Advokátka Klára Samková na semináři Máme se bát islámu? v Poslanecké sněmovně...

Advokátka Klára Samková na semináři Máme se bát islámu? v Poslanecké sněmovně (18. května 2016) | foto: Yan Renelt, MAFRA

Knihkupectví zrušilo autogramiádu knihy o islámu, autorka Samková se zlobí

  • 251
Brněnské knihkupectví Barvič & Novotný zrušilo páteční autogramiádu k nové knize Proč islám nesmí do Česka, kterou napsala advokátka Klára Samková. Nakladatelství, jež knihu vydalo, mluví o pokusu omezit svobodu slova. Knihkupectví podle něj zrušení autogramiády zdůvodnilo vlnou nevole proti této akci i knize samotné.

Zrušení akce knihkupectví definitivně potvrdilo na svém facebookovém profilu v pátek dopoledne. „Jde o rozhodnutí vedení společnosti,“ reagovala bez dalších podrobností vedoucí obchodu Kateřina Nováková.

Samková na zrušení autogramiády reagovala emotivně na sociálních sítích.

„Prohlašuji, že Barvič - Novotný, potažmo Kanzelsberger ode mne už neuvidí ani korunu. I s ohledem na skutečnost, že poslední ‚štací‘ mojí mámy, středoškolské profesorky dějepisu a češtiny, byla právě Knihkupecká škola, tak to považuji za obzvláště smutné,“ vzkázala.

Nakladatelství Bondy, které Samkové knihu vydalo, tvrdí, že knihkupectví zrušení akce zdůvodnilo odporem, který tato kniha u lidí v obchodě i na sociálních sítích vyvolává.

„Sdělili nám, že jejich web je prý zahrnut kritickými reakcemi klientů a do kamenného knihkupectví přicházejí zákaznici, kteří jim spílají za úmysl uspořádat v obchodě autogramiádu ke knize Proč islám nesmí do Česka, “ uvedlo nakladatelství v oficiálním prohlášení.

Dobrá reklama pro knihu, říká odborník na marketing

Nakladatelství zvažuje, že autogramiádu v Brně zorganizují na jiném místě. V prohlášení označilo krok knihkupectví Barvič & Novotný za „vážný pokus omezit svobodu slova a legální diskusi o postavení islámu v moderní evropské kultuře“.

Podle odborníka na marketing Romana Kučery z PR agentury Lesensky je to pro knihu Samkové dobrou reklamou.

„Platí, co se říká. Že i negativní reklama je reklama. Díky diskuzím, které se kolem knihy strhly, se dostane do povědomí lidí a tím se může zvýšit prodej. Ze zvědavosti si ji mohou kupovat i lidé, kteří s autorkou a jejími názory nesouhlasí,“ řekl Kučera.

,