Dnes radní podepsali smlouvu se stavební firmou Skanska, která vyhrála výběrové řízení na opravu ulice. "Je to dlouhodobě spolehlivý partner se zkušenostmi s rekonstrukcemi v centru města," uvedl náměstek brněnského primátora Ladislav Macek. Projekt má stát 189 milionů korun.
Změny mají být výrazné. Do podoby ulice se nejvíce promítne vysazení dvojité aleje po obou stranách ulice, tak jako vyrůstala na začátku století.
"Myšlenka obnovení aleje vzešla z magistrátu, z památkářských a historických kruhů," doplnil Macek. Alej nicméně nezasáhne do čtyřproudové silnice mezi JAMU a Lékařskou fakultou Masarykovy univerzity ani do tramvajové křižovatky v samém srdci Joštovy.
Dopravní režim v jedné z nejrušnějších tepen Brna tedy bude zachován. Jak tramvajový uzel, tak malý městský okruh přetínající Joštovu ulici zůstanou na svém místě v nezměněné podobě.
"Organizace tramvajové dopravy se měnit nebude, Česká zůstane dopravním uzlem. Taxislužba se přemístí na roh Moravského náměstí, ostatní doprava automobilů zůstane pouze v režimu zásobování. Pár aut před soudem, tím to skončí," upřesnil Macek.
Doprava na Joštově pro běžné řidiče je však omezena už nyní.
Za rok má mít větší část rušné ulice nový povrch
První fáze oprav už začala, přičemž stavební práce se odehrávají za ohradou před kinem Scala a kostelem sv. Tomáše. Druhá fáze odstartuje v únoru, naváže na rohu Nejvyššího správního soudu a povede přes křižovatku Joštovy s Českou až po Ústavní soud.
Třetí etapa je v plánu napřesrok. Zahrnuje úsek od křižovatky Joštovy a Husovy ulice, tedy křížení malého městského okruhu před červeným kostelem, až do míst, kde se Joštova ulice stýká s Údolní.
Radní města se při popisování budoucí podoby Joštovy pustili do formulací, které v souvislosti se současným obrázkem vypadají až romanticky.
"Cílem rekonstrukce je zklidnit ulici. Chodec má být v téhle oblasti tím, kdo má přednost," tvrdí náměstek primátora Martin Ander.