Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na změnu značení se v Brně čeká i tři roky. Odbor dopravy je zahlcený

  7:07aktualizováno  7:07
Doslova zahlcený žádostmi je magistrátní odbor dopravy v Brně. Na změnu dopravního značení naštvané městské části čekají několik let. Město slibuje zlepšení, až konečně najde nového šéfa odboru.
Ilustrační lístek.

Ilustrační lístek. | foto: MF DNES

Změnit způsob parkování z kolmého na šikmé nebo namalovat přechod mezi dvěma zastávkami? Na první pohled jednoduché úkony, v Brně se však čeká klidně tři roky. Každý požadavek musí starostové městských částí posílat na odbor dopravy magistrátu, kde se ale jejich žádosti hromadí a zůstávají bez odezvy. Jen v Líšni se to týká minimálně deseti případů.

„Lidé pak chodí k nám na úřad a nadávají, že nejsme schopní přemalovat čáry na silnici. Nečinnost odboru dopravy komplikuje život všem. I tak jednoduchou dopravní věc, jakou je umístění jednosměrky, řešíme několik let,“ zlobí se líšeňský starosta Břetislav Štefan (ČSSD).

Stejně jsou na tom ve Slatině, kde na novou zastávku čekali skoro čtyři roky. Podobnou zkušenost mají ve Starém Lískovci. „O záležitostech naší městské části mají rozhodovat lidé, kteří o nich něco vědí. Není přece logické, aby to záleželo na někom na magistrátu, kdo ve Starém Lískovci v životě nebyl a je mu naprosto jedno, co tu potřebujeme,“ má jasno starosta městské části Vladan Krásný (ODS).

Přitom podle zákona má úřad žadatele vyrozumět do třiceti pracovních dnů. A pokud nestihne požadavek posoudit, měl by o tom alespoň dát vědět. To však podle starostů běžná praxe rozhodně není.

Náměstek primátora Richard Mrázek (ANO), který má resort dopravy od dubna opět na starosti, přiznává, že současné lhůty nejsou standardní. Podle jeho slov nastaly problémy kvůli tomu, jak byl magistrátní odbor řízený. „Za mého předchůdce a koaličního kolegy Matěje Hollana (Žít Brno) se s žádostmi docela pohnulo, ale ne natolik, aby se vše zrychlilo. Potíže jsme zdědili z minulých volebních období, kdy jsme tu ještě nebyli. Žádosti se tenkrát na odboru dopravy opravdu hromadily,“ obhajuje Mrázek současnou vládnoucí garnituru.

Nového šéfa vybere agentura

Situace se podle jeho slov zlepší, až se podaří vybrat nového vedoucího odboru dopravy. Poslední šéf Vladimír Bielko totiž po sporech s Hollanem odešel z úřadu k 1. říjnu, od té doby však město nedokázalo najít jeho nástupce. „Znovu jsme vyhlásili výběrové řízení a najmeme si profesionální personální agenturu, která nám pomůže vybrat kompetentního člověka,“ tvrdí Mrázek.

Starostové ale žádné zlepšení po nástupu nové koalice nepozorují a ani s novým šéfem ve změnu nevěří. „Ujišťovali nás, že přijali více lidí, aby nahromaděné žádosti zvládli. Pravdou ale bohužel je, že naše požadavky doposud nikdo nevyřídil. Přitom změny dopravních značení či nové přechody se mají ideálně řešit v řádech měsíců. Na situaci nemá zásadní vliv, jestli na odboru sedí vedoucí,“ míní Štefan.

Kritiku ze strany Mrázka odmítá i exnáměstek pro dopravu Robert Kotzian (dříve ODS, nyní Brno+). „Po třech a půl letech, kdy máme na magistrátu novou koalici, mi připadá velmi směšné, vymlouvat se na bývalé vedení. To přeci nemůže myslet vážně. Za nás rozhodně posuzování požadavků na změny týkající se dopravy tak dlouho netrvalo. Mohlo se ale stát, že se čekalo třeba rok. Mnohdy potřebujete posouzení ze strany Brněnských komunikací nebo policie, a to prostě není hned,“ říká Kotzian.

Podle starostů by bylo nejlepším řešením, kdyby část kompetencí magistrát přesunul přímo na městské části. To ale nyní není na pořadu dne. Přitom třeba v Ostravě si jednotlivé městské části drtivou většinu změn v dopravě řeší samy. „Na magistrát se obracíme pouze v případech, kdy žádáme o změnu týkající se celoměstsky důležité dopravní tepny. To se obvykle podaří vyřídit v řádech několika měsíců. Jinak si vše řešíme sami spolu s policií, které naše požadavky posíláme k posouzení,“ podotýká starosta městského obvodu Michálkovice Martin Juroška (KSČM).

Volby 2018

Volby do obecních zastupitelstev a do Senátu PČR se konají 5. a 6. října. V pátek se volí od 14 do 22 hodin a v sobotu od 8 do 14 hodin.

Komunální volby

Úplné seznamy kandidátů do zastupitelstev obcí podle okresů pro Jihomoravský kraj:

Volby do Senátu

Ve volbách do Senátu 2018 se v Jihomoravském kraji volí v obvodu 56 - Břeclav a v obvodu 59 - Brno-město. Pokud žádný z kandidátů nezíská v daném obvodu nadpoloviční většinu, bude se druhé kolo senátních voleb konat 12. a 13. října.



Nejčtenější

Superbiky v Brně končí, důvodem jsou vysoké finanční ztráty

Fanoušci na mistrovství světa superbiků v Brně.

Masarykův okruh ztrácí jednu z nejzajímavějších položek ve svém programu. Mistrovství světa superbiků, které se tam...

Nehoda, která změnila železnici. Lidé z okolí se po ní neštítili rabování

Ilustrační snímek

Přesně 90 let dnes uplynulo od pohřbu železničářů, kteří zemřeli při jedné z nejtragičtějších událostí v dějinách české...



Chataři na kraji Brna mají strach z narkomanů a bezdomovců, už se střílelo

V chatové oblasti mají místní strach z bezdomovců a narkomanů. Policejní pásky...

Lidi ze zahrádek a chat v brněnské čtvrti Obřany tyranizuje parta narkomanů, kteří se zabydleli na některých pozemcích....

Developer chce v Brně nový mrakodrap, proti jsou místní i architekt města

Projekt s názvem Lidická 77 počítá s mrakodrapem naproti parku Lužánky....

Uprostřed bloku v Lidické ulici v Brně chce developer stavět 80 metrů vysoký kolos, do kterého se má vměstnat 177 bytů....

Migranty v návěsu odhalil řidič kamionu na cestě z Turecka až v Mikulově

V nákladovém prostoru kamionu se skrývali čtyři nelegální migranti.

Na čtyři muže ukryté pod plachtou kamionu narazili ve čtvrtek v Mikulově jihomoravští policisté. Černí pasažéři, kteří...

Další z rubriky

O miliony korun z akcií Veletrhů Brno se nikdo nehlásí

Veletrhy Brno

Kdo si kdysi koupil akcie brněnských veletrhů, může mít naději, za ně na magistrátu jihomoravské metropole dostane...

Pětistovka pro každého, dočasný armádní most. Politici slibují i nemožné

Ilustrační snímek

Politici se na jižní Moravě předhánějí v tom, jak získat voliče za každou cenu. Nezdráhají se přitom slibovat věci,...

Vize za miliardu. Z Hodonína až do Olomouce na lodi

Výletní loď se po Baťově kanálu blíží ke Spytihněvi, kde stojí nové přístaviště.

Olomoucký kraj chce prosadit výrazné prodloužení Baťova kanálu. Ředitelství vodních cest s trasou až do Olomouce v...

Najdete na iDNES.cz