Praxe rumunské firmy byla taková, že řidiči na jedné mýtné bráně sice zaplatili, na další, kde nebyly kamery, už ale ne. Takže kamiony se celníkům v jejich systémech na některých úsecích ztrácely a po pár kilometrech se zase objevovaly.
„Šlo o takzvané skokany,“ uvedla mluvčí jihomoravských celníků Lada Temňáková.
Šoférům to procházelo několik měsíců, přesto je však celníci odhalili.
Vyšlo najevo, že dvě vozidla stejné rumunské společnosti na přelomu let 2013 a 2014 takto nezaplatila na téměř 650 zpoplatněných úsecích, dluh na mýtném činil téměř 27 tisíc korun.
„Na základě výpisu transakcí a časového propočtu objízdných tras se podařilo prokázat, že nebylo možné vybrané úseky objet a vozidla zpoplatněnou komunikaci skutečně užila bez zaplacení. Rumunské společnosti jsme uložili pokuty v celkové výši 182 tisíc korun včetně nákladů řízení,“ přiblížila mluvčí.
Částku 50 tisíc korun uhradila společnost ze složené kauce z předchozího období, zbytek však zůstával nezaplacený, i proto, že šlo o zahraniční firmu.
„Pět let starý nedoplatek 132 tisíc korun zaplatil řidiči přistižený při kontrole na dálnici D2 prostřednictvím platebního terminálu,“ dodala Temňáková s tím, že za celý loňský rok jihomoravští celníci vybrali v terénu nedoplatky ve výši zhruba 2,2 milionu korun.