- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Az bude mit Brno hyperloop tak bude vse lepsi
ubozak Vokral, neviditelny primator zase blabolil ?
Rozhodne radsi sem lital s Wizz, nez s Ryanem. S Wizz jsem letel za 4 roky Brna-Luton cca 30x a vzdy bylo plno, tak Vam nevim...ale Viden to jisti.
To letiště je v Brně asi tak to jediný, co odpovídá těm stupidním fórkům o zatáčce před Vídní.
pobliz centra Brna vybudovat zastavku a postavit VRT do Vidne primo na letiste. Uplne to bude stacit mistnim potrebam, tu hodinu ve vlaku kazdej prezije, a vyjde to levneji nez dotovat porad nejaky nesmyslny linky z Brna do Eindhovenu. Letiste Brno nechat jen na chartery a nakladni dopravu.
V téhle oblasti jsem pracoval (vývoj letových cest na letišti v UK) a těch faktorů tam je několik. V dnešní době aerolinky velmi datově založené a po letištích chtějí podklady o to daném regionu.
Tohle zahrnuje třeba catchment area, tedy spádovou oblast pro dané letiště. Tohle je pro Brno jeden z hlavních problémů, protože Bratislava i Vídeň jsou velmi dostupné a nabízí pro business i leisure pasažéry velmi často lepší alternativu.
Dalším bodem je potom samozřejmě cenotvorba aerolinek, která musí být úzce spojená s tím, jaké poplatky chce letiště účtovat za jednotlivé služby při určitém počtu pohybů - samozřejmě se řeší slevy, pokud jde o novou linku, daná aerolinka tam chce zřídit bázi atd.
To, jakým způsobem letiště BRQ aerolinky aktivně oslovuje je pak další věc. Existují evropské a světové konference, které tohle přímo řeší - Routes World, Routes Europe, kde se aerolinky a letiště potkávají - je to takový speed-dating, nicméně zde se vracím k bodu 1, má Brno možnost nabídnout více než konkurence?
Já těch věcí nevidím tolik. Možná jen to, že dané aerolinky budou moci mít dobré sloty podle svého výběru a mohou si tak přizpůsobit některé rotace - to třeba v PRG ani VIE nedostanou kvůli vytíženosti. Pokud by pak Brno určité aerolince nabídlo možnost hubingu - tzn. mít tam crew, technické zázemí atd. při značných slevách, mohlo by to přitáhnout další aerolinky.
Obecně trvá přinesení linky na dané letiště od prvního kontaktu s aerolinkou klidně rok a půl - dva roky, někdy i více, takže je možné, že má Brno nějaký plán, nicméně zatím to nejde úplně vidět..
Brno hub v životě nebude. Vždycky to bude jen otočka pro letadla, která mají někde na důležitějších letištích prostoj mezi příletem z jedné linky a odletem na další linku. Mluvit v Brně o "slotech" je dost nadnesené. Jednu dobu byly v Brně tři přílety ze tří směrů v rozmezí hodiny nebo dvou (kolem 17:00) a po zbytek dne skoro pusto-prázdno. Nehledě na to, že FC a CC třeba Ryanairu mají povinnost bydlet do hodiny od letiště, a fakt si nemyslím, že by se do Brna hrnuli(y), pokud by to nebyli zrovna Češi. A do toho mechanici se zkouškami... no nevím. Brno opakovaně vystupuje tak, jako že bude vděčné za každý průlet. Už to, že přílet do Londýna po desáté večer nemá vliv na obsazenost, hovoří o mnohém.
To cim letiste v Brne trpi neni ani tak propojeni se svetem. To cim letiste trpi mizive a temer nulove propojeni s Brnem a Brna se vsim ostatnim svetem.
O nejake koncepci rozvoje regionu, potazmo navazujici koncepci rozvoje letiste ani nemluve.
Opravdu by me zajimalo co chcete delat s pripadnymi linkami co jsem doleti? Co tu ti lidi budou delat? Dalnice na Viden se bude stavet jeste asi milion let, rozumne spojeni do mesta mozna dalsi dva, lazne v Pasohlavkach jsou asi taky passe.
Proc? Proc by sem ti lidi litali?
Na pohárové zápasy Zbrojovky třeba.
Jako linka do Londýna je super.. využívám prakticky ob měsíc, ale jinak je to letiště fakt mrtvé... když nepočítám letní sezónu s chartery k moři.
Možná by mohl pomoci pan prezident a domluvit nějaké přímé spoje do Moskvy či Pekingu.
Ironie? Takové Pardubice na tom vyrostly, a při sankcích a krizi v Rusku je to hodně bolelo, a jak se určitě teteli, že se linka opět obnovila.
Těžké? My z Ostravska letime z Katowic a Krakova. Nabídka srovnatelná s Prahou. A Ostrava? Parodie na letiště.