Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kontroly lékárniček jsou často zbytečné, řekl šéf dopravních policistů

  7:34aktualizováno  10:28
Na zbytečné policejní kontroly, uzavírky v Brně a bezohledné řidiče si stěžovali čtenáři iDNES.cz při on-line rozhovoru se šéfem dopravní policie na jižní Moravě Leošem Tržilem. Zajímali se naopak o kontroly kamionové dopravy, fungování měřicích radarů a počet bodů, které Tržil sám "nasbíral".

Leoš Tržil - Leoš Tržil, šéf dopravních policistů na jižní Moravě | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Čtenářka iDNES.cz Jiřina se šéfa jihomoravského dopravního inspektorátu Tržila zeptala na diskutovanou uzávěrku Husovy ulice v centru Brna. "Že situace v Brně bude komplikovaná, bylo zřejmé již na počátku. Kolapsové stavy však nastávaly ještě před uzavírkou, toto je dáno silniční sítí města a celkovou hustotou provozu," vysvětlil Tržil.

. Odpovědi leoše tržila Čtěte - zde

Řidiči si v otázkách kladených Leoši Tržilovi stěžovali na kontroly na silnicích, které pokládají za bezúčelné. "Zbytečné kontroly lékárniček jistě bezpečnosti na silnici neprospějí. Nezlobte se, ale je to jen tahání peněz z řidičů," napsal čtenář Maskul.

Tržil s kritikou částečně souhlasí. "Tyto kontroly jsou spíše záležitostí namátkových akcí k ověření celkového stavu. Ani já nejsem zastáncem toho, aby se kontrolovalo třeba stáří lékárniček. Důležité je nějakou mít," řekl.

Naopak kontroly rychlosti Tržil za "buzeraci" nepovažuje. Kritiku čtenářky Míši za postihování i menšího překročení rychlosti odmítl.

"Je třeba si uvědomit, že přílišná rychlost je jednou z hlavních příčin vážných havárií. Mezi rychlostí 90 a 110 kilometrů v hodině je velký rozdíl," vysvětlil. Osobně si pamatuje na řidiče, který jel po D2 rychlostí dokonce 245 kilometrů v hodině.

Kritika dálniční policie odrazuje uchazeče o práci
Mrzí ho, že problémy na silnicích vyčítají lidé hlavně dopravní policii. "Je to problém mnoha dalších. Na vině jsou také správci komunikací nebo špatné dopravní inženýrství v obcích, kde třeba chybějí chodníky nebo přechody," objasnil.

Tato kritika má podle něj za následek, že policii chybí nové síly. Zejména na Vysočině není o práci dopravního policisty zájem. "Možní zájemci mají strach z dálničního provozu a neustálá neobjektivní kritika policie je také odradí," posteskl si.

Po rozhovoru Tržil v redakci kritizoval chování některých policistů, kteří podle něj řidiče obtěžují zbytečně detailními kontrolami. "Pokud má řidič podhuštěnou rezervu, je to jeho problém. A v mnoha autech už si žárovku sami ani nevyměníte, takže vozit si s sebou náhradní sadu je nesmysl," uzavřel.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na 190. kilometru dálnice D1 havarovaly v pátek dva kamiony. Hasiči museli...
Po srážce kamionů byl zablokovaný sjezd z D1 do Brna, tvořily se kolony

Dálnice D1 byla v páteční odpolední špičce u sjezdu na Brno ve směru od Prahy uzavřená. Na 190. kilometru havarovaly dva kamiony a hasiči museli jednoho z...  celý článek

Na hlavním silničním tahu u Černé Hory opravují most, silniční doprava je proto...
Silnice v Černé Hoře nevydržela nápor aut. Začala její oprava

Cesta autem mezi Brnem a Letovicemi se řidičům v posledních týdnech protáhla i o několik desítek minut. Může za to oprava mostu u Kuřimi i objížďka přes Černou...  celý článek

Hliněný dům hanáckého typu je postavený převážně z nepálených cihel. Cenný...
Koupili ruinu. Pak statek změnili v oceňované živé muzeum

Před šesti lety koupili manželé Dvořákovi selskou usedlost v Kučerově. V té době byla v havarijním stavu a oni se rozhodli, že ji opraví a vrátí do původní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.