ministrem

Brněnský primátor Petr Vokřál bude jednat s ministrem dopravy Danem Ťokem o stavbě nového železničního nádraží. Za více než 40 miliard korun má vzniknout u řeky Svratky. Brno požaduje stavbu i s podzemní železnicí, která by lépe napojila nové nádraží na MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61o70s36e39f 37V39y62s59k60o13č81i76l 5528940219542

A jsme tam kde jsme byli. Nebude diametr, nebudou ani peníze na ten nesmyslný projekt stěhování nádrží. A zase se o něm bude dalších padesát let jen mluvit a snít. Nechce se mi hledat který, ale ten jeden z meziválečných brněnských architektů, co na nápad odstěhovat nádrží přišel, ho sám po čase zavrhl jako nesmyslný. Nechme ho tam kde je, jen ho trochu ukliďme. Vydrží dalších sto let.

+4/−3
17.7.2018 18:36

S14i57l62v39e27s42t38r 49K12a23d61e24ř59á96b64e49k 8360753905290

A hlavně zachovat tramvajové letiště před nádražím. ;-D

0/0
17.7.2018 23:25

M21i39l40a18n 69M57a15j31e34r85č46í55k 1580330714956

1.) A nemohl se dotyčný zplést ve svém zavrhnutí původního přesvědčení?

2.) I kdyby se dotyčný nezpletl při vzetí vpotaz tehdejší situace (možností i potřeb Brna i celé ČR), TAK SE OPRAVDU ZA DALŠÍCH CCA 70 LET (počítáno od doby "postavení se republiky na nohy" po 2. světové) NEZMĚNILA SITUACE (POTŘEBA POČÍTAT S BUDOUCÍM ZAJÍŽDĚNÍM RYCHLOVLAKŮ, SCHOPNÝCH JÍZDY 200km/h A VÍCE, DO VÝZNAMNÝCH ŽELEZNIČNÍCH UZLŮ = NÁDRAŽÍ VELKÝCH MĚST ČR)?

0/−2
17.7.2018 23:26

J45o51s68e28f 41V85y37s23k76o48č98i63l 5488420499752

Vy si myslíte, že ten rychlovlak, co jede po trati 200 km/h bude brzdit až těsně u nástupiště? On zajede kamkoliv, těch pár kilometrů, co musí před nádražím přibrzdit už ho nijak nezpozdí..

+3/−1
18.7.2018 5:42

M14i90l42a73n 26M53a69j69e37r16č24í25k 1750160644366

Ale furt je podstatný rozdíl jestli někam může rychlovlak 100km/h nebo jen 50km/h - z nejnižší možnosti jeho maximální rychlosti to dělá 25%, ale nejnižší uvedená, a pro rychlovlaky reálně nepřojatelně nízká, rychlost tvoří rozdíl už 50% z přijatelných 100km/h!!

+1/−3
18.7.2018 7:15

J34i67ř13í 83Z17a71t86l34o12u26k41a31l 3578509821906

A teď si představte, že tam budou ty vlaky dokonce zastavovat, a přitom bude jejich rychlost zcela nepřijatelných 0km/h.

+4/−1
18.7.2018 8:07

M45i70l51a67n 89M97a78j91e81r97č90í34k 1700210464706

Je podstatný rozdíl jetli MEZI RYCHLOSTÍ 0 KM/H A 200 KM/H VLAK JEDE CCA 2KM RYCHLOSTÍ DO 100 KM/H NEBO 4 KM DO 50 KM/H, protože od jihu je současné hl.n. dál než tzv. dolní nádr., v jehož poloze má být tzv. odsunuté hl.n. + vlak musí na nižší rychlost brzdit s předstihem, a při rozjezdu to je obdobné = počáteční jízda nižší rychlostí mu rozhodně+ nepomůže k dřívějšímu dosažení maximální rychlosti!!

0/0
18.7.2018 23:15

M83i72l38a79n 39M65a67j41e13r17č70í98k 1210480224856

Dodávám, že VRT Praha - Ostrava má vézt cca podél D1 = vlaky po ní jedoucí budou do Brna vjíždět vždy od jihu!

0/0
18.7.2018 23:52

J33i32ř79í 15Z63a96t45l36o88u20k12a19l 3808619631896

U kolika rychlovlaků se počítá s tím, že budou nádražím projíždět, když potřebují rychlost 200km/h? Předpokládám, že tam budou zastavovat všechny, pak jsou ale důležité jiné věci. Především dostupnost pro cestující, kapacita a přiměřená doba jízdy, než se vlaky dostanou na úsek rychlodráhy, kde mohou jet plnou rychlostí.

+1/0
18.7.2018 7:48

J78i70ř47í 83Z21a12t61l79o12u20k63a82l 3368789791436

Kromě toho, rychlovlaky na Prahu potřebujete do nového nádraží napojit od severozápadu, a to bez tunelové varianty stejně v žádné poloze nepůjde. Ještě by to sice šlo povrchově od jihu, ale pak by to pro ně v důležitých směrech na Vídeň a Bratislavu nebylo průjezdné, ale koncové nádraží, kde by musely měnit směr jízdy.

0/0
18.7.2018 8:02

M84a15r11t47i41n 41P16ě85n37č12í90k 6280633579604

Připojení rychlovlaků od Prahy se v odsunuté variantě nádraží uvažuje z jihu, takže ve směru Praha - Brno - Vídeň/Bratislava bude úvrať. Průjezdné bude pouze ve směru Praha - Brno - Ostrava. Bohužel.

+2/0
18.7.2018 13:54

M50i53l80a29n 50M10a38j73e31r70č10í13k 1520430614986

Až na to "bohužel", PROTOŽE VRT JE SKUTEČNĚ NEJROZUMNĚJŠÍ STAVĚT PODÉL D1 = PŘEVÁŽNĚ V NÍŽINĚ NEŽ JI VRTAT V KOPCÍCH cca od Lesné v Brně (vpodstatě jižního okraje Moravského krasu) až někde severně u Svitav.

0/0
18.7.2018 23:50

M19a40r67t34i74n 60P25ě58n47č63í60k 6550193209434

Stavět VRT podél dálnice až po křižovatku D1 - D52 bude asi nejlevnější, otázkou je, jestli to bude (pro Brno) nejrozumnější. Až se trať za 20 nebo 30 let konečně postaví, tak totiž bude rozumné nezdržovat mezinárodní vlaky Berlín - Praha - Vídeň zbytečným závlekem a úvraťováním na Brno hl.n., bude stačit, když zastaví v Modřicích...

0/0
19.7.2018 7:16

M25i53l59a22n 39M55a58j39e42r55č40í79k 1760400374626

Nejde jen o D1 od Prahy, ale i o D1 od Ostravy přes Vyškov (resp. kolem něj), kde je nejlepší od D1 s VRT "uhnout" (reálně v místě zatáčí D1 nikoliv VRT) u Exitu203 a VRT táhnout v souběhu (klidně i nad/pod) Ostravskou ul. = NEJLEPŠÍ NAPOJENÍ VRT OD OSTRAVY K SOUČASNÉMU HL.N. - TZV. POD PETROV SE ANI NEDÁ PROVÉZT, ZATÍMCO DO BRNA DOLNÍHO NÁDRAŽÍ - NAVRHOVANÉHO HL.N.TZV. U ŘEKY MÁ CESTU VELMI REÁLNOU!

0/0
19.7.2018 8:34

T52o75m12a81s 86N94o33v84a89c38e31k 7811852496812

Jo a nacpeme do něj za pár let tolik, co by stálo nové nádraží se vším... jenom teď je to skoro miliarda za opravu viaduktu + nutné úpravy na Dolním, odkud budeme stejně jezdit od prosince skoro všichni zase (akorát že místo z normálního nádraží opět z provizoria).

+1/0
18.7.2018 14:11

Najdete na iDNES.cz