Nyní u dolního nádraží fungují dvě provizorní čekárny – jedna ve staré drážní budově a druhá v mobilních buňkách před ní.
Práce se dotknou prostoru mezi Rosickou a Košťálovou ulicí, zmizí tam současná zeď a oplocení. Na ploše zhruba 300 metrů čtverečních nechá město nainstalovat osm mobilních kontejnerů pro čekárnu nebo infotabuli Českých drah.
„Bude tam wi-fi připojení. Dva kontejnery budou pronajaté za korunu brněnským firmám, které by tam mohly prezentovat své výrobky a produkty, zvažujeme dobu jednoho nebo dvou týdnů,“ uvedl náměstek brněnské primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL).
Na nádraží přibudou i lavičky, stolky a toalety. „Postarají se o to Brněnské komunikace jako vlastník pozemku, podílet se bude i Veřejná zeleň města Brna,“ řekl Hladík. Podle něj je cílem zpříjemnit cestování lidem, kterým bude výluka hlavního nádraží komplikovat život více než rok.
Město nyní jedná o tom, zda si kontejnery půjčí, nebo koupí a použije je pak i na jiné akce. V případě zapůjčení by náklady činily stovky tisíc korun, v případě nákupu maximálně tři miliony.
Výluka začala loni v první půli prosince. Kvůli opravám mostů přes Hybešovu a Křídlovickou ulici a modernizaci zabezpečovacího zařízení se na hlavní nádraží nedostanou mezinárodní vlaky do Prahy, Vídně či Bratislavy ani spoje do Břeclavi, Vyškova a Slavkova a nejezdí na něj ani rychlíky od Tišnova.
Místo hlavního se využívá dolní nádraží a ve větší míře také židenické, slatinské a královopolské nádraží. Na zastávce jinak sloužící nákladním vlakům kvůli tomu postavili nová nástupiště i bezbariérový podchod.