Léto na silnici v Brně. Město protkají uzavírky, hrozí dopravní zmatek

  7:29aktualizováno  7:29
Dostat se v letních měsících do nebo z Brna bude opět jen pro otrlé řidiče. Magistrát sice tvrdí, že se vše oproti minulým létům pokoušel více zkoordinovat, aby nenastal dopravní zmatek jako loni nebo předloni. Ale množství uzavírek tomu nenasvědčuje.

Ilustrační snímek. | foto: Marie Stránská, MAFRA

Na řadu uzavírek a omezení se musí připravit řidiči i cestující v MHD. „Někdy se to samozřejmě nedá ovlivnit,“ říká Vladimír Bielko, vedoucí odboru dopravy.

Pojede-li tak člověk do Brna od Svitav, narazí na opravu mostu v Králově Poli a převedení dopravy jen na jednu stranu. Bude-li se snažit dostat do Brna Pisáreckým tunelem, musí počítat se zúžením do jednoho pruhu. A pokusí-li se přijet po dálnici D1 od Vyškova, opět narazí na dělníky pracující na rekonstrukci sedmikilometrového úseku.

Pokud už člověk na auto rezignuje, na železnici si nepomůže. Už od 2. června totiž začíná stodenní výluka, která vyřadí z provozu hlavní brněnské nádraží. Vlaky budou končit na takzvaném Dolním nádraží nebo už na nádraží v Židenicích či Králově Poli. Odtud pak bude jezdit náhradní doprava do centra nebo své spoje posílí Dopravní podnik města Brna.

A když už se šoféři probojují k centru, zarazí se tady. Obavy z mnoha oprav tak má sám generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek: „V ulicích se také pohybujeme, a tak se můžeme samozřejmě dostat do komplikací. Nebude to ale z důvodu našich akcí, že někde stavíme nebo rekonstruujeme.“

Jako první přijde na řadu rozsáhlá rekonstrukce ulice Koliště od křižovatky s ulicí Milady Horákové až po Bílý dům. Dělníci zde začnou kopat už v květnu. Nejprve budou na této frekventované trase brněnské teplárny měnit parovody za horkovody, následně je vystřídají dělníci s rekonstrukcí vodovodů a kanalizací a poté se dostane na řadu i výměna plynovodu. Pak přijde povrch silnice.

Když jiná cesta není

Provoz má zůstat po celou dobu rekonstrukce zachovaný alespoň v jednom pruhu každým směrem. To však může vést ke kolonám, které mohou zasáhnout až za křižovatku s ulicí Křenovou.

Právě tady ale plánuje na prázdniny svou stavbu brněnský dopravní podnik. Chce uzavřít Křenovou ulici od Koliště po křižovatku s ulicí Štěpánskou. Trolejbus 31 pojede jen částečně a linka 33 bude zcela nahrazena autobusy.

Ty i automobily musí po objízdné trase, jež povede mimo jiné přes ulici Hladíkovu. Ovšem i ta se v létě změní na staveniště. Povrch silnice zde plánuje opravovat pro změnu Ředitelství silnic a dálnic. Na silnici vždy plánují uzavřít jeden jízdní pruh.

„Tady určité riziko skutečně je, ale jiná adekvátní objízdná trasa není. Je to jedna z těch uzavírek, které budeme intenzivně sledovat a případně domlouvat s policií. Uvažujeme, že bychom v jednom směru mohli využít pro autobusy trasu ulicí Mlýnskou,“ sdělil provozní ředitel dopravního podniku Jan Seitl s tím, že zdejší kumulace se stále řeší.

Komplikace šoférům i MHD nastanou s prázdninami i v úseku od Tomkova náměstí k židenickým kasárnám. Silničáři se totiž pustí do oprav křižovatky Provazníkovy a Karlovy ulice, která je společně s následující křižovatkou do Líšně a zmíněným Tomkovým náměstím hlavním „špuntem“ na této trase a kolony jsou zde na denním pořádku už teď.

Silničáři spoléhají na menší prázdninový provoz a tři týdny zde chtějí dopravu „stáhnout“ jen do jednoho pruhu každým směrem. Trolejbusy 25 a 26 zde dopravní podnik kvůli omezení nahradí autobusy od zastávky Merhautova. Navíc posílí i linku 27, která jezdí z druhé strany ze Staré osady.

Otloukánek „devítka“

Vedle oprav tramvajového oblouku na Kounicově mezi ulicí Jana Babáka a Šumavskou, které omezí linku číslo 12 tím, že bude v provozu pouze jedna kolej, se hlavních oprav dočká trasa tramvajové linky 9. Tramvaj pojede z Hlavního nádraží jen do smyčky Zemědělská. Dál kvůli výměně kolejí pojede autobus.

„Zvýší se tam poté rychlost tramvají z 50 na 60 kilometrů v hodině, u některých i na 70,“ sdělil Jan Seitl. Cestující to s „devítkou“ budou mít těžké i z druhé strany od Hlavního nádraží, protože koleje bude dopravní podnik měnit i v Líšeňské ulici od Dělnického domu po konečnou ve smyčce Juliánov.

„Vznikne tam taky společná zastávka pro tramvaje i autobusy. Dnes je výstup z tramvaje ve smyčce, což není komfortní,“ doplnil technický ředitel dopravního podniku Jaromír Holec.

Linku číslo 9 navíc můžou čekat komplikace i v úseku, kde bude jezdit normálně. Přes prázdniny totiž bude pokračovat rekonstrukce v křižovatce ulic Jugoslávské, Merhautovy a Vranovské, kudy tramvaj projíždí.

Letní opravy v Brně.

Letní opravy v Brně.

Autor:

Nejčtenější

Plekanec skóroval v premiéře za Kometu. Sparta ale předvedla obrat

Tomáš Plekanec skóroval ve svém prvním utkání za Kometu.

Nejen jedna, ale hned dvě české hvězdy si odbyly premiéru v této sezoně hokejové Tipsport extraligy. Do předehrávky 25....

VIDEO: Firma vylepila plakáty Českých drah u nádraží v Brně opačně

Plakáty Českých drah dodavatelská firma nenalepila popořadě.

Souvislou větu měly původně dávat čtyři plakáty lákající cestující na vánoční trhy do Vídně nebo Bratislavy. Číst se...

Hokeji trochu víc rozumím, ale pořád jsem laik, líčila Šafářová

Na utkání se Spartou nechyběla ani tenistka Lucie Šafářová, fanynka Komety Brno...

Když minulý týden oznámil, že si za Kometu zahraje extraligu, začala po internetu kolovat šest let stará fotka. Do...

Plekanec: show může začít. Obrovská čest a prestiž, říká majitel Komety

Libor Zábranský, majitel a trenér Komety Brno

Místo v šatně brněnské Komety dostal hokejový útočník Tomáš Plekanec vedle další legendy Martina Erata. „Nevybíral jsem...

Na nedotažené rezidentní parkování v Brně doplácejí hotely i divadla

Strážníci v Brně kontrolují nově zavedené rezidentní parkování.

Dopady nedotaženého rezidentního parkování v Brně trápí dojíždějící umělce či hosty luxusních hotelů v centru. Lidé za...

Další z rubriky

Začala výluka hlavního nádraží v Brně. Dotkne se až 40 tisíc cestujících

Dolní nádraží v Brně železničáři upravili kvůli velké výluce

Brněnskému hlavnímu nádraží se od neděle může spíše říkat „vedlejší“. Zhruba na rok na něm totiž dramaticky omezí...

Rodinné firmy jsou páteří ekonomiky, říká oceněný výrobce školních tabulí

Libor Kožoušek, majitel rodinné firmy VMS Vision

Libor Kožoušek z Boskovic začal podnikat ve výrobě tabulí před 25 lety. Časem z firmy, která je dnes největším českým...

Vznikají nová strojírenská centra. Studenty čeká cestování za praxí

Ilustrační snímek

Lepší startovací pozici na pracovním trhu chce Jihomoravský kraj vytvořit studentům. Zakládá proto nová strojírenská...

Najdete na iDNES.cz