Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Radek Miča, MAFRA

Linka 51 bude jezdit. Brno na ni veřejné peníze nemá, Brno-střed ano

  • 2
Brněnský dopravní podnik od září obnoví provoz autobusové linky 51, která spojovala Zvonařku, Mendlovo náměstí a Masarykovu čtvrť. Za linku, která byla od letošního ledna zrušena kvůli úsporám, bude doplácet městská část Brno-střed.

Jezdit bude po své původní trase a zajišťovat ji bude minibus. Přesný jízdní řád zatím není dokončený.

"Příspěvek od městské části pro Dopravní podnik bude 1 396 000 korun," vypočítal starosta Brna-střed Libor Šťástka (ODS).

Obnovení provozu přišlo poté, co proti zrušení linky protestovali lidé z Masarykovy čtvrti. Cestování bez ní bylo složitější také pro pacienty Masarykova onkologického ústavu a nemocnice u svaté Anny, které jsou na trase.

Doplatek však svědčí o nekoncepčnosti rozhodování města i městské části.

Rada města Brna, ve které zasedá i starosta Šťástka, totiž loni schválila padesátimilionový škrt v penězích pro Dopravní podnik. Ten poté kvůli nutným úsporám zrušil kromě jiného i linku 51.

Jedna linka byla drahá, teď ale budou jezdit dvě

Nahradila ji linka nová 35, která spojuje jen Mendlovo náměstí a Masarykovu čtvrť. Jenže nyní bude tato linka zachována a k ní ještě přibude obnovená 51.

Místo menšího počtu kilometrů, díky kterým měl Dopravní podnik ušetřit peníze, tak autobusy paradoxně najezdí kilometrů srovnatelné množství. Rozdíl bude jen v tom, že magistrát nyní bude platit jen část nákladů. Zbytek pak městská část. V obou případech jde však o stejné veřejné peníze.

Právě to kritizují opoziční zelení. Upozorňují na to, že podobnou finanční podporu může město časem vyžadovat i po jiných městských částech, ve kterých bez příspěvku omezí dopravní dostupnost. Jenže to je podle starosty Šťástky naopak dobře.

"Městské části budou mít možnost více ovlivnit podobu veřejné dopravy a budou se moci rozhodnout, jak je pro ně která linka důležitá," pochvaluje si Šťástka.