Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dopravní podnik slaví kulatiny. Historii lidem připomene speciální tramvaj

  18:51aktualizováno  18:51
Jízdenkový automat u zastávky už dnes nikoho nepřekvapí. Přístroj, který dnes cestující považují za samozřejmost, byl dříve v ulicích raritou. Brňané se s ním začali setkávat přesně před deseti lety. V době, kdy se začala psát nová kapitola v dějinách Dopravního podniku.

Dopravní podnik města Brna | foto: Archiv MF DNES

Společnost se tehdy změnila ze státní na akciovou.

Dopravce přistavil na brněnské náměstí Svobody takzvanou galerijní tramvaj. Uvnitř se mohli kolemjdoucí seznámit s nejvýznamnějšími milníky posledních deseti let, jak je vidí DPMB.

Reklamní panely připomněly například otevření provozní budovy v Novobranské ulici v roce 2001. Ve stejném roce se senioři nebo hůře pohybliví cestující mohli poprvé obrátit na bezplatné průvodce hromadnou dopravou, "DP asistenty".

Pro osoby vyššího věku, invalidy, ale i maminky s kočárky by mohlo být důležité i další číslo. "V roce 1998 jsme provozovali půl procenta nízkopodlažních vozidel. Konkrétně to byla čtyři," říká mluvčí Dopravního podniku Hana Pohanová. V loňském roce už jich městem jezdilo 186 a tvořila čtvrtinu celého vozového parku.

Služeb Dopravního podniku využívají Brňané pro cesty do školy, do práce i za zábavou. V budoucnu je budou vozit autobusy na stlačený zemní plyn, podnik plánuje pořídit i devět nových tramvají.

Zjednodušení cestování se možná dočkají obyvatelé Komárova, kde by mělo dojít k dalšímu rozvoji tramvajové trati. Koleje časem povedou zřejmě i k bohunické poliklinice a univerzitnímu kampusu.

Historií proveze tramvaj
Galerijní tramvaj se v pátek odpoledne se zájemci vydala na novou konečnou linek 12 a 13 u technologického parku. Ode dneška bude měsíc brázdit koleje moravské metropole v běžném provozu.

Paradoxně se jedná o vůz, do nějž není možné žádnými dveřmi vstoupit bezbariérově. Jen s odstupem jej proto z vozíčku pozorovala Jana Koldinská. Její manžel Roman Koldinský byl z přístupu dopravců zklamaný.  "To je typické. Se ženou se tam teď nedostaneme," zlobil se.

"Tento typ tramvaje využíváme jako galerijní vůz již několik let. Je to proto, že poskytuje větší plochu pro umístění propagačních materiálů," vysvětlila mluvčí Pohanová. Naopak s úsměvem se z vyjížďky vraceli manželé Crlovi. "Moc se nám to líbilo. Hlavně projížďka medláneckou vozovnou. Je tam teď všechno moderní. Půjdeme se podívat i na historické vozy," těšil se Miroslav Crla.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Při hrozivě vypadající nehodě domíchávače a osobního auta se nikdo nezranil....
Řidič domíchávače si nevšiml zaparkovaného auta, proboural jím dům

Následky netradiční nehody likvidovali jedenáct hodin hasiči v Bučovicích na Vyškovsku. Řidič domíchávače betonu si nevšiml zaparkovaného osobního auta, do...  celý článek

Příznivci vojenské historie si každý rok v říjnu připomínají ve Slatině památku...
Připomněli si jediného amerického vojáka, který za války zemřel v Brně

Willam L. Kiggins byl americký letec, kterého jako jediného sestřelili Němci za 2. světové války v bojové akci nad Brnem. Jeho památku si o víkendu letos...  celý článek

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Jobs Contact
CNC Frézař (25.000 - 32.000 Kč)

Jobs Contact
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 25 000 - 32 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.