Pokud se podaří do Břeclavi nalákat jen dvacetinu turistů, kteří jezdí do Lednice, bude městská kasa o víc než čtyři miliony bohatší a podnikatelé si přijdou na patnáct milionů.
Návštěvnost památek 2009zámek Lednice: 340 714 zámek Valtice: 43 023 expozice Pohansko: 1 360 synagoga Břeclav: 1 525 kostel Nanebevzetí kostel sv. Václava v Břeclavi: cca 3 200 Apollonův chrám: 10 234 Rendez-vous: 4 975 |
"Chceme dostat turisty, kteří jezdí jen do Lednice, také na jiná místa Lednicko-valtického areálu," tvrdí tajemník břeclavské radnice Dalibor Neděla. "Proto jsme se rozhodli investovat do takového způsobu propagace, který turisty podvědomě navede i k nám," uvedl.
V průběhu turistické sezony se proto budou na místech, kde se turisté nejvíce pohybují, objevovat poutače, které je budou lákat, aby si výlet prodloužili i do Břeclavi.
"Na benzinkách, parkovištích, kolem cyklostezek, zkrátka na místech, kde se turisté nejvíce pohybují, budou poutače, které turistům řeknou, že nestojí za vidění jen lednický zámek, skleník a zámecký park. Ale aby si zajeli také na Apollonův chrám, na Tři Grácie, na Pohansko, do Lichtenštejnského domu v Břeclavi," vysvětluje.
Čtvrtina návštěvníků Lednice by přinesla 20 milionů
Pokud by se Břeclavským podařilo přivést z Lednice do Břeclavi jen pět procent návštěvníků, vydělá na tom město víc než čtyři miliony korun jen na vstupném do památek či na loď tamější lodní dopravy. A když se do Břeclavi povede z Lednice přitáhnout čtvrtinu jejích návštěvníků, příjmy města budou víc než dvacetimilionové.
K tomu je potřeba připočítat peníze, které turisté v Břeclavi utratí za ubytování, občerstvení a další služby. Pět procent turistů z Lednice by mohlo břeclavským podnikatelům přinést víc než patnáct milionů korun.
V Břeclavi a na vytipovaných místech Lednicko-valtického areálu se do tří měsíců objeví propagační nosiče s informací o pamětihodnostech Břeclavi, které budou zároveň navigací k vytipovaným cílům.
O klasické billboardy Břeclavští nestáli. "Chceme nosiče, které nebudou hyzdit krajinu a urážet obyvatele tohoto kraje ani turisty. Stavět billboardy na humpoláckých konstrukcích nemá smysl," míní radní Radek Buk, který se v Břeclavi stará o marketing a cestovní ruch.
"Já sám už na cestách raději vyhledávám pikantní detaily než notoricky známé památky," tvrdí Buk s tím, že podobně naladěné turisty by Břeclav mohla zajímat.