Po včerejším jednání v Poslanecké sněmovně sice termín prodloužení smlouvy do roku 2013 nepadl, ale generální ředitel španělské společnosti Dorna, která má na seriál motocyklových závodů licenci, hýřil optimismem.
"Závod se v Brně pojede ještě mnoho let a nemyslím, že by rok 2013 byl poslední," prohlásil Carmelo Ezpeleta.
Ezpeleta: Bez podpory politiků závod nejde pořádat
Právě setkání s předsedou Sněmovny Miloslavem Vlčkem a poslancem Milanem Urbanem jej uspokojilo. "Dorna jako promotér seriálu jedná v ostatních zemích o velkých cenách s vrcholnými státními představiteli, zatímco u nás tato podpora doteď chyběla," vysvětlila výkonná ředitelka brněnského okruhu Ivana Ulmanová.
Jinak má brněnský závod seriálu ve světě jedinečné postavení. "Loňská velká cena byla vyhodnocena jako nejlepší závod roku 2007," připomněl Ezpeleta.
Přestože na závod každý rok v srpnu míří přes sto tisíc fanoušků, kteří tam utrácejí nemalé částky, a televizní přenos dělá České republice a Brnu reklamu po celém světě, politikům se na okruh příliš nechtělo. Loni na něm byl z vrcholných představitelů státu Miloslav Vlček, letos by měl přijet i premiér Mirek Topolánek, který dosud účast na závodu odmítal.
"Bez podpory politiků není možné velkou cenu organizovat. A já jsem rád, že jsme ji dnes našli," podotkl Ezpeleta.
A Vlček slíbil, že okruh by mohl dostat kromě morální podpory i finanční injekci."Závod je náročný a stát by se na tom měl podílet. To jsme s kolegou Urbanem přislíbili. Samozřejmě nejde poskytnout peníze na pořádání závodu, ale na investice. Na infrastrukturu, zlepšení zázemí, pohodlí návštěvníků, aby Dorna byla s brněnským okruhem spokojená a dále tam pořádala velké ceny," uvedl Vlček.
Zatím dostává Masarykův okruh na srpnovou Velkou cenu Brna desetimilionovou dotaci od města, která slouží jako zalistovací poplatek (poplatek za možnost závod pořádat - pozn. red.) seriálu. Město navíc část akcií závodního okruhu vlastní.
Masarykův okruh? Bezpečný a pěkný
Podle Ezpelety není důvod, aby se závody v Brně nejezdily dál. "Mám tu trať moc rád a oceňuji její bezpečnost. A také to, jakým způsobem organizátoři zvládají nápor návštěvníků a dokážou zorganizovat veškerou dopravu, která se závodem souvisí," řekl Španěl s tím, že některé nedostatky, které má Brno především v zázemí a infrastruktuře, se snad podaří vyřešit.
. Rozhovor s Ivanou UlmanovouŽádné konkrétní datum, do kterého bude Dorna Velkou cenu Brna garantovat, nepadlo. Mělo tedy jednání smysl? Jak by měla podpora ze strany státu vypadat? Takže teď začnou na velkou cenu jezdit i vrcholní politici? Přijede letos i někdo z vlády? |