Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Brno potřebuje experty z ciziny, lákat je bude ztřeštěná kampaň za miliony

  10:46aktualizováno  10:46
Johann Gregor Mendel, který má místo očí hrášky, nad ním létají červená kiwi s křídly, v pozadí „dohlíží“ vila Tugendhat. Nebo třeba mikroskop na výrobním pásu připomínající tank. Poněkud ztřeštěné obrázky jsou součástí nákladné kampaně, jež se snaží na jižní Moravu přitáhnout talenty ze zahraničí.

Ztřeštěné vizuály doplněné různými hesly jsou součástí obří kampaně, která spolkne 46 milionů korun a má do Brna přilákat experty ze zahraničí. | foto: infografika: www.brnoregion.com

V kraji totiž chybí řádově tisíce vědců, výzkumníků či odborníků například v IT oboru.

Fotogalerie

Ideální možnost, jak experty přilákat, je zacílit právě na cizinu.

„Brno nedokáže konkurovat hlavním městům, ale může přitáhnout lidi z pobaltských států, jihovýchodní Evropy i Asie. Problém je, že potenciální pracovníci z těchto oblastí nemají Brno ani v hledáčku možných míst, kam se za prací odstěhovat,“ říká marketingový manažer Tomáš Avrat z Jihomoravského inovačního centra (JIC). Právě on vede projekt, jehož cílem je kvalifikované pracovníky do kraje dostat.

Před rokem a půl JIC vyhlásilo výběrové řízení na kreativní agenturu, která takovou propagaci zajistí. Uspěla pražská firma WMC Grey. Za zhruba čtyřletou obří zakázku dostane 46 milionů korun z veřejných peněz, které JIC získává z rozpočtů kraje, Brna i grantů Evropské unie.

Ačkoliv se projekt s názvem #brnoregion a na něj navázané propagační hnutí Velvet Innovation (česky Sametová inovace) teprve rozjíždí, za první rok JIC proinvestovalo necelou čtvrtinu z celkového rozpočtu. Tedy přibližně 11 milionů korun.

„Vytvořili jsme komunikační strategii a vizuální styl, webové stránky, zaplatili jsme za tvorbu obsahu pro sociální sítě, fotografie, infografiky, videospot a brožuru, která je využitelná pro kohokoli zdarma,“ jmenuje Veronika Svobodová z JIC. Teď se budou snažit propagační materiály a informace o regionu dostat k cílové skupině – expertům ze zahraničí, jimž je do 35 let.

Význam symbolů nechtějí tvůrci prozradit

K získání pozornosti mají pomoct právě třeba vtipné vizuály na webu Brnoregion.com. Létající kiwi symbolizuje rozmach stejnojmenného brněnského startupu, jenž se zaměřuje na prodej letenek, mikroskop zase „pásovou“ výrobu těchto přístrojů.

„Vyvážíme třicet procent celosvětové produkce elektronových mikroskopů a v mezinárodním měřítku se o tom rozhodně ví,“ tvrdí Svobodová. Nad jinými symboly by si hlavu lámal i leckterý Brňan, jenže zadavatelé kampaně přesný význam prozradit nehodlají. Chtějí, aby nad nimi lidé sami přemýšleli.

Jestli se skutečně podaří na jižní Moravu přitáhnout potřebné talenty, ukážou až následující roky. Mezi lidmi z oboru jde však o sledovaný projekt. Kromě ceny i proto, že podobná marketingová strategie, která necílí na turisty, ale na zaměstnance, v jiném regionu není.

V příštím roce v JIC kampaň naplno rozjedou a zároveň se budou věnovat i hnutí Velvet Innovation, na jehož přípravě už teď pracují. Na to padne další díl z rozpočtu. Úkolem hnutí je dostat Brno v zahraničí do povědomí jako město, v němž je prostor pro kontakt s kreativními lidmi, navíc je bezpečné, přátelské a nabízí spoustu kulturního vyžití.




Nejčtenější

Mám zdravotní potíže, psal zmizelý olomoucký radní. Pak byl viděn v Brně

Vlivný člen olomoucké ČSSD, radní a ředitel městských technických služeb...

Už více než týden oficiálně uplynul od zmizení vlivného člena olomoucké ČSSD, radního a ředitele městských technických...

Značka na cyklostezce baví Hodonín. Dělníci ji špatně poskládali

Špatně poskládaná značka baví obyvatele Hodonína.

Tahle skládačka se příliš nepovedla. Dělníci v Hodoníně rozebrali dlažbu na cyklostezce, na které je i značka...



Pralinky s likérem v Lidlu koupíte už jen s občanským průkazem

Jedenadvacetiletá žena si koupila v Lidlu višňové pralinky s likérem....

Na první pohled nemá čtyřicetiprocentní rum a pralinky s višňovým likérem vůbec nic společného. Prodavačka Lidlu v...

Odchod zadním vchodem, zklamání, ticho. Na Brno naplno dolehl sestup

Smutek ve tvářích brněnských fotbalistů hovoří za vše. Zbrojovka po sedmi...

Fotbalové Brno smutní, po šesti sezonách v nejvyšší soutěži sestupuje do druhé ligy. Domácí bezgólová remíza s...

Bývalý elitní voják dostal za napadení trojice mužů šestiletý trest

Dušan Faltýnek dělal poradce iráckému ministrovi obrany. Jako elitní voják...

Šestiletý trest vězení za těžké ublížení na zdraví dostal u Krajského soudu v Brně bývalý elitní voják Dušan Faltýnek....

Další z rubriky

Brno zveřejnilo ceník rezidentního parkování. Systém spustí v září

O parkování v centru Brna je velký boj. Magistrát chce situaci vyřešit...

Brněnští radní dnes odsouhlasili ceník rezidentního parkování, které začne v centru města platit od 1. září. Rezident...

Blanenská nemocnice nemá po zvýšení platů dost peněz, sníží počet lidí

Ilustrační foto.

Zdravotní personál blanenské nemocnice si díky nařízení vlády polepšil, její vedení má ale problém. Od konce minulého...

PŘEHLEDNĚ: Osm otázek a odpovědí o brněnském rezidentním parkování

Povodí Moravy si zaplatilo šestadvacet míst k parkování na ulici Dřevařská v Brně.

Po letech slibů a průtahů je od úterka jasné, jak bude vypadat rezidentní parkování v Brně, kolik a kde lidé zaplatí a...

Najdete na iDNES.cz