Diskuze
Přesunout brněnské nádraží není správný počin, říká oceněný architekt
Děkujeme za pochopení.
M43i16r44o97s80l45a43v 41V83y23k58o37u21p18i58l
Někteří zastánci "ponechání nádraží v současné poloze" se domnívají, nemajíc žádné technické vzdělání, že je to něco jako když se mění kolejový svršek u kolejí pro šaliny. Tedy , že se vytrhají koleje dají nové a jede se dál.
V34l58a86d37i75m49i66r 85S57e16f41l
Hlavne ať už o tom rozhodnou a začnou to řešit, ať přestanou tyto diskuze. Každá z variant má sve pro a proti, ale hlavně ať už se někam pokročí a jen nemele.
R98a50d63k84o 24K50ř71i42v69á62n53e68k
V Brně se čeká na to, až někdo pochopí, že je třeba vykoupit a zbořit bývalý Prior za nádražím, přidělat několik kolejí a nástupištních hran tím směrem a současně šílená kolejová "esíčka" u nástupišť změnit v přijatelný oblouk (jako nová Wien hbf.) a současně zmírnit další "esíčko" směr Židenice, ačkoliv by to znamenalo most nad částí křižovatky. Méně velkorysé varianty by se obešly i bez bourání.
Ztracené obchodní prostory mohou být nad či pod kolejištěm - dokonce mnohem atraktivnější - stejně jako parkoviště. Je to celkem obvyklé řešení. Výluky jsou průser, ale postupným budováním části kolejiště a nástupišť od nové části na místě býv. Prioru je to zvládnutelné. Zůstává možnost budoucí podpovrchové trasy S-bahnu do Králova pole.
Když chci stavět nádraží, musím se ptát v tomto pořadí:
1. Kde nádraží potřebují cestující? Současní i budoucí, které chci přetáhnout z aut, protože tím pomůžu městu víc, než deset nových developerských projektů. Z hlediska polohy, současné i v budoucnu reálné vazby na MHD je nejlepší variantou stávající poloha.
2. Kde lze realizovat kolejiště s dostatečným množstvým nástupišť a kolejovou kapacitou, umožňující co nejplynulejší provoz bez přenášení původně nicotného zpoždění na desítky navzájem si překážejících vlaků a napojit jej s odpovídajícími poloměry oblouků na všechny tratě? Nádraží není barák, ale fungující TECHNOLOGIE. Odpověď pro stávající polohu zní nelze, pro polohu rozšířenou směrem ke Zvonařce zní LZE.
Co je naopak nepodstatné:
1. Nádražní budova - lze opravit a využít jako nádraží nebo pro kulturně - oddychové účely a budovu postavit novou. Moderní odbavovací prostory bývají často i nad či pod kolejištěm. Rozhodování o budově zatěžuje rozhodování o nádraží.
2. Zájmy developerů a šedých politických struktur a ego architektů, ignorujících praktický provoz pro cestující.
3. Úspory peněz - říkám to jako pravičák nerad, ale všechny varianty budou drahé. Je to skrytý dluh za desítky let.
V92l79a98d42i39m49í15r 47Š40t96ě35r60b69a
Nerozhodují o tom ti, kteří tomu rozumí, ale papaláši, kterým z toho něco kápne.
H92o48n58z50a 73M13a43c89h29a37r43á86č49e74k
Velice rozumný a dobře vysvětlující názor, (podle některých příspěvků nepochopený). Vidím to celé jako boj rozumu proti peňezům, latentně vložených do pozemků a boj rozumu proti hrr! a hurá ,po nás potopa (u řeky ).
J88a54n 80P88y35t43e94l49a
Dle SP si přijdou na své víc i ve var. B. Když pan architekt píše, že nádraží ještě chvíli vydrží, asi ho moc nepoužívá.
P34a56v17e10l 93H68o53u38s34k54a
Ten člověk musí být snad zaplacený, tolik nesmyslných argumentů v jednom rozhovoru se jen tak nevidí.
P59a28v48e30l 14B12o93u57c59n89í78k
Před 14 dny proběhla přednáška Tří odborníků pro nádraží v centru. Zaznělo zde několik vskutku zajímavých sdělení. Pan architekt Oplatka obhajoval nádraží Petrov například tím, že zpoždění přípravy výstavby nádraží Petrov oproti variantě Řeka není problém "co je deset roků proti věčnosti".
Zaujalo mne, že námitku proti bariérovému efektu železničních náspů přes Brno, neuznává. „Zaplať Pánbůh, že ve městě jsou bariéry“.
Pokud bychom zvolili nové nádraží Řeka, muselo by město Brno řešit, co s uvolněným pozemkem u současného nádraží, pošty a Malé Ameriky. Město by muselo třeba odstranit ekologickou zátěž. Což je problém. říká pan architekt.
Co mne vskutku "překvapilo", když pan architekt Oplatek variantu nádraží Řeka označil za větší bariéru v rozvoji Brna, než-li vybudování nového nádraží mezi současným žel. náspem a Priorem (Tescem) u nádraží (či místo něho) a zachování celého železničního náspu Židenice – Hlavní nádraží – Heršpice, který by byl ve variantě Řeka odstraněn.
Na můj dotaz, co říká na 11,5 km nových 3,5 metrů vysokých protihlukových stěn postavených na železničních náspech přes město, odpověděl, že v tom jako architekt problém varianty Petrov-centrum nevidí.
Celá debata byla natáčený, třeba se dočkáme i záznamu. Doporučuji.
P14a94v61e65l 71S51e51n53d70l43e56r
Domnívám se, že nové vlakové nádraží by mělo být budováno s určitou nadčasovou vizí. Děláme to také pro další generace našich potomků. Nerad bych se dočkal, že za 35 let, což mi bude 80, se bude hovořit o tom, že brněnské vlakové nádraží (pokud tedy bude nějaké nové vlakové nádraží) je nutné opět podrobit rekonstrukci za xx miliard.
A ty kecy o napojení na současné historické centrum Brna ? Koho láká se dívat a obdivovat nevzhledný svoboďák, průchoďák ala Česká, pustou a ubohou Kobližnou a další ???
D57a53n24i12e42l 73K19o74r45o89u13s
Přestavbu stávajícího nádraží bych začala hned. Tím, že bych vyhnal z prostoru před nádražím a z Myší díry všechny opruzy a feťáky. Hned by se kredit místa zvýšil.
Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků
Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...
Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují
Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce
Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...
Tisíce drobných orchidejí zdobí kopec u Znojma, letos kvetou o měsíc dřív
Populace orchideje vstavač kukačka kolem Cínové hory u Znojma, která je největší v Česku a unikátní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Konec impozantní série. Basketbalistky USK v lize padly po 11 letech. Radují se Žabiny
Basketbalistky ZVVZ USK Praha prohrály ve druhém ligovém finále na palubovce Žabin Brno 69:71 a v...
Brno spěchá s tramvají na Kamechy, další nové trati zatím zůstávají u ledu
Na brněnském sídlišti Kamechy se už za tři měsíce objeví první dělníci a začnou připravovat koridor...
Ideální teplotu má pivo ve chvíli, kdy z něj má člověk zážitek, říká Svatopluk Vrzala
Advertorial Stačí mu jeden pohled na načepované pivo a hned ví, zda je kvalitní. Však už je v oboru nějaký ten...
Trolejbus se zastavil na rušné křižovatce v Brně. Roztlačili ho cestující
Nevšední zážitek mají za sebou cestující z brněnské trolejbusové linky z centra města do Slatiny....
Zchátralou vilu Brno místo privatizace přemění na muzeum židovské kultury
Před pár týdny se v Brně otevřela návštěvníkům zrekonstruovaná Arnoldova vila, jež sousedí s mnohem...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...