Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Firmy krátí rozpočty na kongresy. Hoteliéři si zoufají

  10:03aktualizováno  10:03
Pořádání kongresů je pro hoteliéry v kraji nemalý příjem. Jenže kvůli nadcházející hospodářské krizi si musí účastníci kongresů oproti dřívějšku odpustit opulentní hodování. A hoteliéři musí počítat s menšími zisky. Firmy totiž při pořádání kongresových akcí začaly šetřit právě na doprovodném programu a občerstvení.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

"Domácí trh kopíruje zahraniční trendy. Už na podzim s počínající krizí bylo znát, že mnoho firem šetří na kongresové turistice. Ve Španělsku nebo sousedním Rakousku byly konference menší, doprovodné programy levnější," řekl Filip Remenec, mluvčí agentury CzechTourism.

Kongresová turistika se týká ve většině případů Brna, které v regionu nabízí nejlepší zázemí. Do hlavní pětky kongresových hotelů, které mají k dispozici konferenční prostory pro minimálně 300 účastníků, patří Voroněž, International, Boby centrum, Holiday Inn a Continental.

Vedení těch největších se shoduje v tom, že rozpočty pořadatelů akcí se ztenčují.

Prvenství v kraji, co do velikosti konferenčních prostorů, patří hotelu Voroněž, jehož příjmy z kongresové turistiky tvoří asi třetinu tržeb. Podle generálního ředitele hotelu Josefa Kulíška nejsou doprovodné akce tak okázalé jako dříve a tolik se na nich nehýří.

Šetří se na jídle i na kultuře

"Místo hvězd kalibru Lucie Bílé na nich vystupují umělci regionálního významu. Hosté mohou na občerstvení čerpat nižší částky," dodal.

V případě hotelu International, který se nachází v centru Brna, tvoří příjmy z lukrativní kongresové turistiky také zhruba třetinu tržeb. Podle Michala Řičánka, obchodního ředitele hotelu International, i zde některé podniky, například automobilky nebo stavební firmy, rozpočty na akce omezují.

Například čtyřhvězdičkový hotel My v Lednici je na příjmech z kongresové turistiky závislý mnohem více, tvoří až tři čtvrtiny celkových tržeb. Fakt, že některé firmy naplánované akce ruší nebo si vybírají levnější nabídku, pro něj může znamenat existenční problémy.

"Chtějí třeba levnější menu," vysvětlila ředitelka hotelu Michaela Cibulková. K jejich nejčastějším zákazníkům patří automobilky - v loňském roce to byl například Chevrolet, Škoda nebo Volkswagen.

Letos však některé firmy kongresy ruší. "Automobilový průmysl je zasažen nejvíc, proto klesne i zájem automobilek," míní Cibulková.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Politologové Masarykovy univerzity varují před volbou populistů
VIDEO: Pozor na hesla o korupci a uprchlících, varují politologové

Používají velice zjednodušený pohled na složité problémy. Často schovávají komplikovaná témata za jednoduchá a chytlavá slova. Politologové z brněnské...  celý článek

The 6 Fireballs okouzlují s vlastními songy i hity, které v 50. a 60. letech...
Oživují zašlý věhlas rock'n'rollu. Chtějí být skvělí, ale ne slavní

Nevšední brněnská kapela The 6 Fireballs patří do Síně slávy. Vlastními songy i hity, které v 50. a 60. letech minulého století složili a hráli velikáni jako...  celý článek

Plavecký bazén ve Znojmě.
Rodiče posílali peníze na plavání dětí, šly ale do trenérovy firmy

Peníze, které rodiče poslali do znojemského plaveckého oddílu, nešly za dětmi, ale do soukromé firmy jejich trenéra. Tomu teď hrozí trestní stíhání za...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.