Letecká společnost bmi regional představila letoun pro nově zřízenou linku Brno...

Letecká společnost bmi regional představila letoun pro nově zřízenou linku Brno - Mnichov. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Kraj jedná o ranních letech z Brna do Mnichova, rozhodne dopravce

  • 1
Letadla z Brna do Mnichova odlétají vždy kolem poledne a pak ve večerních hodinách. Vedení Jihomoravského kraje chce však dosáhnout toho, aby první spoj do Německa vyrážel z tuřanského letiště už v brzkých ranních hodinách.

„Bylo by to mnohem výhodnější pro byznysmeny,“ vysvětlila záměr mluvčí kraje Monika Brindzáková. Podnikatelé by tak mohli odletět už ráno, vyřídit si povinnosti a večer se zase vrátit domů.

Firma Letiště Brno navrhovanou změnu nevylučuje. „Pokud bude linka někdy v budoucnu létat v jiných časech, kapacita letiště umožňuje odbavit letadla v kteroukoliv dobu,“ uvedla mluvčí Letiště Brno Kateřina Pichalová (o letech do Mnichova jsme psali také zde).

Společnost by dokonce uvítala, kdyby linka létala i čtyřikrát denně. Ve změnách má však hlavní slovo dopravce, tedy skotská letecká společnost BMI Regional. A také mnichovské letiště, které musí zohlednit návaznost na další lety nebo počet cestujících.

Jednání s letištěm v Ostravě

„Chápeme, že určité části uživatelů linky by jistě ranní lety vyhovovaly. Letový řád i čas příletů a odletů však ovlivňuje řada aspektů, které musí dopravce vyhodnotit a nalézt optimální nastavení,“ doplnila Pichalová.

Hejtman Bohumil Šimek (ANO) na čtvrtečním zasedání zastupitelstva poznamenal, že zájem kraje je, aby v příštím roce létalo z Brna tři až pět linek. „Bylo by to dostačující pro potřeby lidí,“ sdělil.

Linka z Brna do Mnichova odstartovala v listopadu 2015. Začínala s jedním spojem, letos v dubnu přibyl druhý. Loni jí využilo 12 tisíc lidí, zatím je ale ztrátová.

Podle brněnského primátora Petra Vokřála (ANO) chce město komunikovat i s ostravským letištěm, aby se zlepšila dostupnost letišť a z Ostravy se létalo do Amsterodamu, z Tuřan pak především do Mnichova. Z Brna létají ještě dvě nízkonákladové společnosti do Londýna a jedna linka míří do Eindhovenu.