Jezdit bude po své původní trase a zajišťovat ji bude minibus. Přesný jízdní řád zatím není dokončený.
"Příspěvek od městské části pro Dopravní podnik bude 1 396 000 korun," vypočítal starosta Brna-střed Libor Šťástka (ODS).
Obnovení provozu přišlo poté, co proti zrušení linky protestovali lidé z Masarykovy čtvrti. Cestování bez ní bylo složitější také pro pacienty Masarykova onkologického ústavu a nemocnice u svaté Anny, které jsou na trase.
Doplatek však svědčí o nekoncepčnosti rozhodování města i městské části.
Rada města Brna, ve které zasedá i starosta Šťástka, totiž loni schválila padesátimilionový škrt v penězích pro Dopravní podnik. Ten poté kvůli nutným úsporám zrušil kromě jiného i linku 51.
Jedna linka byla drahá, teď ale budou jezdit dvě
Nahradila ji linka nová 35, která spojuje jen Mendlovo náměstí a Masarykovu čtvrť. Jenže nyní bude tato linka zachována a k ní ještě přibude obnovená 51.
Místo menšího počtu kilometrů, díky kterým měl Dopravní podnik ušetřit peníze, tak autobusy paradoxně najezdí kilometrů srovnatelné množství. Rozdíl bude jen v tom, že magistrát nyní bude platit jen část nákladů. Zbytek pak městská část. V obou případech jde však o stejné veřejné peníze.
Právě to kritizují opoziční zelení. Upozorňují na to, že podobnou finanční podporu může město časem vyžadovat i po jiných městských částech, ve kterých bez příspěvku omezí dopravní dostupnost. Jenže to je podle starosty Šťástky naopak dobře.
"Městské části budou mít možnost více ovlivnit podobu veřejné dopravy a budou se moci rozhodnout, jak je pro ně která linka důležitá," pochvaluje si Šťástka.