Parkovací dům Rozmarýn u Moravského náměstí v Brně problém stání ve městě vyřešit nedokáže (ilustrační snímek).

Parkovací dům Rozmarýn u Moravského náměstí v Brně problém stání ve městě vyřešit nedokáže (ilustrační snímek). | foto: Imosdevelopment.cz

Lístek ze záchytného parkoviště v Brně poslouží jako jízdenka na MHD

  • 29
Svízelná situace s parkováním v Brně se trošku ulehčí. Už z dálnice totiž řidiče mířící do jihomoravské metropole navedou cedule na volné parkoviště. Tam si koupí parkovací lístek, který jim poslouží rovnou jako jízdenka na tramvaj.

I tato možnost je součástí nového plánu řešení dopravy a parkování v Brně. Do měsíce by jej měla schválit rada města.

Po šesti letech přitom v Brně nepřibylo jediné parkovací místo. Koaliční ODS proto představila návrh, jak dopravu ve městě řešit. Jeho první součástí je budování parkovišť typu park and ride, kde lidé nechají své auto a parkovací lístek využijí jako jízdenku na městskou hromadnou dopravu.

"Kromě toho by měly vzniknout další typy parkovišť, například u nádraží by byla místa s omezenou dobou stání na deset minut. Nebo pro lidi, kteří si chtějí zajít třeba do divadla, by byla místa v centru města určená ke stání na několik hodin," nastínil plány radnice šéf klubu zastupitelů ODS Libor Šťástka.

Bolístka: parkovací domy

V nejbližších měsících by se měly pohnout také stavby parkovacích domů, které jsou druhou složkou nového plánu dopravy.

"Projekt na Panenské je na velmi dobré cestě. Má o něj zájem soukromý investor a hotel International se už k tomu staví poměrně vstřícně a nebude stavbu blokovat," řekl Šťastka, který je zároveň starostou Brna-střed.

Příští rok by měla začít stavba parkovacího domu na Kopečné ulici, který bude lávkou napojený na Denisovy sady.

Plánovaný parkovací dům v Kopečné ulici
Plánovaný parkovací dům v Kopečné ulici

Parkovací domy plánují stavět i některé městské části. "Chtěli bychom zvolit cestu družstevní výstavby. Na začátku by členové družstva složili kapitál a za to by měli parkovací místo. Nový dům by měl kapacitu sto čtyřicet stání," načrtl starosta Líšně Břetislav Štefan (ČSSD).

Třetím bodem koncepce je zřízení pásem placeného parkování se závorami nebo klasickými automaty. "Chtěli bychom zavést více parkovišť podobných tomu na ulici Veselé nebo u polikliniky Zahradníkova," popsal šéf dopravní komise Vít Blaha (ODS).

Takové parkoviště by si vedení města umělo představit například na prostranství před Janáčkovým divadlem. Mají tam sice vzniknout podzemní garáže, ale město zatím čeká na investora, který je postaví.