Dopravní podnik města Brna představil 17. září novou tramvajovou soupravu vzniklou spojením dvou vozů typu Vario LF2R.E.

Dopravní podnik města Brna představil 17. září novou tramvajovou soupravu vzniklou spojením dvou vozů typu Vario LF2R.E. | foto: ČTK

Konec mačkanic v jedničce, přijíždí dlouhán

  • 56
Hlava na hlavě, pošlapané boty a nepříjemný řev muziky ze sousedových sluchátek. Tak vypadá každodenní cesta brněnskou tramvají číslo jedna. Věcně přeplněné lince proto pomohou od pondělka prodloužené vozy. Díky délce nad šestačtyřicet metrů jsou největší soupravou v celé republice.

Časové intervaly mezi spoji již nelze z provozních důvodů snížit, proto se Dopravní podnik města Brna rozhodl pro velkokapacitní soupravy.

Od pondělka tak na nejvytíženější linku vyjedou dvě nejdelší tramvaje v celé republice.

"Vejde se do ní přes čtyři sta padesát lidí," vyzdvihla největší přínos mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová.

 Dopravní podnik města Brna představil 17. září novou tramvajovou soupravu vzniklou spojením dvou vozů typu Vario LF2R.E.

Nový model s krkolomným názvem VarioLF2R.E je dlouhý 46,3 metru. Zároveň reaguje na moderní přepravní trendy. Nechybí v něm bezbariérový přístup, informační a kamerový systém či technologie snižující hlučnost při jízdě.

Překvapivě však vznikl přeměnou přes třicet let starých tramvají typu K2.

"Rekonstrukce jsou pro nás cenově výhodnější a kvalita je přitom stejná jako u nových vozů," vysvětlil technický ředitel dopravního podniku Rudolf John.

 Dopravní podnik města Brna představil 17. září novou tramvajovou soupravu vzniklou spojením dvou vozů typu Vario LF2R.E.

S podobným trendem hodlá pokračovat i v budoucnu. Příští rok by se tak měly předělat další tři vozy, které by mohly pomoci druhé nejvytíženější lince číslo 12.