Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kraj viní z dopravních potíží u Brna ŘSD, to ale kritiku odmítá

  17:12aktualizováno  17:12
Jasný viník nedávného víkendového dopravního chaosu na dálnici D2 u brněnské Olympie se nakonec našel. Tedy aspoň podle náměstka jihomoravského hejtmana Zdeňka Pavlíka z ČSSD. Ten tvrdí, že za problém může Ředitelství silnic a dálnic, které své stavby kraji jen ohlašuje a navíc v malém předstihu. ŘSD takový výklad odmítá.

Doprava u brněnského nákupního centra Olympie (24. října 2015). | foto: Marie Stránská, MAFRA

Podle mluvčího Jana Rýdla se společnost maximálně snaží o opravy tak, aby se posléze řidičům dobře cestovalo.

Komplikace u Olympie začaly již loni v srpnu, kdy se kvůli opravě mostů zavřela část silnice druhé třídy 152, která slouží jako spojnice dálnice D2 a rychlostní silnice R52. ŘSD postupně opravuje D1 okolo Brna a stejně tak dálnici D2.

V posledních dnech se ovšem obě stavby „potkaly“, navíc bylo nutné na několik dnů zavřít most od Olympie přes dálnici, který slouží jako příjezd k obchodnímu centru. Situace se v tu chvíli stala kritickou a kvůli souběhu staveb uvízli před týdnem lidé v zácpě i na několik hodin (více o komplikacích zde).

Most přes dálnici D2 bude průjezdný ve čtvrtek, z Chrlic až do Želešic bude možné kolem obchodního centra projet od pondělí 2. listopadu. Dálnice D2 od křížení s D1 má být až po Olympii opravená do konce týdne.

Příští rok do silnic stejně peněz jako letos

Přestože již řadu let politici hovoří o nutnosti koordinace staveb, řidiči se potýkají každý rok s potížemi, které způsobují nekoordinované opravy. Kromě jihu Brna byly letos přes léto velké problémy také ve směru na Svitavy a Kuřim, kde se kromě opravy státních i krajských silnic opravovala také železnice a lidé museli jezdit autobusy. Silničáři i politici také zdůrazňují, že letošní problémy se vystupňovaly nebývale vysokým objemem investovaných peněz.

Fotogalerie

„Při opravách dálnic se navíc nestanovují objížďky. My o akcích ŘSD víme, ale chceme teď oba dokončit svoje stavby,“ poznamenal ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar.

Kraje mohou do opravy silnic investovat příští rok zhruba stejné množství peněz jako letos. „Doufám, že příští rok to bude mnohem lepší. Chybami se člověk učí a naučili jsme se některé problematické úseky řešit,“ řekl Pavlík.

Ve funkci je od roku 2008 a prvních pět let podle něj fungovala komunikace s brněnským oddělením ŘSD velmi dobře. „Po výměně ředitele však spolupráce utichla a v současné době je na bodu nula, uzavírky nám jen hlásí krátce před jejich začátkem. Budu se snažit, aby se kontakty obnovily,“ řekl Pavlík.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Příznivci vojenské historie si každý rok v říjnu připomínají ve Slatině památku...
Připomněli si jediného amerického vojáka, který za války zemřel v Brně

Willam L. Kiggins byl americký letec, kterého jako jediného sestřelili Němci za 2. světové války v bojové akci nad Brnem. Jeho památku si o víkendu letos...  celý článek

Politologové Masarykovy univerzity varují před volbou populistů
VIDEO: Pozor na hesla o korupci a uprchlících, varují politologové

Používají velice zjednodušený pohled na složité problémy. Často schovávají komplikovaná témata za jednoduchá a chytlavá slova. Politologové z brněnské...  celý článek

Ilustrační snímek.
Jak na povodně? Ani po 20 letech obce nezvládají krizovou komunikaci

Ani v době hromadných komunikačních technologií mnohé radnice nedokážou v případě pohromy efektivně oslovit své občany, natož třeba chataře. Obce ale narážejí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.