Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Konec prázdnin prověří, jak si Brno poradí bez Husovy ulice

  9:41aktualizováno  9:41
Pokud nemusíte, nejezděte autem do centra Brna. Od pondělí bude tato rada platit víc než dosud. Po prázdninách se totiž vrátí provoz ve městě do zajetých kolejí. Jedna z dopravních tepen, Husova ulice, ale zůstane dál uzavřena. Ještě rok.

Provoz od pondělí zhoustne i na náměstí Svobody | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Řidiči se musí připravit na to, že centrem projedou rozhodně pomaleji, než byli zvyklí. Hlavní nápor se čeká na Úvoze a Kolišti. Nejhorší situaci přitom dopravní odborníci očekávají na druhé jmenované ulici, která se i při prázdninovém provozu nárazově ucpávala.

"Úvoz o prázdninách překvapivě fungoval bez problémů, hustší doprava byla jen na křižovatce s Údolní," uvedl správní ředitel Brněnských komunikací Roman Nekula.

Od pondělí budou na všední provoz nachystaní i policisté. "Prázdninová doprava objízdné trasy moc neprověřila. Je těžké říct, co nastane, budeme mít připravené lidi, kteří mohou řídit křižovatky. Možností, co s dopravou udělat, ale není moc. Husova je Husova a objízdné trasy prakticky neexistují," řekl velitel brněnské dopravní policie Štěpán Zachara.

Uzavřená Husova může ucpat i Židenice Podle vedoucího odboru dopravy brněnského magistrátu se dá čekat, že kvůli uzavřené Husově ulici se ucpou i mnohem vzdálenější tahy.

"Předpokládám, že to bude špatné nejen v centru města, ale až po Židenice. Dokud nebude hotový velký městský okruh, situace se nezlepší," poznamenal Vladimír Bielko.

A řidičům, kteří chtějí do centra, poradil tradičně: využívat městské hromadné dopravy.

I tu čekají změny, přestože budou na rozdíl od začátku uzavírky Husovy pouze kosmetické. Tramvaj číslo 7, která dosud končila v půlce Pekařské ulice, nově pojede až na Šilingrovo náměstí.

A prodlouží se i linka 10, která dosud jezdila jen ze Stránské skály na Nové sady. Nově pojede po trase "osmičky" až do Starého Lískovce.

Zbystřit by měli i lidé chodící přes centrum města. Po Masarykově ulici se kvůli kratším intervalům mezi spoji bude pohybovat ještě víc tramvají než dosud. V průměru přes náměstí Svobody projede tramvaj každé dvě až tři minuty.

Trolejbus se na Úvoz musí vejít s auty Z Mendlova náměstí do centra bude cestující i nadále vozit náhradní trolejbusový spoj x5. Lidé si na něj zvykají pomalu, Dopravní podnik je musí lákat dokonce informačními tabulemi.

Zatímco dosud byl trolejbus x5 na České mnohem rychleji než tramvaje objíždějící celé centrum přes hlavní nádraží, od pondělí to může být právě kvůli ucpanému Úvozu jinak.

Dříve zamýšlené uvolnění jednoho pruhu směrem od Mendlova náměstí pro hromadnou dopravu zatím odborníci zavrhli. Cesta by se uvolnila trolejbusům a autobusům, ale řidiči v osobních autech by si pohoršili. Museli by se místo do dvou pruhů ve směru na náměstí Konečného vměstnat do jednoho, navíc by nejspíš bylo nutné zakázat odbočení z Úvozu do ulice Tvrdého.

"Projednávali jsme to a dohodli jsme se, že nejprve situaci zmapujeme a případné změny naplánujeme k prvnímu říjnu," nastínil Bielko. S tímto postupem podle něj souhlasil i Dopravní podnik.

Pokud se na sklonku září dohodnou všichni, kdo mají s dopravou v Brně něco společného, může změn nastat víc. Například se dají upravit intervaly na semaforech.

. Tramvaje v Brně

Jak pojedou tramvaje od 1. září

Linka 1 Je v provozu beze změn.

Linka 2 Tramvaj bude ve špičce posílena o další spoje v úseku Hlavní nádraží – Ústřední hřbitov, smyčka

Linka 3 V provozu beze změn oproti obvyklé trase.

Linka 4 Tramvaje jedou v obou směrech přes náměstí Svobody.

Linka 5 Nadále pojede v trase ze Štefánikovy čtvrti přes Moravské náměstí, náměstí Svobody, hlavní nádraží a Poříčí do Starého Lískovce. Část spojů ale bude jezdit jen na Nové sady.

Linka 6 Pojede beze změny v polookružní trase z nádraží v Králově Poli, přes Moravské náměstí, náměstí Svobody, hlavní nádraží a zpět do Králova Pole přes náměstí Malinovského.

Linka 7 Konečná linky bude prodloužena z poloviny Pekařské ulice až na Šilingrovo náměstí. Odtud jede tramvaj přes Mendlovo náměstí a Poříčí do Starého Lískovce, kde nahradí svojí kapacitou zkrácené spoje linky 5.

Linka 8 Je v provozu beze změn.

Linka 9 Je v provozu beze změn.

Linka 10 Ve špičkách pracovních dnů posílí linku 8 prodloužením spojů z Nových sadů po trase "osmičky" do Starého Lískovce.

Linka 12 Místo Husovy ulice projíždějí tramvaje ve směru do Komárova přes náměstí Malinovského, v opačném směru přes náměstí Svobody.

Linka 13 Uzavřenou Husovu objíždí stejně jako linka 12.

Linka X5 Náhradní trolejbusová linka jezdí z Mendlova náměstí po Úvoze a Údolní na náměstí Komenského.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lupiče, který v Brně přepadl dvanáctiletého chlapce, zachytila na chodbě...
Policisté pátrají po lupiči s křivým zubem, chlapci v Brně sebral mobil

Brněnští policisté pátrají po mladíkovi, který napadl v jednom z bytových domů dvanáctiletého chlapce a sebral mu mobil. Lidé by lupiče mohli poznat hlavně...  celý článek

Ponurá nálada vládne ve volebním štábu jihomoravských sociálních demokratů. Ve...
Onderka se vrací. Exprimátora Brna dostalo kroužkování do Sněmovny

Bývalý brněnský primátor Roman Onderka zažívá velký návrat do politiky. Stane se poslancem za sociální demokracii, přestože byl na kandidátce až na...  celý článek

Miroslav Grebeníček před posledním rozloučením s komunistickým europoslancem...
Do Sněmovny se dostal i komunista Grebeníček. Poslancem je už 23 let

Také letos poslali voliči do Poslanecké sněmovny bývalého předsedu KSČM Miroslava Grebeníčka. Ten je poslancem se čtyřletou přestávkou od roku 1990....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.