Diskuse k článku

VIDEO: Na nádraží v Brně překopli kabely, vlaky nabíraly zpoždění

Vlaky měly až hodinové zpoždění, některé spoje České dráhy zrušily. Na hlavním nádraží v Brně totiž dělníci překopli kabely a nefungoval zabezpečovací zařízení. Plného obnovení provozu se brněnské nádraží dočkalo až před půl devátou hodinou večer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54i63l61a40n 33H79r84u25b28ý 7795122448879

Stát se to v Japonsku, tak by museli nouzově rozšířit území místního hřbitova. U nás je hodinové zpoždění trochu samozřejmost, proto už vlakem pár let nejezdím. Ač je to k nevíře, tak i po D1 to mám rychlejší a nemusím nuceně na "přímém" spoji pořád přesedat do busu.

Společnosti jako ČD, ČP, ČNB a spol jsou zárukou kvality;-D

+2/−16
25.7.2018 22:36

M96a11r67t60i47n 21S57t35r77á19n27s83k18ý 5786660666814

ČD se naopak snažily a vypravovaly náhradní soupravy a operativně obracely vlaky uprostřed tras, aby se nějak jezdilo. Tak nevím, co by měly dělat víc..

+4/0
25.7.2018 23:44

J76i61ř60í 72S51t34e53h84l20í88k 9397185833171

Hrubý ,byl jsem v Japonsku a vykolejil šinkanzen v malé rychlosti,nejezdilo se TŘI dny,náhradní doprava žádná.Jen plno se usmívajících se pohunků a nikdo na hřbitov nešel.ČD se aspoń snažili.Jinak chyba je na straně SŽDC.

+1/0
26.7.2018 10:50

L57u56k61á53š 27M17u15s83i97l 1782594768537

Tak v Brně přejít na telefonické zabezpečení a ruční přestavování výhybek, to tedy výpravčím ani signalistům nezávidím.

+7/0
25.7.2018 21:50

J44i55ř25í 10N27o58v46o12t49n83ý 6255557766236

Dělníci překopli kabely. Jistě, dělníci (tedy lopaty za stovku na hodinu), jsou viníky. Zatímco ti, co je na výkop poslali a nekontrolovali, aby "dělníci" nepřekopli kabely, jsou v pohodě. Za dvě stovky na hodinu.

0/−2
25.7.2018 21:48
Foto

L74a37d32i28s27l92a12v 68S37t55r34n48a58d 7754921634808

A to nemají vedle Janov. Kabel bez spojení je odpad, tak šup sním do sběrny.

0/0
25.7.2018 21:11

T22o74m79á19š 39T94a87t21í59č47e14k 5180722460978

Pro ty je kabel odpad i se spojením.

0/0
25.7.2018 22:07

M50a92r39t55i75n 60P42a82t51e74j28d69l 4740774986698

Na tý vsi mají poslední dobou pořád nějaký problém! ;-D

+1/−14
25.7.2018 21:06

P18a85v12e12l 79S95o14b45o41t43k16a 5660544

Aby mohlo vzniknout nové, musí se staré zbourat.

+3/0
25.7.2018 21:06

J96i60ř63í 18P36o97l65á45k 9466864307784

Ne zbourat, ale opravit. 5. a 6. nástupiště se právě dělají nová. Nechápu to, když se neví, jestli se nádraží nebude náhodou stěhovat. Nebylo na nich vidět, že by byly nějaké problémy.

0/0
26.7.2018 9:02

I90v37o 43P20e35r22n42i60c77a 8946313698440

Takto se neví už několik (desítek) let. Čekalo se tak dlouho až je situace kritická. Z tohoto důvodu byly opraveny už nástupiště 2,3,4, které už ohrožovali bezpečnost cestujících. Teď došlo i na samotné zabezpečovací zařízení, do kterého se kvůli nejistotě stěhování také neinvestovalo. Systém zabezpečení byl poslední dobou poruchový, a proto se přikročilo k jeho opravě. Než bude nové nádraží, ať v kterékoliv variantě, tak uplyne alespoň 5 let, kdy bude současné nádraží pracovat na samé hraně své kapacity. Takový provoz se projeví a pokud dojde k dalším zdržením nevyhne se dalším investicím do toho současného.

+3/0
26.7.2018 12:44

M27a53r87e93k 24Š41e53v74č38í54k 2244648606476

Asi mají vechtři vítr a musí trochu víc kmitat při ručním přestavování vekslů. Jinak to si Brněnské nádraží nezaslouží. Jako by těch problémů nemělo dost.

0/0
25.7.2018 20:11

P79e43t33r 70B97u81r32e88š 7681700351165

To už nejspíš Brňáci začli s pracemi na metru k novému nádraží ;-D ;-D ;-D

Nejspíš se na Moravě nevytyčuje, kdo by se s tím v těch parnách zdržoval R^

+10/−1
25.7.2018 18:19

R31a73d16e76k 11D38r93n73o19v54s76k51ý 2328557758

A neni to uz zacatek presunu nadru? :-)

+7/−2
25.7.2018 17:28

O13l62d82ř28i55c73h 73M62a26h53o33v33s86k21y 7379845279674

Dejte inteligentovi do ruky krompac a uvidíte divy. Přeji pevný nervy.

+3/−1
25.7.2018 17:04

L20i79b68o60r 53V84e69s86e38l35ý 2659806482512

Tam byla jistota, že něco překopnou. Otázkou bylo, kdy se to stane.

+6/0
25.7.2018 18:14

P15e28t35r 84P51ř79í41k56a20z88s32k76ý 8142161610806

Cit: "dopravu nyní řídí výpravčí, proto vlaky nabírají zpoždění....." A kdo jiný tu dopravu řídí? Ten překopnutý kabel?

+6/−3
25.7.2018 15:55

M68a59r83t25i45n 95S44t11r39á43n84s86k45ý 5376590726844

Je rozdíl vypravovat vlaky kompletně ručně (přes papírové rozkazy, zamykat výhybky do správných směrů a podobně) a poloautomaticky - s poloautomatickým stavěním výhybek tak, jak to (v Brně je myslím reléovka) nastaví výpravčí na panelech. :-)

+11/−1
25.7.2018 15:59

R80u81d91o11l98f 74P87i75v62r68n78e38c 6751797638349

Jenže z článku vyplývá, že zpoždění jsou proto, že to řídí výpravčí. Jako kdyby to předtím řídil počítač. Jenže výpravčí to řídí pořád, jen kvůli poruše nastal nouzový stav a následné komplikace. Ta zpoždění výpravčí nezaviňuje.

+3/0
25.7.2018 18:29

P56e65t16r 96P32ř16í18k83a34z55s18k93ý 8542211820396

Dopravu vždy řídí výpravčí bez ohledu na druh zabezpečovacího zařízení. Zpoždění je způsobeno tím, že řídí dopravu za "poruchového stavu" jež nastal důsledkem překopnutí kabelu. Ovšem člověk neškolený v řízení provozu na SŽDC po přečtení článku musí nabýt dojmu, že důvodem zpoždění se stavají výpravčí, kteří musí zahájit řízení dopravy neb je překopnutý kabel.

0/0
25.7.2018 22:56

I59v90a33n 33H69o78l68a83s 5957487818377

Nejsem si jist, že v případě fungujícího SZZ musí u všech vlaků výpravčí dávat požehnání. Zatímco při poruše holt musí červený výpravčí pokaždé na peron.

0/0
25.7.2018 23:01

M65a72r62t62i31n 62S87t70r53á75n61s74k72ý 5186760536664

Vypravovat vlak přece nemusí vždy výpravčí, v případě funkčního ZZ stačí vlakvedoucí.

0/0
25.7.2018 23:45

M92a31r51t85i49n 77S84t56r39á63n76s96k32ý 5106830336804

Výprava vlaku doznala velké změny od 1. 7. 2013. Vlaková četa provádí výpravu vlaku na zastávkách a stanicích, kde je možná jízda vlaku povolena světelným návěstidlem. V praxi to znamená, že na návěstidle znak dovoluje odjezd vlaku – tudíž strojvedoucí může odjet (čas odjezdu dle JŘ, vyzve píšťalkou či houkačkou vlakový doprovod do pohotovosti – zvuková návěst "pozor"), ale vlakový doprovod osobního vlaku mu k tomu dává tzv. souhlas s odjezdem (u nákladních není).

Kde není možná výprava vlaku světelným návěstidlem dává souhlas s odjezdem výpravčí přímo strojvedoucímu. Vlakový doprovod pak vlak vypraví dle postupu výše. Situace se tedy po staru otočila. Důvodem je příchod konkurence na tratě, kde znalost předpisu D1 má pouze strojvedoucí, takže s výpravčím si rozumí v návěstech – což doprovod nemusí, nebo mají jiné postupy.

"Souhlas s odjezdem" dává nejbližší zaměstnanec směrem ke strojvedoucímu návěstním terčíkem, večer baterkou. "Pohotovi k odjezdu" pak zaměstnanec vzdálenější. Platí i návěsti oznámené ústně.

+3/0
25.7.2018 23:46

P27a60v91e55l 72B91o32u22c84n83í38k 4582601613125

To je stejný jako když opravujete starej barák. Žádná dokumentace, provizorní napojení z let minulých, Jednou pořádně kopnete a už jen sledujte, co všechno musíte opravit. Když jsme u toho sdělovacího kabelu, problémem brněnského nádraží je i jeho památková ochrana. Ta v minulých letech, při rekonstrukcí nástupišť, nedovolila výměnu a vedení zabezpečovacích kabelů novou trasou. Ono to zas tak malý svazek kabelů totiž není.

+9/0
25.7.2018 15:51

M25i27c13h27a40l 51C26h93a77l15u90p97a 6218730319743

Vtipné je, že když nedávno v Praze spadl strop v baráku, tak památkáři najedou tvrdí, že nic nařizovat nemohou a že vlastně za nic nemůžou.

+4/0
25.7.2018 20:14

P77a50v90e89l 25Z60o20u29h39a29r 5738634934559

To byl kabel ? Já myslil , že je to kořeň od akátu.;-D;-DRvRv (b)

+7/0
25.7.2018 15:48
Foto

B97o77h12u74m80i14l 96P65r92o39c11h65á24z49k80a 9922209474630

České Dráhy + Brno = apokalypsa

+4/−18
25.7.2018 15:41

M19a59r17t68i70n 85S63t16r82á87n21s76k62ý 5106310166224

Když kouknu sem, https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/14214/ , tak naopak vidím, že dispečeři ČD se zatraceně snaží, aby byly následky co nejmenší. R^ Zkuste si zažít mimořádnost někde u ÖBB nebo DB. ČD jsou v tomhle skvělé. [>-]

+14/0
25.7.2018 15:43

S94i46l91v26e76s22t56r 60K88a58d45e70ř47á45b18e35k 8980843945900

Dispečeři SŽDC se opravdu snaží. Dispečeři ČD už to o moc nevylepší.

0/0
25.7.2018 20:52

M19a41r87t27i97n 24S76t81r61á48n65s91k43ý 5676970736554

Operativní utínání a přesměrovávání spojů řeší ČD ve spolupráci se SŽDC, ale musejí oni sami. Pokud vás zajímá, jak to vypadá, když dopravce nemá fungující dispečerský aparát komunikující s okolním světem, koukněte na šumavské lokálky. :-)

+2/0
25.7.2018 22:05

F47r41a47n60t17i80š36e27k 45V44a52n12ě51k 1627254367257

Hm a vlak Regijetu to nádraží přeletí co?

+6/−1
25.7.2018 17:42

J13i63ř57í 74S28t62e45h74l98í50k 9927525363781

Procházko běž se projít.S tím nemají ČD nic společného.Je to věc SŽDC(Správa železniční dopravní cesty)..

+1/0
25.7.2018 19:09

S46i44l79v61e52s57t39r 11K59a61d98e61ř78á33b78e20k 8840493655270

Něco společného s tím ČD mají. Třeba to, že většina těch vlaků je jejich.

+1/0
25.7.2018 20:53

J64i44ř25í 79S29t78e12h84l18í40k 9437745183651

Když Ti rozkopou silnici,tak ji přeletíš,asi máš auto od Fantomase.;-D

0/0
26.7.2018 10:53

S15t67a71n11i72s77l84a12v 14H95e75r65m83a21n 9947879643523

Bohumil Procházka. Co mají ČD a Brno společného?ČD mají lokomotivy a vozy.A co je to apokalypsa.Prosím o vysvětlení.Jinak se omluvte všem .(za co se musíte dovtípit)

0/0
25.7.2018 22:07
Foto

B86o18h24u12m29i98l 41P73r55o54c91h28á28z34k52a 9222279214480

Víte, pane redaktore, co to znamená pasy?

0/0
26.7.2018 11:17

E83m76a 86V42r61á40n28o14v62á 7935896897304

A nepopletli to trochu při zavádění RP v Brně? Možná si to někdo s tím zákazem vjezdu a průjezdu v centru Brna špatně vysvětlil. ;-D viz článek https://brno.idnes.cz/rezidentni-parkovani-povoleni-centrum-brna-richard-mrazek-po4-/brno-zpravy.aspx?c=A180719_415470_brno-zpravy_krut

+1/0
25.7.2018 15:41

M75a89r86t10i50n 13M48u71s68i97l 4320401203841

"Štefane, Ty si přesekl optický kabel H 48" ;-D (aneb jak říká Pečený sněhulák)

+9/0
25.7.2018 15:28

P77a51t22r70i92k 83E49g80e75r 2988750629711

To se nesmí stát teď v pondělí 30. července kdy jedu z Prahy do Břeclavi přes Brno. Odjezd mám v 7:25 hod. a příjezd kolem 10:00 hod. nechci mít další zpoždění, zastávka v Hodoníně a pak mířím do Bratislavy.

0/−7
25.7.2018 15:27

O10n94d78ř78e64j 63Z71d52e37r46a52d71i24č72k75a 6254775633118

Hezký, a co? Já včera čekal 65 minut v noci v Pardubicích, a...?

+1/0
25.7.2018 15:32

I50v54a49n 61H50o33l96a15s 5797947248877

A co pro to uděláte, aby zpoždění nenastalo?

+1/0
25.7.2018 18:18

J33i87n41d47r76a 89S29t67e75p48a42n50e15k 6682986779218

mas jet bez prestupu rovnó do blavy

0/0
25.7.2018 18:53

Z73u65z96a44n73a 21V26o59l42n38a 1549664572906

To si nevyberete. Pred 14dny na hl severnim koridoru pred Pardubicemi vykolejil vlak a strhl vedeni. 140minut spozdeni. S dvema malyma detma.... Nastesti nas pustili na nastupiste a zasobovali nas vodou...

0/0
26.7.2018 9:37

Najdete na iDNES.cz