Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Brno potřebuje experty z ciziny, lákat je bude ztřeštěná kampaň za miliony

  10:46aktualizováno  10:46
Johann Gregor Mendel, který má místo očí hrášky, nad ním létají červená kiwi s křídly, v pozadí „dohlíží“ vila Tugendhat. Nebo třeba mikroskop na výrobním pásu připomínající tank. Poněkud ztřeštěné obrázky jsou součástí nákladné kampaně, jež se snaží na jižní Moravu přitáhnout talenty ze zahraničí.

Ztřeštěné vizuály doplněné různými hesly jsou součástí obří kampaně, která spolkne 46 milionů korun a má do Brna přilákat experty ze zahraničí. | foto: infografika: www.brnoregion.com

V kraji totiž chybí řádově tisíce vědců, výzkumníků či odborníků například v IT oboru.

Fotogalerie

Ideální možnost, jak experty přilákat, je zacílit právě na cizinu.

„Brno nedokáže konkurovat hlavním městům, ale může přitáhnout lidi z pobaltských států, jihovýchodní Evropy i Asie. Problém je, že potenciální pracovníci z těchto oblastí nemají Brno ani v hledáčku možných míst, kam se za prací odstěhovat,“ říká marketingový manažer Tomáš Avrat z Jihomoravského inovačního centra (JIC). Právě on vede projekt, jehož cílem je kvalifikované pracovníky do kraje dostat.

Před rokem a půl JIC vyhlásilo výběrové řízení na kreativní agenturu, která takovou propagaci zajistí. Uspěla pražská firma WMC Grey. Za zhruba čtyřletou obří zakázku dostane 46 milionů korun z veřejných peněz, které JIC získává z rozpočtů kraje, Brna i grantů Evropské unie.

Ačkoliv se projekt s názvem #brnoregion a na něj navázané propagační hnutí Velvet Innovation (česky Sametová inovace) teprve rozjíždí, za první rok JIC proinvestovalo necelou čtvrtinu z celkového rozpočtu. Tedy přibližně 11 milionů korun.

„Vytvořili jsme komunikační strategii a vizuální styl, webové stránky, zaplatili jsme za tvorbu obsahu pro sociální sítě, fotografie, infografiky, videospot a brožuru, která je využitelná pro kohokoli zdarma,“ jmenuje Veronika Svobodová z JIC. Teď se budou snažit propagační materiály a informace o regionu dostat k cílové skupině – expertům ze zahraničí, jimž je do 35 let.

Význam symbolů nechtějí tvůrci prozradit

K získání pozornosti mají pomoct právě třeba vtipné vizuály na webu Brnoregion.com. Létající kiwi symbolizuje rozmach stejnojmenného brněnského startupu, jenž se zaměřuje na prodej letenek, mikroskop zase „pásovou“ výrobu těchto přístrojů.

„Vyvážíme třicet procent celosvětové produkce elektronových mikroskopů a v mezinárodním měřítku se o tom rozhodně ví,“ tvrdí Svobodová. Nad jinými symboly by si hlavu lámal i leckterý Brňan, jenže zadavatelé kampaně přesný význam prozradit nehodlají. Chtějí, aby nad nimi lidé sami přemýšleli.

Jestli se skutečně podaří na jižní Moravu přitáhnout potřebné talenty, ukážou až následující roky. Mezi lidmi z oboru jde však o sledovaný projekt. Kromě ceny i proto, že podobná marketingová strategie, která necílí na turisty, ale na zaměstnance, v jiném regionu není.

V příštím roce v JIC kampaň naplno rozjedou a zároveň se budou věnovat i hnutí Velvet Innovation, na jehož přípravě už teď pracují. Na to padne další díl z rozpočtu. Úkolem hnutí je dostat Brno v zahraničí do povědomí jako město, v němž je prostor pro kontakt s kreativními lidmi, navíc je bezpečné, přátelské a nabízí spoustu kulturního vyžití.



Nejčtenější

Tohle už bude běžné, říká muž, který do koncertu na náměstí pustil sirénu

Jiří Novák dlouhodobě bojuje proti hluku na náměstí Svobody.

Kvůli hlučným akcím na náměstí Svobody válčí Jiří Novák s Brnem roky. A úspěšně. Soudy se přiklonily na jeho stranu,...

Jsme připraveni přijmout zachráněné migranty, píše hnutí Žít Brno do Itálie

Migranti čekají na vylodění z lodi italské pobřežní stráže Diciotti.

Hnutí Žít Brno zareagovalo na výzvu italského premiéra Giuseppe Conteho a nabídlo, že by město mohlo přijmout několik...



Děti zaútočily tyčemi na muže, který spal v autě. Rozbily mu hlavu

Opilec při nehodě hlavou rozbil čelní sklo vozu, nic vážnějšího se mu však

Jeden patnáctiletý a dva třináctiletí násilníci napadli v blízkosti centra Brna staršího muže, který spal v autě....

VIDEO: Brněnský bojovník proti hluku spustil při koncertu na náměstí alarm

Koncert na náměstí Svobody narušil alarm

Přestupková komise v Brně se bude zabývat narušením koncertu amerického kytaristy Billa Frisella na brněnském náměstí...

Draft byl facka přes hubu, přiznává hokejový obránce Zábranský

Stejně jako jeho otec hraje i Libor Zábranský mladší za reprezentaci. Její dres...

Otec na tribuně, státní znak na hrudi, domácí led pod nohama. Libor Zábranský mladší prožil emotivní start do nové...

Další z rubriky

Díly karoserie škodovek lisují podle forem z blanenské slévárny

Slavnostní tavba při příležitosti 100. výročí vzniku slévárny Alfe Brno

Blanenská slévárna Ernst Leopold začala loni spolupracovat s německou automobilkou Volkswagen. Nově je výhradním...

Voda v Brněnské přehradě je nebezpečná, hygienici zakázali koupání

V Brněnské přehradě kvůli zelené vodě plné sinic hygienici zakázali po deseti...

Hygienici zakázali po deseti letech koupání v Brněnské přehradě. A nepředpokládají, že zákaz do konce léta zruší. Na...

Nebýt revoluce, je v Brně dávno metro, napsali komunisté na Facebook

Diskuze na facebookovém profilu brněnské KSČM.

Záplavu užaslých, pobouřených i pobavených reakcí vyvolal správce facebookové stránky brněnských komunistů. Do diskuse...

Facebook OSVĚDČENO: Výlety, které zabaví děti a neunaví rodiče
Facebook OSVĚDČENO: Výlety, které zabaví děti a neunaví rodiče

Zavřené školky a letní prázdniny si žádají jediné – vyrazit na nezapomenutelný rodinný výlet, zabavit děti a neunavit rodiče. Jaké jsou naše tipy na výlety po Čechách?

Najdete na iDNES.cz