V Brně se objevila nová pojízdná prodejna kávy - Basta Coffe (18.5.2015).

V Brně se objevila nová pojízdná prodejna kávy - Basta Coffe (18.5.2015). | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Pojízdné vozítko nabízí kávu už i na náměstí Svobody

  • 54
Brno je tradičně označováno jako město kávy. Od pondělí mají navíc jeho obyvatelé či turisté možnost koupit si kávu v kelímku také v samotném centru, na náměstí Svobody. Prodávat ji tam začala firma Basta Coffe, která ve městě začala konkurovat zavedené Kofi-Kofi.

Za novým projektem stojí Lenka Baštová se svým přítelem. Cestuje po světě a při jedné dovolené narazila na pojízdný bar, ze kterého obsluha prodává kávu. 

„Myslím, že to bylo v Itálii. Hodně nás to s přítelem oslovilo, protože oba máme rádi kávu. Když jsme později chtěli rozjet nějaký byznys, vzpomněli jsme si právě na Itálii,“ řekla Baštová, jež si nechala populární Piaggio Ape upravit na zakázku.

Vyřídit všechny formality a povolení trvalo rok. V pondělí ráno už si ale tmavé „mobilní kavárny“ všímali na náměstí Svobody Brňané spěchající do práce.

„Já jsem se u vozítka zastavil. Myslím, že káva v Kofi-Kofi je o něco levnější a o něco lepší. Ale uvidíme, jsou na začátku. Nechám se překvapit,“ uvedl jednatřicetiletý Tomáš Koňařík.

Právě firma Kofi-Kofi byla doposud jedinou, která v Brně v pojízdných barech nabízela kávu v ulicích. Její vozítka stojí už pět let například na Joštově ulici či před vlakovým hlavním nádražím. 

„Že je v Brně nová konkurence? To je pro mě nová informace,“ reagoval na zprávu o existenci Basta Coffe Igor Slavík, šéf Kofi-Kofi. Situaci komentoval s nadhledem. „Kamenná kavárna také není v Brně jenom jedna. My fungujeme pět let. To je dostatečně dlouhá doba na to, aby nás naši zákazníci znali.“ 

Vozítko včetně kávovaru vyjde na téměř milion korun

„Myslím, že oba děláme trochu něco jiného. My máme vlastní brand a například kávu si necháváme pražit na míru. Děláme to srdcem. Myslím, že konkurence je zdravá,“ doplnila Baštová.

Basta Coffe prozatím disponuje pouze vozítkem na náměstí Svobody, do budoucna se růstu nebrání. Vše se bude odvíjet od zájmu zákazníků. Podle mluvčího Brna-střed Romana Buriána další konkurence zatím na obzoru není.

„Žádosti dalších zájemců o tuto činnost zatím neevidujeme,“ sdělil.

Koho by stále populárnější prodej kávy v ulicích oslovil natolik, že by chtěl začít v oboru podnikat, musel by si nachystat necelý milion korun. „Celé vozítko včetně kávovaru nás stálo přes osm set tisíc,“ uvedla Baštová.