Přitom ale stále není jasné, jestli na to kraj bude mít potřebné peníze.
V první fázi by kraj chtěl nakoupit 25 vlakových souprav pro minimálně 310 sedících cestujících. K tomu šest menších posilových spojů se 140 místy. Dohromady by to mělo stát 7,1 miliardy korun. Většinu této částky chce kraj zaplatit z evropských peněz.
„Očekáváme vypsání dotačního titulu, kde by dotace měla být ve výši 85 procent. Další miliardu a půl bychom financovali nejspíše z úvěru, protože bychom těžko hledali nárazově takový objem prostředků z rozpočtu Jihomoravského kraje,“ přiblížil náměstek pro dopravu Roman Hanák (ČSSD).
Schůzka s ministrem dopravy v lednu
Ministerstvo dopravy však ještě výzvu k příslušnému dotačnímu programu nevypsalo. Zatím tedy není jasné, kolik peněz bude moct ministerstvo krajům přidělit a v jakém poměru je mezi kraje rozdělí.
„Troufám si však říct, že Jihomoravský kraj je první na pásce, máme dobře zpracovanou dokumentaci a žádost. Dokážu si představit, že požadované finanční prostředky získáme,“ věří Hanák.
V lednu se má sejít s ministrem dopravy Danem Ťokem (ANO) a zjistit víc.
„Rozhodně nic nezdržujeme, nyní musí rozhodnout vláda. Materiál jsme jí předložili, projednán by měl být zhruba v únoru,“ hájí se mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.