Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Knihkupectví zrušilo autogramiádu knihy o islámu, autorka Samková se zlobí

  12:35aktualizováno  12:35
Brněnské knihkupectví Barvič & Novotný zrušilo páteční autogramiádu k nové knize Proč islám nesmí do Česka, kterou napsala advokátka Klára Samková. Nakladatelství, jež knihu vydalo, mluví o pokusu omezit svobodu slova. Knihkupectví podle něj zrušení autogramiády zdůvodnilo vlnou nevole proti této akci i knize samotné.

Advokátka Klára Samková na semináři Máme se bát islámu? v Poslanecké sněmovně (18. května 2016) | foto: Yan Renelt, MAFRA

Zrušení akce knihkupectví definitivně potvrdilo na svém facebookovém profilu v pátek dopoledne. „Jde o rozhodnutí vedení společnosti,“ reagovala bez dalších podrobností vedoucí obchodu Kateřina Nováková.

Samková na zrušení autogramiády reagovala emotivně na sociálních sítích.

„Prohlašuji, že Barvič - Novotný, potažmo Kanzelsberger ode mne už neuvidí ani korunu. I s ohledem na skutečnost, že poslední ‚štací‘ mojí mámy, středoškolské profesorky dějepisu a češtiny, byla právě Knihkupecká škola, tak to považuji za obzvláště smutné,“ vzkázala.

Nakladatelství Bondy, které Samkové knihu vydalo, tvrdí, že knihkupectví zrušení akce zdůvodnilo odporem, který tato kniha u lidí v obchodě i na sociálních sítích vyvolává.

„Sdělili nám, že jejich web je prý zahrnut kritickými reakcemi klientů a do kamenného knihkupectví přicházejí zákaznici, kteří jim spílají za úmysl uspořádat v obchodě autogramiádu ke knize Proč islám nesmí do Česka, “ uvedlo nakladatelství v oficiálním prohlášení.

Dobrá reklama pro knihu, říká odborník na marketing

Nakladatelství zvažuje, že autogramiádu v Brně zorganizují na jiném místě. V prohlášení označilo krok knihkupectví Barvič & Novotný za „vážný pokus omezit svobodu slova a legální diskusi o postavení islámu v moderní evropské kultuře“.

Podle odborníka na marketing Romana Kučery z PR agentury Lesensky je to pro knihu Samkové dobrou reklamou.

„Platí, co se říká. Že i negativní reklama je reklama. Díky diskuzím, které se kolem knihy strhly, se dostane do povědomí lidí a tím se může zvýšit prodej. Ze zvědavosti si ji mohou kupovat i lidé, kteří s autorkou a jejími názory nesouhlasí,“ řekl Kučera.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek.
Opilec seděl na lavičce, v sáčku měl kus prstu. Zranil se na stavbě

Zakrváceného muže našli v úterý odpoledne brněnští strážníci v Kohoutovicích. Pomoc mu přivolali kolemjdoucí. Ukázalo se, že přišel o část prstu. Jak, to se...  celý článek

Politologové Masarykovy univerzity varují před volbou populistů
VIDEO: Pozor na hesla o korupci a uprchlících, varují politologové

Používají velice zjednodušený pohled na složité problémy. Často schovávají komplikovaná témata za jednoduchá a chytlavá slova. Politologové z brněnské...  celý článek

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.