Jan Charouz před pokusem o traťový rekord

Jan Charouz před pokusem o traťový rekord | foto: BPA/Martin Straka

Jan Charouz překonal rekord nového povrchu Masarykova okruhu

  • 9
Motorističtí fanoušci dnes viděli jedno z nejrychlejších vozidel, jaké se kdy prohánělo po Masarykově okruhu v Brně. Jan Charouz se dnes s prototypem Lola Aston Martin pokusil zajet neoficiální rekord okruhu. A povedlo se. Nový rekord je 1:43,719.

Protože okruh má od letoška nový povrch, počítají se nově i rekordy. Ten poslední ze závodů FIA GT o minulém víkendu má hodnotu 1:53.106 minuty, překonat jej byla pro Charouze hračka.

. Traťové rekordy Masarykova okruhu 

Průměrná rychlost Charouzova vozu měla hodnotu 187,534 kilometrů v hodině. Pilot týmu Charouz Racing System měl na pokus deset minut v polední přestávce Podzimní ceny Brna.

"Pro fanoušky to byla jedinečná příležitost, protože elegantní prototyp po celý rok závodil ve světě. Pouze tento týden je k vidění v Brně," uvedl mluvčí týmu Charouz Racing System Martin Straka.

Nejprve vyrazil Jan Charouz k jednomu okruhu se starými koly, aby vůz zahřál. Poté mu mechanici nasadili nové gumy, předehřáté pomocí speciálního zařízení. A pak následoval krátký souboj s časem. Počasí bohužel pokusu příliš nepřálo, teploměr ukazoval 7 stupňů Celsia.

"Mladík z Le Mans Series a z 24h Le Mans zajel čas, který bude vzhledem k novém povrchu trati uveden jako nový neoficiální rekord trati. O deset vteřin překonal nejlepší oficiální čas, který minulý týden zajela dvojice Marcel Fässler, Jean-Denis Deletraz s Corvette Z06," dodal Straka.

"Je to určitě příjemné, snad mi rekord alespoň rok vydrží," usmíval se Jan Charouz. "Dnešní jízdou jsme zároveň chtěli poděkovat našim fanouškům, kteří nás letos s tímto krásným autem nemohli doma vidět. Bohužel bylo velmi chladno, takže pneumatiky nemohly být stoprocentní. Za příznivějšího počasí by byl čas ještě lepší," dodal závodník.

Absolutní rekord na Masarykově okruhu padl v roce 2002. S časem 1:36,77 minut se pyšní jezdec David Coulthard.

,