náhledy
Začátek stavby. Stavba se zahájila na konci roku 1984, už přes zimu se začalo s mýcením lesa. Termín dokončení za dva a půl roku byl vzhledem k okolnostem stavby, která částečně stála na pomoci dobrovolníků, šibeniční.
Autor: Masarykův okruh Brno
Masarykův okruh byl v Brně vždy pojem a tak se na stavbě scházeli i v zimě desítky nadšenců, kteří s prací pomáhali. Velká část z nich pracovala na starém okruhu a najde se nemálo takových, kteří na Masarykově okruhu jako traťoví komisaři pracují dodnes.
Autor: Masarykův okruh Brno
Unikátní pohled na údolí, ve kterém se dnes nachází nejatraktivnější úsek trati, takzvaný Stadion. Fotografie je směrem od Schwantzovy zatáčky proti směru trati.
Autor: Masarykův okruh Brno
Na sklonku zimy 1986 už byl patrný tvar trati. Na snímku je 4. zatáčka Masarykova okruhu, jde o nejvýše položený úsek trati.
Autor: Masarykův okruh Brno
Novodobá „Farinka“. Úsek před závěrečným stoupáním byl pro stavaře jedním z nejtěžších, při stavbě trati musela být odstřelována skála. Výsledkem je zatáčka, která svými parametry kopíruje legendární Farinovu zatáčku na starém přírodním Masarykově okruhu.
Autor: Masarykův okruh Brno
Skelet řídící věže, která se využívá dodnes. Za čtvrtstoletí existence trati se radikální přestavby dočkaly boxy, rekonstrukcí prošla i celá dráha, vzhled řídící věže ale zůstává nezměněný.
Autor: Masarykův okruh Brno
Pohled na cílovou rovinku Masarykova okruhu a první zatáčku trati. Dnes po levé straně stojí ještě jedna sedadlová tribuna a další se přidává na závod Grand Prix. Boxy jsou nyní dvoupatrové.
Autor: Masarykův okruh Brno
Takzvaná vládní tribuna stojící přímo u startu a řídící věži je dodnes považována za nejatraktivnější místo, odkud závody sledovat. Jen už je určena všem, nejen vyvoleným. V její horní části jsou dnes komentátorské kabiny.
Autor: Masarykův okruh Brno
Řídící věž získala svůj konečný vzhled na začátku roku 1987. Před uvedením trati do provozu byla osazena nápisem Grand Prix ČSSR. Ten bez dvojice „s“ tvoří dominantu Masarykova okruhu dodnes. V pozadí jsou vidět boxy, ty ale přestaly poměrně brzo svými rozměry vyhovovat a byly po deseti letech nahrazeny novou budovou s dostatečně dimenzovanými a variabilními boxy a druhým patrem s oblíbenými soukromými VIP salonky.
Autor: Masarykův okruh Brno
Letecký snímek Masarykova okruhu pár měsíců před jeho uvedením do provozu v roce 1987.
Autor: Masarykův okruh Brno